Maar wel erg voor de hand liggend voor de vrienden en familie van de desbetreffende tweeling..
 
Je kan één van die tweelingen nooit de mol maken he, want die verklapt het gewoon 9/10 aan zijn broer zodat die kan winnen. Of die broer kent zijn tweeling zo goed dat hij zijn gezicht instant kan lezen telkens. En al de rest weet ook dat ze dat moeilijk kunnen doen.

Nee, ik zou er zeer sceptisch tegenover staan.
 
Of er zijn zo gezegd 2 mollen en 1 daarvan wordt getoond aan de kijker.
Op het einde van het seizoen kunnen ze dan ons verrassen door te zeggen dat er toch maar 1 mol was en dat was degene die we als kijker al wisten.

Ik zou het wel eens tof vinden om al te weten wie de mol is van in het begin.
 
Haha ik begrijp het ook niet goed. Niet weten wie de mol is, is net de basis van dat programma.

Ik heb zo ooit eens geprobeerd een reeks van De Mol te herbekijken omdat ik niet wist wat anders te kijken. Dat was vreselijk, want totaal niet meer intrigerend als je weet wie de mol is. Je kijkt gewoon naar wat de mol doet, je weet wanneer hij/zij saboteert, en voor de rest is het saai want alles wat er tussen de andere kandidaten gebeurt boeit niet (verdachte acties, psychologische spelletjes enz.). Het spannendste moment, de eliminatie, verliest ook quasi alle spanning, want het is net heerlijk als de grote verdachte plots afvalt. Enzovoort...

Misschien is kandidaat X gewoon Bart De Pauw. Originele bedenker, en wat zou dat een verrassende terugkeer naar tv zijn :unsure:
(uiteraard is dit een grapje)
 
Niet helemaal hetzelfde natuurlijk, maar tijdens het seizoen van Lennart wist ik na twee afleveringen (alleszins na die proef aan de bunker) 99% dat hij de mol was en ik vond dat uiteindelijk wel een geweldig seizoen.

Maar idd, het lijkt me niet de bedoeling dat je vanaf het begin al met 100% zekerheid weet wie de mol is.
 
Waarom denkt iedereen dat die 10e kandidaat een speciale persoon is zoals een BV of de mol? Kan toch ook een gewone kandidaat zoals alle andere zijn maar die mss gewoon het beste scoorde in de selectieproeven en daardoor (als soort van voordeel) pas in aflevering 2 erin komt? Lijkt mij zelfs het meest voor de hand liggende scenario.
 
Niet helemaal hetzelfde natuurlijk, maar tijdens het seizoen van Lennart wist ik na twee afleveringen (alleszins na die proef aan de bunker) 99% dat hij de mol was en ik vond dat uiteindelijk wel een geweldig seizoen.
Ja, maar enerzijds heb je toch altijd nog een stemmetje in je achterhoofd dat je toch nog wat doet twijfelen, en anderzijds kan je ondertussen zitten gloaten dat jij het door hebt en anderen niet.

Er zou echt helemaal niets meer aan het programma zijn als je op voorhand weet wie de mol is. Dat is een fundamenteel ander programma.
 
Waarom denkt iedereen dat die 10e kandidaat een speciale persoon is zoals een BV of de mol? Kan toch ook een gewone kandidaat zoals alle andere zijn maar die mss gewoon het beste scoorde in de selectieproeven en daardoor (als soort van voordeel) pas in aflevering 2 erin komt? Lijkt mij zelfs het meest voor de hand liggende scenario.
Elk seizoen is er wel iets met een kandidaat (bv iemand die niet mee mag, of met de eerste afvaller. Ik snap heel die hype er rond totaal niet
 
Waarom denkt iedereen dat die 10e kandidaat een speciale persoon is zoals een BV of de mol? Kan toch ook een gewone kandidaat zoals alle andere zijn maar die mss gewoon het beste scoorde in de selectieproeven en daardoor (als soort van voordeel) pas in aflevering 2 erin komt? Lijkt mij zelfs het meest voor de hand liggende scenario.

Ergens ook een nadeel, de rest kan hem dan uitsluiten als mol en dus beter scoren op eliminatie.
 
Terug
Bovenaan