De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ik passeer daar regelmatig. Je ziet daar inderdaad de 2 extremen: degene die gelijk een zot optrekken om dan 50 meter verder toch vast te zitten achter verkeer aan 70 km/u (of stil te staan wegens file / lichten), en anderzijds degene die zich liefst links zetten en dan gelijk slakken vertrekken. Liefst een nummertje dat ze de kilometers erna in Lovendegem / Waarschoot elke keer herhalen aan de lichten: elke keer zich links zetten en dan niet vooruit geraken.
In de omgekeerde richting ook, en dan alle keren aan die lichten aan het Brochetje links inhalen en er dan rechts tussen persen.

Ah, gotta love de N9, al meer dan 10 jaar mijn dagelijkse bron van ergernis tijdens de avondspits.
Ik passeer daar ook elke avond; R4 afrijden in Mariakerke, om vervolgens er al redelijk snel af te rijden vlak voor de Q8 en Total tankstations. Het is maar een kort stukje, maar het is er altijd file.. file.. en nog eens file :sop:
om van de rest van de N9 te zwijgen, soms moet ik ook eens in Eeklo zijn.. en da's een ramp als je quasi van het ene naar het andere verkeerslicht moet.. stapvoets :sop:
Als ik een kwartier vroeger vertrek naar mijn werk ben ik even laat daar als anders, gewoon door dat stom verkeer. Het begint al bij Merelbeke buiten te geraken. Ik vraag mij altijd af waar al dat volk in Merelbeke vandaan komt.

Ah, gotta love de N9, al meer dan 10 jaar mijn dagelijkse bron van ergernis tijdens de avondspits.
Ik passeer daar ook elke avond; R4 afrijden in Mariakerke, om vervolgens er al redelijk snel af te rijden vlak voor de Q8 en Total tankstations. Het is maar een kort stukje, maar het is er altijd file.. file.. en nog eens file :sop:
om van de rest van de N9 te zwijgen, soms moet ik ook eens in Eeklo zijn.. en da's een ramp als je quasi van het ene naar het andere verkeerslicht moet.. stapvoets :sop:

Het ergste qua file op de N9 vind ik de oprit van de R4, daar sta je 's morgens gemakkelijk 15 minuten stil omdat er elke keer 3 à 5 auto's kunnen afslaan.

Eeklo: verkeerslichten nog eens afgewisseld met zebrapaden zonder lichten. Maar misschien na 50 jaar dat die ringweg er eindelijk komt, als ze het niet te druk hebben met de N9 open te gooien voor puur cosmetische werken waar je achteraf geen verschil ziet :rolleyes:

Het ergste qua file op de N9 vind ik de oprit van de R4, daar sta je 's morgens gemakkelijk 15 minuten stil omdat er elke keer 3 à 5 auto's kunnen afslaan.

Eeklo: verkeerslichten nog eens afgewisseld met zebrapaden zonder lichten. Maar misschien na 50 jaar dat die ringweg er eindelijk komt, als ze het niet te druk hebben met de N9 open te gooien voor puur cosmetische werken waar je achteraf geen verschil ziet :rolleyes:
inderdaad, ik vertrok voor corona steeds om 7u, dan viel het wachten daar nogal mee omdat er nog geen fietsers waren (voor die school daar).
maar nu vertrek ik meestal later, ongeveer 7u30 (geen zin meer om zo verdomd vroeg te moeten opstaan), en t'is idd een ramp daar. Maar om 8u30 is't nog veel erger, zoals ik vorige week heb gemerkt

en dan richting eeklo, daar hebben ze nu een trajectcontrole geinstalleerd tussen lovendegem en zomergem, en tussen waarschoot en eeklo, en alles 1 rijvak gemaakt.. (zoals tussen waarschoot en eeklo)
alles om het maar trager te laten gaan.. maar die ringweg.. ho maar :sop:

Mens met zo’n “paardenmobilhome” die op’t linkervak rijdt op een baan met lichten en dus ook links aan de rode lichten staat.
Er zijn weinig voertuigen die trager optrekken dan zoiets :angry:

Mens met zo’n “paardenmobilhome” die op’t linkervak rijdt op een baan met lichten en dus ook links aan de rode lichten staat.
Er zijn weinig voertuigen die trager optrekken dan zoiets :angry:
Die dacht dat die extra pk het verschil zouden maken (maar stond misschien geen paard in?)

Het is tegenwoordig precies de trend dat moto’s sochtends de ‘file’ filteren wanneer iedereen gewoon 80-90 km/h rijdt. Irritant en hoogst gevaarlijk.

Ben in Holland op verlof, die kennen het gebruik van ritsen niet bij een invoegstrook.

Als ge ook maar durft tot op het einde van uw invoegstrook te rijden en daarbij iemand inhaalt die rechts staat, gaan ze allemaal ofwel bumperkleven ofwel is er ene vanvoor die zich half op uw rijstrook zet zodat ge er niet voor ik komt.

