De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zeg toch nergens iets over die blessure en dat dat de reden zou zijn? En dat Tedesco daarover zou liegen? Je leest dingen die ik niet schrijf en gaat mij dan gebrek aan logica verwijten?

Ik weet ook wel dat die blessure nu (deels) een uitvlucht is en een poging van Courtois om de schade naar de buitenwereld te beperken.

Ik zeg wel dat het gesprek tussen Courtois en Tedesco mss niet gelopen is zoals Tedesco laat uitschijnen en dat er daar dus meer aan de hand kan zijn dan Tedesco nu toegeeft, als zijnde "amai ik was verrast en geschokt". Het zijn 2 mensen die een gesprek met elkaar hadden dat blijkbaar fout is gelopen. De reden daarvoor is voor beide duidelijk al anders. Waarom we dan collectief Tedesco geloven maar Courtois zijn uitleg zever vinden, dat begrijp ik dus niet.

Dus Tedesco zijn versie: "Alles was duidelijk en doorsproken, iedereen was akkoord, ik heb een gesprek gehad met Thibault en plots, boem patat, verrassing en ik weet dus begot niet waarom, was hij kwaad en is hij vertrokken". En iedereen gelooft dat zomaar?

Ik heb ook al na een vergadering een CEO of manager horen zeggen dat iedereen "unisono" akkoord was met een beslissing, terwijl dat totaal niet zo was, om dan verwonderd en verontwaardigd te doen achteraf. Ik stel daarom dus gewoon vragen bij de uitleg van Tedesco, maar blijkbaar ben ik de enige die daar iets of wat kritisch is. En daar zal dan de reputatie van Courtois, van waar die ook mag komen, voor iets tussen zitten.
Kan zijn dat ik het gemist heb in 1 van je vorige post, maar je lijkt ook wel enkel vragen te hebben bij Tedesco zijn uitleg en niet bij die van Courtois, wat is dan de reden voor jou dat je Courtois lijkt te geloven ipv Tedesco? Ik kan ook mis zijn in mijn interpretatie van je posts natuurlijk.

Ik zeg toch nergens iets over die blessure en dat dat de reden zou zijn? En dat Tedesco daarover zou liegen? Je leest dingen die ik niet schrijf en gaat mij dan gebrek aan logica verwijten?

Ik weet ook wel dat die blessure nu (deels) een uitvlucht is en een poging van Courtois om de schade naar de buitenwereld te beperken.

Ik zeg wel dat het gesprek tussen Courtois en Tedesco mss niet gelopen is zoals Tedesco laat uitschijnen en dat er daar dus meer aan de hand kan zijn dan Tedesco nu toegeeft, als zijnde "amai ik was verrast en geschokt". Het zijn 2 mensen die een gesprek met elkaar hadden dat blijkbaar fout is gelopen. De reden daarvoor is voor beide duidelijk al anders. Waarom we dan collectief Tedesco geloven maar Courtois zijn uitleg zever vinden, dat begrijp ik dus niet.

Dus Tedesco zijn versie: "Alles was duidelijk en doorsproken, iedereen was akkoord, ik heb een gesprek gehad met Thibault en plots, boem patat, verrassing en ik weet dus begot niet waarom, was hij kwaad en is hij vertrokken". En iedereen gelooft dat zomaar?

Ik heb ook al na een vergadering een CEO of manager horen zeggen dat iedereen "unisono" akkoord was met een beslissing, terwijl dat totaal niet zo was, om dan verwonderd en verontwaardigd te doen achteraf. Ik stel daarom dus gewoon vragen bij de uitleg van Tedesco, maar blijkbaar ben ik de enige die daar iets of wat kritisch is. En daar zal dan de reputatie van Courtois, van waar die ook mag komen, voor iets tussen zitten.
Als ik dit lees geef je toch eigenlijk gewoon toe dat Courtois liegt over de reden van z'n vertrek?

