De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die Mishel Gerzig is toch ook geen groot licht precies... "You always put the team in front of your eyes... even when you are in pain". En dat dus in een situatie waar hij zogezegd de ploeg laat vallen voor een kniepijntje.
En inderdaad die foto. Ik zie het zo al voor me hoe ze met haar andere hand de GSM zodanig probeert te houden dat ze zeker haar andere hand nog in beeld heeft... Zielig eigenlijk.

Trouw een weekske later plannen was ook handig geweest maar ja dan betaalt ie wss een supplement omdat het high season is. Dat zal wa teveel van t goeie geweest zijn hé.

Dien Tedesco, en bij uibreiding de hele Belgische delegatie zijn natuurlijk ook geen dommeriken. Die zagen dees situatie al mijlenver aankomen (Dat Courtois e pijntje aan zijn goesting zou krijgen). Daarom dat ze de band voor Estland gehouden hebben.

Laatst bewerkt:
694

oh boy :laugh:
A true leader zou meegeweest zijn naar Estland. Die laat de ploeg niet in de steek.
Dit wordt wel heel pijnlijk :rofl: .

Die Mishel Gerzig is toch ook geen groot licht precies... "You always put the team in front of your eyes... even when you are in pain". En dat dus in een situatie waar hij zogezegd de ploeg laat vallen voor een kniepijntje.
En inderdaad die foto. Ik zie het zo al voor me hoe ze met haar andere hand de GSM zodanig probeert te houden dat ze zeker haar andere hand nog in beeld heeft... Zielig eigenlijk.
Is dat niet normaal als ge keeper zijt? :unsure:

Ik zie niet goed in wat er contradictorisch aan is. Ik zie wel dat iedereen de woorden van Tedesco zonder ook maar enige twijfel gelooft, maar wanneer Courtois zelf aangeeft dat de woorden van Tedesco niet een juiste weergave is van hun privégesprek, dan is Courtois blijkbaar een zeveraar voor iedereen. Ik vind dat hoogstens voorbarig en vreemd. Alsof een bondscoach, nota bene een rookie op dat gebied, de waarheid en wijsheid in pacht heeft en geen fouten kan maken of pers en spelers kan manipuleren.

En pas op, ik zeg niet dat Courtois sowieso gelijk heeft en Tedesco in fout is, maar ik vind de manier waarop Courtois nu eenzijdig wordt afgemaakt ook not done.

Zoals hierboven aangegeven, Tedesco kan ook gewoon fouten maken/de waarheid verdraaien/liegen/stomme dingen vertellen/... (vul zelf maar verder in). Ik begrijp niet goed dat wat hij nu zegt blijkbaar voor iedereen heilig is en wat Courtois erop repliceert meteen je reinste bullshit is.

Onze beste keeper ooit, de beste van de wereld, verdient imo toch net iets meer krediet dan dat.

En dat gebrek aan respect ging toch vooral over dat jaar (wanneer was het, 2022?) dat hij niet eens bij de beste 5 of 10 keepers was verkozen. En daar had hij gewoon groot gelijk in.

Juist. We zaten dan nog langer met een kapitein die het eigenlijk niet hoorde te zijn.

Maar jullie zijn nooit de beste keeper van de wereld geweest hé. Dat (gevoel) kan je toch niet vergelijken.

Maar dan nog, Courtois heeft aangegeven dat hij helemaal niet teleurgesteld was dat hij geen kapitein is. Waarom geloven we dat blijkbaar gewoon niet, maar de woorden van Tedesco wel zonder nadenken?

"In ons gesprek heb ik hem gevraagd om beslissingen te nemen om situaties te vermijden die ons in het verleden schade hebben berokkend. Hierbij heb ik altijd het algemeen belang voor ogen gehad. Wel of niet de kapitein van de nationale ploeg zijn is geen bevlieging of willekeurige beslissing. Het moet zijn beslissing zijn en dat is wat ik hem duidelijk probeerde te maken. Jammer genoeg ben ik daar niet in geslaagd.”

“Ik benadruk dat ik op geen enkele manier ook maar iets gevraagd heb en ik heb Romelu Lukaku gevraagd om dit uit te klaren. Tegelijkertijd wil ik benadrukken dat ik geen enkele discussie heb gehad over dit onderwerp met mijn ploegmaten, zoals wordt gesuggereerd.

