Classic Artists Dé poll

IWelke bands behandelen we eerst?


  • Totaal aantal stemmers
    65
Effe voor de duidelijkheid: we moeten toch stemmen op bands waarrond we de hype niet snappen he?
Niet per se? Gewoon op bands waarover je een discussie wilt lezen/voeren tussen fanboys en onwetenden.

e: wtf dat Rammstein bovenaan staat. Daar valt nu toch echt niet veel over te zeggen? :wtf:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij sommige artiesten werkt dat, bij andere totaal niet. Soms vertelt een studio album een veel coherenter verhaal dan enkele losse hits. Net daarom lijkt het mij wel interessant om een die hard fan hier de uitleg te laten doen over het hoe en waarom. Een best of opzetten kan immers iedereen en ge weet op voorhand niet hoe representatief dat echt is.

Een beetje zoals die keer dat CisnerosIsGod (die heeft de overstap blijkbaar niet gemaakt? :frown:) een hele uiteenzetting had geschreven om mij uit te leggen waarom At Giza het beste Om-nummer ooit gemaakt is. Ik vind Gethsemane en Thebes nog steeds mijlen beter, maar ik begrijp het tenminste al een beetje inmiddels. :unsure:

Ik zou compleet gek worden als mensen Iron Maiden echt willen leren kennen om dan vervolgens toch maar gewoon naar de nummers genre Run to the Hills, Fear of the Dark en The Trooper te luisteren.
Album per album doorvorsen is wel zeer tijdsintensief als eerste kennismaking. Onlangs Sargeist eens toevallig tegengekomen in een dagelijkse playlist op Spotify en ik heb dan maar een "this is"-playlist opgesnord om hun hele scala te aanhoren. Na een tijd pluk je er de nummers uit die je bevalt en dan kan het goed zijn dat die toevallig van hetzelfde album komen (Let the devil in, in dit geval).

Na die eerste kennismaking sla ik dan over naar het albumwerk en dan zien we wel.

Bij bands als Motörhead of AC/DC maakt zo'n playlist geen hol uit want al die albums trekken toch op elkaar.
 
Niet per se? Gewoon op bands waarover je een discussie wilt lezen/voeren tussen fanboys en onwetenden.

e: wtf dat Rammstein bovenaan staat. Daar valt nu toch echt niet veel over te zeggen? :wtf:
Misschien wel, ik kan er me momenteel weinig bij voorstellen... :unsure:
 
Album per album doorvorsen is wel zeer tijdsintensief als eerste kennismaking.

In het algemeen zal ik altijd zeggen één album > een verzameling van 10 hits.
Dat ene album gaat een coherent beeld geven van waar een band op een bepaald moment stond. Het zet de hits ook wat in perspectief en in een bredere context. Bij sommige bands draait het inderdaad ook om de evolutie in stijl doorheen de jaren, en dan kan een goed gecureerde (!!!) selectie van afzonderlijke nummers ook een zeer boeiend verhaal vertellen. Maar ook dat is nog iets anders dan een best of lijstje.

Na die eerste kennismaking sla ik dan over naar het albumwerk en dan zien we wel.
Het hele opzet van dit concept lijkt me net om verder te gaan dan die eerste kennismaking.

Bij bands als Motörhead of AC/DC maakt zo'n playlist geen hol uit want al die albums trekken toch op elkaar.
Dat hadden nog eens twee goede nominaties geweest. Groot fan van het figuur Lemmy maar Motörhead doet mij eigenlijk weinig en AC/DC vind ik al helemaal brol. :unsure:
 
Bij bands als Motörhead of AC/DC maakt zo'n playlist geen hol uit want al die albums trekken toch op elkaar.
Angus Young: "I'm sick to death of people saying we've made 11 albums that sounds exactly the same, Infact, we've made 12 albums that sound exactly the same."
11 albums ... dus dat was rond 1990 ergens. Dusjah, 30 jaar later is niet veel veranderd :p.

Bij sommige bands draait het inderdaad ook om de evolutie in stijl doorheen de jaren, en dan kan een goed gecureerde (!!!) selectie van afzonderlijke nummers ook een zeer boeiend verhaal vertellen. Maar ook dat is nog iets anders dan een best of lijstje.
Awel het ging mij vooral daarom. Bij een U2, Waits, Beatles bvb lijkt mij dat heel belangrijk.
 
Vind het moeilijk om daar tussen te kiezen allemaal.
Coldplay vind ik sowieso overrated,maar om echt kenner te zijn van de andere bands.
Rammstein Herzeleid en Sehnsucht periode :bow:😍
Met Mutter kwam commercieel succes.
I
 
Vind het moeilijk om daar tussen te kiezen allemaal.
Coldplay vind ik sowieso overrated,maar om echt kenner te zijn van de andere bands.
Rammstein Herzeleid en Sehnsucht periode :bow:😍
Met Mutter kwam commercieel succes.
I
Hun oude periode (tanzmetal) vind ik echt wel goed. Maar ook hun meer rock&metal geörienteerde sound sinds Reise Reise kan ik wel pruimen.
 
Twee stemmen uitgebracht op Bob Dylan en Beyoncé.
Zie niet graag een '0' staan achter eender wat.
Over Bob Dylan ken ik amper iets en zou graag eens aanraders te weten willen komen.
 
Hun oude periode (tanzmetal) vind ik echt wel goed. Maar ook hun meer rock&metal geörienteerde sound sinds Reise Reise kan ik wel pruimen.
Recentste album vind ik toch niet zo denderend.
Zouden nieuw album opgenomen hebben,maar weinig bekend over release.

Denk wel dat ik het beste over Rammstein zou kunnen discussiëren.
Metallica en Slipknot staan er niet tussen.
Linkin Park,tja 2 magistrale albums en daarna waren ze me kwijt.
Al zijn er nog wel goede tot degelijke nummers op de andere albums te vinden.

Zou misschien wel meer over The Beatles willen te weten komen.
Ken er te weinig van.
Wel jammer dat er geen rapper onder de mogelijkheden staat.
Wu-Tang toch voorbij gekomen in de podcast.

PS:al tijdje niks meer toegevoegd aan die podcast,al gedaan?
 
Dat hadden nog eens twee goede nominaties geweest. Groot fan van het figuur Lemmy maar Motörhead doet mij eigenlijk weinig en AC/DC vind ik al helemaal brol. :unsure:
Ik ga mezelf geen grote fan noch kenner van AC/DC noemen, maar die eerste albums met Bon Scott zijn eigenlijk best oké, voor zover ik ze ken.
 
Angus Young: "I'm sick to death of people saying we've made 11 albums that sounds exactly the same, Infact, we've made 12 albums that sound exactly the same."
11 albums ... dus dat was rond 1990 ergens. Dusjah, 30 jaar later is niet veel veranderd :p.
Das toch ook de mop e. AC/DC is de band met het langste nummer ooit. Het duurt XX albums (geen idee hoeveel het er momenteel zijn)
 
Recentste album vind ik toch niet zo denderend.
Zouden nieuw album opgenomen hebben,maar weinig bekend over release.

Denk wel dat ik het beste over Rammstein zou kunnen discussiëren.
Metallica en Slipknot staan er niet tussen.
Linkin Park,tja 2 magistrale albums en daarna waren ze me kwijt.
Al zijn er nog wel goede tot degelijke nummers op de andere albums te vinden.

Zou misschien wel meer over The Beatles willen te weten komen.
Ken er te weinig van.
Wel jammer dat er geen rapper onder de mogelijkheden staat.
Wu-Tang toch voorbij gekomen in de podcast.

PS:al tijdje niks meer toegevoegd aan die podcast,al gedaan?
Ja was maar 8 afleveringen maar kan nog 2de seizoen komen
 
Das toch ook de mop e. AC/DC is de band met het langste nummer ooit. Het duurt XX albums (geen idee hoeveel het er momenteel zijn)
De mijn is effectief een echte quote van een interview eh :D.
En ik heb absoluut geen probleem met IeseDaase, machtige band. De Bon Scott periode was wel superieur :bow:.
 
Ik ben wel een albumpersoon. Als ik bij U2 de 'this is' zou beluisteren zou ik die band geen eerlijke kans geven (denk ik).

Zou er hier eigenlijk een fan van U2 zitten?
In de jaren 90 heb ik ze ooit live gezien tijdens hun Zooropa tour. Indrukwekkend toen maar een fan ben ik nooit geworden.
 
Terug
Bovenaan