Allez nu gaat vriendje Lemmens (die niet mocht blijven als keepertrainer onder Tedesco) het eens zeggen:
Daarstraks was die ook op Radio 1 te horen. Vrij duidelijk dat die partij kiest, was niet meteen het meest interessante interview.
Kwam ook ter sprake: Courtois zou commentaar hebben gehad op mannen die met hun ploeg gedegradeerd waren en gezegd hebben niet met hen te willen samen spelen. Als dat waar is.. zo iemand wilt ge toch ni in uw ploeg?

Hopelijk winnen we straks (min of meer overtuigend) van Estland... anders mogen we echt de popcorn bovenhalen :p

100% support voor Sels, want aangenaam is het ook niet om op die manier aan een wedstrijd te moeten starten.

Iemand met een link naar een artikel met meer duiding over dat "Courtois niet goed ligt in de groep"?

Niet rechtstreeks, maar in dit artikel verwijzen ze wel naar wat issues binnenshuis : https://www.standaard.be/cnt/dmf20230619_97153205

Vooral deze vind ik uiterst bedenkelijk indien waar : "Na de match tegen Oostenrijk haalt hij – weliswaar achter gesloten deuren – uit naar de degradanten waarmee hij bij de nationale ploeg moet samenspelen. Een verwijzing naar Leicester-spelers Wout Faes, Timothy Castagne en Youri Tielemans. Dingen die in the heat of the moment gezegd worden, maar toch."
EDIT: wat @Creeping Death hierboven dus ook al aanhaalde.

Maar zo was er bvb ook dit over Mignolet : Als Simon Mignolet, dan nog bij Liverpool, begin 2014 zegt dat hij op het WK in Brazilië graag de nummer één wil zijn, antwoordt Courtois in Sport/Voetbalmagazine dat ‘Simon respect moet tonen en bescheiden moet blijven’. ‘In Spanje heeft nog geen enkele doelman gezegd dat hij de plaats van Casillas wil afpakken. Valdes niet, De Gea niet, Reina niet.’

Dat Courtois dan uitgerekend zit te klagen dat hij niet het respect krijgt dat hij zelf denkt te verdienen.... Dat hij misschien eerst ook eens wat meer respectvol met zijn collega's omgaat !

Laatst bewerkt:
Waarom zegt Courtois dan niet gewoon "euhm kerel, ik ben vertrokken omdat ..." ?
En zoals zovelen hier al hebben gezegd: Wat heeft Tedesco hieraan om hierover te liegen?

Wie zegt dat Courtois dat niet heeft gezegd in dat gesprek?

En komaan zeg, we zijn toch echt niet op ons gat gedoopt zeker? Tedesco heeft er toch alle belang bij voor zichzelf om niet te moeten toegeven dat hij mogelijks iets verkeerd heeft aangepakt? Damage control heet zoiets.

Hoe kun je de reputatie-vorming van Courtois nu niet meegekregen hebben? Dat vraag ik mij oprecht af. En dan heb ik het niet over de omgeving Bilzen, waar het wel redelijk bekend is, maar alleen al de situaties met KDB, Chelsea, Atletico, Mignolet,... .

Dat ze elkaar misschien verkeerd begrepen hebben, wil ik misschien wel geloven, al lijkt me dan dat iemand zich niet heeft uitgesproken, maar dat verklaart toch totaal niet het "gebrek aan respect" en het weglopen na een match waar hij de volle 90 minuten heeft gespeeld?

Ik weet niet of het je bedoeling is om te doen uitschijnen alsof die 'reputatie' een verzinsel is, maar er zijn door de jaren toch wel echt een heel aantal voorvallen geweest die echt niet veel goeds zeggen over hem als persoon. Zoals @Wilcao hierboven opsomt gaat dat ook echt niet over roddeltjes die je enkel in het uitgaansleven van Limburg hoort of weet ik veel.

