De grote spaarvermogen en spaargeld enquête!

Heeft de Covid crisis je vermogen beïnvloed?

• Ja, heel negatief

Stemmen: 12 2,5%
  • Ja, enigszins negatief

Stemmen: 52 10,7%
  • Nee

Stemmen: 206 42,4%
  • Ja, enigszins positief

Stemmen: 138 28,4%
  • Ja, heel positief

Stemmen: 78 16,0%

• Totaal aantal stemmers
    486
Akkoord dat het qua geld niet het meest uitgesproken geld is, maar ik blijf het bizar vinden dat iemand van begin de 20 iemand anders voor hem laat kuisen, ook al kost het peanuts. Zeker als meer dan de helft van je loon al opgaat aan huur, nog los van energie, eten en al de rest.

Nu ja, in België valt dat nog mee, een jonge Indische collega had een full-time nanny, daar kost dat natuurlijk al helemaal niets.
Hangt van de situatie af. Als hij/zij hierdoor extra tijd in andere (nuttigere) dingen kan steken (bvb, zich verdiepen in de beurs), kan het zijn dat dat geld opbrengt.

En waar in België koop ik dan 6 flessen water aan 1 euro?
We wonen in België, niet in pakweg Thailand. Het water dat uit de kraan komt is 100% drinkbaar (en vééééééééél goedkoper dan wat je betaald in de Auchan). Je denkt dus dat je €20 uit spaart met je volle koffer maar eigenlijk steek je der (dik) aan in.

En zelfs moest je €20 uitsparen... als je daarvoor een uurtje of 3 (rijden, sleuren met verpakkingen, terugrijden, nog eens sleuren met verpakkingen) speciaal een retourtje Aalst-Auchan moet doen, das een triestig uurtarief hoor. En tis speciaal daarvoor hé, want u koffer zit al vol, iets anders kan der niet bij. Waanzin.

Laatst bewerkt:
Een poetsvrouw nemen is het allereerste dat wij hebben gedaan toen we gingen samenwonen (en beiden werkten; toen ik nog student was poetste ik inderdaad nog zelf).
Idem, beste investering die we hebben gedaan, gewoon al voor alle discussies te vermijden :unsure:

Pak een 500 liter koffer voor een monovolume maar dat krijgt ge nooit volledig efficient vol dus 3/4de daarvan is 375 liter.

0,0567*375 is dus een besparing van maximum 20 euro én dan steekt echt uw hele koffer vol water.

Die 20 euro gaat ge dan wel nodig hebben om de kinesist te betalen voor uw kromme rug :laugh:

Free fitness!

Ik weet niet met 100% zekerheid dat water boordevol kalk geen gezondheidsproblemen kan geven na tientallen jaren, net als steeds ontkalkt water drinken waar ook andere mineralen uit werden gehaald.
Die kalk proef je werkelijk niet meer na een paar keer water te drinken uit de kraan. Er is zero gezondheidsrisico verbonden aan kalk in kraantjeswater. Hier in Leuven zit het water trouwens ook vol met kalk, ik proef dat nu gewoon niet meer (buiten als ik dan kraantjeswater in Zwitserland drink :tongue: )

We wonen in België, niet in pakweg Thailand. Het water dat uit de kraan komt is 100% drinkbaar (en vééééééééél goedkoper dan wat je betaald in de Auchan). Je denkt dus dat je €20 uit spaart met je volle koffer maar eigenlijk steek je der (dik) aan in.

En zelfs moest je €20 uitsparen... als je daarvoor een uurtje of 3 (rijden, sleuren met verpakkingen, terugrijden, nog eens sleuren met verpakkingen) speciaal een retourtje Aalst-Auchan moet doen, das een triestig uurtarief hoor. En tis speciaal daarvoor hé, want u koffer zit al vol, iets anders kan der niet bij. Waanzin.

besparing is toch meer dan 20 euro hé, je vergelijkt met dat water van everyday, 't is misschien persoonlijke smaak en gewenning, maar ik vind Cristaline toch een pak aangenamer om drinken. Maar dat water is blijkbaar niet meer te krijgen bij colruyt. én kraantjeswater vind ik NIET lekker. Zeker nu niet meer met de waterverzachter.

En ik breng niet alleen water mee hé, alcohol en zo komt ook mee, besparing is daar nog een pak groter (15 euro voor 70cl grand marnier, tov 23 euro bij ons) Pasta is ook overduidelijk goedkoper (1,05 voor pak barilla tov 1,77 in de colruyt)

cola zero bv was 8,52 euro voor 24 stuks.
Bij Colruyt betaal je nu 13,92 voor evenveel stuks. Zo hadden we ook een héél aantal stuks mee bovenop die bodem plat water. Op gans de boodschappen hebben we ons makkelijk 150 euro bespaard. Daarvoor bol ik wel es tot in Ronq ja.

