De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Weer een fietser van achter een minibusje, dewelke plots de baan oversteekt net als ik een paar meter van hem was. Ik kon hem nog net ontwijken, dat was toch even (hard) schrikken.

Ge kunt uwe achteruitkijkspiegel op nachtstand zetten he. Al dan niet automatisch. Zijspiegels inklappen om die reden lijkt me wel heel vreemd.
De binnenspiegel wel ja, dat is dan ook geen probleem. Het gaat over de buitenspiegels.
En een beetje moderne auto dimt ook de zijspiegels...
Er zijn inderdaad auto's die dat hebben, maar dat is toch echt wel een kleine minderheid.

Trouwens het probleem ligt bij al die mensen met hun slecht afgestelde koplampen die allemaal veel te hoog schijnen. Als die lichten afgesteld zouden zijn zoals het hoort, dan was er totaal geen probleem.

Laatst bewerkt:
Een vrouw van +-50 jaar die het linkerbaankleven tot een nieuwe kunstvorm heeft gebracht.
Ik rijd de Boudewijnlaan op richting Genk, vanaf de ring van Hasselt, en zie een Dacia Fokker , 500m voor mij (Kinepolis) , ook de baan oprijden. Maar die gaat onmiddellijk links rijden.
Ik denk , die sorteert om direct links naar Godsheide te gaan, maar neen, ze rijdt verder op het linkervak. Buiten haar en mij is er echt niemand op de weg. Wat verderop heb ik haar bijgehaald, haar snelheid gaat continu op en af van 70 km/h tot 90 km/h. Aan het volgende verkeerslicht zet ik me op het rechtervak en door even door te duwen ben ik haar voorbij.
Aan die bocht mag je dan maar 70km/h, natuurlijk moet iemand die net daarvoor 70 km/h reed waar je 90km/h mag 90 km/h gaan rijden waar je 70km/h mag. Ze komt naast me rijden op het linkervak. Wat verder op mag je 120 km/h, daar rijd ik haar opnieuw 'los'. Ik zie in mijn achteruitkijkspiegel dat ze naar rechts pinkt.
Maar dat was niet om op het rechtervak te gaan rijden, wel om onmiddellijk van het linkervak de afrit Sas Diepenbeek op te rijden.

Ik snap niet hoe die ooit haar rijbewijs heeft gehaald.

Het was niet intentional. Maar toen ik het zag staan dacht ik, "OK".
Die gaan eig wel verbazend snel die Dokkers.
Heb zo enkele weken terug in Duitsland een poos achter ene gehangen die toch vlotjes de 190 aantikte.
Ik dacht dat dat zoals vroeger bij m'n pa zijn Lada's was.
Max 165 na 2 minuten of zo. Bergaf soms 168. Da was kicken vanop de achterbank. :biglaugh:

Een Nederlander op de Noordersingel die toch de volle 35 km/u op de teller haalde waar je 70 mag. Nu ja, ik moest toch parking zoeken en aan die snelheid heb je een eeuwigheid de tijd...

Trouwens het probleem ligt bij al die mensen met hun slecht afgestelde koplampen die allemaal veel te hoog schijnen. Als die lichten afgesteld zouden zijn zoals het hoort, dan was er totaal geen probleem.
Verbaast mij niks. Van alle garages waar ik in mijn leven geweest ben (ok, dat zijn er nu niet zoveel), was er geen enkele die de stand van de lichten controleerde (en correct afstelde) bij een onderhoudsbeurt. Bij de assemblage gebeurt dat precies ook niet.

Verbaast mij niks. Van alle garages waar ik in mijn leven geweest ben (ok, dat zijn er nu niet zoveel), was er geen enkele die de stand van de lichten controleerde (en correct afstelde) bij een onderhoudsbeurt. Bij de assemblage gebeurt dat precies ook niet.
Daar lijkt het wel op ja. Ik heb de indruk dat ze bij veel garages enkel ernaar kijken bij een keuring check-up of als je er expliciet naar vraagt.

Als je tegenwoordig bij iemand een opmerking daarover geeft, dat hun lichten niet goed afgesteld zijn, dat ze te hoog schijnen en zo dus iedereen verblinden, krijg je van de meeste mensen het antwoord: "Dat kan niet, ik heb automatische hoogteregeling."
Maar als de afstelling van de lichten om te beginnen al niet in orde is, dan doet die automatische hoogteregeling natuurlijk ook niet zijn werk zoals het hoort.

Voorrang van rechts. Ik heb voorrang. Komt er ene van links afgevlamd die mij voorrang moet geven. Gooit op 't laatste moment alles dicht om dan teken te doen dat ik te lang wacht.

Voorrang van rechts. Ik heb voorrang. Komt er ene van links afgevlamd die mij voorrang moet geven. Gooit op 't laatste moment alles dicht om dan teken te doen dat ik te lang wacht.
Meh. Ik heb er vandaag ééntje zien stoppen aan een straat van rechts terwijl het verkeer uit die straat een stopstreep had.

En nog ene met een 518d die wat fars langs me kwam doen aan de verkeerslichten.
Een hele hoop studenten die naar de unief gaan in Hasselt en geen verkeersinzicht hebben.
Waarschijnlijk de weg al eens gedaan met papa of mama in de grote vakantie om 8u 's avond als er geen verkeer is.
Als er dan wel verkeer is grote paniek en gevaarlijke stunten uithalen

Vandaag stootte ik weer op 2 mensen die liever overhoop werden gereden dan 5 seconden later thuis te zijn.

