De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is Vanaken eigenlijk geen betere vervanger voor Kevin ?

Natuurlijk niet dezelfde kwaliteit. Gewoon omdat Tielemans in zijn huidige doen toch niet je dat is. En ik zie niet direct iemand anders die dit beter zou kunnen doen.

Geen idee waarom dat aantal doelpunten aangehaald moet worden. Het is niet omdat je eerder in uw carrière de ene na de andere binnenschoot, dat dat blijft gebeuren natuurlijk. Het is toch gewoon zo dat Lukaku, laat ons zeggen sinds de overstap naar Chelsea, toch gewoon minder presteert? Tijdens zijn eerste periode bij Inter scoorde hij aan de lopende band, dat is nu toch niet (meer) het geval.

Zoiets mag dus best benoemd worden mijn inziens.
Omdat ons kwaad konijntje niet leek te bedoelen wat gij hier zegt he. Los van wat Marsu zegt ook klopt.

En is het overdreven enthousiasme over Tedesco van de eerste 2 wedstrijden in maart al gaan liggen hier? :unsure:
Ik hoop het alvast, want van deze selectie word ik toch niet echt warm of blij.

Los van een droge 0-1 tegen Azerbeidzjan, want mss is het eens niet slecht om het niet té makkelijk te hebben in de kwalificaties zoals de voorbije jaren. Om dan op de tornooien met de neus op de feiten gedrukt te worden, dat die fantastische resultaten in de quali's en de bijhorende 1ste plaats op de rangschikking een compleet vertekend beeld gaven.

Dus dat resultaat, ik kan er nog best mee leven. Maar wie Tedesco allemaal oproept en opstelt, ik weet het toch niet.

Te beginnen bij Lukaku. Uiteraard is een fitte Lukaku altijd de nr1 spits. Maar hij is duidelijk niet (wedstrijd)fit noch mentaal 100%, na zijn transfergedoe deze zomer. Openda knalde ze er vorig jaar quasi blind in, is nu ook goed gestart bij RB Leipzig en is 23 jaar. Geef die dan toch eens een deftige kans. Maar nee, starten met Lukaku en die dan nog vervangen door Batshuayi, die ondertussen invaller is in Turkije en waarvan we weten dat het alleen maar bergaf zal gaan vanaf nu. En dan hebben we nog Cuypers, die ze ook met de ogen dicht binnen knalt, nog maar 26 is en dus nog enkele jaren meekan, zeker wanneer die na dit seizoen een mooie transfer maakt en dus verder kan groeien. Maar nee, die hebben we niet nodig blijkbaar.

En dat middenveld, Tielemans voorop. Ik was grote fan, maar zijn carrière gaat gewoon bergaf ipv bergop. Nu zelfs als bankzitter bij Aston Villa én bij de Duivels nooit goed tot ronduit slecht geweest. Hij heeft zijn kans(en) meer dan gehad en ze nooit gegrepen, jammer maar helaas. Met dan Trossard als eigenlijke vervanger van KDB als CAM, dat is zijn positie toch niet? Stel die dan toch in de plaats van Carrasco op links, want die zou ik ook gewoon links laten euh, liggen. Ga je maar begraven in het zand in het Midden-Oosten, met de doffe blik vooruit nog wat onzinnige interviews over mensenrechten gaan geven. Maar bij de Duivels? Ander en beter, dank u.

En dan achteraan, Theate zou ik altijd als linker CV zetten. En Vertonghen, nee, daar gaan we het op een EK of WK toch echt niet meer mee doen? En Faes is nu ook niet echt wat je noemt een degelijk slot, dat was in de PL ook wel duidelijk vorig seizoen. Dus naast Theate zet je dan gewoon Debast, dat is de toekomst, of desnoods Al-Dakhil, hoewel ik die eerlijk gezegd te weinig bezig zie en het is bij Burnley nu ook voorlopig niet echt een succes te noemen, die verdediging. En dan, als linksback, loopt er eentje bij Club die week na week één van de betere op het veld is, een echte pure LB die een voorzet, verdedigende kwaliteit én een goed samenspel heeft en vaak assists aflevert. Maar De Cuyper is volgens Tedesco (nog) niet goed genoeg ofzo? Hij is er 22, het is verdorie nu dat je zo een speler moet brengen.

Neeje, ik zie dit met Tedesco niet goed komen op deze manier, het is dat Hazard gestopt is of hij had hem wellicht ook nog een basisplaats gegund.

Laatst bewerkt:
Vermeeren misschien, wie weet, maar die moet eerst nog een paar stappen zetten...
Ik vind dat dus zever e.. diene kerel speelt al meer dan een jaar op hoog niveau. Ok wel maar bij Antwerp maar Europees bleef die ook gewoon goed spelen.
Kijk naar Spanje waar diene 16jarige mag meedoen. Ik versta niet da ge enkel Onana en Tielemans oproept voor het middenveld. Letterlijk 0 andere opties. Wat een kut ongebalanceerde selectie.

Ik ga volledig akkoord met de post hierboven

Volledig akkoord met @stungunner
Zoals reeds aangehaald, neem eens spelers mee die in vorm zijn, en waar je nog jaren verder kunt ... en stel ze op, want je moet profiteren van hun (hoog)vorm en terwijl geef je ze een kans.

Uiteraard moet je niet gans den boel omgooien daarvoor, maar zo'n Vertonghen en Batshuayi, laat dat eens thuis gewoon, dat is NIET de toekomst, dat is teren op het verleden.
Allé, Vertonghen kan ik nog inkomen als leider in de groep met zijn ervaring, maar daarom moet je niet kost wat kost spelen hé.
Batshuayi jah, heeft het nog nooit echt getoond bij ons (voor zover ik me kan herinneren) en ook aan geen kanten fan van zijn manier van spelen, maar toch blijft die kans na kans krijgen, terwijl we twee (relatief) jonge spitsen hebben die scoren met de ogen dicht bij wijze van spreken.

Is Vanaken eigenlijk geen betere vervanger voor Kevin ?

Natuurlijk niet dezelfde kwaliteit. Gewoon omdat Tielemans in zijn huidige doen toch niet je dat is. En ik zie niet direct iemand anders die dit beter zou kunnen doen.
Brian Heynen zou voor mij een ideale tussenpaus zijn op het middenveld tot het jong geweld (Lavia, Onana, Vermeeren, Vranckx,...) zich heeft gemanifesteerd. Heeft zijn leeftijd (26) mee en we hebben in Europa kunnen zien hoe Genk volledig inzakt zonder hem.

Zit een echte leider in die nooit zot zal doen en perfect weet wat hij kan. Is ook sneller en directer dan Hans Vanaken (al kan die nog een goede doublure zijn). Tielemans kan alleszins niet meer.

Ik zou Heynen op de 8 posteren, zonder echte 10 spelen (tenzij Kev fit is) en dan een type Trossard/Openda/De Ketelaere rond Lukaku laten zwerven.

Zodra hij terug fit was bij Inter heeft hij ook doelpunt na doelpunt gescoord? Even veel goals als Vlahovic in de Serie A op de helft van de tijd.

Lukaku mist hier en daar een opzichtige kans, maar dan nog staat hij vaker paraat dan 90% van de andere spitsen op topniveau en hij buffelt ze ook wel erg vaak binnen…
Toch niet zoals in zijn eerste periode hè. Zaten genoeg wedstrijden tussen waarin hij niet scoorde vanuit een basisplaats. Uiteindelijk haalt hij slechts 14 goals op 37 wedstrijden, toegegeven daar zitten uiteindelijk redelijk wat invalbeurten tussen.

Punt is dat Lukaku op dit moment nog wat werk heeft om zijn beste niveau terug te vinden, vandaar mijn initiële reactie dat dat toch wel benoemd mag worden. Zijn basisplaats van gisteren begreep ik bijvoorbeeld ook totaal niet. Laat hem invallen op het uur, maar Openda verdiende toch wel de basisplaats imo.

Soit, ik wil hier zeker weer niet de zoveelste Lukaku discussie opstarten, want intrinsiek blijft dat zeker onze beste spits.

Batshuayi kan stilaan ook echt niet meer, inderdaad.

Ik vind dat dus zever e.. diene kerel speelt al meer dan een jaar op hoog niveau. Ok wel maar bij Antwerp maar Europees bleef die ook gewoon goed spelen.
Kijk naar Spanje waar diene 16jarige mag meedoen. Ik versta niet da ge enkel Onana en Tielemans oproept voor het middenveld. Letterlijk 0 andere opties. Wat een kut ongebalanceerde selectie.

Ik ga volledig akkoord met de post hierboven

Mja heeft te maken met hoe hoog of laag je de Belgische competitie inschat. (zelfde verhaal voor Heynen)
Hij heeft ook niet 'enkel Onana en Tielemans' opgeroepen voor het middenveld. Ook Mangala en Olivier Deman.

