De grote spaarvermogen en spaargeld enquête!

Heeft de Covid crisis je vermogen beïnvloed?

  • Ja, heel negatief

    Stemmen: 11 2,5%
  • Ja, enigszins negatief

    Stemmen: 51 11,4%
  • Nee

    Stemmen: 185 41,4%
  • Ja, enigszins positief

    Stemmen: 128 28,6%
  • Ja, heel positief

    Stemmen: 72 16,1%

  • Totaal aantal stemmers
    447
Ge omschrijft ongeveer exact hoe ik het doe :p gewoon al het niet meer over alles moeten twijfelen qua aankoop, geeft veel meer rust. Dat wil niet zeggen dat je blindelings alles koopt, of het duurste koopt. Maar als je bvb een nieuwe gsm nodig hebt, dan bestel je die gewoon ipv eerst alle mogelijke websites af te speuren.
Ik ben nog bijlange op dat punt niet. Mijn vrije tijd waardeer ik nu aan +-8€ per uur en ik spaar veel meer uit dan dat door een kwartiertje websites af te schuimen of een kortingscode te gebruiken.

Maar kan het me wel voorstellen dat dat meer gemoedsrust geeft... :)
 
Ik ben nog bijlange op dat punt niet. Mijn vrije tijd waardeer ik nu aan +-8€ per uur en ik spaar veel meer uit dan dat door een kwartiertje websites af te schuimen of een kortingscode te gebruiken.

Maar kan het me wel voorstellen dat dat meer gemoedsrust geeft... :)
Voor alle duidelijkheid, ik heb vandaag ook een laptop proberen kopen aan 18€ bij bol.com he (prijsfoutje :p benieuwd of ze hem leveren). Maar als er gewoon iets dringend nodig is, ga ik niet meer dagen uitzoeken wat nu misschien toch nog iets betere prijs/kwaliteit is. Ik zoek dan gewoon reviews op, en hetgene dat daar het beste naar voren komt zal het worden.
Nu ben ik bvb naar een e-step aan het kijken, en ik zal nu bvb gerust meer betalen voor eentje die draagbaarder is, terwijl ik vroeger eerder naar de prijs zou kijken. En gewoon het feit dat je daar niet bij elke aankoop over moet denken van "oei, is dat dan niet te duur?" geeft gemoedsrust.
 
Voor alle duidelijkheid, ik heb vandaag ook een laptop proberen kopen aan 18€ bij bol.com he (prijsfoutje :p benieuwd of ze hem leveren). Maar als er gewoon iets dringend nodig is, ga ik niet meer dagen uitzoeken wat nu misschien toch nog iets betere prijs/kwaliteit is. Ik zoek dan gewoon reviews op, en hetgene dat daar het beste naar voren komt zal het worden.
Nu ben ik bvb naar een e-step aan het kijken, en ik zal nu bvb gerust meer betalen voor eentje die draagbaarder is, terwijl ik vroeger eerder naar de prijs zou kijken. En gewoon het feit dat je daar niet bij elke aankoop over moet denken van "oei, is dat dan niet te duur?" geeft gemoedsrust.
Daarvoor hoef je toch bijlange geen 4K per maand spaarcapaciteit te hebben?

De reden daarom wij geen 4K sparen is omdat wij allang die fase van student en elke euro doormidden bijten voorbij zijn. Als we iets willen dan kopen we gewoon hetgeen ons aanstaat en goeie reviews heeft.
Maar we kopen geen onzin of zaken die we niet nodig hebben. We kopen dus enkel maar zaken die we echt nodig hebben.
Zeer prijsbewust rotzooi kopen is dan wel heel prijsbewust, het blijft rotzooi.
Een step kopen terwijl we ook een fiets hebben of te voet kunnen gaan? Geen step kopen en de fiets pakken of te voet gaan. Beter qua budgetbeheer wordt het niet!

Mijn eigen uren quoteren aan 8€/u? Ben je gek mijn tijd is onbetaalbaar.
Maar niet al mijn tijd is billable en ik spendeer dan liever een half uur aan de was te doen dan een half uur hier op BG te zitten.
 
Dit rapporteer ik, dat wordt een ban.
Ik vraag me dat vaak af hoe dat dan concreet in zijn werk gaat.
Langs de één kan pochen met “ik verdien veel”, “ik spaar veel”, “frugal is the way” en “mijn vrije tijd is mij veel waard, ik wil betalen om de was te doen en de baby zijn pamper te verschonen!”
Maar tegelijk wel elke seconde van de dag benutten om hier te circle jerken over elkaars spaarvermogen, brutoloon en verwezenlijkingen en constant te lopen shitposten.
 
