De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Die gaat toch ook gewoon zijn contract uitdoen bij Madrid en ermee stoppen. Lange carrière gehad natuurlijk.

Heel jammer om zo een grote voetballer zo een einde te zien hebben. Merci Eden! Ge waart fantastisch in Rusland.
Dat contract loopt komende zomer zeker af? Ik zie hem nog wel 2 jaartjes in de MLS ofzo verder uitbollen.
 
Een Hazard die titularis is bij een ploeg is imho nog steeds RD materiaal, misschien niet meer als titularis maar toch...

Meanwhile zitten we met een Witsel die maar niet wil stoppen :wallbash:

Een Hazard die wekelijks speelt bij z'n club en dat mag gerust iets minder zijn dan Real, kan inderdaad toch nog een paar jaar verder me dunkt.

Ik denk dat voetbal nooit op de eerste plaats stond bij Eden, hij is een familie man pur sang en dat is natuurlijk z'n goed recht maar jammer voor de voetbal supporter om hem zo te zien 'af takelen'.
 
Wist niet dat Hollanders het woord ferm gebruiken. ;)
Stel je voor zeg, positief zijn over 1 van de beste spelers die je land ooit heeft gehad. Liever nog een potje zagen hé Bart.
Ferme jongens, stoere knapen. Dat zeggen we hier. ;)

Maar natuurlijk mag je positief zijn over individuele spelers.
 
Een Hazard die wekelijks speelt bij z'n club en dat mag gerust iets minder zijn dan Real, kan inderdaad toch nog een paar jaar verder me dunkt.
Als hij bij een mindere ploeg (pakweg Rijsel) speelt en terug wat ritme opdoet zou hij nog steeds meekunnen.
Hij moet het zelf kunnen opbrengen natuurlijk.
Weinig kans dat hij op zijn 31ste nog veel gaat veranderen.

De vraag is natuurlijk of Hazard nog welkom is bij de Rode Duivels nu velen hem ervan verdenken het "lek" te zijn over die recente ruzies in de kleedkamer.
 
Zijn wedstrijd tegen de Brazilianen is waarschijnlijk de beste prestatie dat ik ooit van een Rode Duivel heb gezien.

90+ minuten lang spelers voorbij dribbelen, vrije trappen winnen, de bal bijhouden, en over het algemeen quasi niks verkeerd doen (misschien 1 of 2 keer de bal kwijt raken, that's it). Hazardinho:

Als je dit terug ziet vlak na de WK afgang, is het ook duidelijk hoe groot het verschil is tussen de Hazard van 2018 en die van 2022...
 
spijtig maar denk dat hij er zelf niks meer om geeft, anders was hij wel weg gegaan bij Madrid. Ik denk echt dat hij nog een goed niveau had kunnen halen als hij toen bij een ander ploeg ging spelen waar hij vaste waarde was.
 
Hij stond zeker niet bovenaan mijn lijst van spelers die mochten stoppen als international maar in zijn huidige vorm stond hij er wel op dus op zich mooi dat hij de eer aan zichzelf houdt ipv nog koppig te blijven aanklampen.

Enorm talent en misschien wel de mooiste voetballer die ooit in een truitje van de RD heeft gespeeld maar jammer genoeg stond zijn sport al jaren lang niet meer op de hoogste prioriteit. Dat is natuurlijk zijn goed recht, iedereen moet maar voor zichzelf uitmaken wat hij precies wil in zijn leven. Als Eden en zijn familie gelukkig is in Madrid en dat voor hem belangrijker is dan elke week spelen moet hij daar maar blijven uiteindelijk.
 
Ik heb toch een serieus dubbel gevoel bij Hazard. Er wordt nu nogal eenzijdig lyrisch gedaan en overal haalt men graag 2018 naar boven en dan vooral die match tegen Brazilië en dat snap ik. Maar diezelfde media die 2 weken geleden nog zaten te zeuren over het overdreven optimisme van Martinez altijd doen nu toch eigenlijk wel net hetzelfde. Zijn interland carriere bestaat uiteindelijk uit 126 caps en die waren in alle eerlijkheid verre van allemaal op dat WK18 niveau. Niet alleen post-2018 maar ook daarvoor al... die 33 goals lijken als statistiek bv best leuk maar als je even die 10 penalty's buiten beschouwing laat zijn dat nu ook niet de stats die je van een speler van het niveau dat er vaak van gemaakt werd mag verwachten.

Er wordt nu over zijn altijd laconieke gedrag nogal vlot over gegaan van 'lolbroek' tot 'ontwapenende persoonlijkheid' maar ik zou het eerder als gebrek aan beroepernst durven omschrijven. Vandenbempt zegt nu bv "Hazard is het voorbije anderhalf jaar te weinig voetballer geweest."... maak daar maar gerust 3 jaar van. Hij 'speelt'/zit al in Madrid van 2019... het is een publiek geheim dat hij daar met redelijk wat overtollige kilo's aankwam. Een transfer maken van €100M en dan niet scherp bij u nieuwe club arriveren dat vind ik een beetje het equipvalent van veranderen van werkgever en op uwen eerste dag in u zwembroek aankomen.

Dus... beste speler die we in België ooit gehad hebben? Nah, er zijn er in de huidige generatie alleen al die beter zijn. In alle eerlijkheid had hij waarschijnlijk intrinsiek wel de fysieke kwaliteiten om de allerbeste te zijn maar daarvoor staat er gewoon niet de juiste kop op.

Goede zaak dat hij stopt dus. Ik zie Hazard gewoon zijn contract nog uitdoen bij Real om dan te zeggen "het hoeft niet meer, tis goed geweest". Echt nog voetballen op niveau (top 5 competities Europa) dat zie ik niet meer gebeuren.
Nu ben ik eens benieuwd of er nog zijn die de eer aan zichzelf gaan houden of ze eerst nog een zetje van de nieuwe bondscoach nodig hebben. Looking at you Axel :unsure:
 
Hij 'speelt'/zit al in Madrid van 2019... het is een publiek geheim dat hij daar met redelijk wat overtollige kilo's aankwam. Een transfer maken van €100M en dan niet scherp bij u nieuwe club arriveren dat vind ik een beetje het equipvalent van veranderen van werkgever en op uwen eerste dag in u zwembroek aankomen.

Waarom blijft iedereen dit aanhalen eigenlijk? Ja die had wat overgewicht, maar dat is absoluut niet de reden dat die niet geslaagd is bij Real hé. Waarom vergeet precies iedereen dat die zijn enkel compleet is kapot gestampt door een gefrustreerde Meunier? Ja, nog een Belg ook. Hazard heeft gewoon goede matchen gespeeld, waaronder die match tegen PSG, voor die bewuste trap. En zelfs dit jaar tegen Celtic speelde hij nog op een hoog niveau, maar zijn lichaam kan het gewoon niet meer aan. Als je max. 60 minuten vol kunt gaan elke week heeft het gewoon geen zin meer. 2x 60 minuten gespeeld en de derde match kon hij al niet meer starten (dat was geen tactische keuze van Martinez hé, Hazard was gewoon niet fit en daarom viel die pas 5 minuten voor tijd in). En al die miserie is begonnen omdat er een landgenoot zijn frustraties moest showen, niet omdat hij naar Real is gegaan of daar met overgewicht is aangekomen.
 
Waarom blijft iedereen dit aanhalen eigenlijk? Ja die had wat overgewicht, maar dat is absoluut niet de reden dat die niet geslaagd is bij Real hé. Waarom vergeet precies iedereen dat die zijn enkel compleet is kapot gestampt door een gefrustreerde Meunier? Ja, nog een Belg ook. Hazard heeft gewoon goede matchen gespeeld, waaronder die match tegen PSG, voor die bewuste trap. En zelfs dit jaar tegen Celtic speelde hij nog op een hoog niveau, maar zijn lichaam kan het gewoon niet meer aan. Als je max. 60 minuten vol kunt gaan elke week heeft het gewoon geen zin meer. 2x 60 minuten gespeeld en de derde match kon hij al niet meer starten (dat was geen tactische keuze van Martinez hé, Hazard was gewoon niet fit en daarom viel die pas 5 minuten voor tijd in). En al die miserie is begonnen omdat er een landgenoot zijn frustraties moest showen, niet omdat hij naar Real is gegaan of daar met overgewicht is aangekomen.
Dat kan allemaal zijn... maar als je denk dat Hazard de enige flankaanvaller is die tijdens zijn carriere verschillende aanslagen heeft moeten incaseren dan ga ik je toch moeten teleurstellen.
Een deel van het herstelvermogen heeft zeker met genetica te maken en soms ook gewoon met de plaats van impact maar het is ook wel zo dat levensstijl een enorme invloed heeft op het lichaam van een topsporter.

Er was gisteren bv nog veel te doen over Ronaldo en het feit dat het nu echt wel op fin de carriere begint te lijken maar de hoofdreden dat die 5 jaar geleden zijn schoenen al niet aan de haak heeft moeten hangen was omdat die altijd 100% voor zijn sport geleefd heeft (en deels kon teren op zijn uitzonderlijk talent, dat ook natuurlijk). Hetzelfde gaat op voor Messi, het is geen toeval dat die 2 bijna 20 jaar dat niveau halen, dat is niet 100% puur en alleen talent.
 
En wie mag de nieuwe kapitein worden? Voor mij mag Lukaku dit zijn. Ik heb het gevoel dat die nu al een beetje de leider is. Ben geen voorstander om een keeper dit te laten zijn, dus daarom Courtois niet.
 
Lukaku, Onana of Alderweireld?

Mijn favoriet is dan Onana denk ik. Staat centraal op het plein, gaat zelf tegen 110%, is mondig, spreekt alle landstalen én hij is gewoon goed. Dat is wel een kerel met uitstraling. Hoe snel die zich heeft kunnen manifesteren, zeer knap.

Lukaku geeft af en toe een dom interview natuurlijk, anders was hij favoriet. Intern is hij wel sowieso de lijm van de ploeg. Het kan hem wel overtuigen om aan te blijven. Het zou ook een mooi teken van vertrouwen zijn na dit WK.

Alderweireld is mogelijks niet te lang meer bij de ploeg. Dus is misschien een nutteloze tussenstap.

Anders zou ik KDB zeggen, maar die zijn lichaamshouding is totaal niet wat je nodig hebt als kapitein. Al kan hij het in essentie wél hoor.

Waarom blijft iedereen dit aanhalen eigenlijk? Ja die had wat overgewicht, maar dat is absoluut niet de reden dat die niet geslaagd is bij Real hé. Waarom vergeet precies iedereen dat die zijn enkel compleet is kapot gestampt door een gefrustreerde Meunier? Ja, nog een Belg ook. Hazard heeft gewoon goede matchen gespeeld, waaronder die match tegen PSG, voor die bewuste trap. En zelfs dit jaar tegen Celtic speelde hij nog op een hoog niveau, maar zijn lichaam kan het gewoon niet meer aan. Als je max. 60 minuten vol kunt gaan elke week heeft het gewoon geen zin meer. 2x 60 minuten gespeeld en de derde match kon hij al niet meer starten (dat was geen tactische keuze van Martinez hé, Hazard was gewoon niet fit en daarom viel die pas 5 minuten voor tijd in). En al die miserie is begonnen omdat er een landgenoot zijn frustraties moest showen, niet omdat hij naar Real is gegaan of daar met overgewicht is aangekomen.
Absoluut heeft het ook te maken met de waanzinnige wijze waarop Hazard zich tot tweemaal toe compleet heeft volgevreten als een varken. Dat is geen toeval dat hij met zijn dikke pens van de ene blessure naar de andere sukkelde. Uzelf zo vet vreten dat ge maanden nodig hebt om terug FIT te geraken? Waanzin.
 
Er gaan er niet teveel volgen, ze hebben gisteren allemaal de 38-jarige Pepe zien shinen :cool:

Haha, wat speelde die goed.

Keepers en centrale verdedigers kunnen wat langer doorgaan he. (en uitzonderlijk ook spelers als Ibra, CR7...)
Bij de rode duivels uiteraard Courtois zonder problemen, en misschien Alderweireld nog wel (op het volgende EK). Ik vond Toby toch gewoon oerdegelijk op het WK, maar bon, op 2 jaar kan alles nog veranderen.

Witsel en Mertens mogen ook afronden van mij. Witsel is dat misschien nog niet van plan, maar bon, op het volgende EK kan je toch niet meer met hem in de basis spelen. Vertonghen moet ook de eer aan zichzelf houden - vooral tegen Marokko was dat echt huilen met de pet op.
 
Dus... beste speler die we in België ooit gehad hebben? Nah, er zijn er in de huidige generatie alleen al die beter zijn. In alle eerlijkheid had hij waarschijnlijk intrinsiek wel de fysieke kwaliteiten om de allerbeste te zijn maar daarvoor staat er gewoon niet de juiste kop op.
Je bekijkt het alleszins op een andere manier dan mij. De prestatie die Hazard tegen Brazilie op de mat legde is van het beste dat ooit getoond werd door een Belg op zo'n hoog niveau. De kans dat we zoiets nog gaan meemaken acht ik klein, voor mij alleszins de prestatie waarmee ik Hazard altijd ga herinneren. De samenvatting stond hierboven al, maar de totaalprestatie die toen geleverd werd was voor mij ongezien en past moeiteloos in het rijtje Ronaldinho tegen Madrid, Messi tegen Bayern of Manchester United,... Dat zijn matchen die je als voetbalfan zelden mee maakt, laat staan met een Belg in de glansrol.

Ik vraag me dan af wie van de huidige generatie alleen al beter zijn. Courtois is sterk, maar toch niet meer dan dat bij de Belgen? Lukaku enorme statistieken en komt wat mij betreft in de buurt. De Bruyne bij de Belgen, mja. Kompany ook van een zeer hoog niveau maar toch te blessuregevoelig helaas. Geen idee wie de anderen zijn die nog maar in de buurt komen.
 
Terug
Bovenaan