De grote spaarvermogen en spaargeld enquête!

Heeft de Covid crisis je vermogen beïnvloed?

  • Ja, heel negatief

    Stemmen: 11 2,5%
  • Ja, enigszins negatief

    Stemmen: 51 11,4%
  • Nee

    Stemmen: 185 41,4%
  • Ja, enigszins positief

    Stemmen: 128 28,6%
  • Ja, heel positief

    Stemmen: 72 16,1%

  • Totaal aantal stemmers
    447
Uw vrije tijd waarderen in euro's, hoe werkt dat precies? Ik verdien geen geld tijdens die vrije tijd dus hoe nuttig is het om dat uit te drukken in euro's? Het gaat er toch gewoon om als ge het vervelend genoeg vindt om er iemand voor te betalen.

Al was ik miljonair, dan nog scheer ik mijn haag zelf of loop ik zelf achter een grasmachine. Vind het niet zo erg en brengt nog voldoening.
Ik kan mij ook niet echt inbeelden hoe ik daar een bedrag op kan plakken.
Voor iemand te betalen om mijn tuin te doen zou ik veel minder geld over hebben dan voor kuiswerk bijvoorbeeld. Omdat ik zelf werken in de tuin minder erg vind dan kuisen.
Dus zijn dat in die 2 situaties 2 totaal verschillende bedragen dat ik op mijn vrije tijd zou plakken.
 
Vind je die 8 euro veel of weinig? Ik vind 8 euro/h belachelijk weinig, ik reken mijn tijd (voor dingen die ik niet graag doe) zeker aan 20 euro per uur
Ik spendeer veel liever een halfuur aan de zever hier dan aan mijn was doen.
Belachelijk weinig. Ik heb nog een beetje respect voor mezelf ook :p
Uw eigen tijd in geld uitdrukken is gewoon raar.

Als ik iets niet graag zelf doe dan bepaal ik voor welke prijs ik het schappelijk vind om het te laten doen en klaar ermee.
Ik ga echt niet gaan rekenen en een analyse doen of ik het niet beter zelf kan doen.

Gaat mij vooral om een balans te vinden tussen echte vrije tijd en werken in uw vrije tijd, wanneer doe ik iets zelf en wanneer zeg ik foert.
Om alles zelf te doen heb ik te weinig vrije tijd

30€ uitsparen door naar een winkel te gaan die een half uur verder is? Tuurlijk. (kosten van autorit zijn voor werkgever... :unsure:)

Beide zaken rijmen toch langs geen kanten?
Of ik heb u aangewezen waarom je te weinig tijd hebt.
 
Kuishulp is echt een luxe die het waard is. Jammer genoeg al een jaar op de wachtlijst om eentje te krijgen...

Achja dan sparen we wel wat uit maar dar kuiswerk is echt vreselijk om zelf te moeten doen. Zou er gerust meer voor willen betalen dan die dienstencheques
 
Belachelijk weinig. Ik heb nog een beetje respect voor mezelf ook :p
8€ per uur is meer dan een poetshulp netto kost.
Niet iedereen poetst graag, maar zij nemen vaak ook geen poetshulp.
Dus die categorie mensen hebben geen zelfrespect volgens jou?

Beide zaken rijmen toch langs geen kanten?
Of ik heb u aangewezen waarom je te weinig tijd hebt.
Een uur (2x een half uur) rijden levert me 30€ op, dat is volgens mij dan 30€/uur uitgespaard.
Bedoel je dat 30€ per uur niet voldoende is voor jou of wat bedoel je juist...?

Wat je hier allemaal leest man :unsure:
Sorry hé, het werkt voor mij... 😅
Ga er ook alleen maar verder op in omdat er vragen gesteld werden.

Nuja, ieder doet ermee wat hij/zij wil. :tongue:
 
Laatst bewerkt:
8€ per uur is meer dan een poetshulp netto kost.
Niet iedereen poetst graag, maar zij nemen vaak ook geen poetshulp.
Dus die categorie mensen hebben geen zelfrespect volgens jou?

Dat zeg ik niet.
Ik zeg alleen dat mijn vrije tijd echt wel meer waard is dan 8€/u. Voor mij staat dat gelijk aan in mijn vrije tijd rekken gaan vullen in de Delhaize als flexi-job aan 11€/u.

Een uur (2x een half uur) rijden levert me 30€ op, dat is volgens mij dan 30€/uur uitgespaard.
Bedoel je dat 30€ per uur niet voldoende is voor jou of wat bedoel je juist...?
Nee ik bedoel dat je daarmee een uur verliest en die tijd kan je ook nuttiger besteden.
Vooral omdat het een tijd extra op het winkelen en op de gewone verplaatsing is. Op die manier ben je meer aan het winkelen dan dat je vrije tijd hebt.
 
Uw vrije tijd waarderen in euro's, hoe werkt dat precies? Ik verdien geen geld tijdens die vrije tijd dus hoe nuttig is het om dat uit te drukken in euro's? Het gaat er toch gewoon om als ge het vervelend genoeg vindt om er iemand voor te betalen.

Al was ik miljonair, dan nog scheer ik mijn haag zelf of loop ik zelf achter een grasmachine. Vind het niet zo erg en brengt nog voldoening.
Een prijs plakken op vrije tijd is ook sterk afhankelijk wat je met die vrije tijd gaat doen natuurlijk:
  • Uurtje wandelen in het bos met het gezin : onbetaalbaar
  • Uurtje het gras afrijden / auto wassen : mentale rust & voldoening
  • Uur omrijden om 30€ boodschappen uit te sparen : laat maar
 
Valt toch ook allemaal te zien adhv uw thuissituatie, kinderen/geen kinderen, hobby die (veel) tijd in beslag neemt,...

Mijn vrouw en ik werken voltijds, 2 kinderen, hobby's, Sociaal leven (en ook geen zin om te kuisen,...),... dus er komt een poetshulp, de strijk wordt ook gedaan en binnenkort tuin aanleggen met planten die 1 keer jaar gesnoeid gaan worden door een tuinman + robotmaaier.
Is wekelijks een 5 a 6 uur die we met het gezin kunnen bezig zijn extra.
 
-Hoe oud ben je? 39 jaar
-Hoe lang werk je al? 18 jaar

Spaarvermogen:
-Hoeveel verdien je maandelijks netto? Ong 3600€ en 1450€ verhuur.
-Wat zijn je maandelijkse kosten? 2000€-2500€
-Hoeveel kan je maandelijks sparen? +-2000€

Spaargeld:
- Liquide middelen: 211000€
- Beleggingen: /
- pensioensparen / groepsverzekering: /
- Waarde vastgoed: 680000€ (3 woningen)
- Openstaande lening: /
 
-Hoe oud ben je? 39 jaar
-Hoe lang werk je al? 18 jaar

Spaarvermogen:
-Hoeveel verdien je maandelijks netto? Ong 3600€ en 1450€ verhuur.
-Wat zijn je maandelijkse kosten? 2000€-2500€
-Hoeveel kan je maandelijks sparen? +-2000€

Spaargeld:
- Liquide middelen: 211000€
- Beleggingen: /
- pensioensparen / groepsverzekering: /
- Waarde vastgoed: 680000€ (3 woningen)
- Openstaande lening: /
Liquide middelen, is dat het bedrag op de zicht/spaar-rekening ? In dat geval ben ik wel benieuwd waarom je zo'n groot bedrag laat staan, de inflatie hakt daar toch enorme stukken uit, dat is -10% het laatste jaar.
 
Liquide middelen, is dat het bedrag op de zicht/spaar-rekening ? In dat geval ben ik wel benieuwd waarom je zo'n groot bedrag laat staan, de inflatie hakt daar toch enorme stukken uit, dat is -10% het laatste jaar.
Idd dit is 21000 euro dat ik laat verdampen...maar wat is het alternatief momenteel? Ik ken niets van de beurs. Deze en goud zijn vaak volatiel gebleken en tijd en moeite insteken in 3 woningen vind ik meer dan genoeg...
 
Idd dit is 21000 euro dat ik laat verdampen...maar wat is het alternatief momenteel? Ik ken niets van de beurs. Deze en goud zijn vaak volatiel gebleken en tijd en moeite insteken in 3 woningen vind ik meer dan genoeg...
200k op een rekening, lol. Belt de bank niet om de paar weken, maanden naar u?

Edit: ik zie dat je géén leningen hebt, amai! Moest je dat samen met je liquide middelen beleggen kom je met een rendement van 7% op een ETF uit op 5k inkomsten per maand. Zou dat niet interessanter zijn gezien je zelf zegt veel werk te hebben aan het vastgoed?
 
Laatst bewerkt:
Uw vrije tijd waarderen in euro's, hoe werkt dat precies? Ik verdien geen geld tijdens die vrije tijd dus hoe nuttig is het om dat uit te drukken in euro's? Het gaat er toch gewoon om als ge het vervelend genoeg vindt om er iemand voor te betalen.

Al was ik miljonair, dan nog scheer ik mijn haag zelf of loop ik zelf achter een grasmachine. Vind het niet zo erg en brengt nog voldoening.
Mwoah de haag laten scheren kost mij per jaar 2x125 euro. Zo weinig omdat ik altijd wel wat help met het opruimen. Als ik het zelf moet doen dan heb ik enerzijds de kosten voor het toestel en anderzijds het ongemak er (drie)dubbel zo lang aan bezig te zijn. Daarnaast ook (schoon)ouders lastigvallen met het snoeiafval te laten wegdoen want ik heb geen aanhangwagen of trekhaak.

Het gras is met een robotmaaier betaald via ecocheques. 700 euro om de 5 jaar dus circa 10 euro per maand. Een grasmachine en benzine kosten ook geld. Die dingen zijn samen met een poetsvrouw mijn inziens no brainers. Daarop bespraken gaat ons niet rijker maken. Een doorsnee koppel werkt bijna 80 uren per week. Elk uur extra vrije tijd is (emotioneel) goud waard.
 
  • Leuk
Waarderingen: toru
Idd dit is 21000 euro dat ik laat verdampen...maar wat is het alternatief momenteel? Ik ken niets van de beurs. Deze en goud zijn vaak volatiel gebleken en tijd en moeite insteken in 3 woningen vind ik meer dan genoeg...
gewoon in MSCI world tracker of S&P500 tracker steken en binnen 5 jaar met dikke smile terugkijken om te zien hoeveel extra je gratis en voor niets erbij hebt gekregen.

Als je zo'n brede tracker koopt is geen enkele beurskennis nodig :wink:
 
Spaargeld:
- Liquide middelen: 211000€
211k op een rekening?
Zou je daar beter niet iets mee doen zodat het rendeert want nu devalueert dat geld toch aan een hels tempo?

:edit: Sorry voor de herhaling. Khad deze thread even niet gerefreshed en niet gezien dat anderen die vraag al stelden.
 
En dan de vraag van 1 miljoen: hoe kom je juist aan die 3 afbetaalde huizen en 200k cash op 39 jaar?
Mama,papa,nonkel,tante,grootmoeder,grootvader...de lijst is lang :cool:
Hij gaat dit natuurlijjk ontkennen en zeggen dat hij self made is, wat had je gedacht... :rofl:
 
Terug
Bovenaan