Nergens lees ik daarin dat hij heeft gevraagd, laat staan heeft geëist, kapitein te worden. Wel dat er, na blijkbaar strubbelingen in het verleden, duidelijkheid moet zijn. Hij spreekt ook over Lukaku. Mss heeft Romelu wel die band opgeëist en is Tedesco daarin meegegaan en heeft Courtois dat aangekaart als zijnde verkeerd? En doet Tedesco nu alsof hij zich van geen kwaad bewust is?

Ik begrijp gewoon niet dat het woord van Tedesco blijkbaar heilig is en het woord van Courtois ronduit zever zou zijn.
Omdat Tedesco op geen enkele manier baat erbij heeft om Courtois zo neer te zetten en Vertonghen toch min of meer een groot deel bevestigt.

En wat heeft dat respect van die verkiezing in godsnaam te maken met de Rode Duivels en de entourage, fans en spelers?

Jezus, die twee komen toch echt als clowns uit dit voorval tot nu toe? Al dat 'you never give up' terwijl hij al terug thuis zit en de nationale ploeg van zijn land vanavond een wedstrijd moet spelen. Wat is opgeven dan? A true leader en a real legend zou zijn ploeg en land niet in de steek laten voor een onnozele kapiteinsband.

'Those people don't understand that you are the definition of high quality football,' wat is dat zelfs? En dan nog: iedereen snapt dat hij een van de beste keepers ter wereld is, wat men nu begint te ontdekken is dat het (blijkbaar) ook een gigantische diva is met een onmetelijk groot ego.

Thibaut en zijn verloofde kunnen volgens mij echt beter zwijgen, dat zou hun zaak er misschien iets beter op maken.
In vergelijking met uw steeds genuanceerde meningen in Pol en Actua vind ik dat ge hier toch heel fel van leer trekt tegen Courtois.

En dat op basis van iets wat hij zelf heeft weerlegd, nl dat hij puur zou vertrokken zijn omdat hij geen kapitein zou zijn geweest.

En met alle respect aan de rest, ik ben absoluut geen Instagram- laat staan influencerfan en heb vaak ook een hekel aan de meeste bimbo's die daarop staan te blinken, maar enerzijds kan je toch wel verwachten dat hij zelf met een statement (daarop) komt én zijn toekomstige vrouw hem gaat verdedigen, anderzijds zijn de comments die hier nu op die posts komen gewoon HLN niveau.

Zeker wanneer hij zelf duidelijk aangeeft dat de uitleg die Tedesco heeft gegeven tijdens de persconferentie niet is zoals zijn gesprek met hem is gegaan, maar nu wel de ganse pers én publiek tegen hem tekeer gaat op basis daarvan, kan je toch wel verwachten dat hij en zijn naasten een weerwoord bieden?

Maar jullie zijn nooit de beste keeper van de wereld geweest hé. Dat (gevoel) kan je toch niet vergelijken.

Is de beste speler van de ploeg dan steeds de kapitein?

De woorden van Tedesco zijn geloofwaardiger omdat als hij zou liegen, mogelijks de hele kern tegen zich keert dus zolang er geen berichten van de andere spelers komen, lijkt zijn versie de meest aannemelijke. Al zullen de woorden langs beide zijden, zorgvuldig gewikt en gewogen zijn.

En dat gebrek aan respect ging toch vooral over dat jaar (wanneer was het, 2022?) dat hij niet eens bij de beste 5 of 10 keepers was verkozen. En daar had hij gewoon groot gelijk in.
Tja goed, maar dat maakt het nog erger. Dat heeft helemaal niks met de nationale ploeg te maken. Als je dat dan laat meespelen in je beslissingen omtrent de nationale ploeg...

