Thiboke kan met zijn vriendinnetje nu gaan trouwen en een dag of 3 brassen. Top keeper maar een ‘kleine’ mens in het dagelijkse leven. Maar kan hem dat natuurlijk permitteren met een dikke bankrekening.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wie weet, zo een Al-Dakhil bijvoorbeeld ziet er mij (zo op het eerste zicht, ik ken zijn karakter niet) wel kapiteinmateriaal uit. Als hij de nodige stappen kan zetten uiteraard. Ik zie die band toch ook het liefst rond iemand centraal op het veld, die de ploeg kan aansturen.Een Onana lijkt me wel kanshebber. Ander misschien nog wel iemand in de achterhoede.
Onvrede over de tactieken en het spel mag zeker. Ik vind persoonlijk niet dat spelers altijd maar met die 'we hebben alles gegeven maar de bal viel niet goed' interviews moeten afkomen. Maar zo'n divagedrag (stellende dat het klopt, natuurlijk) voor een kapiteinsband, dat vind ik toch echt enorm teleurstellend.
Artikel van Ludo VandewalleHet verhaal begint bij de verkiezing van Kevin De Bruyne tot beste Belg in het buitenland op het einde van vorig jaar. De Bruyne had er een uitstekend jaar met Manchester City opzitten maar Courtois won in zijn eentje de Champions League met Real Madrid. Dat hij daarvoor niet werd verkozen in België, kraakte iets bij Courtois.
Sindsdien zit hij in die tunnel van het gebrek aan respect in België. Courtois hecht veel belang aan erkenning die hij meet met zijn status aan het aantal titels dat hij heeft gewonnen. De doelman heeft alles gewonnen in clubverband, tot de Champions League aan toe met een zeer beslissende rol. Bij de Rode Duivels greep hij er telkens naast.
Domenico Tedesco was bij zijn aanstelling op de hoogte van de onvrede van Courtois en trok naar Madrid om met de doelman te spreken. Ook keeperstrainer Max Urwantschky trok naar de Spaanse hoofdstad om met de 102-voudige international te praten. Het leek goed te zitten. De aanduiding van Kevin De Bruyne als aanvoerder en Romelu Lukaku en Thibaut Courtois als vice-aanvoerders werd aanvaard door de doelman.
Ook toen zaterdag werd beslist om Lukaku aanvoerder te maken tegen Oostenrijk en Courtois tegen Estland volgde er geen onvertogen woord. Tot Courtois na de wedstrijd plots dat aanhaalde als ‘een gebrek aan respect’ omdat hij tegen Oostenrijk geen aanvoerder mocht zijn. De suggestie om over een blessure te praten werd door Tedesco van tafel geveegd. Hij wilde de fans niet op het verkeerde spoor zetten. Iets wat zijn voorganger Roberto Martinez, die Courtois ook wel eens voortijdig zag afhaken, wellicht wel deed.
De bondscoach zit nu met zorgen. Tedesco lijkt de bal in het kamp van Courtois te leggen. De stap moet van de doelman komen na het vreemde gedrag rond het aanvoerderschap - eerst akkoord en dan weer niet meer - en de suggestie om een blessure als reden in te roepen. Het verhaal van Courtois’ huwelijk met zijn verloofde Mishel, dat ergens deze week zou plaatsvinden, speelt ook op de achtergrond.
Een harde noot om te kraken voor de bondscoach want het gaat hier om de beste doelman ter wereld.
Respect gaat langs twee kanten hoor. Er kan maar 1 iemand de kapiteinsband krijgen natuurlijk, als die andere tien dan ook moeten beginnen mokken en hun kat sturen gaan we een mooie ploeg kunnen opstellen...Divagedrag? Gaat over respect. Vraag me echt af welke kwaliteiten Lukaku worden toegedicht om een goede kapitein te zijn.

Die band even ter zijde, is er eigenlijk wel iemand in de groep die de rol van leidersfiguur op zich kan nemen? Voorheen had je jongens als Alderweireld en Kompany maar diezelfde persoonlijkheid zie ik toch niet in Courtois, De Bruyne of Lukaku.Dat is waar, maar die band wordt ook wel een beetje overschat he.
Komt naar mij toch ook over als de meest charismatische van de hele selectie.Als Faes kan doorgroeien is dat wel iemand die kapitein kan zijn.
Kan je ook van Faes zeggen, is ook altijd aanvoerder geweest in de jeugdreeksen bij mijn weten.Wie zou een ideale kapitein zijn voor onze Rode Duivels voor de toekomst?
Marco Kana. Was dat ook steeds in de jeugdreeksen. Alleen heeft die, mede door blessures, niets te zoeken bij de Rode Duivels, en zal die, gezien de waanzinnige concurrentie op ons middenveld de komende 10 jaar, toch al gigantische stappen moeten zetten (en vooral gewoon fit blijven).
Mss een Debast binnen een jaar of 5. Maar dat is ook geen Kompany op dat vlak. Daar was Kompany toch echt wel een godsgeschenk in. Een geboren leider.

Bah bah. Als dit waar is, zitten we wel met de ubercalimero zeg.Artikel van Ludo Vandewalle
Rustig Martinez.. rustig!Wie zou een ideale kapitein zijn voor onze Rode Duivels voor de toekomst?
Marco Kana. Was dat ook steeds in de jeugdreeksen. Alleen heeft die, mede door blessures, niets te zoeken bij de Rode Duivels, en zal die, gezien de waanzinnige concurrentie op ons middenveld de komende 10 jaar, toch al gigantische stappen moeten zetten (en vooral gewoon fit blijven).
Mss een Debast binnen een jaar of 5. Maar dat is ook geen Kompany op dat vlak. Daar was Kompany toch echt wel een godsgeschenk in. Een geboren leider.
Als het klopt wat Ludo schrijft, dan vraag ik mij af of Courtois nog wel een plaats heeft bij de Rode Duivels? Keepers genoeg hé: Sels, Kaminski, Bodart, Vandevoordt,...

Sorry Koen, topkeeper (echt oprecht vergeten)
Je bent trouwens Casteels vergeten. De enige die RD-kwaliteit heeft.
Inderdaad. En ik denk dat tedesco hem goed genoeg kent en er geen 2x over moet nadenken om hem op te stellen als het nodig zou zijn.
Je bent trouwens Casteels vergeten. De enige die RD-kwaliteit heeft.