De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Nogal genant eigenlijk.
Garage gebeld : "zeker niet meer verder rijden" Bel BMW assistance!
BMW assistance stuurt een technieker uit.. juist ja de garage die ik belde

Probleem : kiezelsteentje tussen de remschijf gekomen ? Maakt wel een hels kabaal.
 
Nee. Laten we nu niet de hele discussie op de spits drijven en gewoon settlen op "er is geen probleem met eens vriendelijk bedanken, er is ook geen probleem met het niet te doen".
Neen, het ging niet om het feit dat iemand zijn hand MOET uitsteken in dergelijk geval.
Heren, voor alle duidelijkheid, ik heb geen probleem met voetgangers die hun hand opsteken naar een auto die voor hen stopt aan een zebrapad. Ik heb wel een probleem met auto's die dat blijkbaar als een plicht van de voetganger zien. Ik quote nog eens het bericht hieronder waarop ik reageerde.

Ik zelf stop aan een zebrapad omdat het moet, en als de voetganger vindt dat hij mij daarvoor moet bedanken... OK tof... maar ik verwacht dat niet. Net zoals ik niet verwacht dat groene licht rijders mij salueren wanneer ik voor het rood stop.

Aan een zebrapad bv, je hebt ook voorrang als voetganger, maar lijkt me toch elementaire beleefdheid van toch eens te groeten.
 
Daarstraks nog eens met de spiegel tegen ene gereden.
Ik neem m'n voorrang van rechts , madam de geit vond het niet nodig om volledig te remmen en reed stillekes verder.
Bij het afdraaien met de spiegels tegen elkaar. Niet overdreven hard maar hij klapte toch dicht.
Vensterke open , spiegel terug opengeklapt , geen schade of krassen en ben voortgereden.

Onnozel mensen op de baan. Echt , begin er meer en meer een degout van te krijgen.
 
Nogal genant eigenlijk.
Garage gebeld : "zeker niet meer verder rijden" Bel BMW assistance!
BMW assistance stuurt een technieker uit.. juist ja de garage die ik belde

Probleem : kiezelsteentje tussen de remschijf gekomen ? Maakt wel een hels kabaal.
Ik had dat eind vorig jaar ook voor. Dacht al dat er iets van de onderkant van mijn auto over de baan aan het schrapen was.
 
Daarnet hier ook hoor. Ben op weg naar huis, en rijdt er ene voor mij die pakweg 45-50km/u gaat waar je 70 mag. Ik haal 'm in uiteraard.
Ik kreeg een lichtconcert, een claxonorkest en een paar handgebaren die niet schoon waren in mijn richting. Alsof ik een halve gare was die op Francorchamps aan't racen was. Kunde toch echt niet normaal noemen dergelijke reacties.
i mean.. wtf :wtf:
ik rij gewoon door en trek mij dat niet meer aan. Maar als diene mens een andere mens moest tegenkomen met een even kort lontje als hemzelf dan leest ge waarschijnlijk 's anderendaags weer gevalleke verkeersagressie in de gazet. :sop:
Die mentaliteit van dergelijke chauffeurs, ben dat meer dan spuugzat soms
Vandaag zelfde meegemaakt. Enfin, al verschillende keren. Ik heb zo een bordje met een 70km plaatje naast mij liggen en heb dat even getoond langs de zijraam toen ik hem had ingehaald😄
 
Probleem : kiezelsteentje tussen de remschijf gekomen ? Maakt wel een hels kabaal.
Ook eens voor gehad. In Noorwegen op een grindweg, halverwege een afdeling van een berg.
Toch met een ei in m'n broek verder naar beneden gereden.

Gebeld met de assistance, probleem omschreven. Ook gezegd dat remmen en sturen normaal ging.
Eerste reactie: da's een steentje in de stofkap van uw rem. Gewoon rijden, dat valt er wel uit. Nog anderhalf uur (en veel tunnels later) was het ineens gedaan.
 

Ik sta hier op het linkervak, klaar om linksaf te slaan. Ik krijg groen en vertrek. Van de andere kant komt een tractor die rechts moet afslaan, dus moet dezelfde baan op als ik.
Hij moet voorrang verlenen, maar ik zie dat hij merkbaar op het gas gaat om zich nog voor mij te gooien, terwijl ik er al quasi was.
Heb me er links van gegooid (geen tegenliggers) en m'n claxon nog maar eens laten werken. Het was best lang geleden.

Het ergste van al was dat die echt belachelijk traag reed, hij had al een sliert wagens achter zich en 500m verder zag ik hem al niet meer in mijn spiegel...

Asshole.
 
Ik sta hier op het linkervak, klaar om linksaf te slaan. Ik krijg groen en vertrek. Van de andere kant komt een tractor die rechts moet afslaan, dus moet dezelfde baan op als ik.
Hij moet voorrang verlenen
Hij heeft toch voorrang? Of zie ik iets over het hoofd?
 
Hij neemt dit deel van het kruispunt en slaat rechtsaf:
Ah dan is het inderdaad voorrang voor jou.
En zelfs met voorrang was het hoffelijk geweest van de tractor om niet te versnellen, zodat jij er niet achter zou zitten.
 
Ja klopt. Was echt een dick move. Er zat zelfs niemand achter mij dus het was niet dat hij lang zou moeten wachten.
 
