De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Onana krijgt toch basisplaatsen?
Mangala wel heel blessuregevoelig telkens er een interlandperiode is, jammer genoeg.
Lavia kan ook doorgroeien zodat we daar de komende 15j gebeiteld zitten.

Tielemans toch gewoon een toptalent vroeger, met goeie periodes bij Leicester.
Kreeg ook soms vreemde opdrachten bij de belgen zoals tegen de rechterkant plakken vs. Canada.

Tielemans heeft ooit z'n goede periodes gekend, blijkbaar toch. Ik kan mij ze in ieder geval niet meer herinneren, maar ben er sowieso nooit geen fan van geweest. Op de 8 of ergens "tegen de rechterkant geplakt", gast is bij de RDs altijd al heel mediocre geweest.
Onana gewoon vast op die 8, en Tielemans altijd op de bank of thuislaten. Nu houdt Vertonghen het vanachter nog wat recht, maar als die over een jaartje (of twee) weg is en labbekak Tielemans staat er nog in, dan ga je wat zien. 😂 De lange, snelle en sterke Onana is veel meer waard.

Onana krijgt toch basisplaatsen?
Mangala wel heel blessuregevoelig telkens er een interlandperiode is, jammer genoeg.
Lavia kan ook doorgroeien zodat we daar de komende 15j gebeiteld zitten.

Tielemans toch gewoon een toptalent vroeger, met goeie periodes bij Leicester.
Kreeg ook soms vreemde opdrachten bij de belgen zoals tegen de rechterkant plakken vs. Canada.

Ik vrees dat Lavia ook nogal blessure gevoelig is. Doku van hetzelfde.

Hopelijk vergis ik me...

Qua middenveld maak ik mij naar de toekomst echt geen zorgen. Voor het EK nu is het misschien nog te vroeg voor veel jongens, maar uit het volgende lijstje moet er tegen het WK toch een zeer stevig middenveld kunnen staan. Ik zet er ook even hun leeftijd bij tegen het WK:

• Onana (25)
  • Lavia (22)
  • Vermeeren (21)
  • Mangala (28)
  • Vranckx (23)
  • Matazo (24)
  • Keita (24)
  • Engels (23) (wordt dit seizoen wel uitgespeeld als rechtsback)
  • Mbamba (21)
  • Nonge (21)

Niet al die jongens zullen hun potentieel waarmaken, van sommigen zullen we tegen 2026 allicht zelfs niets meer horen. Maar zeker als die eerste drie blessurevrij kunnen blijven en zich doorontwikkelen, dan zit daar toch echt muziek in. Tielemans (29) en Dendoncker (31) kan je ook nog niet afschrijven overigens, laat ons hopen dat die hun vormpeil terugvinden.

Het veel grotere probleem is dat dat lijstje bijna zuiver uit eerder defensieve middenvelders bestaat. Ik hoop nog altijd dat De Bruyne nog het lichaam en de goesting heeft om in 26 nog een laatste keer te schitteren, al dan niet eerder in een rol als Pirlo op het einde van diens carrière. Met Onana en Lavia naast hem, moet dat toch vonken geven. En hopelijk staan er intussen toch enkele aanvallende middenvelders op die een beetje dat gat kunnen dichten. Heeft Vermeeren eigenlijk het potentieel om hoger op het veld te staan?

Laatst bewerkt:
Qua middenveld maak ik mij naar de toekomst echt geen zorgen. Voor het EK nu is het misschien nog te vroeg voor veel jongens, maar uit het volgende lijstje moet er tegen het WK toch een zeer stevig middenveld kunnen staan. Ik zet er ook even hun leeftijd bij tegen het WK:

• Onana (25)
  • Lavia (22)
  • Vermeeren (21)
  • Mangala (28)
  • Vranckx (23)
  • Matazo (24)
  • Keita (24)
  • Mbamba (21)
  • Nonge (21)

Niet al die jongens zullen hun potentieel waarmaken, van sommigen zullen we tegen 2026 allicht zelfs niets meer horen. Maar zeker als die eerste drie blessurevrij kunnen blijven en zich doorontwikkelen, dan zit daar toch echt muziek in. Tielemans (29) en Dendoncker (31) kan je ook nog niet afschrijven overigens, laat ons hopen dat die hun vormpeil terugvinden.