Maar dan nog, Courtois heeft aangegeven dat hij helemaal niet teleurgesteld was dat hij geen kapitein is. Waarom geloven we dat blijkbaar gewoon niet, maar de woorden van Tedesco wel zonder nadenken?
Omdat het wel Courtois is die de plaat heeft gepoetst, en niet Tedesco? Er zijn toch gewoon feiten die we zelf kunnen zien? Courtois is plots vertrokken, bijvoorbeeld. Dat bevestigt Vertonghen ook en wordt door zowat alle insiders bevestigd. Er is Courtois zijn geschiedenis (denk maar eens aan zijn exit bij Chelsea) die ook niet in zijn voordeel speelt. En nu, bijna 24 uur later, is er nog steeds niemand die het kan weten die zijn versie van de feiten bijtreedt.

En enfin, los van alles, zelfs al ging dat echt puur om verwarring rond de kapiteinsband, dan nog is hij fout door omwille van dat plots te vertrekken. Dan nog gedraagt hij zich als een klein kind. En als het echt zo is dat dat knieprobleem plots zo ernstig was dat dat de echte reden voor vertrek was, dan had dat toch al lang gezegd geweest door een speler, iemand uit de staff, of een insider? Want dat staat die nieuwe bondscoach daar gewoon te liegen over iemand uit dat groepje dat al jaren samenspeelt bij de RD. En opnieuw: Tedesco kan toch letterlijk enkel verliezen door daar dan over te liegen?

Omdat Tedesco op geen enkele manier baat erbij heeft om Courtois zo neer te zetten en Vertonghen toch min of meer een groot deel bevestigt.

En wat heeft dat respect van die verkiezing in godsnaam te maken met de Rode Duivels en de entourage, fans en spelers?
Vooral dit. Vertonghen zou toch compleet anders reageren moest het bullshit zijn?
+ Tedesco zou het hele team tegen hem hebben als hij effectief staat te liegen...Wat zou hij daarmee winnen? :unsure:

In vergelijking met uw steeds genuanceerde meningen in Pol en Actua vind ik dat ge hier toch heel fel van leer trekt tegen Courtois.

En dat op basis van iets wat hij zelf heeft weerlegd, nl dat hij puur zou vertrokken zijn omdat hij geen kapitein zou zijn geweest.

En met alle respect aan de rest, ik ben absoluut geen Instagram- laat staan influencerfan en heb vaak ook een hekel aan de meeste bimbo's die daarop staan te blinken, maar enerzijds kan je toch wel verwachten dat hij zelf met een statement (daarop) komt én zijn toekomstige vrouw hem gaat verdedigen, anderzijds zijn de comments die hier nu op die posts komen gewoon HLN niveau.

Zeker wanneer hij zelf duidelijk aangeeft dat de uitleg die Tedesco heeft gegeven tijdens de persconferentie niet is zoals zijn gesprek met hem is gegaan, maar nu wel de ganse pers én publiek tegen hem tekeer gaat op basis daarvan, kan je toch wel verwachten dat hij en zijn naasten een weerwoord bieden?

Kijk hé, als dit de eerste keer was dan gaf ik hem het voordeel van de twijfel. Maar hij heeft zo zijn reputatie ... en het is hijzelf dat zich verlaagd tot nog minder dan HLN niveau door die domme foto hand in hand met knie ingepakt.

Maar Tedesco kan toch ook gewoon fouten maken? Waraom zou hij daarin onfeilbaar zijn?

En Vertonghen bevestigt toch ook alleen maar wat hij wellicht zelf van Tedesco heeft vernomen? Nergens zegt hij toch dat hij met Courtois heeft gesproken en dus het ganse verhaal kent?

Alles wordt gewoon louter beoordeeld op de woorden van Tedesco en de verhaaltjes van de pers. En dat vind ik voorbarig en eenzijdig.

En dat ivm die verkiezing was als antwoord op @RidderBauknecht die over Courtois zei dat hij al jaren een lieveling is van de media maar toch gebrek aan erkenning hekelt, maar imo was dat toch vooral omwille van die verkiezing. Verder heb ik dat Courtois niet echt vaak zien zeggen.

Ik vind Courtois al jaren een eikel (dat staat los van mijn respect voor hem als sporter natuurlijk) dus ik geef grif toe dat ik me misschien een beetje laat gaan, maar ik vind dat jij wel wat hard naar de andere kant overhelt. Anderen baseren zich op Vertonghen (die niets expliciet zegt, maar moest er niks van aan zijn dan zou hij dat toch gewoon zeggen?), Tedesco, en de woorden van insiders, terwijl jij je toch uiteindelijk maar enkel baseert op Courtois?

