De grote spaarvermogen en spaargeld enquête!

Heeft de Covid crisis je vermogen beïnvloed?

  • Ja, heel negatief

    Stemmen: 11 2,5%
  • Ja, enigszins negatief

    Stemmen: 52 11,6%
  • Nee

    Stemmen: 185 41,3%
  • Ja, enigszins positief

    Stemmen: 128 28,6%
  • Ja, heel positief

    Stemmen: 72 16,1%

  • Totaal aantal stemmers
    448
Eth staking kan je nu al makkelijk doen hoor, al een ruime tijd zelfs. Je bent zo het afgelopen jaar al veel winst mislopen 😉
In deze fase van de crypto markt eth vastzetten voor staking lijkt mij toch niet interessant? Het rendement daarvan ligt lager dan de opportuniteit missen om rond ATH eruit te stappen voordat het crasht.
 
Staking via bv Celsius is wel maar 5% maar staat niet vast, kan je elk moment afhalen.
En vanaf wanneer heb je die 5%? Is dat na de eerste maand of pas na 1 jaar?

Edit: ik zie dat de APY maandelijks verrekent wordt. Wat is het verschil tussen de CEL en in-kind reward rate?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En vanaf wanneer heb je die 5%? Is dat na de eerste maand of pas na 1 jaar?
Wordt wekelijks uitbetaald, laat je in ETH uitbetalen is het 5%, laat je in hun cel uitbetalen is het 6,35% dacht ik.
Als je wilt stuur ik referral code, verdienen we beide de volle 40$ :)
 
En vooral hoe je van 2,5 naar 5 wil gaan op 4 jaar tijd. Dat is ook jaarlijks bijna 20% groei op je portefeuille. Want als er maar 25k per jaar gespaard wordt gaat het niet van daar komen.
 
En vooral hoe je van 2,5 naar 5 wil gaan op 4 jaar tijd. Dat is ook jaarlijks bijna 20% groei op je portefeuille. Want als er maar 25k per jaar gespaard wordt gaat het niet van daar komen.

Dat is idd geen evidentie ...

ik ken nu ook mensen die niet bepaald risico -avers zijn maar denk dat topic -poster dergelijk kapitaal heeft vergaard met een handvol grote klappers (BTC, Nvidia, ...) of gestart in 2008/2009

Witte mussen zijn zeldzaam maar ze bestaan, zou leuk zijn om bvb eens een overzichtje te posten hoe dat juist is verlopen - chapeau in elk geval
 
Die 85k eigen inleg is opgebouwd over 10 jaar, dus zo uitzonderlijk is dat niet. Voor ik 25 was had ik zo goed als geen spaargeld. Met 10k op de beurs begonnen (toen mijn volledige vermogen), eerst 5k verloren en dan alle eieren in één mand gelegd (hefboomproduct op tech stock), na meerdere jaren verkocht voor 60k en die gebruikt om aandelenopties uit te oefenen. Bij elke mogelijkheid aandelen gekocht in het bedrijf waar ik voor werk (één van de eerste werknemers in succesvol bedrijf, eerste aandelen die ik kocht voor 6k hebben nu een waarde van 230k). Ook een beetje crypto gekocht toen er nog mee gelachen werd.
 
En vooral hoe je van 2,5 naar 5 wil gaan op 4 jaar tijd. Dat is ook jaarlijks bijna 20% groei op je portefeuille. Want als er maar 25k per jaar gespaard wordt gaat het niet van daar komen.
Groot deel van vermogen is aandelen in pre-IPO bedrijf met >50% jaarlijkse groei.
 
Wordt wekelijks uitbetaald, laat je in ETH uitbetalen is het 5%, laat je in hun cel uitbetalen is het 6,35% dacht ik.
Als je wilt stuur ik referral code, verdienen we beide de volle 40$ :)
Merci voor de zeer nuttige info!

Op dit moment is een investering in celsius voor mij niet meer opportuun. ETH staat YTD al op 500%, en eind dit jaar misschien op 1000%. Voor een estimated 3% APY die daar nog te pakken valt (met nader te bepalen gas fees) ga ik geen extra hurdle creëren die een uitstap naar fiat / stablecoin bemoeilijkt.