Een bestuurder van een Fiat 500 besloot om vol gas te geven van achter mij toen ik (uiteraard na pinken) instuurde om te ritsen, waardoor die het gat dichtreed en ik alles moest dichtsmijten of ik had hem mee. Even verder stuurde langs een drukke baan een speed pedelec (met achteruitkijkspiegel eraan 😑) vlak voor mijn neus de baan op om een fietser in te halen.

De straat is hier afgesloten, er staan verbodsborden aan de in- en uitgang van de straat. De weg is half opengebroken, er staan meerdere camionettes van de aannemer van de straatwerken. Er zijn meerdere graafmachines en mannen aan't werk. Er ligt zand, modder en stenen op het wegdek.
Toch zijn er auto's die hier om de haverklap voorbijrijden.
Ze riskeren dus liever een boete, hinderen en brengen de werkmensen in gevaar, riskeren schade aan hun auto ipv een blokje rond te rijden op een veilige weg.. begrijpe wie begrijpen kan :sop:

Daarstraks, ik kom aangereden, aan de kant van het tegemoetkomend voertuig staan geparkeerde auto's.
Ik ben al te dicht genaderd waardoor hij niet veilig voorbij die auto's kan zonder mij te hinderen, maar toch begint hij met inhalen.
En dan mij wat vies bekijken als ik het vertik om voor hem te stoppen.

Heb onlangs het tegenovergestelde gehad.
Ik ging een voorrang van rechts passeren. Zo eentje waar zo goed als nooit een kat uit komt (straat met wat gezinswoningen, voor de meeste bestemmingen ben je best af langs de andere kant te rijden). Toch iemand die er plots uitkwam, waardoor ik bruusk moest remmen. Krijg ik uiteraard met alle gebaren en verwensingen de les gespeld.

Goedja, ergens had die man gelijk. Hoewel ik kon stoppen voordat ik effectief op het kruispunt reed. Langs de andere kant zijn er toch enorm veel van die straatjes waar de gemeente geen goesting had om de meest gebruikte baan voorrang te geven. Toch waar ik woon.

Een bestuurder van een Fiat 500...
Say no more.

Heb onlangs het tegenovergestelde gehad.
Ik ging een voorrang van rechts passeren. Zo eentje waar zo goed als nooit een kat uit komt (straat met wat gezinswoningen, voor de meeste bestemmingen ben je best af langs de andere kant te rijden). Toch iemand die er plots uitkwam, waardoor ik bruusk moest remmen. Krijg ik uiteraard met alle gebaren en verwensingen de les gespeld.

Goedja, ergens had die man gelijk. Hoewel ik kon stoppen voordat ik effectief op het kruispunt reed. Langs de andere kant zijn er toch enorm veel van die straatjes waar de gemeente geen goesting had om de meest gebruikte baan voorrang te geven. Toch waar ik woon.
Waar ik woon is het één en al voorrang van rechts. Soms heel verwarrend, zo blijkt uit de vele accidenten en de toeren die sommigen uitsteken.

Mijn ergernis: ene met ne speed pedelec, helemaal in het zwart, een heel pak, 2 zijspiegels, handschoenen, helm (en wanneer hij op de zijkant drukte kwam er een visor tevoorschijn), 2 zijtassen,... de hele mikmak.

Die gast reed continu in het midden van de weg zoals een motor dat zou doen. Als hij vertrok en begon te trappen legde die z'n bovenlichaam plat naar voren.

Er bestaan toch bizarre mensen.

Over ingeklapte spiegels gesproken.
Nu de dagen stilaan korter en korter worden en we vaker in het donker op de baan zitten met nog heel wat medeweggebruikers valt het weer meer en meer op dat er heel wat auto's rond rijden met slecht afgestelde koplampen die veel te hoog schijnen en dus recht in je spiegels schijnen en je op die manier verblinden.
Dan heb ik dus heel vaak de reflex om gewoon mijn achteruitkijkspiegels in te klappen, want anders word het levensgevaarlijk omdat je niets meer ziet doordat je totaal verblind bent.
Toen ik met mijn V70 reed begreep ik dat nog. Tot mijn dakhemel toe verlichtten toen sommigen mijn auto. Dat was een lage auto dus kom, het kan nog.
Maar nu rij ik met een Kangoo, waar ik dus meer dan anderhalve meter van de grond zit met mijn kop, en NOG schijnen mij quasi dagelijks auto's met hun lichten in mijn ogen. Ik snap dat toch niet ze.

OT: ik zorg als ik groen heb dat ik altijd ASAP weg ben. niet plankgas, maar wel vlot. Ik erger mij dan ook KAPOT aan mensen die optrekken alsof hun handrem nog op staat. Deze ochtend R4 in Mariakerke afgereden, richting Waarschoot. Ik sta aan de lichten en rechts van mij een BMW. Ik trek vlot op maar de BMW nog vlotter (logisch, mijn Kangoo heeft 55 fucking paarden). Dus we rijden al snel 70. Ineens pinkt die naar rechts, klopt zijn boel toe en slaat af om de Champs op te rijden. Moet je echt daarvoor zo hard optrekken om dan uw boel toe te kloppen? Ipv mij voor te laten gaan bij het groen licht...

Terug
Bovenaan