De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

De gemiddelde Vlaming heeft evenveel weet van de werking van een rotonde als van voorrang van rechts, in Frankrijk is dit helemaal anders.
Gisteren nog een oetlul in Aalst (met een aanhangwagen met steentjes, omstreeks 15u, iemand van hier?) die de binnenste rijstrook gebruikte om zijn bocht of te snijden, was weer 10m gewonnen en al de rest kon de boom in blijkbaar.

Dat snap ik, en dat werkt goed als je ongeveer "gelijk" verkeer hebt op alle in/afslagen. Maar als je een drukke tweevaksbaan hebt waarop een rotonde ligt, en 90% van het verkeer gewoon rechtdoor moet (tweede afslag), en de eerste en derde afslag hebben slechts één rijstrook, dan blijf je toch echt beter op de binnenste rijstrook hoor. Als je een beetje oog hebt voor elkaar zorgt dat voor veel vlotter verkeer.

edit: Hier bijvoorbeeld
link

Inderdaad. Als er 2 vakken op elke op- en afrit van de rotonde zijn, dan ga ik er ook altijd van uit dat mensen het linkervak kunnen gebruiken om rechtdoor te rijden (en dan liefst het linkervak nemen op de afslag, al is dat zeker geen garantie)

Veel vervelender zijn mini ronde punten met 1 vak op elke op-en afrit maar dan wel 2 vakken op de rotonde zelf. Miserie verzekerd en dat 2e vak op de rotonde kan je nauwelijks gebruiken omdat de kans 99% is dat wie op het 1e vak zit, de bocht zal afsnijden.
Zoals Hier

La Roche en Ardenne: opzichtige audi Rs6 met nummerplaat "dutyfree" geparkeerd in hoofdstraat tegen rijrichting. Ik kijk in de wagen en zie geen achterbank. Die loser betaalt dus gewoon geen biv en amper 146 euro verkeersbelasting. We wandelen verder, die kerel stapt in om nadien met veel "pops and bangs" op te trekken en weg te rijden door de smalle straatjes van La Roche. Is dat gat in de wetgeving van die fake lichte vracht nu al opgelost?

Nota aan mezelf: mevrouw musk is wazig, denk daaraan in het vervolg als je haar een auto geeft die ze niet gewend is.

Hier heeft dus deze nacht de BMW open op de oprit gestaan, met de sleutel netjes in de middenconsole :lol:

gsm
gsm
gsm
gsm
gsm
gsm

achter het stuur

Met voorsprong de grootste miserie op de weg.
Ik snap dit niet. Ik vind het zelf al énorm onveilig als ik mijn touch screen 'moet' bedienen in de wagen Dus ik doe dat quasi enkel als ik stil sta. Laat staan dat je je telefoon er bij pakt en berichten gaat sturen. Ik ken nochtans énorm veel (vooral jonge vrouwen) mensen die het doen. Zelfs agenten. Het is zo zo zo onveilig.

Ook de reden waarom er iemand in mijn gat zat toen ik mijn vorige wagen net een drietal maand had. Berichtje sturen terwijl hij het rood licht benaderde. Wat een achterlijke aap ben je dan toch.

Gisteren mijn kameraad zijn GTI per total door iemand die er vol op in is gereden. Politie vermoedt ook GSM-gebruik, maar ja bewijs het maar eens...

Wtf was dat weer daarstraks. Klaverblad van de Ring naar E40 en daar beslist een auto opeens om zonder pardon van het rechtse vak naar het linkse te komen terwijl ik half naast hem rijdt. Serieus mogen remmen en wat naar links sturen of hij zat er gewoon tegen. Ook niks van pinker. Gebruik mijn claxon niet al te vaak, maar hij werkte duidelijk nog uitstekend.

Doet toch op tijd uw richtingaanwijzer aan :angry:

Komen uit een zijstraat om een drukke Steenweg op te rijden naar links.
Veel verkeer dus wachten op een gaatje, maar staat er toch even

Van rechts is er een gat, links komt nog één auto. Op het allerlaatste moment doet die zijn richtingaanwijzer aan om de straat in de rijden waar wij uit rijden
Uiteraard is op dat moment die auto van rechts weer te kort en maar weer wachten.

Doet toch op tijd uw richtingaanwijzer aan :angry:

Komen uit een zijstraat om een drukke Steenweg op te rijden naar links.
Veel verkeer dus wachten op een gaatje, maar staat er toch even

Van rechts is er een gat, links komt nog één auto. Op het allerlaatste moment doet die zijn richtingaanwijzer aan om de straat in de rijden waar wij uit rijden
Uiteraard is op dat moment die auto van rechts weer te kort en maar weer wachten.
Ergerlijk, maar toch opletten daarmee

9/10 gaat die idd gewoon afslaan, maar ik één keer zo'n soortgelijke situatie gehad en toen dacht ik: "ah, meneer zet zijn pinker op nu kan ik verder rijden." Bleek dat die mens aan het eerste huis vlak na het kruispunt moest zijn en heb ik last minute alles moeten dichtgooien om een aanrijding te vermijden :unsure:

Vandaag van Antwerpen richting Gent, na de Kennedytunnel aan de afslag naar de E34.

Een Hollander die ineens van links twee baanvakken naar rechts vlamt om de afslag te pakken op echt de allerlaatste moment. Reed net niet iemand aan op 't baanvak rechts van hem die stevig moest uitwijken.

Echt compleet belachelijk hoe een gevaarlijk manoeuvre dat was. En voor wat feitelijk? Vermijden dat ge 5min moet omrijden?

Afgelopen donderdag ook een what the fuckje.
Binnendoor na het werk naar huis en kom op een gegeven moment opeen baan waar verder door aan mijn zijde een straat is.
Er komt een tegenligger die die straat in moet, voor haar dus linksaf maar ze ziet dat ze niet voor mij aan die straat zal zijn dus wat doet die zottin?
Ze wijkt uit naar mijn vak en begint kamikaze te rijden. Ik begin te remmen en denk wat gebeurt hier nu weer??
Dan neemt ze, voor haar een blinde bocht want woning tot op de hoek, de straat volledig in tegenrichting. Ze raakt zelfs effe de stoeprand.
Gelukkig geen voetgangers of tegenliggers want vlakbij is de spar en bushaltes.
Na mij was er niemand in dezelfde rijrichting. Had ze gewoon effe haar voet van het gaspedaal gehaald kon ze netjes indraaien zonder gevaarlijke situaties te starten.

331 Grote Steenweg

Afgelopen donderdag ook een what the fuckje.
Binnendoor na het werk naar huis en kom op een gegeven moment opeen baan waar verder door aan mijn zijde een straat is.
Er komt een tegenligger die die straat in moet, voor haar dus linksaf maar ze ziet dat ze niet voor mij aan die straat zal zijn dus wat doet die zottin?
Ze wijkt uit naar mijn vak en begint kamikaze te rijden. Ik begin te remmen en denk wat gebeurt hier nu weer??
Dan neemt ze, voor haar een blinde bocht want woning tot op de hoek, de straat volledig in tegenrichting. Ze raakt zelfs effe de stoeprand.
Gelukkig geen voetgangers of tegenliggers want vlakbij is de spar en bushaltes.
Na mij was er niemand in dezelfde rijrichting. Had ze gewoon effe haar voet van het gaspedaal gehaald kon ze netjes indraaien zonder gevaarlijke situaties te starten.

331 Grote Steenweg
Wat had ze gedaan als je tijdig een toefje gas extra zou gegeven hebben om haar te ontraden die actie te doen?
Gewoon op jou knallen of toch last minute alles dichtgooien en rechtdoor rijden?

Er zijn toch wel wat chauffeurs die terug naar de rijschool moeten gaan om de basis van de verkeersregels mee te krijgen. Je eigen verkeersregels hanteren is niet ok.

Laatst bewerkt:
Wat had ze gedaan als je tijdig een toefje gas extra zou gegeven hebben om haar te ontraden die actie te doen?
Gewoon op jou knallen of toch last minute alles dichtgooien en rechtdoor rijden?
Ze kon niet meer weg, ze had de situatie zo gemaakt dat ik moest remmen of erop knallen.
Mocht er iemand uit de zijstraat komen (wat ik ook te laat zou zien door gebouw) was de kans groot als ik niet tijdig links kon uitwijken,
ze zowel frontaal als zijdelings in de passagiersflank geraakt werd.

Ze kon niet meer weg, ze had de situatie zo gemaakt dat ik moest remmen of erop knallen.
Mocht er iemand uit de zijstraat komen (wat ik ook te laat zou zien door gebouw) was de kans groot als ik niet tijdig links kon uitwijken,
ze zowel frontaal als zijdelings in de passagiersflank geraakt werd.
Zo'n mensen moeten van de baan gehaald worden. Rijbewijs afnemen en op cursus sturen en examen laten afleggen. Alles op haar kosten. De openbare weg is niet GTA..

Vanmorgen een auto die geen 10 seconden kon wachten bij het voorsteken van een geparkeerde auto op ons vak, smijt zich voor een vrachtwagen die in de andere richting komt aangereden. Die vrachtwagenchauffeur was een heel geduldige mens, zelfs geen claxon of flashen met zijn lichten... maar als hij even niet opgelet had of niet verwacht had dat die auto zo'n dom manoeuvre deed, was het schoon geweest.

En dat bij heel rustig verkeer, 10 seconden wachten en de baan was voor een hele tijd vrij.

Gisteren veel zotten op de baan. Constant in de reet rijden terwijl ik zelf niet verder kon wegens een linksrijder. Dan langs rechts voorbijsteken met hun krel van een auto. Een Nederlands meisje smeet zich gewoon vlak voor mijn neus er in om dan keihard in de remmen te gaan voor de kerel waar ik zelf achter zat. Om dan in mijn weg te zitten als de baan vrij was... Krankzinnig. Ook weer de standaard witte Mercedes E van 2006 met custom nummerplaat en typische chauffeur. Die zijn ook steeds van de partij als je verder dan 20km rijd.

En deze ochtend alweer een vrachtwagenchauffeur die weigert te ritsen. Levensgevaarlijk. Rijdt gewoon ostentatief het gat dicht en zit dus op 10 cm van zijn voorligger plots. Wat bezielt zulke mensen toch?

Terug
Bovenaan