Classic Artists Dé poll

IWelke bands behandelen we eerst?


  • Totaal aantal stemmers
    65
Er zijn sinds deze morgen maar twee stemmen meer bijgekomen dus ik denk dat we kunnen starten.

Beginnen doen we met de Duitse tanzmetal van Rammstein, gevolgd door de immens uitgebreide catalogus van The Beatles. De derde in de rij wordt vaak gezien als de band die het meeste mensen heeft aangezet een gitaar vast te nemen; Nirvana. Daarna zal ik een week onwel zijn door een overdaad aan U2. Maar erna komt alles goed, want dan focussen we ons nog op Tom Waits (muziek voor alcoholiekers), Carly Rae Jepsen (muziek voor tienermeisjes en hipsters die naar Swans luisteren) en Radiohead (muziek voor veertigers met een abonnement op Torhout Werchter).

De andere bands worden later opgevist voor een nieuwe poll.

Elke week starten we op woensdag met de nieuwe band, ik maak nu al het topic aan voor Rammstein.
 
er staat voor mij gelijk niks tussen waar ik fan van ben/kan worden,vermoed ik, integendeel zelfs. Hopelijk valt er wat te overtuigen.
 
Jamaar, wacht, niet valsspelen, ik wil ook wel van U2 af!
Jules luistert al naar mijne U2. Als gij mijne Radiohead pakt, schuif ik uwe U2 ook wel bij Jules.
(straks moet ik enkel nog naar Jepsen luisteren en kan ik de rest outsourcen :cool:)
 
Ik wil Tom Waits skippen :help:
Wel toegeven dat ik weinig van zijn repertoire ken,maar hetgeen dat ik ken irriteert me al.
Martha vind ik bvb al zo'n zagelied.
 
Springsteen zou naar mijn mening ook in dit lijstje passen.
Dan staat er ook iets in die lijst dat mij interesseert!

Ik ga de komende weken vaak maagklachten krijgen vrees ik maar ik ga wel proberen doorzetten. Bij de meeste bands die na Rammstein komen ken ik enkel de hits en die vind ik, op Tom Waits na, allemaal vreselijk dus ik ben benieuwd of de minder bekende nummers mij kunnen overtuigen. Tof idee in elk geval!
 
Als classic artist was Led Zeppelin ook nog interessant geweest. Ik ben daar geen grote kenner van, maar buiten de meer gekende nummers zoals het onvermijdelijke (doch sublieme) Stairway To Heaven hebben die nog veel meer boeiend materiaal in stock.
 
Als classic artist was Led Zeppelin ook nog interessant geweest. Ik ben daar geen grote kenner van, maar buiten de meer gekende nummers zoals het onvermijdelijke (doch sublieme) Stairway To Heaven hebben die nog veel meer boeiend materiaal in stock.

Niets houdt ons tegen voor een nieuwe ronde te doen he. Onder het motto "Wegen succes verlengd"! Niet waar @Kid_C ?
 
Als classic artist was Led Zeppelin ook nog interessant geweest. Ik ben daar geen grote kenner van, maar buiten de meer gekende nummers zoals het onvermijdelijke (doch sublieme) Stairway To Heaven hebben die nog veel meer boeiend materiaal in stock.
Led Zeppelin is een band die zelf veel meer belang hechtte aan albums dan aan individuele songs (blijkbaar in navolging van The Beatles, heb ik deze week geleerd :unsure:), dus het is echt de bedoeling dat je die ook op die manier beluistert. Stairway to Heaven is om die reden ook nooit als single uitgebracht.

Ik heb zelf ook maar vrij recent naar volledige Zeppelinalbums geluisterd. Ik kende de meeste nummers wel maar het is toch anders als je die 'flow' kan ontdekken. En nu ben ik mijzelf pijn aan het doen want blijkbaar is dat een extra argument om ook Sabbath een nieuwe kans te geven en aaaaargh ik wil het niet.
 
Led Zeppelin is een band die zelf veel meer belang hechtte aan albums dan aan individuele songs (blijkbaar in navolging van The Beatles, heb ik deze week geleerd :unsure:), dus het is echt de bedoeling dat je die ook op die manier beluistert. Stairway to Heaven is om die reden ook nooit als single uitgebracht.

Ik heb zelf ook maar vrij recent naar volledige Zeppelinalbums geluisterd. Ik kende de meeste nummers wel maar het is toch anders als je die 'flow' kan ontdekken. En nu ben ik mijzelf pijn aan het doen want blijkbaar is dat een extra argument om ook Sabbath een nieuwe kans te geven en aaaaargh ik wil het niet.
Ik heb er een drie of viertal albums van en heb ze vroeger vrij vaak beluisterd, maar om een of andere reden is mijn aandacht naar hen verzwakt. Nu ik die terug aan het beluisteren ben stijgt de appreciatie weer.

Oeh, en CCR!
 
Ik heb ondertussen ook eens wat langer kunnen nadenken en er zijn wel wat artiesten waarin ik me zou willen verdiepen.
Sommige omdat ik er nooit een klik mee gehad heb maar waarvan ik wel snap dat ze classic en (semi-)legendarisch zijn, anderen omdat ze me interesseren.
  • Prince
  • Willie Nelson
  • Nick Cave
  • Patti Smith
  • The Beach Boys
  • Sonic Youth
  • The Smiths
  • Nina Simone
Als er ooit een volgende ronde kom, dan nomineer ik alvast deze :tongue:
 
Terug
Bovenaan