Het veel grotere probleem is dat dat lijstje bijna zuiver uit eerder defensieve middenvelders bestaat. Ik hoop nog altijd dat De Bruyne nog het lichaam en de goesting heeft om in 26 nog een laatste keer te schitteren, al dan niet eerder in een rol als Pirlo op het einde van diens carrière. Met Onana en Lavia naast hem, moet dat toch vonken geven. En hopelijk staan er intussen toch enkele aanvallende middenvelders op die een beetje dat gat kunnen dichten.
Tedesco kijkt best een hoe Guardiola dat oplost. Ge hebt spelers nodig die de bal kunnen dragen. Largie Ramazani zie ik die rol nog wel invullen indien een goed verdedigend blok erachter.

Waarom was die er trouwens niet bij met de U21 tegen Kazachstan ?

Laatst bewerkt:
Hij komt iets te kort voor de RD maar ik ben wel fan van Heymans zijn speelstijl. Achter de spitsen altijd infiltrerend.
Misschien is dat een rol dat meer voor Tielemans is? Bij Leicester stonden Ndidi en Maddison naast hem, ook geen dutsen.

Tielemans (29) kan je ook nog niet afschrijven overigens, laat ons hopen dat die hun vormpeil terugvinden.

😂 😂

Het veel grotere probleem is dat dat lijstje bijna zuiver uit eerder defensieve middenvelders bestaat. Ik hoop nog altijd dat De Bruyne nog het lichaam en de goesting heeft om in 26 nog een laatste keer te schitteren, al dan niet eerder in een rol als Pirlo op het einde van diens carrière. Met Onana en Lavia naast hem, moet dat toch vonken geven. En hopelijk staan er intussen toch enkele aanvallende middenvelders op die een beetje dat gat kunnen dichten. Heeft Vermeeren eigenlijk het potentieel om hoger op het veld te staan?

Onana is toch een tamelijk aanvallende middenvelder? Ik zie er nu geen spelverdeler in of iemand die de positie van De Bruyne op termijn gaat innemen, maar in ieder geval toch wel wat meer dan enkel defensief.
Vermeeren idk, is nog te jong en nog niet genoeg gespeeld om echt z'n talenten te tonen.

Het is niet alleen Tielemans die er niet in slaagt om zijn niveau naar omhoog te krikken bij het ouder worden.

Ik heb ook al gezegd dat hij op dit moment geen plek meer verdiend bij de nationale ploeg, maar je gaat iemand met zijn potentieel niet op zijn 26ste al afschrijven voor een toernooi in 2026.

Onana is toch een tamelijk aanvallende middenvelder? Ik zie er nu geen spelverdeler in of iemand die de positie van De Bruyne op termijn gaat innemen, maar in ieder geval toch wel wat meer dan enkel defensief.
Vermeeren idk, is nog te jong en nog niet genoeg gespeeld om echt z'n talenten te tonen.
Onana heeft een actieradius die zowat heel het veld beslaat, en denkt heel vaak vooruit, maar dat maakt hem nog geen aanvallende middenvelder. Zijn kwaliteiten liggen op dit moment nog altijd vooral in het defensieve. Heeft wel alles in zich om een dijk van een box-to-box middenvelder te worden.

Ik vrees dat Lavia ook nogal blessure gevoelig is. Doku van hetzelfde.

Hopelijk vergis ik me...
De ene blessure is de andere niet natuurlijk. Zie maar naar Kompany, veel blessures, maar toch nog een ongelofelijke carrière gehad.

Doku blijft ondanks zijn blessures nog steeds progressie boeken.

Gigantisch verschil tussen spier en knie blessures bv.

Over Tielemans. Ben heel grote fan. Zeggen dat hij nooit iets presteerde dikke larie. Dan heb je nooit deftig naar Anderlecht en Leicester gekeken met hem in de ploeg. Maar zelfs als grote fan kan ik niet anders dan toegeven dat de vorige 2 seizoenen heel zwak waren, en hij Idd voorlopig geen basisplaats kan verantwoorden. Heeft nog steeds af en toe die pas in de voeten die het spel versnellen, iets waar veel mensen niet echt oog voor hebben. Maar zit nog steeds zoveel risico in zijn spel

Laat ons hopen dat hij bij Villa zich geleidelijk aan terug naar het niveau van bij Leicester 2 jaar geleden kan spelen. Is zoals gezegd nog steeds maar 26 jaar, en heeft al bewezen kwaliteiten te hebben. Maar zoals gezegd, heel wat weelde centraal op ons middenveld. En daar blijft laat talent aankomen op die posities. Dus de toekomst van Tielemans niet per se cruciaal voor de toekomst van de Duivels. Met Lavia zit je daar echt met een wereld talent.

Tielemans afschrijven is sowieso wat overdreven, maar of we daar echt nog op moeten rekenen? Ik betwijfel het. Ik vind het veelzeggend dat hij bij Aston Villa momenteel op de bank zit. Emery kennende is er dan toch een duidelijk gebrek aan inzet/discipline om een basisplaats te verantwoorden.

Tielemans afschrijven is sowieso wat overdreven, maar of we daar echt nog op moeten rekenen? Ik betwijfel het. Ik vind het veelzeggend dat hij bij Aston Villa momenteel op de bank zit. Emery kennende is er dan toch een duidelijk gebrek aan inzet/discipline om een basisplaats te verantwoorden.
Dit dus. Op dit moment is er gewoon geen plek voor Tielemans, althans sowieso niet in de basis, maar we hoeven hem ook niet voor altijd af te schrijven.

Nogal onnozele conclusie na 3 speeldagen. Villa ook een sterke ploeg. Het is niet dat hij bij Fc shakamaka op de bank zit. En wie zegt dat het plan was Tielemans als onmiddellijk titularis aan te trekken? Daar een DUIDELIJK gebrek aan inzet aan discipline aan koppelen is precies een artikel uit de Story of 1 of ander rioolgazetje.

Nogal onnozele conclusie na 3 speeldagen. Villa ook een sterke ploeg. Het is niet dat hij bij Fc shakamaka op de bank zit. En wie zegt dat het plan was Tielemans als onmiddellijk titularis aan te trekken? Daar een DUIDELIJK gebrek aan inzet aan discipline aan koppelen is precies een artikel uit de Story of 1 of ander rioolgazetje.
Dus jij wilt hiermee zeggen dat Tielemans intrinsiek niet goed genoeg is voor een basisplaats voor Villa? Kom zeg.

Iedereen hier had bij diens overstap gewoon verwacht dat hij daar gewoon in de basis zou staan, maar dat is dus duidelijk niet het geval en ga ik voor het gemak even het volgende quoten:

De snelheid van uitvoering is Tielemans zijn probleem niet. Defensieve luiheid, matig positiespel, zwakke inzet en concentratiestoornissen zijn dat wel.
Aangezien Emery erg gesteld is op dergelijke dingen hoef ik niet veel verder te zoeken naar diens redenen, hoor.

• Onana (25)
  • Lavia (22)
  • Vermeeren (21)
  • Mangala (28)
  • Vranckx (23)
  • Matazo (24)
  • Keita (24)
  • Mbamba (21)
  • Nonge (21)

Het klopt dat een vervanger voor KDB niet echt in zicht is. Enfin, hem vervangen is ondoenbaar want hij is echt buitencategorie, we zouden al heel wat geluk moeten hebben mocht er plots een gelijkwaardige speler qua positie én niveau opstaan in België.

Ik denk dan ook dat we zonder KDB gewoon anders moeten gaan spelen en hem niet 1 op 1 moeten proberen vervangen, wat dus altijd minder gaat zijn.

Martinez heeft quasi altijd KDB en Hazard samen gezet op het middenveld, waardoor KDB veel lager stond, veel minder het spel aanvallend maakte en gewoon een minder niveau haalde bij de Duivels. Terwijl Hazard ook niet die zuivere spelmaker/middenvelder was maar eerder een wat lager terugvallende aanvaller.

Ik denk dat we dus met 2 sterke CM's met loopvermogen en zowel offensieve als defensieve kwaliteiten zoals een Vermeeren, Lavia of Onana achter een heel aanvallend gerichte CAM zoals Hazard vroeger beter zouden zijn. Een CdK zou dat kunnen als die er hopelijk doorkomt, of eventueel een andere flankaanvaller die ook centraal uit de voeten kan (Trossard in de rol van KDB is geen succes, maar in de rol zoals Hazard vroeger zou mss nog lukken).

Nog maar twee jaar geleden...... Zijn zijn kwaliteiten dan plots zo anders dat hij niet meer in de basis te verwachten is bij Villa?

Dus jij wilt hiermee zeggen dat Tielemans intrinsiek niet goed genoeg is voor een basisplaats voor Villa? Kom zeg.

Iedereen hier had bij diens overstap gewoon verwacht dat hij daar gewoon in de basis zou staan, maar dat is dus duidelijk niet het geval en ga ik voor het gemak even het volgende quoten:

Aangezien Emery erg gesteld is op dergelijke dingen hoef ik niet veel verder te zoeken naar diens redenen, hoor.
Maar waarom zou Emery hem dan gaan halen zijn?

Het klopt dat een vervanger voor KDB niet echt in zicht is. Enfin, hem vervangen is ondoenbaar want hij is echt buitencategorie, we zouden al heel wat geluk moeten hebben mocht er plots een gelijkwaardige speler qua positie én niveau opstaan in België.

Ik denk dan ook dat we zonder KDB gewoon anders moeten gaan spelen en hem niet 1 op 1 moeten proberen vervangen, wat dus altijd minder gaat zijn.

Martinez heeft quasi altijd KDB en Hazard samen gezet op het middenveld, waardoor KDB veel lager stond, veel minder het spel aanvallend maakte en gewoon een minder niveau haalde bij de Duivels. Terwijl Hazard ook niet die zuivere spelmaker/middenvelder was maar eerder een wat lager terugvallende aanvaller.

Ik denk dat we dus met 2 sterke CM's met loopvermogen en zowel offensieve als defensieve kwaliteiten zoals een Vermeeren, Lavia of Onana achter een heel aanvallend gerichte CAM zoals Hazard vroeger beter zouden zijn. Een CdK zou dat kunnen als die er hopelijk doorkomt, of eventueel een andere flankaanvaller die ook centraal uit de voeten kan (Trossard in de rol van KDB is geen succes, maar in de rol zoals Hazard vroeger zou mss nog lukken).
Op een gelijkwaardige speler moeten we niet hopen inderdaad, maar ik zie eigenlijk zelfs niet echt spelmakers voor de subtop in aankomst op dit moment? Centrale/defensieve middenvelders en wingers bij de vleet, maar spelmakers? Enfin, De Bruyne is ook wel op de flanken gestart, maar die stond toen ook al vooral bekend om zijn crosses en passes, niet om zijn dribbels en loopacties. Trésor misschien? Of anders moeten we kijken naar jongens als Vanaken en Heynen, maar dat is dan toch weer een te groot niveauverschil.

Maar je hebt gelijk dat we misschien eerder naar een andere manier van spelen moeten zoeken, dan proberen KDB te vervangen. Lukaku deed het fantastisch bij onder Conte met Lautaro naast hem, maar dat is dan zonde van de goeie wingers die we hebben.

Laatst bewerkt:
Tielemans heeft wel al aan Engelse pers gezegd dat em ni content was van een gesprek met Emery omdat hij niet in basis stond. Zal hem moeten bewijzen op training... Zal wel zijn kans krijgen, maar villa ook veel gekocht.

Of in andere woorden: nooit begrepen wat trainers in Tielemans zagen. Had tijdens de topjaren van de RDs (met een nog niet uitgebluste Hazard) zijn sporadische goede momenten, maar die komen nu zelfs niet meer voor.

Zouden beter Onana en Mangala basisplaatsen geven, en ze zoveel mogelijk speelminuten met DB geven (als die terug is uit z'n blessure).
Met Tielemans en Carrasco ga je nooit iets bereiken, die modderen alleen aan en zit geen evolutie in.

Hoeveel gingen de ticketten?
21€ tegen Zweden ist 29

Tijd om de strijdbijl te begraven en allen achter de nationale ploeg te staan. Komop mannen!

Wat drinken we? Ik heb voor blonde Grimbergen gekozen. Was in promotie. 16,5 euro voor een bak kunt ge niet laten liggen. :clap:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan