De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Haha sorry eniac
Gabriels Gavere forever!

Zeg mij nu niet dat gij mee komen aanschuiven zijt? 😄

Als het daarstraks was en ge zag iemand die zijn band kwam oppompen met een bakkes op onweer omdat hij een kwartier moest aanschuiven om daar te raken: yep, me 😑

Zeg mij nu niet dat gij mee komen aanschuiven zijt? 😄

Als het daarstraks was en ge zag iemand die zijn band kwam oppompen met een bakkes op onweer omdat hij een kwartier moest aanschuiven om daar te raken: yep, me 😑
Ah dat was jij? Ik dacht al “wat een onvriendelijke pummel is dat”🤔
nee grapje, nee ik tank maar gelukkig om de 2 weken en niet vandaag

dat oppompen van banden ook zoiets, ik ga daar naar mijn garage voor. Kheb zo eens een farce voorgehad (plat) toen ik het zelf deed. Ik durf daar nu niet meer aan prutsen.

dat oppompen van banden ook zoiets, ik ga daar naar mijn garage voor. Kheb zo eens een farce voorgehad (plat) toen ik het zelf deed. Ik durf daar nu niet meer aan prutsen.
Hoe doet ge dat?
Vroeger ging ik dat ook altijd in de garage laten doen, maar de laatste jaren doe ik dat zelf.
Heb hier zo een kleine compressor van de lidl, maar tegenwoordig ga ik meestal gewoon aan het dats tankstation, daar is het gratis, op de meeste andere plaatsen moet je nog betalen voor lucht.

Ben jij FIRE of cash je gewoon die 1K day-rate van uit je self-made home-office? :fingerguns:
Dat thuiswerken heeft nogal ne stevige impact :p
Hoe doet ge dat?
Vroeger ging ik dat ook altijd in de garage laten doen, maar de laatste jaren doe ik dat zelf.
Heb hier zo een kleine compressor van de lidl, maar tegenwoordig ga ik meestal gewoon aan het dats tankstation, daar is het gratis, op de meeste andere plaatsen moet je nog betalen voor lucht.
Ge beseft dat er waarschijnlijk gewoon een compressor in uw koffer ligt he?

Ja hier ook.
Ene tankstation een rij tot op straat en het verkeer blokkeren. 1km verder en 0,04€ per liter duurder. Denk dat het max 3€ is op een volledige tank en daar stonden we met 2 😂
Hier stond gisteren van 15u tot zeker 21u de politie het verkeer te regelen aan de DATS24. Langs beide kanten stonden ze tot ver op straat aan te schuiven. Mensen die naar de Colruyt wouden geraakten niet op de parking.

500m verder ESSO met dezelfde prijzen, daar stonden 4 te tanken en 2 te wachten.

Hoe doet ge dat?
Kweet het zelf niet, kstond daar te sukkelen en ineens stond hij plat. Uit schaamte iemand anders moeten aanspreken om te helpen

Hier stond gisteren van 15u tot zeker 21u de politie het verkeer te regelen aan de DATS24. Langs beide kanten stonden ze tot ver op straat aan te schuiven. Mensen die naar de Colruyt wouden geraakten niet op de parking.

500m verder ESSO met dezelfde prijzen, daar stonden 4 te tanken en 2 te wachten.
Rooigemlaan?

Hier voor de deur passeert vandaag de rally (rally van Haspengouw).
Einde van de kp is hier iets verder, er mogen hier geen auto's de straat op komen, maar dat trekken ze zich niet aan.

Boomers die agressief hun wagen tegen de rijrichting zetten aan het tankstation.
Heb ik ook al meegemaakt. 2 auto’s die zich achter elkaar hebben geparkeerd, in de omgekeerde rijrichting, naast 2 pompen. Ene auto was een vrouw die niet aan het tanken was en met haar gsm aan het praten. Andere auto was een gast die zat te kletsen met de uitbater van het tankstation aan de kassa. 5 minuten zitten wachten, en nadat er een rij aan wagens is opgehoopt om te kunnen tanken, ben ik begonnen met non-stop toeteren. Dan kijken die raar naar me op met een blik van ‘wat is uw probleem’. En ik met gebarentaal zitten zeggen van ‘haal die auto weg’. Dan komt die gast rustig af zonder haast, en zonder te tanken vertrekt em.

Mensen die een spel maken omdat je op hen toetert omdat ze een fout maken.

Ik rij op een voorrangsweg met voor mij iemand die rechts moet afslaan. De auto uit de zijstraat vond dat een goed moment om de voorrangsweg op te rijden in de richting van waar ik kom. Alles dicht mogen gooien en toeter.
Komt die naast mij staan en met zijn haantjesgedrag "WA? WA? WA? WA?" zeggen.

Op dat moment weet je dat er niks tegen dat kinderachtig gedrag werkt. Grow up, neem je verantwoordelijkheid, erken hoffelijk je fout en rij door.
Als ik een fout maak, komt er vanzelf een verontschuldigingshandje. ✋

Daarnet hier ook hoor. Ben op weg naar huis, en rijdt er ene voor mij die pakweg 45-50km/u gaat waar je 70 mag. Ik haal 'm in uiteraard.
Ik kreeg een lichtconcert, een claxonorkest en een paar handgebaren die niet schoon waren in mijn richting. Alsof ik een halve gare was die op Francorchamps aan't racen was. Kunde toch echt niet normaal noemen dergelijke reacties.
i mean.. wtf :wtf:
ik rij gewoon door en trek mij dat niet meer aan. Maar als diene mens een andere mens moest tegenkomen met een even kort lontje als hemzelf dan leest ge waarschijnlijk 's anderendaags weer gevalleke verkeersagressie in de gazet. :sop:
Die mentaliteit van dergelijke chauffeurs, ben dat meer dan spuugzat soms

Mensen die een spel maken omdat je op hen toetert omdat ze een fout maken.

Ik rij op een voorrangsweg met voor mij iemand die rechts moet afslaan. De auto uit de zijstraat vond dat een goed moment om de voorrangsweg op te rijden in de richting van waar ik kom. Alles dicht mogen gooien en toeter.
Komt die naast mij staan en met zijn haantjesgedrag "WA? WA? WA? WA?" zeggen.

Op dat moment weet je dat er niks tegen dat kinderachtig gedrag werkt. Grow up, neem je verantwoordelijkheid, erken hoffelijk je fout en rij door.
Als ik een fout maak, komt er vanzelf een verontschuldigingshandje. ✋
Inderdaad.
En buiten een uitzondering werkt dat handje altijd en gaat elk z'n eigen weg. Dat opgefokte gedoe als iemand u wijst op een fout ga ik nooit snappen.

Ik steek ook altijd m'n hand op als ik verkeerd ben, ook al wijzen ze me er niet meteen op.

Zoals Remake zegt werkt dat handje altijd. Ook als ze agressief worden, dan is 't mijn hand tegen hun kaak.

Hangt er volledig van af of het een "foutje" of een gevaarlijke situatie betreft natuurlijk.

Vind ik ook. Ik mocht alles dichtgooien tot stilstand. Een claxon helpt ook medeweggebruikers om meteen alert te zijn, zoals de auto dat achter mij reed.

Als je merkt dat het verkeer voorzichtig terug op gang kwam maakt duidelijk dat het een gevaarlijke situatie was.

Terug
Bovenaan