De grote spaarvermogen en spaargeld enquête!

Heeft de Covid crisis je vermogen beïnvloed?

  • Ja, heel negatief

    Stemmen: 11 2,4%
  • Ja, enigszins negatief

    Stemmen: 52 11,5%
  • Nee

    Stemmen: 187 41,5%
  • Ja, enigszins positief

    Stemmen: 129 28,6%
  • Ja, heel positief

    Stemmen: 72 16,0%

  • Totaal aantal stemmers
    451
Eerste wat ik hier afgevoerd is elke week 12 flessen Spa water kopen. Dat is 100 of 200 euro per maand aan water. Koekoek. En dan zo half opdrinken en dan aan de plantjes geven... :rofl:
Ja hier was dat ook. Klein fleskes dan nog. Toen naar zo een Britta kan overgegaan.. maar als ge gvd u moet houden aan het vervangen van die filters zijt ge ook een pak geld kwijt.

Nu zijn we allemaal zo ver dat het gewoon van de kraan is. 't heeft lang geduurd.
 
Ja daarmee dat ik ook zei leven ipv overleven
Als ik al die dingen moet laten zodat er meer geld op mijn spaarrekening zou staan dan mag er ook wat minder opstaan :) Maar ieder zijn ding
Ik vind dat van mij niet overleven, hoor. Je kan daar super lekkere gerechten mee maken.
Ook grotere ovenschotels worden al eens klaargemaakt en daar je kan vaak 2 dagen van eten.
Uiteraard eet ik ook wel eens scampi's of een biefstuk, maar zeker niet zoveel en dan eerder nog op restaurant.

Misschien let ik ook wat meer op mijn voeding door niet continu teveel suikers of (verzadigde) vetten te eten. Ik hoef ook niet alles in huis te hebben, juist voor het geval dat er mogelijk vrienden afkomen.
Als er vrienden komen, ga ik daarvoor naar de winkel en koop ik wel wat snacks en frisdrank.
 
Eerste wat ik hier afgevoerd is elke week 12 flessen Spa water kopen. Dat is 100 of 200 euro per maand aan water. Koekoek. En dan zo half opdrinken en dan aan de plantjes geven... :rofl:
Als je die flessen Spa in de nachtshop koopt misschien wel ja.
 
Nu zijn we allemaal zo ver dat het gewoon van de kraan is. 't heeft lang geduurd.
Ik ben hiermee begonnen op mijn 19e. Toen ik eerst op kot zag kocht ik nog flessen water die ik dan naar huis moest dragen en de trap op moest slepen. Gewoon mee gestopt en 1 drinkfles gekocht. Nooit nog terug veranderd. Als ik nu flessenwater drink snap ik ook niet waarom er mensen daarvoor betalen.
 
Als je die flessen Spa in de nachtshop koopt misschien wel ja.
Het bedrag op zich mag dan overdreven zijn (50 euro zal dichter in de buurt zijn aan 12 flessen/week). 50euro x 12, das 600 euro per jaar aan water, voor iets wat gewoon uit de kraan komt voor een fractie, om nog maar te zwijgen over de belasting van het milieu. Waanzin noem ik dat. Je kan beter geld in brand steken...

En Spa is dan nog degoutant ook :unsure:
 
Wij hebben ongeveer 8 flessen water van 2 liter uit Aldi per week voor 4 personen.
8 x 0,35€/fles x 52 = 145,6€ / jaar

Water uit de kraan zit bij ons vol met kalk.
Ontkalkt water is ontdaan van veel stoffen die jouw lichaam eigenlijk nodig heeft.

145,6€/jaar vind ik te weinig om een risico te lopen, ik blijf verder met flessen zeulen. :tongue:
 
Wij hebben ongeveer 8 flessen water van 2 liter uit Aldi per week voor 4 personen.
8 x 0,35€/fles x 52 = 145,6€ / jaar

Water uit de kraan zit bij ons vol met kalk.
Ontkalkt water is ontdaan van veel stoffen die jouw lichaam eigenlijk nodig heeft.

145,6€/jaar vind ik te weinig om een risico te lopen, ik blijf verder met flessen zeulen. :tongue:
Welk risico?
 
Ik weet niet met 100% zekerheid dat water boordevol kalk geen gezondheidsproblemen kan geven na tientallen jaren, net als steeds ontkalkt water drinken waar ook andere mineralen uit werden gehaald.
 