Maar 5%APY is wel zeer interessant om de komende bear markt van 2022-2024 te overbruggen. Als het zover is zal ik je om een referral code vragen. ;-)
 
Door hier te lezen heb ik het gevoel dat ik veel te weinig verdien voor mijn leeftijd, veel te weinig kan sparen én een veel te laag vermogen heb opgebouwd. :headshake:
 
Door hier te lezen heb ik het gevoel dat ik veel te weinig verdien voor mijn leeftijd, veel te weinig kan sparen én een veel te laag vermogen heb opgebouwd. :headshake:
Al bij al hebben ze een zéér zuinig leven. Ze noemen het "frugaal"
 
Eth staking kan je nu al makkelijk doen hoor, al een ruime tijd zelfs. Je bent zo het afgelopen jaar al veel winst mislopen 😉
Lijkt mij toch een groot risico als het over een groot bedrag gaat. Er wordt overal aangeraden om je hodling portfolio op een hardware wallet te houden en dan zou je het terug op een exchange gaan zetten voor een beperkte rente. Met een klein bedrag kan je dat doen, maar dan zal de rente ook zeer beperkt zijn. Met een groot bedrag zou ik het nooit riskeren.
 
Lijkt mij toch een groot risico als het over een groot bedrag gaat. Er wordt overal aangeraden om je hodling portfolio op een hardware wallet te houden en dan zou je het terug op een exchange gaan zetten voor een beperkte rente. Met een klein bedrag kan je dat doen, maar dan zal de rente ook zeer beperkt zijn. Met een groot bedrag zou ik het nooit riskeren.
En ondertussen belegt iedereen 100.000€-en euro's op degiro... Dat risico is theoretisch even groot?
 
Algemeen
-Hoe oud ben je? 36 en vrouw 37
-Hoe lang werk je al? 16 jaar en vrouw 15 jaar

Spaarvermogen:
-Hoeveel verdien je maandelijks netto? 3200 euro + vrouw 2400 euro (zij werkt 4/5)+ 320 euro kindergeld :) - beide firmawagen + MC 8 euro ( dit is zonder vakantiegeld/bonus/eindejaar)
-Wat zijn je maandelijkse kosten?
basiskosten/maand (2 leningen + gas/elek + verzekeringen + etc.)= 2800 euro
luxe uitgave/maand ( kleding + reizen + etentjes) = 2000 euro
-Hoeveel kan je maandelijks sparen? ongeveer 1250 euro

Spaargeld:
-Hoeveel heb je tot nu toe al gespaard?
Cash: 41K
Pensioenplan voor beide: 38K
bitcoins: 1500 euro
Fondsen: 1000 euro
home equity: 277K of ongeveer 52% van vastgoed ( waarde huis 400K + bouwgrond vorig jaar gekocht als investering 125K )
Totaal: 358.5K
-Hoeveel hiervan heb je zelf gespaard? x-aantal jaren geleden een 20K gekregen voor aankoop bouwgrond
-Hoeveel hiervan heb je in de laatste vijf jaar gespaard? 80%
 
En ondertussen belegt iedereen 100.000€-en euro's op degiro... Dat risico is theoretisch even groot?
Daar is je geld in principe verzekerd tot 100.000 euro. Boven dat bedrag zou ik dus nooit gaan bij 1 broker/bank.
Ik denk niet dat je geld verzekerd is bij die bedrijven die rente geven op je crypto.
 
Daar is je geld in principe verzekerd tot 100.000 euro. Boven dat bedrag zou ik dus nooit gaan bij 1 broker/bank.
Ik denk niet dat je geld verzekerd is bij die bedrijven die rente geven op je crypto.
Geld dat belegd is, is niet van de broker maar van jou hé.
Als de broker failliet gaat, worden je aandelen gewoon verplaatst naar een andere broker of iets in die aard.
Die worden niet opeens waardeloos en de staat zal niet moeten tussenkomen voor de eerste 100k.
 
Terug
Bovenaan