De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Daarjust een aangesproken die dezelfde parking op reed als ik, nadat hij een paar km lang extreem aan 't bumperkleven was bij mij. Antwoord: "hoeda? er zat waarschijnlijk minstens 2m tussen?" En dus echt niet beseffen dat dat extreem dicht was. :lol:

Daarjust een aangesproken die dezelfde parking op reed als ik, nadat hij een paar km lang extreem aan 't bumperkleven was bij mij. Antwoord: "hoeda? er zat waarschijnlijk minstens 2m tussen?" En dus echt niet beseffen dat dat extreem dicht was. :laugh:

Vanmorgen op de E17 ook één gezien die op minder dan 5 meter van zijn voorganger reed, en dat aan 130 à 140. Met een gemiddelde reactiesnelheid van 1 seconde zit die als er iets gebeurt al versmolten met de andere auto nog voor zijn brein reageert om te remmen.

En dat allemaal om 100 meter wat sneller te kunnen rijden en dan weer "vast" te zitten achter iemand die een deftige 130 doet op het 3e vak (in tegenstelling tot al die slakken die persé de camions op het middenvak willen voorsteken aan 100 km/u op het linkervak - mensen zijn precies nóg meer verleerd van te rijden na COVID)

Er zijn nog incoherenties in het reglement hoor. Je mag met een speedpedelec niet op een gemengd fietspad (bord D9/ D10), je moet dan op de rijbaan), maar je moet op het fietspad rijden indien de max snelheid op de weg > 50 km/h is.

th
Deze zou dus nu opgelost zijn (aanpassing wegcode). Indien max snelheid 70 km/h of hoger moet je met de speed-pedelec op het fietspad.

Zelfs geen echte ergernis

Vanavond een ongeval zien gebeuren in een file naar een rond punt. Nog even herbekeken op mijn dashcambeelden. Auto rijdt tegen 30 km/h in file en blijft > 2 s doorrijden zonder te remmen, en knalt dan tegen de wagen voor hem die dus al 2 sec eerder was beginnen remmen.
Iemand gaat the hard way geleerd hebben dat je je aandacht op de weg moet houden....

Gisteren nog eens langs Brussel moeten rijden, uiteraard heel wat associale zakken die de file om van de E40 de buitenring op te rijden voorbijsteken om laatste moment in te voegen.

Nog grotere associale zakken deden het zelfs over de witte lijn. Daar ook ene vlak voor mij, ik wou vol in zijn flank rijden maar mijnen noodrem heeft dat verhinderd :(

Gisteren avond toen ik naar Hasselt reed, het was vrij druk, maar iedereen reed ongeveer de maximum toegelaten snelheid 70 km/h, plots zie ik in mijn achteruitkijkspiegel ver achter (ik schat zo'n 10 auto's achter mij) beginnen met een inhaalmanoeuvre, een paar tellen later passeert die mij met hoge snelheid en zo een 4 auto's voor mij kan hij nog maar net terug naar rechts voor aankomend verkeer.
Dat had zo slecht kunnen aflopen.

Het was niet dat we traag reden achter een tractor of zo, we reden gewoon aan de max toegelaten snelheid op die plaats.

Is hier een paar km verder. Direct kritiek op de gemeente "hier is geen trajectcontrole gepland". Het is een rond punt. Ge kunt dat niet te snel nemen! Als ge met 6 in een 4-zit auto zit en dan tegen 200 een rond punt op vliegt, dan reed ge sowieso als een disaster waiting to happen he.
Die bomen staan 15m verder. Na 15m nog 3m hoog hangen, dan reed ge niet "een beetje te snel" he.

Dat trajectcontrole argument vind ik ook maar ferm scheef wi. Alsof men daardoor opeens zich aan de regels zullen houden. Zelfs met trajectcontrole is het goed mogelijk dat die nog te snel gereden zullen hebben en de zelfde afloop gingen kennen. En ne rond punt kunt ge van ver genoeg zien om te beginnen remmen.

En ook, als men zich alleen aan de snelheidslimiet zal houden met trajectcontrole, dan is het ver zoek. Dit is niet meer dan een zwakke poging om een ander te beschuldigen.

Bon eerst zien of het idd om overdreven snelheid ging. Voor hetzelfde geld waren de remmen kapot ofzo.

Dat trajectcontrole argument vind ik ook maar ferm scheef wi. Alsof men daardoor opeens zich aan de regels zullen houden. Zelfs met trajectcontrole is het goed mogelijk dat die nog te snel gereden zullen hebben en de zelfde afloop gingen kennen. En ne rond punt kunt ge van ver genoeg zien om te beginnen remmen.

En ook, als men zich alleen aan de snelheidslimiet zal houden met trajectcontrole, dan is het ver zoek. Dit is niet meer dan een zwakke poging om een ander te beschuldigen.

Bon eerst zien of het idd om overdreven snelheid ging. Voor hetzelfde geld waren de remmen kapot ofzo.
Zelfs met kapotte remmen vlieg je zo ver niet he (je mag daar 70). Ik denk dat ge dat rondpunt mss zelfs zou kunnen pakken tegen 70...

Nu, vooral een ramp voor de 2 dochters van het overleden koppel natuurlijk. Maar hier is maar 1 schuldige he...

Lijkt me idd duidelijk om overdreven snelheid te gaan, maar als ik dan lees dat men met z'n vieren op de achterbank zat, dan stel ik mij toch al vragen bij de verantwoordelijkheden van al die mensen.

Lijkt me idd duidelijk om overdreven snelheid te gaan, maar als ik dan lees dat men met z'n vieren op de achterbank zat, dan stel ik mij toch al vragen bij de verantwoordelijkheden van al die mensen.
Ja, ge moet goed zot zijn om zo mee te rijden.
En ze wonen allemaal in Koningshooikt dus kennen het rond punt zeker (Berlaar-Heikant is het dorp er naast).
Dus ofwel is de chauffeur onwel/in slaap/zat/... Ofwel veeeeel te snel gereden en remafstand verkeerd ingeschat. Maar dat het niet gewoon tegen 70 was, lijkt me wel duidelijk.

Nu, dat zijn van die fratsen die je verwacht van 20'ers zonder verantwoordelijkheidsbesef, maar dit zijn mensen van mijn leeftijd. Ik ken niémand die met 4 op die achterbank zou gekropen hebben.

Is hier een paar km verder. Direct kritiek op de gemeente "hier is geen trajectcontrole gepland". Het is een rond punt. Ge kunt dat niet te snel nemen! Als ge met 6 in een 4-zit auto zit en dan tegen 200 een rond punt op vliegt, dan reed ge sowieso als een disaster waiting to happen he.
Die bomen staan 15m verder. Na 15m nog 3m hoog hangen, dan reed ge niet "een beetje te snel" he.
Die wouden gewoon eens jumping doen met hun Porsche. Beter een Ferrari gekocht dus :unsure:

Of is het nog te vroeg voor een mop?

En dan nu al artikels in de krant: ‘Hun kinderen waren echt alles voor hen’.
Euhm, neen. Als je je zo onverantwoordelijk gedraagt door met 4 achteraan in een Panamera te kruipen waar, als ik het goed heb, maar 2 zitplaatsen zijn, dan betekenen je kinderen niet alles voor je.
Hell, bel een taxi dan hè, of wandel te voet, is maar een paar km die ze moesten afleggen.

Drama voor de dochters, dat natuurlijk wel.

Met 4 op de "achterbank" van een Porsche Panamera.

m1cyjv2bua7s_800.jpg

Dat moet goed gezeten hebben, daar op die achterbank!

Dat die chauffeur het in zijn hoofd haalt om 200 km/h te gaan rijden met 2 mensen die los achterin zitten, zonder veiligheidsgordel en zelfs zonder zitplaats, is gewoon onvergeeflijk. Hij had zo nooit mogen vertrekken, en had gewoon een taxi moeten bellen, of in 2 keer rijden. Voor mijn part nemen ze die chauffeur zijn rijbewijs voor de rest van zijn leven af, echt waar.

En als ge met 4 achterin zit zal er van gordels ook geen sprake zijn geweest

Dit is inderdaad schandalig onverantwoord. Waar zijn sommige mensen toch mee bezig?! Ik heb ook al wat situaties als bob meegemaakt tijdens het uitgaan/trouwfeest.
Ze mogen nog zo zat/vrolijk zijn of mij proberen overtuigen om met 4 op de achterbank te gaan zitten --> Neen, ik vertrek niet.

2 vooraan, 3 achteraan (2 in Panamera), gordels aan en de chauffeur is nuchter en niet vermoeid. Punt.

Rijbewijs van alle inzittenden afnemen.

Met 4 op de "achterbank" van een Porsche Panamera.

m1cyjv2bua7s_800.jpg

Dat moet goed gezeten hebben, daar op die achterbank!

Dat die chauffeur het in zijn hoofd haalt om 200 km/h te gaan rijden met 2 mensen die los achterin zitten, zonder veiligheidsgordel en zelfs zonder zitplaats, is gewoon onvergeeflijk. Hij had zo nooit mogen vertrekken, en had gewoon een taxi moeten bellen, of in 2 keer rijden. Voor mijn part nemen ze die chauffeur zijn rijbewijs voor de rest van zijn leven af, echt waar.
Er zijn ook Panamera's met 3 plaatsen achterin. En de kans is ook supergroot dat het over zo eentje ging als ze er 4 achterin gepropt hebben :p

Terug
Bovenaan