Zoals al gezegd: niemand treedt Courtois tot nu toe bij, ook zijn maatjes bij de RD niet EN Tedesco zou eigenlijk zelfmoord plegen als coach moest hij hierover liegen. Ik acht het dus waarschijnlijker dat de fout toch meer bij Courtois ligt dan bij Tedesco. Omdat de 'standaard van bewijs' hier lager ligt dan op P&A en het me persoonlijk frustreert (we lachen vaak met de Fransen, maar tussen onze Rode Duivels lopen ook wat diva's rond hoor) laat ik me misschien wat meeslepen, dat geef ik toe.

Natuurlijk gaat het medisch team van RM binnenkort waarschijnlijk zeggen dat er een probleem was met de knie, maar dat zou ik toch graag bevestigd zien door het team van de Rode Duivels (die dus mee in de beslissing zaten) ook vooraleer ik Courtois zijn verslag geloof.

Ik zie niet goed in wat er contradictorisch aan is. Ik zie wel dat iedereen de woorden van Tedesco zonder ook maar enige twijfel gelooft, maar wanneer Courtois zelf aangeeft dat de woorden van Tedesco niet een juiste weergave is van hun privégesprek, dan is Courtois blijkbaar een zeveraar voor iedereen. Ik vind dat hoogstens voorbarig en vreemd. Alsof een bondscoach, nota bene een rookie op dat gebied, de waarheid en wijsheid in pacht heeft en geen fouten kan maken of pers en spelers kan manipuleren.

Het probleem is dat:
  • Tedesco er toch absoluut geen baat bij heeft om de beste keeper van de wereld uit zijn ploeg te zetten?
  • Vertonghen bevestigt dat verschillende spelers spanningen bij Courtois hadden opgemerkt, en dat dit een serieuze deuk voor de spelersgroep is
  • Er verschillende signalen vanuit de pers zijn dat Courtois niet goed ligt in de groep
  • Vandenbempt beweert dat Courtois al een jaar niet met de Belgische pers wil praten, o.a. omdat De Bruyne vorig jaar verkozen is tot beste Belg in het buitenland
  • Courtois zijn reputatie tegen heeft

Ik zeg het, ik hoop écht dat de soep niet zo heet wordt gegeten en dat dit tegen september niet meer dan een stormpje in een glas water zal blijken, maar met wat we weten acht ik de kans klein dat Courtois hier niet de hoofdschuldige is.

Is de beste speler van de ploeg dan steeds de kapitein?

Dat zeg ik toch niet? Ik zeg dat hij de beste keeper van de wereld is en je dat gevoel, zeker spelen voor je nationale elftal, niet kan vergelijken met spelen op amateurniveau. Los van die kapiteinsband, die hij naar eigen zeggen niet heeft opgeëist.

Daarom vind ik de vergelijking gewoon onnodig.

Tja goed, maar dat maakt het nog erger. Dat heeft helemaal niks met de nationale ploeg te maken. Als je dat dan laat meespelen in je beslissingen omtrent de nationale ploeg...

Omdat het wel Courtois is die de plaat heeft gepoetst, en niet Tedesco? Er zijn toch gewoon feiten die we zelf kunnen zien? Courtois is plots vertrokken, bijvoorbeeld. Dat bevestigt Vertonghen ook en wordt door zowat alle insiders bevestigd. Er is Courtois zijn geschiedenis (denk maar eens aan zijn exit bij Chelsea) die ook niet in zijn voordeel speelt. En nu, bijna 24 uur later, is er nog steeds niemand die het kan weten die zijn versie van de feiten bijtreedt.

En enfin, los van alles, zelfs al ging dat echt puur om verwarring rond de kapiteinsband, dan nog is hij fout door omwille van dat plots te vertrekken. Dan nog gedraagt hij zich als een klein kind. En als het echt zo is dat dat knieprobleem plots zo ernstig was dat dat de echte reden voor vertrek was, dan had dat toch al lang gezegd geweest door een speler, iemand uit de staff, of een insider? Want dat staat die nieuwe bondscoach daar gewoon te liegen over iemand uit dat groepje dat al jaren samenspeelt bij de RD. En opnieuw: Tedesco kan toch letterlijk enkel verliezen door daar dan over te liegen?