Ma soit, ik hoef jou niet te overtuigen, jij hebt jouw gelijk, ik het mijne, en ik heb een leuk uitstapje kunnen doen (en een burgerkingske kunnen eten)

besparing is toch meer dan 20 euro hé, je vergelijkt met dat water van everyday, 't is misschien persoonlijke smaak en gewenning, maar ik vind Cristaline toch een pak aangenamer om drinken. Maar dat water is blijkbaar niet meer te krijgen bij colruyt. én kraantjeswater vind ik NIET lekker. Zeker nu niet meer met de waterverzachter.

En ik breng niet alleen water mee hé, alcohol en zo komt ook mee, besparing is daar nog een pak groter (15 euro voor 70cl grand marnier, tov 23 euro bij ons) Pasta is ook overduidelijk goedkoper (1,05 voor pak barilla tov 1,77 in de colruyt)

cola zero bv was 8,52 euro voor 24 stuks.
Bij Colruyt betaal je nu 13,92 voor evenveel stuks. Zo hadden we ook een héél aantal stuks mee bovenop die bodem plat water. Op gans de boodschappen hebben we ons makkelijk 150 euro bespaard. Daarvoor bol ik wel es tot in Ronq ja.

Ma soit, ik hoef jou niet te overtuigen, jij hebt jouw gelijk, ik het mijne, en ik heb een leuk uitstapje kunnen doen (en een burgerkingske kunnen eten)
Das wel een heel andere situatie dan je eerder schetst natuurlijk. Ik heb mijn mening over flessenwater VS kraantjeswater en dat is inderdaad agree to disagree. Als je ook nog veel andere dingen meebrengt van daar en de restruimte in je wagen volstouwd met andere zaken waarop je kan besparen snap ik het wel.

Ik zie nu wel van die scenario's voor mij zoals in extreme couponing waar mensen zo met 4 volle winkelkarren naar de kassa rijden en dan op de parking elk laatste hoekje van hun auto moeten benutten :unsure:

Wij kopen dat in het groot in de Auchan. Om de zoveel maand bollen wij es naar daar en dan vliegt de monovolume tot de nok geladen naar huis met Cristaline aan 1,02 euro voor 6 flessen van 1,5 liter.

Aja en naft is free!
Dit is zowat de slechtste deal die ik dit jaar al ben tegengekomen. Uren ergens naartoe rijden, om dan nog 1000x meer te betalen als de prijs van kraantjeswater, alles in uw koffer intasten en eruit halen en dan nog eens naar binnen meesleuren. Plus een berg plastic afval die er nog eens bij komt kijken.
Koop dan gewoon een drinkfles, dat is een win-win voor iedereen.

Dit is zowat de slechtste deal die ik dit jaar al ben tegengekomen. Uren ergens naartoe rijden, om dan nog 1000x meer te betalen als de prijs van kraantjeswater, alles in uw koffer intasten en eruit halen en dan nog eens naar binnen meesleuren. Plus een berg plastic afval die er nog eens bij komt kijken.
Koop dan gewoon een drinkfles, dat is een win-win voor iedereen.
Hier ne sodastream en kraantjeswater om te drinken en koffie mee te maken.
Ew, zo van die kraantjeswaterdrinkendemensen :puke:

Ik vind kraantjeswater op de meeste plekken niet te drinken. Zeker in grotere steden (zoals destijds op kot in Leuven) moet ik soms al kokhalzen van de chloorgeur wanneer ik nog maar m'n mond spoel na het tandenpoetsen. Dus ja, leve Spa - gezien het lage kalkgehalte is dat ook nog eens goed voor de levensduur van mijn waterkoker. En sommige flessenwaters zoals San Pellegrino koop ik af en toe omdat ze heel lekker zijn :unsure:

Ik drink ook kraantjeswater, maar wel uit een quooker. :unsure:
Dus geen recht van spreken over de financiële kant zeker 😅
Soit kraantjeswater voor mij goed en wel, maar toch liefst gekoeld ten minste, het gefilterd is niet hoogstnodig.
Ik drink makkelijk wel meer dan 2liter per dag.

Idem, beste investering die we hebben gedaan, gewoon al voor alle discussies te vermijden :unsure:
👍mijn vrouw wil geen poetshulp en ik wil niet poetsen. Werkt goed voorlopig en sparen ook wat geld uit😆
Als ik commentaar krijg dat ik niet help met poetsen staat er morgen een poetshulp en dat weet ze. (Winkelen-koken-financien-tuin is meer mijn terrein)

Terug
Bovenaan