Een BG'ertjah zou wel tof zijn.
Het zal alleszins niet ik zijn. En los daarvan, mij zouden ze ook niet selecteren. Ik heb geen inspirerend levensverhaal of boeiende cv. Ik denk wel dat ik goed genoeg als kandidaat zou zijn, maar volgens mij geldt dat voor minstens tienduizenden Vlamingen, dus daarin hebben ze keuze genoeg. Kun je duizenden moledities nog mee vullen. En ik denk om geselecteerd te worden dat je ook de mol moet kunnen spelen (of dat ze daar ook naar kijken), want als je negen niet-mollen neemt, dan weet je sneller wie het wel gaat zijn. Bij het monteren zal men daarin al wat selecteren omdat men weet wat er gebeurt nadien, dat is een vak apart. Maar in het spel zelf moet iedereen kunnen mollen en selecteren ze ook kandidaten die soms voor eigen gewin gaan bij vrijstelling of zelfs eens zouden mollen als kandidaat om zich verdacht te maken. Als je negen voorbeeldige mensen neemt, dan maak je het de mol moeilijker. Bij de selectie kijken ze ook wel al een beetje naar variatie (op elk vlak, ook diversiteit van representatie: provincie, leeftijd, gender, afkomst, etc.) maar ook naar chemie (hoe zou die persoon met die persoon omgaan en spelen, etc., variatie in persoonlijkheden). Uiteindelijk wordt de pool aan kandidaten dan vanzelf een stuk kleiner.

En een kandidaat moet ook boeiend genoeg zijn om op TV te komen, of daarmee om te gaan. Een soort flamboyante Jens-type helpt daarin altijd wel. Een BV bijvoorbeeld heeft al direct dat voordeel.
 
Laatst bewerkt:
Willen de BV's echt eens in de mol spelen, dan moet men maar eens een BV-editie organiseren waar de verhulstjes, de goorisjes, vermeires, karen dame en james cooke aan kunnen meedoen. Evt. exclusief voor Streamz.
In Nederland doen ze dat altijd met BN'ers en daar heeft de mol bijlange het succes niet van hier. Het zou ook niet pakken in Vlaanderen denk ik, ze knijpen hun programma dood als ze er een BV in steken. Dat zou heel de dynamiek in de groep onderuithalen.
 
Als het één van de Verhulstjes is bega ik een dubbele moord.

Los van die discussie: Nu ik mijn TV abonnement heb opgezegd ga ik via GoPlay moeten kijken. Vorig seizoen werd dat blijkbaar live uitgezonden via GoPlay met een tiental minuten vertraging (i.v.m. kortere gepersonaliseerde reclameblokken). Is het dit jaar ook weer van dat? En hoe pik je in op die live-uitzending? App op het juiste moment openen? Of kan je wat later inpikken zonder dat je dan het eerste deel mist?

Ik keek altijd via de website (en hdmi kabel naar tv). Denk dat het vorig jaar meestal iets langer duurde voor het online stond, dus pas na afloop van de live-uitzending. Dus tegen half 10, kwart voor 10 pas.
 
In Nederland doen ze dat altijd met BN'ers en daar heeft de mol bijlange het succes niet van hier. Het zou ook niet pakken in Vlaanderen denk ik, ze knijpen hun programma dood als ze er een BV in steken. Dat zou heel de dynamiek in de groep onderuithalen.
Ik denk dat de kwaliteit dan ook achteruit gaat, omdat BV's of BN'ers meer gewend zijn aan media-aandacht en je dus een extra element krijgt (vaak ook dat zij elkaar al vaak kennen, zeker als het zeer bekende BV'ers zijn wat het spel nog moeilijker zou maken om te organiseren), sommigen zouden misschien minder gepassioneerd zijn of meer trollen. En men gaat sneller in een realityprogramma BV'ers in bescherming nemen ipv gewone Vlamingen, wat bvb. te zien is bij Expeditie Robinson. De edities met gewone Vlamingen en Nederlanders waren toch wat ruiger dan de die met de BV's. Alhoewel dat ook met de tijdsgeest te maken heeft, de edities met BV's kwamen later. Vandaag zouden seizoenen zoals 2000-2006 gewoon maatschappelijk niet meer aanvaard worden, kan niet in de huidige tijdsgeest met een hoger bewustzijn van mentaal welzijn (wat belangrijk is op zo een eiland). En als er al iets controversieels zou gebeuren, zou het toch breed uitgesmeerd worden.

Niet vergeten dat er in Nederland misschien ook meer "molmoeheid" zou zijn, gezien men daar geen 10 tot 15 jaar lang geen seizoen heeft gehad zoals hier wel. En dat ik toch denk dat het in Vlaanderen beter wordt georganiseerd met meer uitdagendere en spectaculairdere productie en middelen.
 
1 BV (zonder al te grote kapsones, pakt een Goedele Wachters of een Bruno Vanden Broucke, ofzo) tussen 9 reguliere vlamingen zou nog iets kunnen hebben.
 
Ik heb de indruk dat er dit jaar tenminste al een pak meer assertievere kandidaten inzitten. Lancelot als overduidelijke, maar ook Samya, Ruben, Conny, Lieselot,… zijn vocaal aanwezig. Ik vind dat een verademing, gedreven kandidaten zijn altijd aangenaam.
 
*Kruist MiniJeffrey aan op zijn bingoblad*

Vorig jaar was sowieso een dieptepunt met een Mol die moest afhaken. Locatie is al sowieso ook een unieke verbetering, alleen al de soundtrack met CCR 🤩, ...
Kandidaten... Afwachten, zal er ook van afhangen wie blijft de komende weken en wie afvalt.
 
Eerste aflevering loste mijn verwachtingen toch niet in. Maar soit, dat is wel vaker bij de Mol om erna volledig in gezogen te worden.
 
Ok, tis ne BV. Wel als die geen speciale behandeling kreeg en de selecties doorging als de andere kandidaten, why not? Zoals Gilles het al zei, iedereen mag meedoen. Nu ben ik wel benieuwd hoeveel andere BVs ook meedoen aan de selecties (enkel het aantal BVs, niet welke BVs)
wel héél toevallig natuurlijk dat er op duizenden mensen een BV als ideale kandidaat naar boven komt.
Geloof je toch niets van. Ik wil best geloven dat hij de testen doorlopen heeft; maar gewoon om te zien wat ze er aan zouden hebben tijdens het programma. Ik ga ervan uit dat ze gewoon een BV wilden, en niet BV's gewoon de kans gaven zich in te schrijven.

Ik verwacht dat dat eigenlijk erg weinig gaat doen in de groepsdynamiek op de eerste dag na misschien. Uiteindelijk zijn dat ook gewoon mensen en ze zitten toch in hun eigen bubbel. Dus ik denk ook niet dat het mij zal storen.
 
wel héél toevallig natuurlijk dat er op duizenden mensen een BV als ideale kandidaat naar boven komt.
Geloof je toch niets van. Ik wil best geloven dat hij de testen doorlopen heeft; maar gewoon om te zien wat ze er aan zouden hebben tijdens het programma. Ik ga ervan uit dat ze gewoon een BV wilden, en niet BV's gewoon de kans gaven zich in te schrijven.

Ik verwacht dat dat eigenlijk erg weinig gaat doen in de groepsdynamiek op de eerste dag na misschien. Uiteindelijk zijn dat ook gewoon mensen en ze zitten toch in hun eigen bubbel. Dus ik denk ook niet dat het mij zal storen.
Uitleg selectie Matteo
 
Ik ga hier ook eens een post van mezelf van vorig jaar quoten, i.v.m. de kandidaten


Conny is alvast het middle-aged mama-type.
Toos is de Jens.
Ruben is 'de jonge student' (al is het een patissier, maar ik bedoel: de jonge snaak voor wie de dames in zwijm vallen).
Leïla en Samya de sterke intelligent vrouwen
Thomas de 'speciale maar sympathieke'
Lancelot (misschien) de berekende slimmerik
Lieselot en Comfort weet ik nog niet goed.

Kandidaat X moet dus een sympathieke Limburger zijn :unsure:
regi-penxten-14.jpg

Even mezelf citeren dat ik toch gelijk had over kandidaat X: een sympathieke (bekende) limburger. :unsure:
 
Terug
Bovenaan