Akkoord dat Courtois een ego heeft hé, maar vele verhalen zijn ook gewoon opgeklopt door de pers. En hoge bomen (zowat letterlijk bij hem) vangen ook veel wind hé. Zeg eens eerlijk, rond hoeveel vedetten, maar dan echte wereldsterren (wat Courtois echt is in het voetbal), hangt er geen controverse? Of hebben geen huizenhoog ego? Een Modric mss. En Hazard, die was poeslief ja. Of Carles Puyol en Andres Iniesta. Maar vele anderen? Weinig echte sterren waarvan je geen enkel sappig verhaal gaat vinden die hen in een minder daglicht plaatsen.

Kan zijn dat ik het gemist heb in 1 van je vorige post, maar je lijkt ook wel enkel vragen te hebben bij Tedesco zijn uitleg en niet bij die van Courtois, wat is dan de reden voor jou dat je Courtois lijkt te geloven ipv Tedesco? Ik kan ook mis zijn in mijn interpretatie van je posts natuurlijk.

Nee, ik probeer gewoon wat weerwerk te geven aan de heksenjacht op Courtois hier. Ik zeg zeker niet dat Courtois geen schuld treft, noch dat zijn woord het juiste is. Maar de manier waarop Tedesco hier zo verwonderd doet alsof hij bijna niet weet wat er aan de hand is, daar stel ik me idd wel vragen bij. En dan vind ik het vreemd dat de toch normaal kritische geesten hier Tedesco 100% geloven en Courtois zijn versie als zever beschouwen.

Maar nogmaals, niet ivm de blessure, daar ben ik het over eens dat dat (deels) een uitvlucht zal zijn.

Als ik dit lees geef je toch eigenlijk gewoon toe dat Courtois liegt over de reden van z'n vertrek?

Zoals hierboven aangehaald, ja, die blessure is wellicht een uitvlucht of gewoon een goed excuus. Maar dat heb ik ook nooit anders beweerd.

Het gaat mij om de inhoud van dat gesprek en dat daar Courtois nu op afgerekend wordt, terwijl we de inhoud van dat gesprek niet kennen behalve Tedesco zijn verklaring, die ik op zijn minst nogal vreemd vind.

Kijk hé, als dit de eerste keer was dan gaf ik hem het voordeel van de twijfel. Maar hij heeft zo zijn reputatie ... en het is hijzelf dat zich verlaagd tot nog minder dan HLN niveau door die domme foto hand in hand met knie ingepakt.
Heeft hij 'op het moment van de foto' trouwens door dat zij die maakt en post met dat onderschrift :unsure:

Akkoord dat Courtois een ego heeft hé, maar vele verhalen zijn ook gewoon opgeklopt door de pers. En hoge bomen (zowat letterlijk bij hem) vangen ook veel wind hé. Zeg eens eerlijk, rond hoeveel vedetten, maar dan echte wereldsterren (wat Courtois echt is in het voetbal), hangt er geen controverse? Of hebben geen huizenhoog ego? Een Modric mss. En Hazard, die was poeslief ja. Of Carles Puyol en Andres Iniesta. Maar vele anderen? Weinig echte sterren waarvan je geen enkel sappig verhaal gaat vinden die hen in een minder daglicht plaatsen.
Vaak inderdaad omdat ze ver van de realiteit staan. Maar hoeveel spelers ken je, bij elke controverse, dat het gaat over een collega of huidige/ex ploeg? Want dat is net het hele punt. De man is een gigantische arrogante etter en dat bevestigt hij steeds opnieuw. Dat is helemaal iets anders als zijn vrouw bedriegen, betrapt zijn met een prostituee, dronken rijden, vapen op de bank, etc. Daarmee wil ik niet alles op volgorde zetten van erg naar minder erg, maar het schetst volledig zijn beeld van arrogante kwal.

Ik begrijp uw tegengas nog wel, maar als ge zelfs zijn reputatie nog in twijfel moet trekken, heb ik toch vooral gevoel dat misschien wel clubkleuren (Real) hier eerder meespelen.

