Eerder voor Anke, die buiten haar wil om en door een domme fout het spel moest verlaten. Ikdacht ook dat die op het juiste spoor zat, maar kan me vergissen.
Zij zat toen inderdaad op de juiste mol, wat haar exit dus nog extra pijlijk maakte. Mag zeker terugkomen voor mij, al denk ik niet dat ze dat gaan doen.
 
Misschien is het een vertrouwenspersoon voor de mol, zonder dat de groep het weet. Gelet dat de druk vorig jaar de eerste mol te veel is geworden.
 
Elk jaar willen er een massa aan mensen zich inschrijven om eens mee te doen en dan zou een oude kandidaat terug meedoen. Toch wat zuur voor de rest. Laten we hopen dat het dat niet is natuurlijk.
 
Kandidaat X gaat toch nooit rechtstreeks iets met de mol te maken hebben (zelf mol zijn, of een 'vertrouwenspersoon' zoals @Visenya suggereert).
Want we weten als kijker nu al welke kandidaat dat dan zal zijn (namelijk niet 1 van de 9 'normale' voorgestelde kandidaten). Ze gaan de kijkers niet van in het begin info geven over de mol.
Elk seizoen is er wel iets met een kandidaat (bv iemand die niet mee mag, of met de eerste afvaller. Ik snap heel die hype er rond totaal niet
De makers doen dat altijd om een beetje een hype te creëren he. Cliffhangers, mysterieus doen over de volgende aflevering enz.
Maar inderdaad, ik vermoed ook dat het echt niet zo wereldschokkend zal zijn.

De enige info die we hebben, is GDC die zegt "dit hebben we echt nog nooit gedaan".
--> Kandidaat laten terugkomen - hebben ze al gedaan, en kan dus niet.

--> ex-mol laten terugkomen (bv. Philippe dus) - dat zou wel nieuw zijn, maar beetje dwaas want die kan je dan al uitsluiten als mol
--> familielid van een andere kandidaat - dat zou ook nieuw zijn, en dat lijkt me het meest voor de hand liggend... maar ook gevaarlijk als die stiekem gaan samenwerken onder elkaar (zou niet erg eerlijk zijn naar de andere kandidaten toe)
--> een BV laten starten - dat zou ook nieuw zijn, en heeft eigenlijk geen echte nadelen
--> een Nederlandse kandidaat - nieuw en zonder nadelen, maar dan hadden ze die ook gewoon kunnen aankondigen samen met de rest, want absoluut niks speciaals
 
--> familielid van een andere kandidaat - dat zou ook nieuw zijn, en dat lijkt me het meest voor de hand liggend... maar ook gevaarlijk als die stiekem gaan samenwerken onder elkaar (zou niet erg eerlijk zijn naar de andere kandidaten toe)
--> een BV laten starten - dat zou ook nieuw zijn, en heeft eigenlijk geen echte nadelen

Beide opties creëren wel een andere groepsdynamiek. Ik zou het dan leuker vinden moest het een familielid zijn van een andere kandidaat, of een koppel, of whatever. Een BV zou ik echt niet graag zien. Naast het pure concept van De Mol zelf is wat het programma zo doet aanspreken dat de deelnemers doodgewone Vlamingen zijn.
 
Er zijn ondertussen 23 seizoenen van de Nederlandse versie van De Mol.
Genoeg seizoenen dus om te bekijken waarbij je op voorhand eerst al even opzoekt wie de Mol van dat seizoen was.
Is niet hetzelfde he, want de seizoenen tot nu toe zijn allemaal gemaakt met de bedoeling om de mol niet te tonen.
Het zou eerder een seizoen moeten zijn waarin de molacties en de molgesprekken getoond worden vanaf afl 1 ipv in de laatste afl.
 
Beide opties creëren wel een andere groepsdynamiek. Ik zou het dan leuker vinden moest het een familielid zijn van een andere kandidaat, of een koppel, of whatever. Een BV zou ik echt niet graag zien. Naast het pure concept van De Mol zelf is wat het programma zo doet aanspreken dat de deelnemers doodgewone Vlamingen zijn.
We spreken wij over BV's, maar we zijn in Arizona. Is er geen Belg of Nederlander die woont in Californië of Arizona die graag zou meedoen, of misschien zelfs een bekende Amerikaan, we zijn niet ver van Hollywood hé. Dat zou dan "de stunt" zijn waarover men kan spreken.
 
Als het James Cooke/Niels Destadsbader/Karen Damen is bega ik een moord.
Als het één van de Verhulstjes is bega ik een dubbele moord.

Los van die discussie: Nu ik mijn TV abonnement heb opgezegd ga ik via GoPlay moeten kijken. Vorig seizoen werd dat blijkbaar live uitgezonden via GoPlay met een tiental minuten vertraging (i.v.m. kortere gepersonaliseerde reclameblokken). Is het dit jaar ook weer van dat? En hoe pik je in op die live-uitzending? App op het juiste moment openen? Of kan je wat later inpikken zonder dat je dan het eerste deel mist?
 
Als het James Cooke/Niels Destadsbader/Karen Damen is bega ik een moord.
Dat zou geen stunt zijn, maar ontzettend flauw. En dan haak ik meteen ook af voor dit seizoen. Idem voor (een) van de Verhulstjes of de Pfaffjes of de Vermeires of de Planckaerts.

Als je voor een BV gaat, pak dan iemand origineels en geen figuur waar bij elk vier (of play more of hoe dat dat tegenwoordig noemt? ze veranderen het elke drie jaar toch) programma niet aan te ontkomen valt. En ook geen politiek figuur die zijn naamsgekendheid of populariteit door op TV te komen wil verhogen... ze hebben daar al de "slimste" mens en het gemaskerd bal voor, dat is meer dan genoeg.

Als ze ze dan afvragen waarom minder mensen TV kijken met alle alternatieven van media, dan moet je het niet ver gaan zoeken.

Willen de BV's echt eens in de mol spelen, dan moet men maar eens een BV-editie organiseren waar de verhulstjes, de goorisjes, vermeires, karen dame en james cooke aan kunnen meedoen. Evt. exclusief voor Streamz.
 
Laatst bewerkt:
Als het één van de Verhulstjes is bega ik een dubbele moord.

Los van die discussie: Nu ik mijn TV abonnement heb opgezegd ga ik via GoPlay moeten kijken. Vorig seizoen werd dat blijkbaar live uitgezonden via GoPlay met een tiental minuten vertraging (i.v.m. kortere gepersonaliseerde reclameblokken). Is het dit jaar ook weer van dat? En hoe pik je in op die live-uitzending? App op het juiste moment openen? Of kan je wat later inpikken zonder dat je dan het eerste deel mist?
Ik streamde via de site, app ging toen nog niet (weet ook niet of het nu al wel lukt) en ik moest wachten tot de aflevering afgelopen was eer ik kon kijken. Kan altijd zijn dat ik iets fout deed
 
Terug
Bovenaan