De grote spaarvermogen en spaargeld enquête!

Heeft de Covid crisis je vermogen beïnvloed?

• Ja, heel negatief

Stemmen: 12 2,5%
  • Ja, enigszins negatief

Stemmen: 52 10,7%
  • Nee

Stemmen: 206 42,4%
  • Ja, enigszins positief

Stemmen: 138 28,4%
  • Ja, heel positief

Stemmen: 78 16,0%

• Totaal aantal stemmers
    486
Ik doe beiden. Kraantjeswater en Flessenwater. Maar dat kraantjeswater in Leuven is echt niet te zuipen. Toen tijdelijk wel op flessenwater overgeschakeld.

Ik doe beiden. Kraantjeswater en Flessenwater. Maar dat kraantjeswater in Leuven is echt niet te zuipen. Toen tijdelijk wel op flessenwater overgeschakeld.
Er staan volgens mij ook bordjes die aangeven dat het kraantjeswater in Leuven niet voor consumptie is?

Er staan volgens mij ook bordjes die aangeven dat het kraantjeswater in Leuven niet voor consumptie is?

Geen idee, de waterhardheid bedraagt er nu 37°F, oftewel hoge waterhardheid.

Antwerpen slechts 17°F ter vergelijking..

Enigste nadeel is dat het nogal traag vooruitgaat voordat je een fles gevuld hebt.

Maar van smaak was dat wel beter dan het typisch kraantjeswater. In mijn jeugd liters van gezopen...

Hier ne sodastream en kraantjeswater om te drinken en koffie mee te maken.
Ik ben echt gene fan van sodastream of van de ander "geïnjecteerd" bruiswater qua smaak...

En het is nu ook niet dat sodastream goedkoper is (waar het in deze topic om draait).
Laten we niet eens de aankoop van het apparaat meerekenen. 1 CO2 cilinder kan max 60L bruiswater maken op de laagste bruis stand (wat voor mij te licht bruisend is). Kost €13. Dus €0.217/l enkel voor de CO2. Water zelf is verwaarloosbaar qua prijs.

Everyday bruiswater is €0.20/l en is dus goedkoper :p

Ik ben echt gene fan van sodastream of van de ander "geïnjecteerd" bruiswater qua smaak...

En het is nu ook niet dat sodastream goedkoper is (waar het in deze topic om draait).
Laten we niet eens de aankoop van het apparaat meerekenen. 1 CO2 cilinder kan max 60L bruiswater maken op de laagste bruis stand (wat voor mij te licht bruisend is). Kost €13. Dus €0.217/l enkel voor de CO2. Water zelf is verwaarloosbaar qua prijs.

True maar enkel bruis gebruik ik zelden.
Verschiet wel dat dat zelfs duurder is! 😁

Jawel hoor. Kijken wij ook absoluut naar maar dan nog kom ik niet aan 300€/per maand. Huishoudspullen zijn ook altijd in promo en voldoende voorraad zoals je zegt.
Maar de kasten en frigo staan hier wel altijd vol met eventueel cola of limonade (ook al drinken we voornamelijk water) en er zal ook gewoon chips of snoep liggen voor moest er bezoek komen.
Zelfde met wat specialere biertjes.

Ik ga ook geen biefstuk laten liggen omdat de kip goedkoper is of pasta met gehakt eten als ik zin heb in pasta met scampi omwille van mijn spaarsaldo die maand om het doel te hebben vroeger met pensioen te kunnen
Hier zit volgens mij het verschil. Alcohol/frisdrank komt hier héééél zelden binnen. Chips & snoep idem. (wat niet wil zeggen dat er geen dessertjes zijn hé)
Maar op een steak ofzo besparen ga ik zeker niet doen. We kopen wel altijd huismerken en nooit premium.

Ik gebruik grenadine of andere siroopjes met kraantjeswater. Maar dan grotendele omdat ik te mottig ben om te zeulen met die frisdrankflessen, en het feit dat ik geen wagen heb. Al moet ik eerlijk zijn dat ik vroeger, dus voordat ik ziek was geworden, het grotendeels deed met thee en gewoon water.

Ik moet wel zeggen dat ik niet echt een grote fan ben van bruis. Met uitzondering van de bruistablet.

Neen, die staan er niet :)
Toch nog niet dat ik ze ooit gezien heb. Mocht het schadelijk zijn zou ik er ondertussen al schade van moeten ondervonden hebben, ik drink 5 a 6 liter per dag van Leuvens kraantjeswater. In de zomer nog een pak meer.

Zo van die 15 cl blikjes. Wie zijn die mensen, wat drijft hun?

Wij kopen zulke ice tea blikjes. Dan drink je een kleintje ipv telkens 33cc binnen te kappen. En we kopen er 12 per week. Ice tea is lekker, maar niet zo gezond om liters van te drinken.

Neen, die staan er niet :)
Toch nog niet dat ik ze ooit gezien heb. Mocht het schadelijk zijn zou ik er ondertussen al schade van moeten ondervonden hebben, ik drink 5 a 6 liter per dag van Leuvens kraantjeswater. In de zomer nog een pak meer.
Ik meen mij te herinneren dat het 1 van de eerste dingen was die me opviel in Leuven (maar mogelijks was het enkel in Heverlee zo. Is ook al een hele tijd geleden ondertussen, misschien dat er toevallig zo 1 bordje in de buurt van mijn kot stond ofzo.

In elk geval is de hardheid van het water in Leuven wel vrij extreem, voor zover ik weet is kalk binnenkrijgen niet schadelijk, maar lekker is het zeker ook niet.

Terug
Bovenaan