Bij die laatste kan je je dan wel vragen stellen (waarom Deman en niet Vermeeren).

edit: of is die Deman eigenlijk meer een winger? Ik ken die eigenlijk totaal niet :p zie enkel Cercle Brugge en nu op de bank bij Bremen

Laatst bewerkt:

Mja heeft te maken met hoe hoog of laag je de Belgische competitie inschat. (zelfde verhaal voor Heynen)
Hij heeft ook niet 'enkel Onana en Tielemans' opgeroepen voor het middenveld. Ook Mangala en Olivier Deman.

Bij die laatste kan je je dan wel vragen stellen (waarom Deman en niet Vermeeren).

edit: of is die Deman eigenlijk meer een winger? Ik ken die eigenlijk totaal niet :p zie enkel Cercle Brugge en nu op de bank bij Bremen

Deman is idd een linkervleugelspeler ;-)

Los van een droge 0-1 tegen Azerbeidzjan, want mss is het eens niet slecht om het niet té makkelijk te hebben in de kwalificaties zoals de voorbije jaren. Om dan op de tornooien met de neus op de feiten gedrukt te worden, dat die fantastische resultaten in de quali's en de bijhorende 1ste plaats op de rangschikking een compleet vertekend beeld gaven.

Dus dat resultaat, ik kan er nog best mee leven. Maar wie Tedesco allemaal oproept en opstelt, ik weet het toch niet.

Te beginnen bij Lukaku. Uiteraard is een fitte Lukaku altijd de nr1 spits. Maar hij is duidelijk niet (wedstrijd)fit noch mentaal 100%, na zijn transfergedoe deze zomer. Openda knalde ze er vorig jaar quasi blind in, is nu ook goed gestart bij RB Leipzig en is 23 jaar. Geef die dan toch eens een deftige kans. Maar nee, starten met Lukaku en die dan nog vervangen door Batshuayi, die ondertussen invaller is in Turkije en waarvan we weten dat het alleen maar bergaf zal gaan vanaf nu. En dan hebben we nog Cuypers, die ze ook met de ogen dicht binnen knalt, nog maar 26 is en dus nog enkele jaren meekan, zeker wanneer die na dit seizoen een mooie transfer maakt en dus verder kan groeien. Maar nee, die hebben we niet nodig blijkbaar.

En dat middenveld, Tielemans voorop. Ik was grote fan, maar zijn carrière gaat gewoon bergaf ipv bergop. Nu zelfs als bankzitter bij Aston Villa én bij de Duivels nooit goed tot ronduit slecht geweest. Hij heeft zijn kans(en) meer dan gehad en ze nooit gegrepen, jammer maar helaas. Met dan Trossard als eigenlijke vervanger van KDB als CAM, dat is zijn positie toch niet? Stel die dan toch in de plaats van Carrasco op links, want die zou ik ook gewoon links laten euh, liggen. Ga je maar begraven in het zand in het Midden-Oosten, met de doffe blik vooruit nog wat onzinnige interviews over mensenrechten gaan geven. Maar bij de Duivels? Ander en beter, dank u.

En dan achteraan, Theate zou ik altijd als linker CV zetten. En Vertonghen, nee, daar gaan we het op een EK of WK toch echt niet meer mee doen? En Faes is nu ook niet echt wat je noemt een degelijk slot, dat was in de PL ook wel duidelijk vorig seizoen. Dus naast Theate zet je dan gewoon Debast, dat is de toekomst, of desnoods Al-Dakhil, hoewel ik die eerlijk gezegd te weinig bezig zie en het is bij Burnley nu ook voorlopig niet echt een succes te noemen, die verdediging. En dan, als linksback, loopt er eentje bij Club die week na week één van de betere op het veld is, een echte pure LB die een voorzet, verdedigende kwaliteit én een goed samenspel heeft en vaak assists aflevert. Maar De Cuyper is volgens Tedesco (nog) niet goed genoeg ofzo? Hij is er 22, het is verdorie nu dat je zo een speler moet brengen.

Neeje, ik zie dit met Tedesco niet goed komen op deze manier, het is dat Hazard gestopt is of hij had hem wellicht ook nog een basisplaats gegund.

Vergeet niet dat je ervaring moet hebben in je team ( zekers op een EK /WK)
Niet heel je team ofc
Maat ga je nu Lukaku , Jan en nen Tielemans thuislaten ?

Vergeet niet dat je ervaring moet hebben in je team ( zekers op een EK /WK)
Niet heel je team ofc
Maat ga je nu Lukaku , Jan en nen Tielemans thuislaten ?
Zoals Tielemans nu brak speelt, laat ik die thuis. We hebben valabele vervangers genoeg: Onana, Mangala, Vanaken, Vermeeren, Heynen, misschien Dendoncker als hij terug boven water komt.
Stel bvb. dat Sambi de pannen van Kenilworth Road speelt dit seizoen, en Tielemans blijft zuigen, dan moet je Sambi boven Tielemans meenemen.