.... Een kuisvrouw vind ik wel een extreem slecht voorbeeld tbh. Zelfs al komt die kuisvrouw elke week 4 uur voor dat appartement kost hun dat wat? €24? €28? Kzal der niet ver afzitten. Je kan beter een kuisvrouw laten komen en zelfs een halve dag gaan Flexi-jobben ergens. Je bent evenveel tijd kwijt en je houdt er netto aan over. Het is gewoon de gemakkelijkste/goedkoopste manier ooit om tijd te kopen. En aangezien tijd datgene is waar de meesten onder ons tegenwoordig een nijpend tekort aan hebben is dat echt gewoon een no brainer.
Akkoord dat het qua geld niet het meest uitgesproken geld is, maar ik blijf het bizar vinden dat iemand van begin de 20 iemand anders voor hem laat kuisen, ook al kost het peanuts. Zeker als meer dan de helft van je loon al opgaat aan huur, nog los van energie, eten en al de rest.

Nu ja, in België valt dat nog mee, een jonge Indische collega had een full-time nanny, daar kost dat natuurlijk al helemaal niets.
 
Akkoord dat het qua geld niet het meest uitgesproken geld is, maar ik blijf het bizar vinden dat iemand van begin de 20 iemand anders voor hem laat kuisen, ook al kost het peanuts. Zeker als meer dan de helft van je loon al opgaat aan huur, nog los van energie, eten en al de rest.

Nu ja, in België valt dat nog mee, een jonge Indische collega had een full-time nanny, daar kost dat natuurlijk al helemaal niets.
Een poetsvrouw nemen is het allereerste dat wij hebben gedaan toen we gingen samenwonen (en beiden werkten; toen ik nog student was poetste ik inderdaad nog zelf).

Door nooit aan poetsen te moeten denken, creëer je ruimte in je hoofd en tijd voor ontspanning/opleiding/persoonlijke ontwikkeling/sociaal contact, wat een positieve impact heeft op je geluksniveau, je energieniveau, je werkprestaties en je carrière.

En ja, het wordt zwaar gesubsidieerd, waardoor het een no-brainer is. Mijn vrouw verdient per extra uur dat ze kan werken 7 keer meer dan wat onze poetsvrouw via dienstencheques kost... en dan doet ze wat ze graag doet ipv tegen haar zin met aftrekkers en dweilen bezig te zijn. Onze poetsvrouw krijgt er wel voldoening van om ons huis proper te houden, win-win.
 
Als dit voor de meeste financieel interessant is, is er dus weinig waardering en/of veel subsidiering voor kuishulp.

Als je eigen werkzaamheden betere voorwaarden hebben, in acht genomen bijhorende belasting, is het dus interessant indien je geen persoonlijke bezwaren hebt.

Dus zeker interessant in sommige gevallen lijkt mij.

Bij scriptkiddie brengt dit ruimte en rust bij mij stress. Ik wil liever niemand "vreemd" in mijn persoonlijke sfeer en een geschikte (betrouwbare) kuishulp vinden is ook niet evident.

In het verleden wel gebruik van gemaakt maar tijdens Corona met veel thuiswerk afgeschaft omdat dat gewoon niet ideaal was.

Het grootste probleem hier en in de vriendengroep is de "wife" factor. De vrouwelijke partners lijken meer tijd te besteden aan kuistaken. Dit zie je regelmatig ook is terug in de media. Het wordt dan ook vaak nog is bekeken als status en is een wederkerend onderwerp bij onze vrouwenklikjes. (Evenzeer het gez**g (een nogo woordje hier) over de niet meewerkende venten, thans input dat ik verkregen heb. Waar ik sindsdien above average uit de vergelijking kom :')

Ik ben van de kuishulp afgeraakt door een kwalitatief portable model stofzuiger :').
Maar that's just buying time vrees ik.

Supermarkt aankopen is hier €600 per maand.
2 personen + baby. Het leeuwendeel gaat naar Babystuff en de verse ingrediënten voor de misses. Als single zou ik toekomen met €300.
2* de Oetker per dag = €3,4 = €120 p.m. + €50 wasproduct en allerlei. Grapje natuurlijk, studententijd is gedaan. Maar t zou mij wel lukken. Ben ook geen merkenkoper tenzij voor het pure (niet verwerkbaar) product of kwalitatief vlees. Wij kopen ook veel seizoensgroenten en lokaal.
 
Eerste wat ik hier afgevoerd is elke week 12 flessen Spa water kopen. Dat is 100 of 200 euro per maand aan water. Koekoek. En dan zo half opdrinken en dan aan de plantjes geven... :rofl:

Wij kopen dat in het groot in de Auchan. Om de zoveel maand bollen wij es naar daar en dan vliegt de monovolume tot de nok geladen naar huis met Cristaline aan 1,02 euro voor 6 flessen van 1,5 liter.

Aja en naft is free!
 
Wij kopen dat in het groot in de Auchan. Om de zoveel maand bollen wij es naar daar en dan vliegt de monovolume tot de nok geladen naar huis met Cristaline aan 1,02 euro voor 6 flessen van 1,5 liter.

Aja en naft is free!
Grappig hoe je dit probeert af te spiegelen als een killer deal :rofl:
Dit is zelfs geen goeie deal als uwe mazout gratis is en ge in Kortrijk woont...
 
Mja flessenwater. Er zullen wel streken zijn waar het kraantjeswater niet zo lekker is, maar ik zou daar denk ik snel aan wennen gewoon om niet met die rotte flessen te sleuren. Maat van mij is ook zo, was een tijd terug lyrisch over de Collect&Go. Ik zei dat 1x per week een half uur winkel mij nu niet stoorde, en ik zo ook wat nieuwe dingen kon zien/proberen. Jamaar, de winst was toch wel dat hij niet meer met die waterflessen en colablikjes moest sleuren.

Dan heb ik dus gewoonweg niet. Bespaart ons ook wat. Al besteden we dat nu wel door niet echt te letten op wat we eten. Ik eet graag (gele) kiwi's, dat is natuurlijk voor simpel fruit heel duur. Maar ach, op voedsel besparen is nu wel een van de laatste dingen die ik ga doen.
 
Mja flessenwater. Er zullen wel streken zijn waar het kraantjeswater niet zo lekker is, maar ik zou daar denk ik snel aan wennen gewoon om niet met die rotte flessen te sleuren. Maat van mij is ook zo, was een tijd terug lyrisch over de Collect&Go. Ik zei dat 1x per week een half uur winkel mij nu niet stoorde, en ik zo ook wat nieuwe dingen kon zien/proberen. Jamaar, de winst was toch wel dat hij niet meer met die waterflessen en colablikjes moest sleuren.

Dan heb ik dus gewoonweg niet. Bespaart ons ook wat. Al besteden we dat nu wel door niet echt te letten op wat we eten. Ik eet graag (gele) kiwi's, dat is natuurlijk voor simpel fruit heel duur. Maar ach, op voedsel besparen is nu wel een van de laatste dingen die ik ga doen.
Collect&Go is wel echt hemels als ge kinderen hebt. Wij plannen alles in voor 2 weken dus dat kost ons 12 euro op een maand. Die krijgt ge de helft van de tijd zelfs terug door hun servicekostacties. Uiteindelijk geeft ge ook minder uit aan ongezonde dingen en impulsaankopen. Zeker die rotte non-food in de Aldi en Lidl zijn budgetkillers. Hoe vaak gaat ge wel niet winkelen zonder boodschappenlijstje of nog erger met honger en ge komt thuis met een halve kar die ge niet nodig had :laugh:
 
Laatst bewerkt:
En waar in België koop ik dan 6 flessen water aan 1 euro?
Jij betaalt 0,1133 euro per liter, en het goedkoopste water in de Colruyt kost 0,17 euro per liter. In percentages een groot verschil, maar voor mij ook niet de moeite. Ben vooral benieuwd hoeveel je in totaal bespaart per volle koffer.
 
Jij betaalt 0,1133 euro per liter, en het goedkoopste water in de Colruyt kost 0,17 euro per liter. In percentages een groot verschil, maar voor mij ook niet de moeite. Ben vooral benieuwd hoeveel je in totaal bespaart per volle koffer.
Pak een 500 liter koffer voor een monovolume maar dat krijgt ge nooit volledig efficient vol dus 3/4de daarvan is 375 liter.

0,0567*375 is dus een besparing van maximum 20 euro én dan steekt echt uw hele koffer vol water.

Die 20 euro gaat ge dan wel nodig hebben om de kinesist te betalen voor uw kromme rug :laugh:
 
Collect&Go is wel echt hemels als ge kinderen hebt. We plannen alles in voor 2 weken dus dat kost ons 12 euro op een maand. Die krijgt ge de helft van de tijd zelfs terug door hun servicekostacties. Uiteindelijk geeft ge ook minder uit aan ongezonde dingen en impulsaankopen. Zeker die rotte non-food in de Aldi en Lidl zijn budgetkillers.
Dit alles is natuurlijk vanuit het perspectief van mensen zonder kinderen. We gaan ook naar Delhaize (daar gaat het budget) gewoon voor het aanbod. Ik ging vroeger naar de plaatselijke Okay, maar na een jaar in de VS, waar zo'n winkel praktisch een tempel is, vond ik dat zo'n deprimerende winkel.

Op zich ga ik meestal winkelen met duidelijke instructies van het thuisfront, dus het is niet of ik doe een hoop impulsaankopen. Het is dan eerder dat ik te horen krijg dat ik voor die dag best vis meebreng en dan ter plaatse kan kiezen.
 
Terug
Bovenaan