Ja kijk, je zegt zelf enerzijds dat die verkiezing niks met de nationale ploeg heeft te maken en niet mag meespelen. Wat ook klopt.

Maar dan begin je wel zelf over "denk maar zijn exit bij Chelsea" om nu het proces van Courtois te maken. Die exit bij Chelsea heeft hier ook helemaal niks mee te maken hé.

Dat hij plots vertrekt na een mogelijke discussie met Tedesco is zeker de foute reactie, maar Tedesco laat in zijn persconferentie met een onschuldig gezicht blijken dat hij het niet begrijpt en geschokt is, maar Courtois zegt in zijn statement dat Tedesco zijn woorden niet juist weergeeft. Dan zal er tijdens dat gesprek mss toch echt wel meer aan de hand zijn geweest en zal Tedesco mss wel meer weten dan hij nu laat uitschijnen, niet?

Vooral dit. Vertonghen zou toch compleet anders reageren moest het bullshit zijn?
+ Tedesco zou het hele team tegen hem hebben als hij effectief staat te liegen...Wat zou hij daarmee winnen? :unsure:

Maar Vertonghen was toch niet bij dat gesprek? Die kan toch alleen reageren op wat Tedesco hem zegt?

En wat zou Tedesco ermee winnen? Het is net nu met zijn verhaal dat hij zichzelf uit de wind zet. En zo het team met zich mee heeft.

Mss geeft Courtois binnenkort wel zijn versie van de feiten aan een paar spelers en denken die er dan ook anders over. Of mss wil Courtois dat (zeker nu) niet doen om geen verdere polemiek te starten. Wie weet.

Ik zie alleen dat zijn proces nu in de pers wordt gemaakt zonder dat eigenlijk iemand het fijne ervan weet, behalve het statement van Tedesco en Courtois die dat tegenspreekt.

Het verhaal "hij mocht geen kapitein zijn, was kwaad en is daardoor gaan lopen" is nu wat iedereen hier Courtois doet veroordelen, maar dat heeft hij zelf al weerlegd.

Maar Tedesco kan toch ook gewoon fouten maken? Waraom zou hij daarin onfeilbaar zijn?

En Vertonghen bevestigt toch ook alleen maar wat hij wellicht zelf van Tedesco heeft vernomen? Nergens zegt hij toch dat hij met Courtois heeft gesproken en dus het ganse verhaal kent?

Alles wordt gewoon louter beoordeeld op de woorden van Tedesco en de verhaaltjes van de pers. En dat vind ik voorbarig en eenzijdig.

En dat ivm die verkiezing was als antwoord op @RidderBauknecht die over Courtois zei dat hij al jaren een lieveling is van de media maar toch gebrek aan erkenning hekelt, maar imo was dat toch vooral omwille van die verkiezing. Verder heb ik dat Courtois niet echt vaak zien zeggen.
Vertonghen heeft hem toch ook zien weggaan?

Dan denk ik toch dat Vertonghen dit ook zo zou verwoorden? Dat hij eerst met Courtois zou willen spreken alvorens Tedesco zijn woorden blindelings als waarheid aan te nemen.

Ongeacht wat er nu precies allemaal gezegd is of wat nu de exacte reden is, het zomaar afbollen, dat doe je niet. Daarmee laat Courtois de ploeg in de steek. Tenzij het echt puur om een medische reden is, maar dan moet je dat toch (vooraf) duidelijk communiceren naar iedereen (staf, spelers, media). Quod non.

Net zoals Neymar jaarlijks toevallig geblesseerd/geschorst is tijdens het carnaval in Rio, mist Courtois jaarlijks de laatste interland door blessure.

Tedesco zal hem gezegd hebben dat zowel Lukaku als Courtois één match kapitein ging zijn, waar Courtois er dus vanuit ging dat dit tegen Oostenrijk ging zijn. Doordat hij sowieso van plan was om er tegen Estland niet bij te zijn, is hij in zijn gat gebeten.

Dit is volgens mij de beste gok over wat er precies speelt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan