De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Heb al een paar keer iets over Mechelen en hun nieuw circulatieplan zien passeren, maar wat in godsnaam hebben ze daar nu gedaan?
Als je van de zone "Telenet/gevangenis" naar zone "Nekkerspoel" zou willen rijden, dan moet je ofwel heel Mechelen rond, ofwel helemaal richting Sint-Katelijne-Waver/R6.
Dat is een 1.8 km/2 minuten rit die een rit van 5 keer langer km gewijze, 7 keer langer tijdsgewijze wordt.
En geen enkele GPS, ook Waze en Google Maps niet, zijn op de hoogte van alle knips die men heeft gemaakt om aan de andfere kant van de spoorweg te geraken, ik ben deze ochtend letterlijk drie kwartier in cirkels aan het rijden geweest.
Daarna even online gechecked, en het was inderdaad niet mezelf die de weg kwijt was, er is echt geen andere weg om daar te geraken, het zijn de heren die dit circulatieplan hebben uitgevonden.

Ocharme die Telenet mensen die toevallig kanten pasbrug of in Bonheiden wonen, dat wordt een stevig ellendige rit huiswaarts!

Laatst bewerkt:
Heb al een paar keer iets over Mechelen en hun nieuw circulatieplan zien passeren, maar wat in godsnaam hebben ze daar nu gedaan?
Als je van de zone "Telenet/gevangenis" naar zone "Nekkerspoel" zou willen rijden, dan moet je ofwel heel Mechelen rond, ofwel helemaal richting Sint-Katelijne-Waver/R6.
Dat is een 1.8 km/2 minuten rit die een rit van 5 keer langer km gewijze, 7 keer langer tijdsgewijze wordt.
En geen enkele GPS, ook Waze en Google Maps niet, zijn op de hoogte van alle knips die men heeft gemaakt om aan de andfere kant van de spoorweg te geraken, ik ben deze ochtend letterlijk drie kwartier in cirkels aan het rijden geweest.

In navolging van Gent etc -> probeer de automobilist weg te krijgen uit uw stad en kom nadien klagen dat er geen volk meer naar uw winkels komt :wink:

Ze vergelijken dan graag met steden als Londen waar ook bijna geen auto meer rijdt, maar vergeten dan wel effe dat zo'n stad wél efficiënt openbaar vervoer heeft

Onze dochter gaat daar naar school, en de tijd tussen de afrit van de E19 en haar school is ongeveer x10 gegaan ... om onnozel van te worden, vooral dat kruispunt aan Mcdonalds.... en bus is geen oplossing want die staat gewoon even hard vast in de file

Daarna even online gechecked, en het was inderdaad niet mezelf die de weg kwijt was, er is echt geen andere weg om daar te geraken, het zijn de heren die dit circulatieplan hebben uitgevonden.

Ocharme die Telenet mensen die toevallig kanten pasbrug of in Bonheiden wonen, dat wordt een stevig ellendige rit huiswaarts!

Telenet heeft een parking net achter de fietsostrade waardoor je nog kan terugdraaien ;)

In navolging van Gent etc -> probeer de automobilist weg te krijgen uit uw stad en kom nadien klagen dat er geen volk meer naar uw winkels komt :wink:
Maar da's blijkbaar het ironische in Mechelen: veel meer verkeer dat net in de stad geduwd wordt.
Mijn schoonzus doet thuis verpleging, die had op Kerstdag een shift en is 4 keer door de hoogstraat en adegemstraat gepasseerd zonder dat ze er moest zijn.

Wat is het nut van die knip eigenlijk? Ik begreep dat zo'n knip wordt doorgevoerd om doorgaand verkeer uit het centrum te weren. Ergo, maken dat mensen de ringweg en dan de daarvoorbedoelde 'as naar het centrum' nemen i.p.v. doorsteken door woon- en winkelwijken.

Is dat eigenlijk effectief zo? Komt er minder volk naar de winkels?
1 na andere winkel in Gent centrum sloot omdat er geen klanten meer kwamen (is wel al enkele maanden geleden dat dit in het nieuws is gekomen) -> denk dat het natuurlijk afhangt welk soort winkel je hebt.

Moest dus juist vlak aan kazerne Dossin zijn, maar te voet gegaan, 25 minuutjes wandelen, 5 minuten sneller dan met de wagen maar veel gezonder naar het schijnt.
Was vroeger wel maar 5 minuten met de wagen (Indigo Tinel parking), maar jah, moderne tijden zekers?

Echter, blijkbaar moeten ze ook niet veel van voetgangers hebben?

Wanneer je van kazerne Dossin aan de vesten komt, hebben ze een mooie voetgangersoversteekplaats, met nieuwe verkeerslichten, knopje om op te duwen en zebrapad...
Echter, nadat je oversteekt (wanneer je het groene voetgangertje krijgt aan het verkeerslicht) kan je ofwel naar links, richting Antwerpse steenweg, of rechts, richting Lierse steenweg/Telenet.
Ik moest in de Maurits Sabbestraat zijn, dus sowieso kortste wandelroute zo.

Alleen, eender welke kant je kiest, na een paar meter moet je ofwel op de drukke rijbaan (is de enige rijrichting die actief is), ofwel over een joekel van betonblok klouteren.

Dus wagen? Nope...
Te voet? Nope, nogal gevaarlijk...
Zal dan maar ne velo kopen zeker?

Laatst bewerkt:
Aaah, ik snap het nu, die oversteekplaats is voor al dat volk dat in het water van de vesten moet zijn.
Enige nuttige dat je kan bereiken via die oversteekplaats is dat gele trapladdertje naar beneden :alien:

Knipsel.jpg

1 na andere winkel in Gent centrum sloot omdat er geen klanten meer kwamen (is wel al enkele maanden geleden dat dit in het nieuws is gekomen) -> denk dat het natuurlijk afhangt welk soort winkel je hebt.
Is dat ook sowieso geen trend die al jarenlang aan de gang is, door het steeds meer online shoppen? Alee ja ik zeg niet dat het helemaal geen impact heeft he, maar ik zou toch voorzichtig zijn om zomaar causale verbanden te gaan leggen. Er spelen altijd meerdere factoren.

Is dat ook sowieso geen trend die al jarenlang aan de gang is, door het steeds meer online shoppen? Alee ja ik zeg niet dat het helemaal geen impact heeft he, maar ik zou toch voorzichtig zijn om zomaar causale verbanden te gaan leggen. Er spelen altijd meerdere factoren.
Zal een mengeling zijn hé. Die andere zaken maken het de middenstander inderdaad een stuk moeilijker, waardoor dat weren van wagens wel eens de spreekwoordelijke druppel kan worden!

Het is een feit dat wanneer een winkelcentrum niet echt bereikbaar is met de wagen (of toch de rand ervan, met deftige parkings), dat winkelen een héél stuk minder praktisch wordt.

Gepakt en gezakt op de bus of tram naar een randparking is niet altijd even praktisch. Hier in Mechelen wordt het toch al stevig wandelen.

En zeker wanneer er andere grote steden niet veel verder zijn, die wel super praktisch zijn, dan verlies je effectief klanten aan die andere steden.

Zit je halfweg tussen Antwerpen en Mechelen, dan kies je gewoonweg Antwerpen hé.
Parking Opera, Interparking Van Ertborn, parking Groenplaats, Parking Meir, hopen vlot toegankelijke parkings pats in het midden van de winkelstad.
Kost redelijk wat centen, maar gezien hoe goed ze opvullen willen de mensen dat zelfs vandaag nog graag betalen voor het gemak!

Het is er triestig ja. Sinds juni ga ik al zoveel mogelijk met de fiets naar kantoor nu. Maar voor het werk zelf moet ik met de wagen (dienstwagen) regelmatig uitrijden en mijn rijtijden zijn toch ook al wat langer geworden. Sommige kruispunten, vooral dat van mijn vorige post, zijn echt f*cked nu. De lichten op die ring waren nooit goed afgesteld op de doorstroming en nu al helemaal niet meer. AWV staat tegenwoordig meer voor Agentschap Wegenwerken en Verkeersopstoppingen dan wat anders.

Op sommige plaatsen is het ook gewoonweg gevaarlijker voor fietsers dan het vroeger was. Hier bijvoorbeeld aan de Brusselpoort kom ik aan met de fiets en steek ik aan die lichten over en dan de Hoogstraat in. Zoals je op die streetview (van 11/2020) kan zien, zijn er daar nog lichten. Die zijn nu weg. De auto's die van rechts komen moeten voorrang geven maar heb er toch al heel wat fietsers serieus in de remmen moeten zien gaan omdat er geen auto's stoppen.

Gisteren in Mechelen een BMW 3 reeks gespot met op het dak een versierde kerstboom met kerstballen en nog werkende lichtjes. In eerste instantie eens goed mee gelachen omdat de snelheid toch beperkt was. Kon er net iets minder mee lachen toen die aan Mechelen noord besliste om de E19 richting Antwerpen op te rijden.

Gisterenochtend op de R4 ne kl**t van ne flik gezien..

Startsituatie, op het rechtse vak: vrachtwagen met daarachter een (ik denk) Passat, dan een Volvo XC60 en enkele 100m erna ik. We naderen die vrachtwagen en de Volvo gaat naar het linkse vak. De Passat wacht tot het laatst mogelijk moment en schiet zich nog voor die Volvo waarop die Volvo moest remmen en ik zag hem fahren naar de Passat.. Ik bleef achter de vrachtwagen want ik moest de afrit hebben.
Vanop de afrit zie ik de Passat z'n zwaailichten aanzetten en de Volvo aan de kant zetten...

Startsituatie, op het rechtse vak: vrachtwagen met daarachter een (ik denk) Passat, dan een Volvo XC60 en enkele 100m erna ik. We naderen die vrachtwagen en de Volvo gaat naar het linkse vak. De Passat wacht tot het laatst mogelijk moment en schiet zich nog voor die Volvo waarop die Volvo moest remmen en ik zag hem fahren naar de Passat.. Ik bleef achter de vrachtwagen want ik moest de afrit hebben.
Vanop de afrit zie ik de Passat z'n zwaailichten aanzetten en de Volvo aan de kant zetten...

Hopelijk heeft die een dashcam dan. Anders kan hij int vervolg beter niet fahren/remmen, maar even een tikje geven. De verzekering regelt het wel dan :smurf:.

Klote.

Afgelopen dinsdag ook nog voorgehad. Achter mij heel wat ruimte, ik was de laatste in een rijtje van auto's op het linkervak. Net voordat ik een camion ga passeren, vliegt de auto achter die camion voor mij in i.p.v. even te wachten. Ik moest remmen om afstand te houden, dus ik fahr even.
Nadat we de camion voorbij zijn, gaat hij naar rechts en steek ik hem voorbij. Waarbij hij en zijn passagier beiden wilde gebaren naar mij doen als een bende apen. Wtf zeg.

Terug
Bovenaan