De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Dit even ter zijde: Hoe dikwijls ik bestuurders zie, die in het gat van de voorganger gaan plakken, en daarbij gewoon op de sporen rijden.

Er moet maar eens een bus wat verderop stoppen of een bestuurder voor je links afslaan. En plots gaat het licht op rood.
Met een beetje pech, zit er vlak achter u ook al een andere bestuurder in uw gat en .. dan sta je daar dus gewoon muurvast op de sporen.

Ik rijd zelf nooit de sporen op als ik voor mij geen groot genoeg gat heb om door te rijden moest het licht op rood springen.
Hoeveel mensen dit niet doen? Ik let erop en dat is gewoon meer dan 50%, die dat niet doen. (en dan is dit cijfer nog een onderschatting vrees ik).

Dat vind ik dus gewoon levensgevaarlijk. De kans is heel klein ja dat je net die pech hebt, maar als je toch die fucking pech hebt, dan rijdt een trein gewoon jou wagen in frut en mag je zwaar dokken.
Wel, toevallig weet ik dat je deze plek gaat weten zijn:
https://www.google.be/maps/@51.0787...4!1soCbyiYsY7jNlCdqo8tpDxg!2e0!7i16384!8i8192
Het is daar een tijdje voorrang van rechts geweest (net voorbij de spoorweg dus), terwijl je door de bult van de spoorweg de auto's daar niet kan zien staan/aankomen. Ik passeerde daar dagelijks, en toen die voorrang van rechts er was heb ik het wel een paar keer voor gehad.
Nu... Als je dan op de spoorweg staat om voorrang te geven, en die bel gaat, dan rij je obviously wel gewoon door... Maar als net op die moment er motorpech is...

Nu, als je dan iets van auto's kent, dan trek je hem er op de startmotor door (of je stapt even uit en duwt een paar seconde, het is bergaf eens ge over de bult zijt he...)

Mja wat kan die man doen?
Zie mijn "Zwem!" analogie. Duidelijke instructies geven: "Nu doorrijden!" of "Nu uitstappen!". Misschien heeft de woede over haar stomme stoot hem doof gemaakt voor het geluidsignaal, dat kan ook.

Op geen enkel moment suggereer ik dat het zijn schuld is of dat hij met gevaar voor eigen leven fysiek had moeten ingrijpen. Hij probeert op een manier te helpen, maar pakt het totaal verkeerd aan, dat is alles.

Die vrouw is idd een domme geit, maar wat diene filmende vent daar allemaal doet. Komaan zeg.

Op het moment dat die vrouw wil beginnen rijden, nadat ze die hekkens wat verzet had, begint hij te roepen over die boete, "da gaat ge mogen betalen ze".
Op zo een moment dat die vrouw al niet meer deftig kan reageren omdat ze wss al half in paniek is moet ge zo een dingen niet beginnen roepen.
Ik ben er vrij zeker van dat ze puur daardoor haar kluts kwijt was en haar auto niet meer verplaatst kreeg.
Je hoort de motor toeren maken terwijl die vent op haar blijft roepen.
Roept dan godverdomme simpelweg da ze een meter vooruit moet rijden e (zoals @Didymus zegt met z'n "zwem!" analogie) , en eens ze in veiligheid is, dat hij dan als een dwaas over die boete begint te roepen. (Trouwens, ik HAAT wannabe flikken)

Als iemand in een stresssituatie zit moet ge als toeschouwer of omstaander eerst en vooral zorgen dat iedereen veilig is, en niet die mensen beginnen uitkafferen, 1e les in cursus hulpverlening/EHBO...

Had diene vent niet zo beginnen roepen, en gewoon rustig had gezegd dat ze haar auto moest verzetten, of misschien zelfs gewoon gezwegen, 99% zeker dat er niets was gebeurd.

Allez, die vrouw wist goed genoeg dat ze iets aan het doen was dat niet mocht, dan begint daar een dwaas naar haar te roepen. Ge zou voor minder zenuwachtig worden.

Dat de cameraman niet perfect reageert is een feit, maar dan nog blijft die vrouw veruit het grootste kalf en voor 99% de reden waarom dat voorval gebeurde. De aanstormende trein, waar ze zichzelf in de baan van heeft gezet is vermoedelijk een grotere stressfactor dan de mens die voor haar de bakens heeft verzet.

Idd, ik snap de focus niet van stress door een roepende kerel.
Een aanstormde trein gaat al voor voldoende stress zorgen hoor :laugh:

Dat de cameraman niet perfect reageert is een feit, maar dan nog blijft die vrouw veruit het grootste kalf en voor 99% de reden waarom dat voorval gebeurde.
We kennen de volledige feiten (nog) niet.

Het zal wel iets soortgelijk zijn zoals bij deze dame vermoed ik -->

Drugs en/of alcohol en/of een abrupte breuk verwerken, doen soms veel bij een mens. Als je dan ook nog zelfmoord gedachten hebt, dan kan je wel eens zoiets dom doen denk ik? (en dan denk je ook nooit aan de gevolgen lijkt mij)

Ze moest haar kleinkinderen van school afhalen staat in het artikel van Mediahuis, dus eerder get-there-itis.
Oma die al 30 jaar niet meer met de wagen gereden heeft (omdat opa altijd rijdt), en door omstandigheden dan toch eens de kleinkinderen moet afhalen omdat opa ziek in bed ligt en de mama en papa door omstandigheden dit niet kunnen doen.

Zoiets dan waarschijnlijk.

Oma die al 30 jaar niet meer met de wagen gereden heeft (omdat opa altijd rijdt), en door omstandigheden dan toch eens de kleinkinderen moet afhalen omdat opa ziek in bed ligt en de mama en papa door omstandigheden dit niet kunnen doen.

Zoiets dan waarschijnlijk.
Nee hoor, gwn "GVD, dat is hier afgesloten, maar ik rij door ze!!!"

Nee hoor, gwn "GVD, dat is hier afgesloten, maar ik rij door ze!!!"
Dan heeft die dame haar IQ en EQ toch echt in haar gat steken.

Ik schrik nog steeds hoe dom sommige mensen zijn. Misschien ben ik te slim om te begrijpen dat er mensen zijn die zo dom zijn om dat te doen. Begrijp je mij nog? Ik begrijp het alvast niet meer. :unsure:

Ze moest haar kleinkinderen van school afhalen staat in het artikel van Mediahuis, dus eerder get-there-itis.
Dat zou kunnen, maar dat is belange na niet de enige fout die ze begaan heeft he. Alles wat ze ook maar fout kon doen, heeft ze ook effectief uitgevoerd. Ze heeft zich aan haar plan gehouden. Dus echt 100% de 'get-there-itis'. :support:

En neen dat begrijp ik niet, je kan in paniek zijn en je kan wel te hard rijden omdat je gehaast ben en fouten maken op de baan, maar dit is toch een heel grote gradatie hiervan

Laatst bewerkt:
Wel, toevallig weet ik dat je deze plek gaat weten zijn:
https://www.google.be/maps/@51.0787...4!1soCbyiYsY7jNlCdqo8tpDxg!2e0!7i16384!8i8192
Het is daar een tijdje voorrang van rechts geweest (net voorbij de spoorweg dus), terwijl je door de bult van de spoorweg de auto's daar niet kan zien staan/aankomen. Ik passeerde daar dagelijks, en toen die voorrang van rechts er was heb ik het wel een paar keer voor gehad.
Nu... Als je dan op de spoorweg staat om voorrang te geven, en die bel gaat, dan rij je obviously wel gewoon door... Maar als net op die moment er motorpech is...

