De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

https://www.google.be/maps/@50.8851...QpxbDMsQm09Y3TpwL_GA!2e0!7i16384!8i8192?hl=nl

Hier sta ik dus daarstraks aan te schuiven op de middelste strook om op het einde daarvan te kunnen ritsen naar links. Het is redelijk drukjes dus die twee vakken om naar links te gaan zijn vrij dichtbezet. Ik weet dat er regelmatig auto's de rechtste strook gebruiken om plaatsen te winnen en dan voor de splitsing zich er ergens tussen wurmen.

Ik weet dat en ik haat dat echt dus ik probeer altijd vrij dicht achter de auto voor mij te blijven tot op een gegeven moment er toch een BMW (X5 of zo dacht ik) aankomt die zich er echt direct tussengooit :sarcastic: Als ik doorreed zat ik er los op en hoewel ik dan in mijn recht was had ik nu wel geen zin in die miserie en al zeker niet op zo'n druk punt.

Mevrouw gaat dan ook meteen naar het linkse vak om zich er tussen te wurmen, wat in feite niet mag want je moet op het einde van die strook ritsen maar bon. Ik rij verder en mijn strook gaat sneller vooruit waardoor ik uiteindelijk die BMW voorbij ben en op het einde is het aan mij om te ritsen en welke auto moet mij voorlaten? Juist, diezelfde BMW. Alleen plakt zij zo dicht in het gat van haar voorligger waardoor ze mij er niet tussen wil laten. Overtreding nummer 3 ondertussen. :unsure: Ze gunde mij ook totaal geen blik op dat moment, ze wist nochtans heel goed dat ze mij daar moet tussen laten.

Soit, ik dus vrij pissed en achter haar ingevoegd en haar dan maar getrakteerd op een hoop getoeter. Wtf zeg. Asociaal mens.
 
Grootste ergernissen:
  1. Al die bestuurders die zonder lichten rondrijden in het donker, zelfs met moderne wagens die al lang automatische lichten zouden moeten hebben. Hoe is het mogelijk? Of met alleen dagrij verlichting aan, nog zoiets. Bijna dagelijks kom ik er tegen.
  2. Elektrische steps als cowboys in het verkeer. Hoe België dat nog niet verboden heeft is onbegrijpelijk. Waanzin.
  3. Het niet rechts houden op de autosnelweg bij een vrije baan. 100 km/h op het linker baanvak en blijven gaan in zombiemodus.
 
Gisteren reed ik om een weg met twee rijvakken in mijn richting, ik reed op het rechter rijvak. Aan een zijweg (ventweg) Staat een vrachtwagen te wachten om de weg op te rijden.
Terwijl ik aangereden kom zie ik die vrachtwagen plots aanzette om de weg om te rijden, terwijl hij mij duidelijk ziet aankomen. Ik ga dus naar het tweede rijvak zodat hij dan de weg op kan rijden.
Maar dan komt die plots naar het tweede vak en verder door naar het bijkomende linker vak om links af te slaan aan de volgende lichten.
Ik heb alles dicht moeten smijten en uitwijken om een ongeval te vermijden. (Met het bijhorende claxoneren uiteraard)
 

WTF. Oke absoluut fout van die autobestuurder hè.
Maar hoe komen die fietsers daar die hoofdweg opgereden?!? Ze mogen blij zijn dat hij daar niemand perongeluk overhoop knalt.
 

WTF. Oke absoluut fout van die autobestuurder hè.
Maar hoe komen die fietsers daar die hoofdweg opgereden?!? Ze mogen blij zijn dat hij daar niemand perongeluk overhoop knalt.
Was ik ook al aan't denken. Moet daar vanaf x aantal fietsers geen seingever of iets dergelijks staan ?
Mss als ze er eens enkele over hun kl*ten rijden dat er eens wat gaat veranderen want ik zie zo'n voorvallen vaker en vaker.
Namiddag scheen de zon hier in het Limburgse. En dat is het sein voor alle gepensioneerde cycleurs om hun ros van stal te halen.
Een groepke van 3 die op de rijweg naast een nieuw aangelegd fietspad aan 't rijden waren.
Dat is toch logisch dat je zo geen sympathie van medeweggebruikers gaat krijgen.
Maar wel van hunnen tak maken als je ze voorbijsteekt.

Ik keur de reactie van bovenstaande bestuurder niet goed maar ik kan wel begrijpen dat sommige mensen over de rooie gaan als je de hele dag zo'n stunten meemaakt onderweg.
 

WTF. Oke absoluut fout van die autobestuurder hè.
Maar hoe komen die fietsers daar die hoofdweg opgereden?!? Ze mogen blij zijn dat hij daar niemand perongeluk overhoop knalt.
Ik wou dit ook net komen posten. Keur het gedrag niet goed van die bestuurder, maar hoe zij inderdaad de weg opvlammen tart alle verbeelding.

Jammer genoeg zie ik zulke dingen wel vaker voorbijkomen.
 
Yep, zeer herkenbare beelden. Ook frapant hoe het grootste deel gewoon doorrijdt nadat die auto één van hen in de haag rijdt. De reactie van die bestuurder is compleet fout, maar fietsers in groep zijn toch ook een ras apart (als fervent solo-fietser zie ik dat bv op toertochten ook vaak genoeg gebeuren).
 
Was ik ook al aan't denken. Moet daar vanaf x aantal fietsers geen seingever of iets dergelijks staan ?
Voor alle duidelijkheid: filmpje niet gezien, enkel de tekst. Daar in staat dat ze met 20 waren. Dan is volgende van toepassing.
43bis.1. Dit artikel is slechts van toepassing op groepen van 15 tot 150 fietsers. De groepen van meer dan 50 deelnemers moeten worden vergezeld door ten minste twee wegkapiteins. De groepen van 15 tot 50 deelnemers mogen worden vergezeld door ten minste twee wegkapiteins.

43bis.2.1. De wielertoeristen die in een groep van ten minste 15 tot ten hoogste 50 deelnemers rijden, zijn niet verplicht de fietspaden te volgen en zij mogen bestendig met twee naast elkaar op de rijbaan rijden op voorwaarde dat zij gegroepeerd blijven.

43bis.2.2. Zij mogen voorafgegaan en gevolgd worden, op een afstand van ongeveer 30 meter, door een begeleidende auto; indien er slechts één begeleidende auto is, moet deze de groep volgen.
Dus zo lang ze deftig rijden, allemaal geen probleem.
In de tekst staat ook wel "dat ze wat laat opdraaiden" dus daar zit het probleem. Ze hebben zich niet goed aan de regels gehouden.
 
Wat laat :rofl:
Laat daar een zwaarder voertuig afkomen op een chauffeur die niet in de remmen gaat en ze mogen wat kruisjes zetten op de kruispunt.
of er kan nog een artikel komen over een "zwart punt"

Op het moment dat ze daar nog half op het fietspad rijden zijn ze niet meer met 15, er hangen er een deel achter en rijden ze ook niet met 2 naast mekaar.

Wat die chauffeur doet is verwerpelijk, begrijp me nie verkeerd.
Maar die fietsers negeren eerst vlot de voorrangsregel, gaan dan links en rechts van die wagen rijden en de chauffeur nog wat uitkafferen.
Veel verstand zit daar toch ook niet in hoor
 
Wat laat valt toch heel goed mee. Vanaf de eerste van de groep aanzet is er nog 7 seconden voor de auto aan het kruispunt is. Bij 70km/h is dat meer dan 150m

Het grote probleem is dat er binnen de wegcode een groep fietsers niet beschouwt wordt als een entiteit. In Duistland is dit bv wel het geval.
 
Wat laat valt toch heel goed mee. Vanaf de eerste van de groep aanzet is er nog 7 seconden voor de auto aan het kruispunt is. Bij 70km/h is dat meer dan 150m

Het grote probleem is dat er binnen de wegcode een groep fietsers niet beschouwt wordt als een entiteit. In Duistland is dit bv wel het geval.

Dit is het probleem hé.
Zijn ze als groep 1 entiteit of niet?
Ze beschouwen zichzelf als 1 entiteit, ze rijden perfect legaal in groep van 20 (de wet laat precies uitschijnen dat ze als groep 1 entiteit zijn)
kortom it's a mess :p
 
En wat gaan die doen? Mij stoppen om te beamen dat ik niets verkeerd doe? Komaan he... 😅
Heb dat in het verleden op die parkings ook vaak controles gezien.
Dan houden ze u tegen en voeren ze een standaard controle uit.
Vinden ze iets -> boete
Vinden ze niets -> de tijd die je zou winnen kwijt + extra tijd voor het wachten.
Weet niet hoe het zit met die snelwegparkings, liggen die op regionaal grond gebied?
Anders zou men nog perfect een gasboete in het leven kunnen roepen hiervoor.
 

WTF. Oke absoluut fout van die autobestuurder hè.
Maar hoe komen die fietsers daar die hoofdweg opgereden?!? Ze mogen blij zijn dat hij daar niemand perongeluk overhoop knalt.
Dit is bij de haren getrokken he.
De eerste mannen die oversteken hebben ruimte genoeg.
Als je dan als autobestuurder ziet dat er een groep aan het oversteken is, houd je toch gewoon even in?
 

WTF. Oke absoluut fout van die autobestuurder hè.
Maar hoe komen die fietsers daar die hoofdweg opgereden?!? Ze mogen blij zijn dat hij daar niemand perongeluk overhoop knalt.
Ik vind vooral de "hij rijdt op het fietspad" wel een grappig argument... komende van fietsers die op de weg rijden :p
 
Euhm. Neen

Als je dan als fietser ziet dat er een auto afkomt, dan hou je toch gewoon even in?
Ja maar met wat is dan het gevolg?
De auto zit tussen de fietsers.
De fietsers vooraan merken op dat niet de hele groep mee is en vertragen.
De andere fietsers willen dan de auto inhalen.
Als je als auto een groep tractors of moto’s of voetgangers ergens ziet oversteken, zelfs al heb je voorrang, dan vertraag je toch gewoon…
 
Ja maar met wat is dan het gevolg?
De auto zit tussen de fietsers.
De fietsers vooraan merken op dat niet de hele groep mee is en vertragen.
De andere fietsers willen dan de auto inhalen.
Als je als auto een groep tractors of moto’s of voetgangers ergens ziet oversteken, zelfs al heb je voorrang, dan vertraag je toch gewoon…
Was er nu maar een fietspad in exact hetzelfde staat als de weg op die baan, waar die fietsers dan terug bij elkaar kunnen komen.
Je rijdt toch ook geen rond punt op zonder kijken omdat uw "groepje" al het rond punt is opgereden?
 
Gewoon van alle betrokkenen het rijbewijs afnemen?

Meer plek voor iedereen die wel regels respecteert. En er nog een paar op cursus agressiecontrole sturen ook
 
Terug
Bovenaan