Oeps, had de quote niet open geklapt.
ik ben van princiepen dat iedereen doet wat hij zelf wilt, dus je moet u niet aangevallen voelen.

Ik deel wel een andere mening op gebied van lening, wij gaan net iets meer lenen dan wat we normaal nodig zouden hebben. Omdat de intrest zo laag is en je weinig moeite moet doen om het geld elders beter laten opbrengen. Je moet zelfs daarvoor niet het gans budget investeren. Ik heb dan ook voor mijn wagen geleend en heeft me dan ook meer geld opgebracht dan, dat ik die cash zou hebben betaald.
Maar soit, dat is een disscussie dat in oneindige gevoerd kan worden.

Ik blijf het raar vinden dat je tegen concept bent van lenen. Maar wel maximaal leent, terwijl je ook nog veel eigen inbreng insteekt.
Ik zou dan eerder verwachten dat je u woon budget verlaagd. Waardoor je door veel te sparen veel sneller lening vrij bent.
Wij zouden ook perfect €2000 per maand kunnen aflossen, maar kiezen daar doelbewust niet voor en ik ben dan niet tegen lenen. Wij kiezen bewust voor een bepaald woon budget
Ik zou normaal ook eerder zeggen van, ik zou nu bouwen als ik van jullie was. Omdat je nu met een huur zit en elk jaar stijgen de prijzen van bouwmaterialen, werkuren,.... Je bent dan altijd al steeds een deel van u spaarcapaciteit kwijt en door de lage intrest is het dan interessanter om meer te lenen. Gaat u minder kosten, dan langer te sparen.
Maar had al vernomen dat jullie moeilijk een lening kunnen pakken, dus zal het wel anders in mekaar zitten.
Wij gaan binnenkort ook beginnen bouwen en hebben bij verschillende bouwhandelaars al gehoord dat ze de komende jaren serieuze stijgingen gaan verwachten. (Qua bouwmateriaal)

.