Ik zie niet goed in wat er contradictorisch aan is. Ik zie wel dat iedereen de woorden van Tedesco zonder ook maar enige twijfel gelooft, maar wanneer Courtois zelf aangeeft dat de woorden van Tedesco niet een juiste weergave is van hun privégesprek, dan is Courtois blijkbaar een zeveraar voor iedereen. Ik vind dat hoogstens voorbarig en vreemd. Alsof een bondscoach, nota bene een rookie op dat gebied, de waarheid en wijsheid in pacht heeft en geen fouten kan maken of pers en spelers kan manipuleren.
En pas op, ik zeg niet dat Courtois sowieso gelijk heeft en Tedesco in fout is, maar ik vind de manier waarop Courtois nu eenzijdig wordt afgemaakt ook not done.
Zoals hierboven aangegeven, Tedesco kan ook gewoon fouten maken/de waarheid verdraaien/liegen/stomme dingen vertellen/... (vul zelf maar verder in). Ik begrijp niet goed dat wat hij nu zegt blijkbaar voor iedereen heilig is en wat Courtois erop repliceert meteen je reinste bullshit is.
Onze beste keeper ooit, de beste van de wereld, verdient imo toch net iets meer krediet dan dat.
En dat gebrek aan respect ging toch vooral over dat jaar (wanneer was het, 2022?) dat hij niet eens bij de beste 5 of 10 keepers was verkozen. En daar had hij gewoon groot gelijk in.
Juist. We zaten dan nog langer met een kapitein die het eigenlijk niet hoorde te zijn.
Maar jullie zijn nooit de beste keeper van de wereld geweest hé. Dat (gevoel) kan je toch niet vergelijken.
Maar dan nog, Courtois heeft aangegeven dat hij helemaal niet teleurgesteld was dat hij geen kapitein is. Waarom geloven we dat blijkbaar gewoon niet, maar de woorden van Tedesco wel zonder nadenken?
"In ons gesprek heb ik hem gevraagd om beslissingen te nemen om situaties te vermijden die ons in het verleden schade hebben berokkend. Hierbij heb ik altijd het algemeen belang voor ogen gehad. Wel of niet de kapitein van de nationale ploeg zijn is geen bevlieging of willekeurige beslissing. Het moet zijn beslissing zijn en dat is wat ik hem duidelijk probeerde te maken. Jammer genoeg ben ik daar niet in geslaagd.”
“Ik benadruk dat ik op geen enkele manier ook maar iets gevraagd heb en ik heb Romelu Lukaku gevraagd om dit uit te klaren. Tegelijkertijd wil ik benadrukken dat ik geen enkele discussie heb gehad over dit onderwerp met mijn ploegmaten, zoals wordt gesuggereerd.
Nergens lees ik daarin dat hij heeft gevraagd, laat staan heeft geëist, kapitein te worden. Wel dat er, na blijkbaar strubbelingen in het verleden, duidelijkheid moet zijn. Hij spreekt ook over Lukaku. Mss heeft Romelu wel die band opgeëist en is Tedesco daarin meegegaan en heeft Courtois dat aangekaart als zijnde verkeerd? En doet Tedesco nu alsof hij zich van geen kwaad bewust is?
Ik begrijp gewoon niet dat het woord van Tedesco blijkbaar heilig is en het woord van Courtois ronduit zever zou zijn.