Nu, als je dan iets van auto's kent, dan trek je hem er op de startmotor door (of je stapt even uit en duwt een paar seconde, het is bergaf eens ge over de bult zijt he...)
Ik ben deze ochtend voorbij die plek gelopen ;) Maar dan wel van de andere kant van de spoorweg (toch effe steil daar) en ik ben dan naar links gelopen richting Heist en zo terug naar Hallaar en Itegem. (= rechts tov uw link)

Ik ben deze ochtend voorbij die plek gelopen ;) Maar dan wel van de andere kant van de spoorweg (toch effe steil daar) en ik ben dan naar links gelopen richting Heist en zo terug naar Hallaar en Itegem. (= rechts tov uw link)
Dan loopt ge zie goed als hier voorbij de deur :p

Bumperklever bij druk verkeer aan 120 km/u, met een gepersonaliseerde nummerplaat zodat hij goed herkenbaar is.
Alleen paste "compensatie voor een klein brein en een klein pietje" niet op die nummerplaat, dus stond er maar "salesman" :devilish:

Daarstraks op een klaverblad geclaxonneerd op ene naast mij die duidelijk niet binnen zijn lijnen kon blijven in een bocht en beetje bij beetje maar aan het opschuiven was naar mijn vak. Meneer doet vervolgens zijn raam naar beneden en ik volg.

"Das levensgevaarlijk (mijn geclaxonneer) wat gij doet hé, ik verschoot mij dood" oid
- "Ja, misschien eens binnen uw lijnen blijven dan was dat niet nodig geweest!"

Vervolgens mompelde hij nog wat, maar niet deftig meer kunnen verstaan omdat we niet meer evenwijdig zaten. Het feit dat hij verschiet van mijn claxon zegt ook voldoende trouwens.

Ik heb respect voor chauffeurs die het "wat rustiger aan" willen doen op de autostrade.
Ik kan perfect begrijpen dat rustig cruisen tegen 90 minder stress is, een héél pak minder verbruikt en beter voor het milieu is.
MAAR GEEN 95 KM/H DAN, en elke vrachtwagen met 5km/h verschil gaan inhalen op een twee-vaks rijbaan.

Ik heb respect voor chauffeurs die het "wat rustiger aan" willen doen op de autostrade.
Ik kan perfect begrijpen dat rustig cruisen tegen 90 minder stress is, een héél pak minder verbruikt en beter voor het milieu is.
MAAR GEEN 95 KM/H DAN, en elke vrachtwagen met 5km/h verschil gaan inhalen op een twee-vaks rijbaan.
Dit gebeurt hier bij mij ook regelmatig
Ik rijd 120km/u helemaal rechts (de baan is volledig vrij). Rijdt er ne pipo 90km/u op het middenrijvak.
De wet zegt dat ik die mens NIET mag voorbijsteken langs rechts, dat dit strafbaar is ..
Dus volgens de wet moet ik dan vertragen naar 85 of zo. Ik rem inderdaad af dan, maar 85? Heu neen sorry ..

Of erger nog: Die mens rijdt helemaal links tegen 90km/u en blijft daar dan gewoon eeuwig plakken.

Wil ik eens de BIV berekenen voor een aantal wagens om te zien hoeveel kosten er nog kunnen komen erna, vind ik geen deftige simulator. Die van vlaanderen.be zegt altijd dat BIV niet van toepassing is en die op voertuigkosten.be zegt altijd 630 EUR.

Argh.

Wil ik eens de BIV berekenen voor een aantal wagens om te zien hoeveel kosten er nog kunnen komen erna, vind ik geen deftige simulator. Die van vlaanderen.be zegt altijd dat BIV niet van toepassing is en die op voertuigkosten.be zegt altijd 630 EUR.

Argh.
Deze dan? https://belastingen.fenb.be/ui/public/vkb/simulatie

Nog nooit problemen mee gehad maar is al een tijdje geleden dat ik die nog heb gebruikt

Deze dan? https://belastingen.fenb.be/ui/public/vkb/simulatie

Nog nooit problemen mee gehad maar is al een tijdje geleden dat ik die nog heb gebruikt
Da's den dien ja dat zegt dat BIV niet van toepassing is.

Enkel voor nieuwe wagens lijkt het te werken maja het gaat om een tweedehandse he. Ik kijk naar advertenties van 3 verschillende merken op autoscout24.be en dan wil ik graag de BIV vergelijken want die kan verschillen tussen die drie en al wat prijziger zijn voor de een dan voor de ander.

Terug
Bovenaan