Wat is dat toch met idioten die (vooral) op autosnelwegen zonder kijken en/of pinken van rijstrook wisselen?
"Oei, ik heb zitten slapen en realiseer me veel te laat dat ik vanaf de middenstrook de afrit niet haal, dus ik gooi me zonder in mijn spiegels te kijken maar naar rechts."
"Ja, jammer voor de andere weggebruikers die al op de afrit zitten die moet maar bruus remmen of verdampen wanneer ik me zonder pinker - geen tijd meer, weet je wel - invoeg."

Deze middag achteraan aangetikt door een vrachtwagen terwijl ik al honderden meters op een afrit zat en meneer shorts-en-slippers in z'n tientonner plots besliste dat hij er ook af wou. Mrs Didymus vindt dan nog dat het mijn fout is omdat ik er niet achter gebleven ben. Long story short: we rijden voortaan apart.
 
Gisteren enorm hard geschrokken.

2 fietsers voor mij waar ik netjes achter blijf totdat een tegenligger gepasseerd is. Eens ik voldoende ruimte heb + de nodige afstand van de fieters kan behouden begin ik die fietsers in te halen. Ik ben ze bijna gepasseerd wanneer mijnen auto vanzelf alles gewoon dichtgooit. 'Audi pre sense' kwam op het dashboard. Wtf was dat zeg.

Ik wist overigens niet dat dat op de wagen zat. Toen ik de verzekering afsloot vroeg men mij naar hulpmiddelen (adaptive cruise control e.d.) omdat uw premie dan zakt. Iemand een idee of die Audi pre sense ook van tel is? Anders bel ik eens naar de verzekering.
 
Gisteren enorm hard geschrokken.

2 fietsers voor mij waar ik netjes achter blijf totdat een tegenligger gepasseerd is. Eens ik voldoende ruimte heb + de nodige afstand van de fieters kan behouden begin ik die fietsers in te halen. Ik ben ze bijna gepasseerd wanneer mijnen auto vanzelf alles gewoon dichtgooit. 'Audi pre sense' kwam op het dashboard. Wtf was dat zeg.

Ik wist overigens niet dat dat op de wagen zat. Toen ik de verzekering afsloot vroeg men mij naar hulpmiddelen (adaptive cruise control e.d.) omdat uw premie dan zakt. Iemand een idee of die Audi pre sense ook van tel is? Anders bel ik eens naar de verzekering.
Normaal telt die wel, maar je moet meestal meer dan 1 hulpmiddel hebben.
 
Waarom kunnen mensen als ze afslaan niet volledig in dat vak gaan rijden. Nee, die blijven nog even een paar meter voor de helft op uw rijvak rijden.

Daarnaast: waarom pinken sommige mensen naar links terwijl ze naar rechts moeten pinken om van een rotonde af te gaan?
 
Gisteren enorm hard geschrokken.

2 fietsers voor mij waar ik netjes achter blijf totdat een tegenligger gepasseerd is. Eens ik voldoende ruimte heb + de nodige afstand van de fieters kan behouden begin ik die fietsers in te halen. Ik ben ze bijna gepasseerd wanneer mijnen auto vanzelf alles gewoon dichtgooit. 'Audi pre sense' kwam op het dashboard. Wtf was dat zeg.

Ik wist overigens niet dat dat op de wagen zat. Toen ik de verzekering afsloot vroeg men mij naar hulpmiddelen (adaptive cruise control e.d.) omdat uw premie dan zakt. Iemand een idee of die Audi pre sense ook van tel is? Anders bel ik eens naar de verzekering.

Presense telt voor zover ik weet inderdaad mee als 1 van de zaken die uw premie laten zakken. Ik zit bij AG, er moeten 2 items op zitten voor premieverlaging. Lane assist is er bvb. ook eentje die tegenwoordig op vele wagens zit.

Maar die presense kan echt wel gevaarlijk zijn vantijd. Ik had het daarstraks ook in Brussel, rechterbocht aan het nemen naast een voetpad (voetpad liep links van de baan, dus een dikke meter naast mijn auto) en daar stond een voetganger. Auto dacht dat ik te fel richting die voetganger ging en ging even kort maar keihard in de remmen. Zo vliegt er dus zomaar iemand in je gat he...

Niet de eerste keer dat ik dat meemaak.
 
Presense telt voor zover ik weet inderdaad mee als 1 van de zaken die uw premie laten zakken. Ik zit bij AG, er moeten 2 items op zitten voor premieverlaging. Lane assist is er bvb. ook eentje die tegenwoordig op vele wagens zit.

Maar die presense kan echt wel gevaarlijk zijn vantijd. Ik had het daarstraks ook in Brussel, rechterbocht aan het nemen naast een voetpad (voetpad liep links van de baan, dus een dikke meter naast mijn auto) en daar stond een voetganger. Auto dacht dat ik te fel richting die voetganger ging en ging even kort maar keihard in de remmen. Zo vliegt er dus zomaar iemand in je gat he...

Niet de eerste keer dat ik dat meemaak.
Ik heb gemaild naar de verzekering, ik zit ook bij AG. Merci voor de info.

Wel, daar zeg je het, gisteren heb ik enorm veel gelukt gehad dat er niemand achter mij zat. De kinderen op de achterbank hadden toch ook serieus verschoten.

Parkeersensoren tellen vaak ook al mee (toch toen ik die van mij liet verzekeren)...
Jup, klopt. Telde van mij ook mee.
 
Terug
Bovenaan