Daar ga ik niet mee akkoord. Voor veel mensen is 25km/u zelfs al te snel, dat zijn mensen die anders veelal 14-18km/u gemiddeld rijden met een gewone fiets, die moet je niet plots bijna aan het dubbele van de snelheid laten rijden, dat kan bijna enkel resulteren in ongelukken.Is dat dan echt zo erg?Hier ook twee onbegrensde elektrische fietsen (van mij en m'n vriendin) en ik fiets zelfs enkel maar in m'n vrije tijd als plezierritje. Een limiet van 25 km/h is gewoon te laag, ik reed vroeger tegen 30 km/h naar school op een gewone fiets en deed dat ook gewoon zonder helm. Een onbegrensde stadsfiets met 250W motor zonder verdere aanpassingen en zonder al te hard te hoeven trappen kan +- 32 km/h. Dat is nu niet echt een gevaarlijke snelheid.
Mensen die met hun gewone fiets consistent 30 kunnen rijden zijn zeer dun gezaaid en zij hebben gradueel kunnen snelheid verhoogd door regelmatig met de fiets te rijden, ze hebben dus ook een graduele gewenning gehad aan sturen en verkeer aanvoelen aan die snelheden.
Hier ook twee onbegrensde elektrische fietsen (van mij en m'n vriendin) en ik fiets zelfs enkel maar in m'n vrije tijd als plezierritje. Een limiet van 25 km/h is gewoon te laag, ik reed vroeger tegen 30 km/h naar school op een gewone fiets en deed dat ook gewoon zonder helm. Een onbegrensde stadsfiets met 250W motor zonder verdere aanpassingen en zonder al te hard te hoeven trappen kan +- 32 km/h. Dat is nu niet echt een gevaarlijke snelheid.