Ik vraag me dat vaak af hoe dat dan concreet in zijn werk gaat.
Langs de één kan pochen met “ik verdien veel”, “ik spaar veel”, “frugal is the way” en “mijn vrije tijd is mij veel waard, ik wil betalen om de was te doen en de baby zijn pamper te verschonen!”
Maar tegelijk wel elke seconde van de dag benutten om hier te circle jerken over elkaars spaarvermogen, brutoloon en verwezenlijkingen en constant te lopen shitposten.

Dat cursieve deel is die onbetaalbare vrije tijd hé. En frugal is het zeker, het kost niet als je toch al internet en een pc/laptop hebt 😋

Niet persoonlijk op @JanusDR bedoeld, ik meng me niet in zo'n online discussies of wat dit ook is tussen forumleden...
 
Ik vraag me dat vaak af hoe dat dan concreet in zijn werk gaat.
Langs de één kan pochen met “ik verdien veel”, “ik spaar veel”, “frugal is the way” en “mijn vrije tijd is mij veel waard, ik wil betalen om de was te doen en de baby zijn pamper te verschonen!”
Maar tegelijk wel elke seconde van de dag benutten om hier te circle jerken over elkaars spaarvermogen, brutoloon en verwezenlijkingen en constant te lopen shitposten.
BG tijd is werkgever tijd, niet mijn tijd :p
 
Mijn eigen uren quoteren aan 8€/u? Ben je gek mijn tijd is onbetaalbaar.
Maar niet al mijn tijd is billable en ik spendeer dan liever een half uur aan de was te doen dan een half uur hier op BG te zitten.
Vind je die 8 euro veel of weinig? Ik vind 8 euro/h belachelijk weinig, ik reken mijn tijd (voor dingen die ik niet graag doe) zeker aan 20 euro per uur
Ik spendeer veel liever een halfuur aan de zever hier dan aan mijn was doen.
 
Blijft er echt 4000€ per maand over na alle kosten? Of is het op basis van een excel?
Theorie is hier nooit zoals de praktijk 😄

Wij sparen altijd meer dan mijn excell aangeeft.

Die 4000 schiet over. Onverwachte kosten vangen we op met vakantiegeld, 13de maand, bonus (hebben we beiden). En er is ook altijd de belastingsteruggave.
 
Wij hebben doelbewust voor een poetshulp gekozen om elke week 3 uur te winnen. Ik geef liever die 87 euro(netto) uit per maand om
Vind je die 8 euro veel of weinig? Ik vind 8 euro/h belachelijk weinig, ik reken mijn tijd (voor dingen die ik niet graag doe) zeker aan 20 euro per uur
Ik spendeer veel liever een halfuur aan de zever hier dan aan mijn was doen.
Ik ging juist schrijven dat op dit eigenste ogenblik de poetsvrouw de afwas aan het doen is, terwijl ik in de auto voor vertrek een beetje over marathonlopen praat op BG.

Money well spent 🥳
 
Vind je die 8 euro veel of weinig? Ik vind 8 euro/h belachelijk weinig, ik reken mijn tijd (voor dingen die ik niet graag doe) zeker aan 20 euro per uur
Ik spendeer veel liever een halfuur aan de zever hier dan aan mijn was doen.
Hier ging het specifiek over zaken vergelijken, dat doe ik nog graag. 8€/u is voor zaken waar ik niet tegenop zie om ze te doen.
+-15€/u is voor zaken die ik echt niet graag doe. Jij verdient een pak meer dus kan me voorstellen dat dat bij jou hoger ligt. :tongue:

Anders was er hier ook geen poetshulp gekomen.
Netto is dat 7,2€/u maar ik doe even veel op 1u dan dat zij op 1,5u doet.
-> 10,8€ betaald voor een extra uur vrije tijd.

Ik vind die waardering vooral makkelijk om af te wegen of iets de moeite loont.
Deze week iemand op het werk gehoord: ze gaat met haar bedrijfswagen iets ophalen en spaart zo 6,95€ verzending uit.
Redenering: '6,95€ is toch wel veel!'
Ze gaat daar +-2u voor onderweg zijn, dat zou ik dus niet doen...
 
Ik vind die waardering vooral makkelijk om af te wegen of iets de moeite loont.
Deze week iemand op het werk gehoord: ze gaat met haar bedrijfswagen iets ophalen en spaart zo 6,95€ verzending uit.
Redenering: '6,95€ is toch wel veel!'
Ze gaat daar +-2u voor onderweg zijn, dat zou ik dus niet doen...

Voor simpele dingen niet, maar mijn 2de hands steam deck ben ik toch ook 2h voor op-en af gereden. 500 euro blijft veel geld...
 
Voor simpele dingen niet, maar mijn 2de hands steam deck ben ik toch ook 2h voor op-en af gereden. 500 euro blijft veel geld...
Het was iets nieuw uit een winkel, voor 2dehands zou ik dat idd ook nog overwegen omdat je dan zeker bent dat je niet bedrogen wordt.
 
Uw vrije tijd waarderen in euro's, hoe werkt dat precies? Ik verdien geen geld tijdens die vrije tijd dus hoe nuttig is het om dat uit te drukken in euro's? Het gaat er toch gewoon om als ge het vervelend genoeg vindt om er iemand voor te betalen.

Al was ik miljonair, dan nog scheer ik mijn haag zelf of loop ik zelf achter een grasmachine. Vind het niet zo erg en brengt nog voldoening.
 
Heel veel leden gaan u een aanbod doen om nog meer voldoening uit het leven te halen denk ik :ROFLMAO:

Ik doe dat ook graag. Het gras afrijden is 1,5 uur. Heb een zwaar machine dat zelf vooruit bewegend is, maar ik duw gewoon zelf.
Ook de haag scheren is gewoon ontspanning en het enige van krachttraining dat ik doe :p.
 
..
Redenering: '6,95€ is toch wel veel!'
Ze gaat daar +-2u voor onderweg zijn, dat zou ik dus niet doen...
Ik heb dat eigenlijk met redelijk veel dingen. Zoals tijdens de soldenperiode een halve dag winkels afschuimen, drukte trotseren, aanschuiven, file en chaos...om dan met iets thuis te komen dat je eigenlijk niet wilde. Tja dan ga ik wel buiten de solden, betaal iets meer maar ben dan minder als de helft tijd verloren om te vinden wat ik moet hebben.
Gelijk met bonnetjes bijhouden, klantenkaarten, nieuwsbrieven, reclamefolders,.. is gewoon niet de tijd waard om hier uren aan te spenderen om dan die paar euro's uit te sparen. Ik moet wel zeggen dat dit vooral te maken heeft met een chronisch tijd tekort 😁
 
Uw vrije tijd waarderen in euro's, hoe werkt dat precies? Ik verdien geen geld tijdens die vrije tijd dus hoe nuttig is het om dat uit te drukken in euro's? Het gaat er toch gewoon om als ge het vervelend genoeg vindt om er iemand voor te betalen.

Al was ik miljonair, dan nog scheer ik mijn haag zelf of loop ik zelf achter een grasmachine. Vind het niet zo erg en brengt nog voldoening.
Gaat mij vooral om een balans te vinden tussen echte vrije tijd en werken in uw vrije tijd, wanneer doe ik iets zelf en wanneer zeg ik foert.
Om alles zelf te doen heb ik te weinig vrije tijd en alles uit handen geven is te kostelijk, dus daar moet een evenwicht in.
Door er een prijs op te plakken, probeer ik zoveel mogelijk tijd en centen over te houden.

Als anderen dit niet nodig hebben, ieder moet vooral doen waar hij/zij zich het best bij voelt.
Via deze manier geeft het rust in mijn hoofd... :tongue:

Carwash die voor 2 auto's 24€ kost en dat me hoogstens 40 minuten kost om het zelf te doen? Nope, doe ik dan zelf wel.
30€ uitsparen door naar een winkel te gaan die een half uur verder is? Tuurlijk. (kosten van autorit zijn voor werkgever... :unsure:)
Schoolfactuur betwisten waar een half uur naschoolse opvang teveel aangerekend werd aan 1€? Nope.
Dat laatste daar zou mijn vrouw mails voor sturen en desnoods langsgaan, want 'juist is juist'. -> pick your fights...

Dit gaat trouwens over zaken die je niet graag doet, als je iets graag doet dan zou je gek zijn om dat uit handen te geven.

Gelijk met bonnetjes bijhouden, klantenkaarten, nieuwsbrieven, reclamefolders,.. is gewoon niet de tijd waard om hier uren aan te spenderen om dan die paar euro's uit te sparen. Ik moet wel zeggen dat dit vooral te maken heeft met een chronisch tijd tekort 😁
Ik doe dat wel met bepaalde reclamefolders, maar dan enkel voor de merkproducten die we vaak kopen.
Maar die kopen we dan wel in bulk als er een promo is en dat checken duurt hoogstens 10 minuten/week.

Bijvoorbeeld vorige week stond cola in reclame, blikjes van 33cl. Ik drink er gemiddeld 2 per dag. :shy:
Normale prijs +-0,65€ en nu aan 0,455€. Ik heb er 450 gehaald -> 87,75€ uitgespaard.
(En ja, @JanusDR , River Cola zou nog goedkoper geweest zijn en dat is blijkbaar ook lekker. :p )
 
Terug
Bovenaan