Echt waarvoor dient dat stuk weg anders, djeezes en end rant.

Ben in Holland op verlof, die kennen het gebruik van ritsen niet bij een invoegstrook.

Als ge ook maar durft tot op het einde van uw invoegstrook te rijden en daarbij iemand inhaalt die rechts staat, gaan ze allemaal ofwel bumperkleven ofwel is er ene vanvoor die zich half op uw rijstrook zet zodat ge er niet voor ik komt.

Echt waarvoor dient dat stuk weg anders, djeezes en end rant.
Gisteren in België nog een vrachtwagen die zich dubbel begint te zetten bij 2 rijstroken die samenkomen uit een heel andere richting.
De logica daarachter is mij toch volledig zoek…

Ik sta hier links voorgesorteerd achter een auto. Het wordt groen en hij trekt duidelijk als rapste op. Ik check even mijn spiegels en kijk weer op, staat die voor mij gewoon stil, halverwege het kruispunt. Hij is dus eerst asl eerste weg, om dan zijn boel toe te kloppen om die 2 rechts van ons voor te laten... :doh:

Ik sta hier links voorgesorteerd achter een auto. Het wordt groen en hij trekt duidelijk als rapste op. Ik check even mijn spiegels en kijk weer op, staat die voor mij gewoon stil, halverwege het kruispunt. Hij is dus eerst asl eerste weg, om dan zijn boel toe te kloppen om die 2 rechts van ons voor te laten... :doh:

Ah, helaas klassiek op al die stukken van 2 naar 1 rijvak op de N9. Belachelijk gevaarlijke toeren halen ze daar uit.

Het is tegenwoordig precies de trend dat moto’s sochtends de ‘file’ filteren wanneer iedereen gewoon 80-90 km/h rijdt. Irritant en hoogst gevaarlijk.
Niet enkel in de ochtend. Het afgelopen jaar heb ik vaak motorrijders bij een verkeer van 80-100km/u het verkeer zien filteren. Levensgevaarlijk omdat ge dan niet zo nauwlettend kijkt of er een motorrijder rechts voorbij komt. Regelmatig ook iemand met een passagier achterop...

Niet enkel in de ochtend. Het afgelopen jaar heb ik vaak motorrijders bij een verkeer van 80-100km/u het verkeer zien filteren. Levensgevaarlijk omdat ge dan niet zo nauwlettend kijkt of er een motorrijder rechts voorbij komt. Regelmatig ook iemand met een passagier achterop...
Zelf motorrijdend zijnde valt me dat ook wel op, helaas. Het lijkt me oké om dit te doen bij file aan een oké snelheid. Alles daarbuiten is nodeloos risico nemen vind ik persoonlijk.

Moto's die inhalen in een file mogen wettelijk niet rapper dan 50 km/u rijden dacht ik en verschil mag maximum 20 km/u zijn met de auto's.

Staan de auto's stil is het max 20 km/u tussen de file, rijden ze aan 40 km/u maximum 50 km/u als moto.

Ik denk dat de meeste motorijders zich hier niet aan houden :unsure:

Moto's die inhalen in een file mogen wettelijk niet rapper dan 50 km/u rijden dacht ik en verschil mag maximum 20 km/u zijn met de auto's.

Staan de auto's stil is het max 20 km/u tussen de file, rijden ze aan 40 km/u maximum 50 km/u als moto.

Ik denk dat de meeste motorijders zich hier niet aan houden :unsure:
Ik snap de wetgeving hierrond, maar eerlijk gezegd vind ik 20km/u belachelijk bij stilstaand verkeer op een autostrade. Ik rij zelf rond de 40km/u in dat geval, maar dat is continue veranderlijk omwille van de auto's die dicht/ver bij elkaar zitten. Sowieso ben je erg oplettend in die situaties en lees/anticipeer je het verkeer best zo goed mogelijk.

Diezelfde motards zitten dan te roepen dat autobestuurders met hun leven spelen.

Ik snap de wetgeving hierrond, maar eerlijk gezegd vind ik 20km/u belachelijk bij stilstaand verkeer op een autostrade. Ik rij zelf rond de 40km/u in dat geval, maar dat is continue veranderlijk omwille van de auto's die dicht/ver bij elkaar zitten. Sowieso ben je erg oplettend in die situaties en lees/anticipeer je het verkeer best zo goed mogelijk.

Akkoord, maar ge hebt natuurlijk ook van die zotten die er tegen 100 tussen vlammen of zelfs gisterenavond op de Ring Antwerpen doet er ene ne wheelie tussen de file...

Hou er wel rekening mee dat mensen die van rijstrook willen veranderen je niet altijd zien aankomen. Het is niet zonder reden dat het op 20km/u gezet is.

Terug
Bovenaan