Zoals Tielemans nu brak speelt, laat ik die thuis. We hebben valabele vervangers genoeg: Onana, Mangala, Vanaken, Vermeeren, Heynen, misschien Dendoncker als hij terug boven water komt.
Stel bvb. dat Sambi de pannen van Kenilworth Road speelt dit seizoen, en Tielemans blijft zuigen, dan moet je Sambi boven Tielemans meenemen.
Alllee komaan toch gene Vanaken ... De rest zie ik zitten maar Tielemans speelt al langer in een hogere compititie
Volgens mij moet Youri ook gewoon veel hoger spelen

Ik ben het grotendeels wel eens met je post, alleen is de vraag of je Openda een plezier doet om hem een kans te geven om zo'n veld. Dat die misschien moest invallen ipv Batshuayi, ben ik het wel eens. Lukaku vond ik nog bij de betere gisteren, dus dat hij begon was zeker niet onterecht. Ik hoop wel dat Openda minuten gaat krijgen op dinsdag.

Vooral Tielemans begrijp ik niet. Was alweer waardeloos. Ik ga ervanuit dat die eruit vliegt wanneer iedereen fit is, maar die zou dichter bij niet selecteren moeten staan dan een basisplaats.

Nu goed, ik blijf erbij dat we pas echt kunnen oordelen na het EK. Er gaan altijd dingen zijn die wij als supporter anders hadden willen zien. Het is aan Tedesco om te laten zien dat hij iets uit de groep kan halen.

Deman is echt wel opgeroepen om de linkeflank af te dweilen. Mangala is idd ook wel een middenvelder
Alllee komaan toch gene Vanaken ... De rest zie ik zitten maar Tielemans speelt al langer in een hogere compititie
Volgens mij moet Youri ook gewoon veel hoger spelen
Vanaken zou veel meer bijbrengen dan Tielemans. Tielamans is momenteel ne Wistel(van vroeger)l van den aldi, altijd veel te traag in zijn uitvoering maar niet de fysieke presence noch de balrecuperaties..

Hij moet gewoon met 2 spitsen spelen als De Bruyne er niet is. Lukaku en Openda. En op 1 flank iemand met een actie en een voorzet en op de andere flank een iets verdedigende flankspeler zoals een Deman dat ge in balverlies kunt terugvallen in een 352.

De snelheid van uitvoering is Tielemans zijn probleem niet. Defensieve luiheid, matig positiespel, zwakke inzet en concentratiestoornissen zijn dat wel.

De snelheid van uitvoering is Tielemans zijn probleem niet. Defensieve luiheid, matig positiespel, zwakke inzet en concentratiestoornissen zijn dat wel.

Of in andere woorden: nooit begrepen wat trainers in Tielemans zagen. Had tijdens de topjaren van de RDs (met een nog niet uitgebluste Hazard) zijn sporadische goede momenten, maar die komen nu zelfs niet meer voor.

Zouden beter Onana en Mangala basisplaatsen geven, en ze zoveel mogelijk speelminuten met DB geven (als die terug is uit z'n blessure).
Met Tielemans en Carrasco ga je nooit iets bereiken, die modderen alleen aan en zit geen evolutie in.

Vanavond weer live gaan kijken.. Hopelijk trekt het op iets..

Hoeveel gingen de ticketten?

Of in andere woorden: nooit begrepen wat trainers in Tielemans zagen. Had tijdens de topjaren van de RDs (met een nog niet uitgebluste Hazard) zijn sporadische goede momenten, maar die komen nu zelfs niet meer voor.

Zouden beter Onana en Mangala basisplaatsen geven, en ze zoveel mogelijk speelminuten met DB geven (als die terug is uit z'n blessure).
Met Tielemans en Carrasco ga je nooit iets bereiken, die modderen alleen aan en zit geen evolutie in.

Hoeveel gingen de ticketten?
Onana krijgt toch basisplaatsen?
Mangala wel heel blessuregevoelig telkens er een interlandperiode is, jammer genoeg.
Lavia kan ook doorgroeien zodat we daar de komende 15j gebeiteld zitten.

Tielemans toch gewoon een toptalent vroeger, met goeie periodes bij Leicester.
Kreeg ook soms vreemde opdrachten bij de belgen zoals tegen de rechterkant plakken vs. Canada.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan