De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

@Bart Goor Spreekt volgens mij veralgemenend en niet specifiek voor Belgie. Waardoor hij enerzijds gelijk heeft, maar anderzijds kan dat ook niet anders met zo'n veralgemenisering.

Ik vind nu toch ook wel dat Doku gisterenavond niet zo geweldig speelde en dat hij de laatste maanden toch wat is stilgevallen. Heeft 1 match gespeeld in Oktober of November waar 90% van zijn statistieken in gemaakt zijn. Als vleugelaanvaller bij Man City verwacht je toch wat meer goals/assists dan eentje in beide categorieen over 20 matchen heen. In dat opzicht is hij inderdaad niet zo bijzonder.
Al verwacht ik wel dat dat serieus zal verbeteren over de jaren.
 
Ik vind nu toch ook wel dat Doku gisterenavond niet zo geweldig speelde en dat hij de laatste maanden toch wat is stilgevallen. Heeft 1 match gespeeld in Oktober of November waar 90% van zijn statistieken in gemaakt zijn. Als vleugelaanvaller bij Man City verwacht je toch wat meer goals/assists dan eentje in beide categorieen over 20 matchen heen. In dat opzicht is hij inderdaad niet zo bijzonder.
Al verwacht ik wel dat dat serieus zal verbeteren over de jaren.
Daar is nu wel iedereen het over eens. Maar ik had, zelfs als grote fan, wel nooit verwacht dat hij in zijn eerste seizoen al zo veel minuten ging maken voor City. Dit seizoen alles mee pakken wat mogelijk is en vanaf volgend jaar hopelijk vaste titularis.

De statistieken zijn nooit zijn sterkste punt geweest, noch bij Anderlecht en ook niet bij Rennes, al is hij natuurlijk wel sterk afgeremd door vele blessures. De echte Doku gaan we pas zien als hij eens > 30 matchen op een seizoen kan spelen. Pas dan gaan we zijn gigantisch potentieel kunnen beoordelen.
 
Ik vond Doku gisteren ook maar zozo eigenlijk. Z'n versnellingen zonder volk bij waren ok, maar van zo gauw hij een mannetje moest voorbij gaan, kwamen er zo'n debiele pasjes bij te kijken waarbij hij telkens gewoon balverlies leed. En ik was ook helemaal niet onder de indruk van onze defensie. Bende zoutpilaren bijeen zeg :unsure: dan was Theate nog diegene die het meest probeerde. Mss ook wel omdat Gomez minder aanvallend speelde dan Chilwell ofzo?
 
Blij dat ik toch niet de enige ben die Doku wat minder vond.
Wat hij wel uitstekend deed was Theate uit de nood helpen bij het uitvoetballen over de linkerflank. Theate had inderdaad wel een lastige avond.

Ik stoorde mij vooral aan het feit dat Doku soms teveel die dribbel wil forceren en dat er dan bijna nooit iets nuttig uit komt. Integendeel, regelmatig balverlies, ook 1 keer op eigen helft waarbij er direct een kans volgde voor Engeland.

Hij heeft zeker iets weg van Hazard, met het grote verschil dat Hazard véél balvaster was en toch nog wat meer spelinzicht had. We mogen als fans absoluut hopen dat Doku nog progressie gaat maken op die vlakken, en ook op vlak van goals en assists. Gisteren die ene goeie bal op Lukebakio had een assist kunnen zijn, maar dat was dan ook weer net niet zuiver genoeg voor Lukebakio om hem af te werken.

Ze kennen Doku nu he , 2 , zelfs 3 man op hem (in de PL) , dus het zal wa minder flitsend zijn maar ik vond hem gevaarlijker dan Trossard ( die vond ik zelfs slecht)

Trossard stelde mij ook weer wat teleur. Zeer vreemd, want ik vind hem top bij Arsenal, maar bij de rode duivels hebben we er nog niet vaak van genoten. Ik vond het wel logisch dat je hem en Doku op de vleugels zet, en dan zegt 'switch af en toe maar eens van kant'.
 
Goede match en heel goed gespeeld van sommigen, maar je zag wel dat ze het heel moeilijk hadden. Zonder Kevin is en blijft het een redelijk onthoofde ploeg. Voor hetzelfde geld was het 4-2, en dan had niemand gezegd: "onverdiend verloren".

Eerste keer ook dat ik van Tielemans bij de RDs eens kan zeggen dat die goed gespeeld heeft. Hier en daar nog wel het klassieke balverlies dat hem typeert, maar bon you can't change the wind.
 
Trouwens ook wel logisch dat ons middenveld het lastig had gisteren. De Engelse aanvallen door het centrum kwamen er bijzonder vlot door.

Maar ik kan niet direct een Europese ploeg bedenken die een sterker middenveld heeft dan de Engelsen op dit moment, met Rice, Bellingham, Foden en nu Mainoo ook.
 
Trouwens ook wel logisch dat ons middenveld het lastig had gisteren. De Engelse aanvallen door het centrum kwamen er bijzonder vlot door.

Maar ik kan niet direct een Europese ploeg bedenken die een sterker middenveld heeft dan de Engelsen op dit moment, met Rice, Bellingham, Foden en nu Mainoo ook.
Mainoo vond ik sterk gisteren. Voor iemand die nog maar net komt kijken.
 
Positief verrast door Tielemans en Lukaku. Over een speler als Doku wordt hier heel interessant gedaan maar dat is gewoon die typische winger waarbij het er allemaal spectactulair uitziet maar die in de praktijk weinig rendement (in goals en assists) levert. Daar hebben we er toch al honderden van gehad in de historie?

Waren Lukaku en vooral Lukebakio wat beter bij schot, Doku had 2 assists gehad. Was hij dan plots beter geweest?
 
We moeten op z'n Nederland kunnen spelen, zoals zijdeden in 2010. Twee defensieve middenvelders voor de verdediging, met name Mangala en Onana die zelfs bij balbezit tegen de verdediging geplakt blijven. Anders gaan we nog veel goals binnenkrijgen.
 
De verdediging blijft onze achilleshiel hé. Ik vond enkel Castagne redelijk goed standhouden, al had hij het heel moeilijk tegen Chilwell. Op de linksback vond ik hem degelijk, in elk geval beter dan Theate die zijn best doet maar niet kan wegsteken dat hij geen back is. Vertonghen was niet goed, het spel ging gewoon te snel voor hem. Debast kraakte mee met de rest. Bij Meunier zag je dat hij nog altijd offensief sterker is dan Castagne, maar ging defensief een paar keer gruwelijk de mist in. Interessant om hem te testen om te zien of we Castagne op links kunnen zetten, maar tegen een tegenstander van het kaliber van Engeland toch maar liever niet. Faes kan ik niet veel van zeggen, moest samen met de rest het spel ondergaan.

Het middenveld had het uiteraard zeer moeilijk tegen dat van Engeland, maar ik heb ons middenveld al veel meer overlopen geweten tegen veel mindere tegenstanders. Onana speelde zeer sterk, met hier en daar wel nog altijd een nonchalant momentje. Krijgt hij die uit zijn spel dan heeft die alles om naar de wereldtop te gaan. Heerlijke speler. Mangala vond ik ook degelijk spelen, maar die moet er op termijn wel uit als we willen meedingen voor de prijzen. Het is een beetje hopen op een wonder dat Lavia toch nog fit en in vorm geraakt bij Chelsea voor de start van het EK, of Vermeeren een basisplek bij Atletico versiert. Maar dat zal voor een volgend toernooi zijn vrees ik (als Lavia er überhaupt nog door komt). Tielemans bewees het punt dat hier voor de match werd gemaakt, als hij zich kan focussen op zijn aanvallend spel, is dat gewoon een zeer degelijke speler. Slaagde er ook in om zich heel vaak vrij te lopen tussen dat Engelse middenveld. Ik vond dat er vervolgens wel te weinig goeie ballen richting aanvallers gingen. De Bruyne krijgt uiteraard altijd de voorkeur, maar met Tielemans in vorm heb je toch iets van back-up.

De aanval had het, ondanks een zeer matige verdediging van de Engelsen, ook moeilijk. Lukaku werd veel te weinig bereikt, kreeg eigenlijk maar 1 schietkans op een pass die niet zuiver genoeg was. Maar geeft dan wel een van de mooiste assists uit zijn carrière. Wat opviel in deze match, Lukaku als kaatser gebruiken wat zo typerend was aan het spel van onze Duivels onder Martinez, dat is er quasi volledig uit. Doku speelde voor mij op zich geen slechte match, ik vind dat je ziet dat die qua maturiteit wel degelijk al veel gegroeid is sinds hij bij City zit. Maar de laatste pass, de doelgerichtheid, het samenspel heeft hij nog enorm veel stappen te zetten. Dat is ook logisch, hij zit al jaren in het voetbal, maar gezien al zijn blessures komt die eigenlijk ook nog altijd maar net piepen. De vergelijkingen met Hazard zijn onnozel, dat heb ik eerder in dit topic ook al gezegd. Zelfde positie, maar totaal verschillende spelers. Ook qua niveau. Op dezelfde leeftijd zaten ze alle twee al bij een topploeg, maar had Hazard al statistieken waarvan Doku als hij blijft spelen zoals hij nu speelt blij gaat mogen zijn als hij er tegen het einde van zijn carrière aan zit. Trossard kwam net als Lukaku te weinig in het stuk voor. Lukebakio vond ik zeker niet beter. Openda had te weinig tijd om zich te kunnen tonen (behalve dan niet doorhebben dat hij buitenspel stond). Batshuayi had anderzijds voldoende tijd om te tonen waarom die uit de selectie moet. Een combo Lukaku - Openda kan werken, een combo CDK - Openda ook. Hell, een combo Cuypers - Openda zou ook goed werken. Maar Batshuayi - Openda? Het enige moment waar je met Batshuayi iets bent is als je kampeert rond de 16 van de tegenstander.

De volgende twee oefenmatchen zou ik middenveld en voorhoede laten wat ze is, enkel De Bruyne in de plek van Tielemans zetten wanneer die fit is of een Vermeeren/Lavia in de plek van Mangala indien die matchfit en in vorm geraken, maar voor de verdediging zijn we er toch echt nog niet uit. Ik zou als centraal duo toch echt eens Theate - Faes/De Winter/Debast zetten. Voor mij is Theate Vertonghen voorbij als CV, en op de LB vind ik hem niet goed genoeg. Faes, De Winter en Debast hebben elk hun gebreken, ik denk niet dat het voor dit toernooi zo heel erg veel uitmaakt wie je daar zet. Op de LB zet je dan Castagne, of je moet hopen dat Club stopt met De Cuyper te verkrachten en dat die zijn hoogvorm terugvindt op de LB, op de RB zou ik toch nog eens durven kijken naar jongens als Foket en Siquet.
 
De verdediging blijft onze achilleshiel hé. Ik vond enkel Castagne redelijk goed standhouden, al had hij het heel moeilijk tegen Chilwell. Op de linksback vond ik hem degelijk, in elk geval beter dan Theate die zijn best doet maar niet kan wegsteken dat hij geen back is. Vertonghen was niet goed, het spel ging gewoon te snel voor hem. Debast kraakte mee met de rest. Bij Meunier zag je dat hij nog altijd offensief sterker is dan Castagne, maar ging defensief een paar keer gruwelijk de mist in. Interessant om hem te testen om te zien of we Castagne op links kunnen zetten, maar tegen een tegenstander van het kaliber van Engeland toch maar liever niet. Faes kan ik niet veel van zeggen, moest samen met de rest het spel ondergaan.

Het middenveld had het uiteraard zeer moeilijk tegen dat van Engeland, maar ik heb ons middenveld al veel meer overlopen geweten tegen veel mindere tegenstanders. Onana speelde zeer sterk, met hier en daar wel nog altijd een nonchalant momentje. Krijgt hij die uit zijn spel dan heeft die alles om naar de wereldtop te gaan. Heerlijke speler. Mangala vond ik ook degelijk spelen, maar die moet er op termijn wel uit als we willen meedingen voor de prijzen. Het is een beetje hopen op een wonder dat Lavia toch nog fit en in vorm geraakt bij Chelsea voor de start van het EK, of Vermeeren een basisplek bij Atletico versiert. Maar dat zal voor een volgend toernooi zijn vrees ik (als Lavia er überhaupt nog door komt). Tielemans bewees het punt dat hier voor de match werd gemaakt, als hij zich kan focussen op zijn aanvallend spel, is dat gewoon een zeer degelijke speler. Slaagde er ook in om zich heel vaak vrij te lopen tussen dat Engelse middenveld. Ik vond dat er vervolgens wel te weinig goeie ballen richting aanvallers gingen. De Bruyne krijgt uiteraard altijd de voorkeur, maar met Tielemans in vorm heb je toch iets van back-up.

De aanval had het, ondanks een zeer matige verdediging van de Engelsen, ook moeilijk. Lukaku werd veel te weinig bereikt, kreeg eigenlijk maar 1 schietkans op een pass die niet zuiver genoeg was. Maar geeft dan wel een van de mooiste assists uit zijn carrière. Wat opviel in deze match, Lukaku als kaatser gebruiken wat zo typerend was aan het spel van onze Duivels onder Martinez, dat is er quasi volledig uit. Doku speelde voor mij op zich geen slechte match, ik vind dat je ziet dat die qua maturiteit wel degelijk al veel gegroeid is sinds hij bij City zit. Maar de laatste pass, de doelgerichtheid, het samenspel heeft hij nog enorm veel stappen te zetten. Dat is ook logisch, hij zit al jaren in het voetbal, maar gezien al zijn blessures komt die eigenlijk ook nog altijd maar net piepen. De vergelijkingen met Hazard zijn onnozel, dat heb ik eerder in dit topic ook al gezegd. Zelfde positie, maar totaal verschillende spelers. Ook qua niveau. Op dezelfde leeftijd zaten ze alle twee al bij een topploeg, maar had Hazard al statistieken waarvan Doku als hij blijft spelen zoals hij nu speelt blij gaat mogen zijn als hij er tegen het einde van zijn carrière aan zit. Trossard kwam net als Lukaku te weinig in het stuk voor. Lukebakio vond ik zeker niet beter. Openda had te weinig tijd om zich te kunnen tonen (behalve dan niet doorhebben dat hij buitenspel stond). Batshuayi had anderzijds voldoende tijd om te tonen waarom die uit de selectie moet. Een combo Lukaku - Openda kan werken, een combo CDK - Openda ook. Hell, een combo Cuypers - Openda zou ook goed werken. Maar Batshuayi - Openda? Het enige moment waar je met Batshuayi iets bent is als je kampeert rond de 16 van de tegenstander.

De volgende twee oefenmatchen zou ik middenveld en voorhoede laten wat ze is, enkel De Bruyne in de plek van Tielemans zetten wanneer die fit is of een Vermeeren/Lavia in de plek van Mangala indien die matchfit en in vorm geraken, maar voor de verdediging zijn we er toch echt nog niet uit. Ik zou als centraal duo toch echt eens Theate - Faes/De Winter/Debast zetten. Voor mij is Theate Vertonghen voorbij als CV, en op de LB vind ik hem niet goed genoeg. Faes, De Winter en Debast hebben elk hun gebreken, ik denk niet dat het voor dit toernooi zo heel erg veel uitmaakt wie je daar zet. Op de LB zet je dan Castagne, of je moet hopen dat Club stopt met De Cuyper te verkrachten en dat die zijn hoogvorm terugvindt op de LB, op de RB zou ik toch nog eens durven kijken naar jongens als Foket en Siquet.

Zo goed als volledig akkoord :)
Bij Vertonghen lijkt het bijna een emotioneel argument om hem toch nog in de basis te behouden. Hij is onze enige cv met echte ervaring op een groot toernooi. Maar, hij maakt de laatste wedstrijden toch te veel fouten. Het soort fouten waarop we onze jonge cv's hard zouden afrekenen. Emotioneel: je kan het bijna niet maken om hem dat laatste grote toernooi nu niet te gunnen, zeker nadat hij quasi alles in de voorbereiding heeft gespeeld. Rationeel wordt het moeilijk verdedigbaar. Na dit EK is het sowieso voorbij natuurlijk.

Combo CDK-Openda konden we jammer genoeg niet proberen deze interlands wegens blessure CDK, maar dat lijkt me veruit de beste keuze wanneer Lukaku er niet instaat. Batshuayi heb ik deze 2 interlands werkelijk niks goed zien doen. Je ziet (ook aan Meunier) dat het niveau in Turkije erbarmelijk laag is.
 
Hoe vaak Lukaku een uittrap van de keeper fout inschat... je zou nog denken dat hij schrik heeft om die hoge ballen op zijn hoofd te krijgen.

Eerste match in heel lange tijd dat Tielemans eens niet gebuisd is.
 
Laat ons vooral hopen dat Tedesco 2 dingen gezien heeft tegen een middenveld van wereldklasse:
- 2 verdedigende middenvelders zijn echt broodnodig tegen sterke tegenstanders. Er werd bij momenten nog wel wat gezwommen maar algemeen gezien was dit toch sterk hoor. En met onze verdediging zou ik zelfs opteren om àltijd met 2 defensieve middenvelders te spelen. KDB + de voorhoede zou uiteindelijk toch genoeg moeten zijn om iedereen pijn te doen.
- Tielemans is een geweldige voetballer als, en enkel dan, hij aanvallend mag spelen en niet moet kijken naar defensieve taken.

Maw, als KDB er niet bij is mag Yoeri van mijn part altijd op die plek staan maar als hij er wel bij is hoort Tielemans gewoon op de bank, punt. Alle respect voor hem, en wat hij nu doet bij Villa, maar op de 6 en de 8 hebben we gewoon betere spelers rondlopen. Al gaan die volgens mij ook wel voorrang krijgen, zeker als ze matchritme genoeg hebben bij hun clubs.
 
@Sir.Killalot ik zou precies wel niet meer rekenen op Lavia voor het EK. Voor zover ik kan vinden is er nog altijd geen duidelijke datum wanneer hij terug fit zou zijn. En hij heeft dit seizoen zo goed als niks kunnen spelen. Die heeft ook nog heel weinig ervaring.

Het is vooral wishful thinking dat die eerstdaags plots terug fit is en dan de komende weken veel speeltijd zou krijgen bij Chelsea - alleen dan pak je hem mee als wit konijn.
 
Ik vond Doku nu echt wel geen slechte match spelen. Ja, die fases waar hij zich soms vastdribbelt zien er knullig uit. Maar heel vaak kiest hij ook gewoon voor de juiste pas naar een ploegmaat waardoor er een beloftevolle aanval plaatsvind.

Is imo wel een uitzonderlijke speler op die leeftijd. Kan uiteraard nog afgeremd worden, en moet nog een paar stappen zetten om absolute wereldtop te worden. Maar dat lijkt mij zeker niet onmogelijk.
 
Ik vond Doku nu echt wel geen slechte match spelen. Ja, die fases waar hij zich soms vastdribbelt zien er knullig uit. Maar heel vaak kiest hij ook gewoon voor de juiste pas naar een ploegmaat waardoor er een beloftevolle aanval plaatsvind.

Is imo wel een uitzonderlijke speler op die leeftijd. Kan uiteraard nog afgeremd worden, en moet nog een paar stappen zetten om absolute wereldtop te worden. Maar dat lijkt mij zeker niet onmogelijk.
Klopt. Net zoals Carrasco (ik weet dat die hier niet geliefd is) is hij iemand die constant probeert en initiatief neemt. Dat kan er 8/10 keer knullig uitzien maar die 2/10 keer dat het lukt heb je een grote kans. Die gedrevenheid missen wij. Bij England zag je zo verschillende spelers die het vertrouwen en lef hadden om iets met de bal te proberen en dat zette ons vaak op knikkende benen. Rond de 16 op de kleine ruimte draaien, dribbelen, kleine passjes geven en klaarstaan om bij de kleinste ruimte te schieten. Met Bellingham, Foden, Bowen en Toney had je 4 spelers die telkens gevaarlijk konden zijn. En dan Mainoo en Rice erachter die minder dribbelen maar wel, genre Moussa Dembele, de bal kunnen bijhouden met een draai en een simpele dribbel.

Dus er is wat mislukt bij Doku maar hij zorgt nog steeds voor veel gevaar en dreiging.
 
Is Carrasco trouwens sowieso afgeschreven voor het EK? Of is die gewoon geblesseerd? :unsure:

(naar mijn mening, op basis van wat we de vorige keer zagen, laat je hem gewoon thuis trouwens - we hebben genoeg goeie flankaanvallers lopen)
 
Is Carrasco trouwens sowieso afgeschreven voor het EK? Of is die gewoon geblesseerd? :unsure:

(naar mijn mening, op basis van wat we de vorige keer zagen, laat je hem gewoon thuis trouwens - we hebben genoeg goeie flankaanvallers lopen)
Sowieso geblesseerd nu.
 
Terug
Bovenaan