Ik vind wel echt dat je hem hier heel hard zit te verdedigen hoor. Dat mag natuurlijk, geen problemen mee, maar geheel neutraal kom je vind ik echt wel niet over.

Het gaat bij Courtois niet om een sappig verhaal, het gaat over jaren aan verhalen. En dat zijn allemaal verhalen die invloed hebben op zijn status als voetballer (een scheve schaats rijden bijvoorbeeld heeft niks te maken met hoe professioneel je als speler bent) en zijn functioneren binnen een team. Van het afkraken van ploeggenoten tot het veinzen van blessures tot het neerleggen van je werk om een transfer te forceren tot seks hebben met de vriendin van een ploeggenoot, ...

Courtois heeft gewoon bij veel fans echt de reputatie dat hij een eikel is. Terecht of niet: dat is gewoon zo. Internationaal al langer (sinds zijn vertrek bij Chelsea al zeker, puur door de manier waarop) en nu komt dat dus ook in ons land boven.

Niet rechtstreeks, maar in dit artikel verwijzen ze wel naar wat issues binnenshuis : https://www.standaard.be/cnt/dmf20230619_97153205

Vooral deze vind ik uiterst bedenkelijk indien waar : "Na de match tegen Oostenrijk haalt hij – weliswaar achter gesloten deuren – uit naar de degradanten waarmee hij bij de nationale ploeg moet samenspelen. Een verwijzing naar Leicester-spelers Wout Faes, Timothy Castagne en Youri Tielemans. Dingen die in the heat of the moment gezegd worden, maar toch."
EDIT: wat @Creeping Death hierboven dus ook al aanhaalde.

Maar zo was er bvb ook dit over Mignolet : Als Simon Mignolet, dan nog bij Liverpool, begin 2014 zegt dat hij op het WK in Brazilië graag de nummer één wil zijn, antwoordt Courtois in Sport/Voetbalmagazine dat ‘Simon respect moet tonen en bescheiden moet blijven’. ‘In Spanje heeft nog geen enkele doelman gezegd dat hij de plaats van Casillas wil afpakken. Valdes niet, De Gea niet, Reina niet.’

Dat Courtois dan uitgerekend zit te klagen dat hij niet het respect krijgt dat hij zelf denkt te verdienen.... Dat hij misschien eerst ook eens wat meer respectvol met zijn collega's omgaat !

Dat is inderdaad niet netjes.

Hierme eheeft hij echter wel gelijk: Eerder had onze nationale nummer één ook al laten verstaan dat hij specifiek de interlands in juni, na het seizoen, ‘niet juist’ vindt. ‘Drie weken vakantie is gewoon niet genoeg om een jaar lang te presteren op hoog niveau.’

Volgens mij had deze situatie nooit ontstaan, als deze matchen in September bv waren.

Bepaald intrigerend indd waarom hij hier als een duivel in een wijwatervat tekeer gaat om een verdediging voor Courtois op te trekken.

Als je dat als een duivel in een wijwatervat noemt, serieus...

Ik begrijp gewoon niet dat niemand hier ook maar enigszins kritisch naar de verklaringen van Tedesco en de verhaaltjes van de pers lijkt te kijken. Blijkbaar gewoon omdat het Courtois is en dat dus duidelijk een eikel is.

Terwijl, het gaat dus om een privégesprek tussen Tedesco en Courtois, waar het duidelijk fout gelopen is, waar ze tegenstrijdige verklaringen over geven. Maar louter omdat het Courtois de eikel is, geloven we collectief Tedesco. Met naïeve zaken als "waarom zou Tedecso daarover liegen" erbovenop. Tja.

Mij lijkt het dan eerder dat ik neutraal probeer te kijken naar de zaken en jullie vooral vanuit een afkeer voor Courtois reageren, maar soit.

Vaak inderdaad omdat ze ver van de realiteit staan. Maar hoeveel spelers ken je, bij elke controverse, dat het gaat over een collega of huidige/ex ploeg? Want dat is net het hele punt. De man is een gigantische arrogante etter en dat bevestigt hij steeds opnieuw. Dat is helemaal iets anders als zijn vrouw bedriegen, betrapt zijn met een prostituee, dronken rijden, vapen op de bank, etc. Daarmee wil ik niet alles op volgorde zetten van erg naar minder erg, maar het schetst volledig zijn beeld van arrogante kwal.

Ik begrijp uw tegengas nog wel, maar als ge zelfs zijn reputatie nog in twijfel moet trekken, heb ik toch vooral gevoel dat misschien wel clubkleuren (Real) hier eerder meespelen.

Ik vind wel echt dat je hem hier heel hard zit te verdedigen hoor. Dat mag natuurlijk, geen problemen mee, maar geheel neutraal kom je vind ik echt wel niet over.

Het gaat bij Courtois niet om een sappig verhaal, het gaat over jaren aan verhalen. En dat zijn allemaal verhalen die invloed hebben op zijn status als voetballer (een scheve schaats rijden bijvoorbeeld heeft niks te maken met hoe professioneel je als speler bent) en zijn functioneren binnen een team. Van het afkraken van ploeggenoten tot het veinzen van blessures tot het neerleggen van je werk om een transfer te forceren tot seks hebben met de vriendin van een ploeggenoot, ...

Courtois heeft gewoon bij veel fans echt de reputatie dat hij een eikel is. Terecht of niet: dat is gewoon zo. Internationaal al langer (sinds zijn vertrek bij Chelsea al zeker, puur door de manier waarop) en nu komt dat dus ook in ons land boven.

Eerst en vooral, ik ben geen Madrid- noch Courtois fan. Maar zoals hierboven geschreven, het lijkt wel alsof iedereen meteen Courtois zijn versie de vuilbak in gooit louter omdat het Courtois is, ah ja, het is een eikel dus het moet wel zo zijn. En daar ga ik echt niet in mee.

Daarstraks was die ook op Radio 1 te horen. Vrij duidelijk dat die partij kiest, was niet meteen het meest interessante interview.
Kwam ook ter sprake: Courtois zou commentaar hebben gehad op mannen die met hun ploeg gedegradeerd waren en gezegd hebben niet met hen te willen samen spelen. Als dat waar is.. zo iemand wilt ge toch ni in uw ploeg?
Als dit idd ook allemaal klopt is er voor Courtois geen plaats meer in deze ploeg.
Iedereen weet hoe schadelijk een spreekwoordelijke rotte appel in een groep is.

Bij het gesprek met Tedesco was toch ook Franky Vercauteren aanwezig ?
Zou me verwonderen dat hij dat allemaal zou laten passeren moest Tedesco creatief omgaan met de waarheid ?

Tenzij Courtois openlijk én voor de ganse groep zijn excuses zou aanbieden is zijn carriere bij de RD voorbij.
Erg is dat niet; ja het is een wereldtopper maar het is niet dat we geen andere goede keepers hebben.
Sowieso doen we de volgende 5 a 6 jaren niet mee voor de prijzen met of zonder de dikkenek uit Bilzen.

Ik denk dat we twee dingen kunnen afleiden hier :

1. Courtois is een cringelord ****
2. Dit soort zaken mag je nooit in de pers bespreken

Ik denk dat de waarheid niet in het midden ligt, maar wel meer naar de kant van Tedesco. Courtois zal niet enkel en alleen vanwege die kapiteinskwestie zijn opgestapt en het kan haast niet anders dat er meer achter zit dan dat hij in Oostenrijk al kapitein wou zijn. Dat kan haast niet anders. Hij wist de regeling op voorhand en stemde er mee in. Er moet iets bijkomend zijn. Misschien heeft hij aangegeven dat hij nog maar één match in hem had zitten, misschien is zijn verloofde beginnen memmen, misschien is hij bang dat hij na komend weekend niet meer ongestraft heel vrouwelijk Limburg kan vragen om eens af te komen , ...

Ik denk dat @stungunner gelijk heeft als hij bijvoorbeeld zegt dat Vertonghen het verhaal bevestigd hoorde door de bondscoach, niet door Courtois zelf. En ja, Tedesco kan het niet maken om een speler zomaar te kakken te zetten als er niets van aan is. Maar misschien is zijn verhaal ongeveer correct, maar tegelijk onvolledig. Misschien is er tussen coach en speler iets verloren gegaan op vlak van communicatie.

Dat gezegd zijnde is het vermoedelijk wel Courtois die in de fout is gegaan. En hij moet zijn vader een paar kletsen geven met de boodschap om zijn muil te houden in de pers.

Heel dat voorval is echter gaan overkoken omdat Tedesco het in de pers heeft gegooid. Ik vermoed dat hij dacht dat het eigenlijk niet zo erg was, maar dit moet je gewoon afschermen van de pers : "Courtois heeft last van een blessure, hij gaat al naar huis." Meer hoef je niet te zeggen. Van zodra dat in de pers komt wordt het groter. Want hoe je het ook draait of keert, Courtois is de beste keeper ter wereld en met hem in doel heb je al één gemaakte goal vermeden op voorhand. Dus Tedesco zal wel toenadering moeten zoeken op een bepaald moment. Ook nu nog zal hij de brokken moeten lijmen, maar dat is allemaal wat gevoeliger nu natuurlijk. Je communiceert dit niet, of je communiceert dit gezamenlijk na overleg.

Jullie kunnen dit verfrissend noemen, maar hier heeft niemand wat aan, toch? Deel van de job van bondscoach is kleuterleider spelen. En je moet je troep in de hand houden. Je neemt de bliksem op jezelf, in kader van het resultaat. En alle interne keuken regel je achter gesloten deuren. Roddels laat je voor het boek achteraf, van de hand van een speler in geldnood of een betweterige journalist die het kan vertellen met een shitface grin op zijn gezicht (PVDB). Courtois heeft dit inderdaad nog nooit meegemaakt, dus die schrok zich vermoedelijk ook een hoedje. En heel de groep is hier nu meer dan ooit mee bezig. Want niet alleen gaat het vuurtje rond in de groep, elke vraag gaat hier nu over gaan. Iedereen krijgt berichten van buitenaf over Courtois. Dat had gewoon ook nooit hoeven gebeuren.

Maar zoals hierboven geschreven, het lijkt wel alsof iedereen meteen Courtois zijn versie de vuilbak in gooit louter omdat het Courtois is, ah ja, het is een eikel dus het moet wel zo zijn. En daar ga ik echt niet in mee.
Maar neen. Men doet dat omdat:
  • Courtois een geschiedenis heeft met dit soort eikelgedrag
    • En dan gaat het niet over 1 verhaaltje, maar over vele verhalen waarvan er ook een deel gewoon aangetoond zijn (zijn vertrek bij Chelsea, zijn commentaren over Atletico, ...)
  • Tedesco werkelijk geen enkele reden heeft om over dit te liegen
  • Er nog altijd niets of niemand de versie van Courtois steunt
  • Een hele hoop insiders (die persoonlijk en via hun werkgever Courtois heel vaak ophemelen: het is niet alsof hij al jaren persona non grata is) allemaal hetzelfde zeggen
Enfin, het zijn geruchten, en we zullen wel zien wat er van aan is (als de waarheid al ooit echt naar boven komt) maar als dit allemaal een ongefundeerde heksenjacht is (en dat punt kan je zeker maken) dan zit jij toch aan de andere kant van het spectrum vind ik, waarbij je Courtois wel enorm veel krediet geeft. Dat mag natuurlijk, maar ik vind echt niet dat je volledig neutraal overkomt. Ik ook niet, voor alle duidelijkheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan