Ik hoop het alvast, want van deze selectie word ik toch niet echt warm of blij.
Los van een droge 0-1 tegen Azerbeidzjan, want mss is het eens niet slecht om het niet té makkelijk te hebben in de kwalificaties zoals de voorbije jaren. Om dan op de tornooien met de neus op de feiten gedrukt te worden, dat die fantastische resultaten in de quali's en de bijhorende 1ste plaats op de rangschikking een compleet vertekend beeld gaven.
Dus dat resultaat, ik kan er nog best mee leven. Maar wie Tedesco allemaal oproept en opstelt, ik weet het toch niet.
Te beginnen bij Lukaku. Uiteraard is een fitte Lukaku altijd de nr1 spits. Maar hij is duidelijk niet (wedstrijd)fit noch mentaal 100%, na zijn transfergedoe deze zomer. Openda knalde ze er vorig jaar quasi blind in, is nu ook goed gestart bij RB Leipzig en is 23 jaar. Geef die dan toch eens een deftige kans. Maar nee, starten met Lukaku en die dan nog vervangen door Batshuayi, die ondertussen invaller is in Turkije en waarvan we weten dat het alleen maar bergaf zal gaan vanaf nu. En dan hebben we nog Cuypers, die ze ook met de ogen dicht binnen knalt, nog maar 26 is en dus nog enkele jaren meekan, zeker wanneer die na dit seizoen een mooie transfer maakt en dus verder kan groeien. Maar nee, die hebben we niet nodig blijkbaar.
En dat middenveld, Tielemans voorop. Ik was grote fan, maar zijn carrière gaat gewoon bergaf ipv bergop. Nu zelfs als bankzitter bij Aston Villa én bij de Duivels nooit goed tot ronduit slecht geweest. Hij heeft zijn kans(en) meer dan gehad en ze nooit gegrepen, jammer maar helaas. Met dan Trossard als eigenlijke vervanger van KDB als CAM, dat is zijn positie toch niet? Stel die dan toch in de plaats van Carrasco op links, want die zou ik ook gewoon links laten euh, liggen. Ga je maar begraven in het zand in het Midden-Oosten, met de doffe blik vooruit nog wat onzinnige interviews over mensenrechten gaan geven. Maar bij de Duivels? Ander en beter, dank u.
En dan achteraan, Theate zou ik altijd als linker CV zetten. En Vertonghen, nee, daar gaan we het op een EK of WK toch echt niet meer mee doen? En Faes is nu ook niet echt wat je noemt een degelijk slot, dat was in de PL ook wel duidelijk vorig seizoen. Dus naast Theate zet je dan gewoon Debast, dat is de toekomst, of desnoods Al-Dakhil, hoewel ik die eerlijk gezegd te weinig bezig zie en het is bij Burnley nu ook voorlopig niet echt een succes te noemen, die verdediging. En dan, als linksback, loopt er eentje bij Club die week na week één van de betere op het veld is, een echte pure LB die een voorzet, verdedigende kwaliteit én een goed samenspel heeft en vaak assists aflevert. Maar De Cuyper is volgens Tedesco (nog) niet goed genoeg ofzo? Hij is er 22, het is verdorie nu dat je zo een speler moet brengen.
Neeje, ik zie dit met Tedesco niet goed komen op deze manier, het is dat Hazard gestopt is of hij had hem wellicht ook nog een basisplaats gegund.