De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Vind ik ook. Ik mocht alles dichtgooien tot stilstand. Een claxon helpt ook medeweggebruikers om meteen alert te zijn, zoals de auto dat achter mij reed.

Als je merkt dat het verkeer voorzichtig terug op gang kwam maakt duidelijk dat het een gevaarlijke situatie was.
In jouw geval is claxonneren alleen al goed om duidelijk te maken van "dit kan niet", nog los van het gevaarlijke. Die mens heeft het mss niet met opzet gedaan en denkt de volgende keer wat langer na (de kans is niet groot, maar bestaat).
Als nooit iemand eens reageert op zo'n zaken, gaat zo'n chauffeur dat zien als zijn vanzelfsprekend recht en blijven op die manier de hoofdweg op rijden.
 
Ik moet zeggen, er zijn gradaties bij "het handje" hoor.

Oké, we kennen allemaal het normale verontschuldigend handje. Ge ziet ook wanneer dat da echt oprecht is. Handje omhoog en soms ook zo de typische opeengeperste lippen :p

Waar ik wel echt het vliegend schijt van krijg, zijn mensen die TIJDENS hun fout het handje gebruiken. Bv als iemand voorrang pakt waar het niet mag. Ik zie soms mensen die bewust een fout manoeuvre uitvoeren, en tijdens dat ze dat doen, zo een onnozel handje omhoog steken precies om aan te tonen van "sorry he". Maar intussen doen ze het wel gewoon en denken ze dat het allemaal maar oké is omdat ze een handje omhoog steken.
 
Bv als iemand voorrang pakt waar het niet mag. Ik zie soms mensen die bewust een fout manoeuvre uitvoeren, en tijdens dat ze dat doen, zo een onnozel handje omhoog steken precies om aan te tonen van "sorry he". Maar intussen doen ze het wel gewoon en denken ze dat het allemaal maar oké is omdat ze een handje omhoog steken.

Of nog erger, iemand die voorrang heeft, je stopt en die persoon steekt zijn hand omhoog.

GE HEBT VOORRANG DUS NEE GE MOET UW HAND NIET OPSTEKEN!
 
Of nog erger, iemand die voorrang heeft, je stopt en die persoon steekt zijn hand omhoog.

GE HEBT VOORRANG DUS NEE GE MOET UW HAND NIET OPSTEKEN!
Stel u voor dat er beleefde mensen zouden bestaan zeg. Wat is daar nu ergerlijk aan?

Aan een zebrapad bv, je hebt ook voorrang als voetganger, maar lijkt me toch elementaire beleefdheid van toch eens te groeten.
Of aan een voorrang aan rechts waar zelden iemand stopt, nekeer zwaaien of duimpje geven aan diegene die het dan toch doorheeft, dat is toch veel plezanter dan "elk in zijn eigen wereld"?
 
Stel u voor dat er beleefde mensen zouden bestaan zeg. Wat is daar nu ergerlijk aan?

Aan een zebrapad bv, je hebt ook voorrang als voetganger, maar lijkt me toch elementaire beleefdheid van toch eens te groeten.
Of aan een voorrang aan rechts waar zelden iemand stopt, nekeer zwaaien of duimpje geven aan diegene die het dan toch doorheeft, dat is toch veel plezanter dan "elk in zijn eigen wereld"?
Dat ik alles moet dichtgooien omdat hij/zij/x de voorrang niet wilt nemen.
 
Stel u voor dat er beleefde mensen zouden bestaan zeg. Wat is daar nu ergerlijk aan?

Aan een zebrapad bv, je hebt ook voorrang als voetganger, maar lijkt me toch elementaire beleefdheid van toch eens te groeten.
Of aan een voorrang aan rechts waar zelden iemand stopt, nekeer zwaaien of duimpje geven aan diegene die het dan toch doorheeft, dat is toch veel plezanter dan "elk in zijn eigen wereld"?
Volledig akkoord.

Als ik 's morgens uit mijn straat rijd, heb ik voorrang (voorrang van rechts). 1 op 2 vlamt gewoon door. Als er ene stopt, steek ik altijd m'n hand omhoog.
Zelfde met oversteken op een zebrapad. Hoeveel mensen er doorrijden omdat ze het niet zien of niet aan het opletten zijn. Als er iemand stopt, apprecieer ik dat, ook al is het verplicht.

Als iemand voorrang heeft en z'n hand niet opsteekt, vind ik dat overigens totaal niet erg. Maar u ergeren aan mensen die een vorm van respect tonen, dat begrijp ik toch niet.
 
Of nog erger, iemand die voorrang heeft, je stopt en die persoon steekt zijn hand omhoog.

GE HEBT VOORRANG DUS NEE GE MOET UW HAND NIET OPSTEKEN!
Dat triggert mij ook irrationeel hard, zeker als ze nodeloos lang wachten omdat ze niet zeker zijn of ze wel voorrang hebben.
Als ge hoffelijk wilt zijn MAAKT DAN DAT GE UIT MIJNE WEG ZIJT.
 
Als ik niet zou wachten tot de andere begint af te remmen, heb ik binnen de week prijs.
Wij hebben hier ook zo ne voorrang van rechts. Duidelijke voorrang van rechts in een zone 30, maar 90% vlamt daar door aan een hogere snelheid. Ik heb sinds kort een fuck it mentaliteit aangenomen waar ik gewoon door rijd en mijn voorrang van rechts dus opeis. Als het prijs is, kan ik wat andere dingen laten herstellen aan de bedrijfswagen :unsure:

Zaterdag wel ene gehad die mij al van ver mijn voorrang zag nemen, maar dan wa versnelde. Wrs dacht die dat hij voorrang had, geen idee. Maar ik kom dus op mijn gemakske van rechts, terwijl hij dan dus volop in mijn gat begint te rijden. Ik zie hem in mijn spiegel zo wat weemoedig nee schudden, waarop ik mijn middelvinger opstak. Ge moet niet in fout zijn en dan ook nog eens zo zitten doen alsof ik iets heb uitgestoken.

Die kerel is mij beginnen volgen terwijl hij in mijn gat bleef plakken. Ik heb het uitgetest door wat kleine straatjes hier en daar in te slaan, en hij bleef mij volgen. Ik wou hem niet tot bij mij thuis leiden, dus ik zet mij aan de kant en stap uit zodat ik hem kan vertellen over mijn voorrang. Maar vanaf ik mijn deur open deed, vlamde hij ervandoor. Tegen auto's kunnen mensen wel stoer zitten doen he, maar vanaf er iemand uitstapt is het opeens een compleet ander verhaal :p
 
Aan een zebrapad bv, je hebt ook voorrang als voetganger, maar lijkt me toch elementaire beleefdheid van toch eens te groeten.
Oh nee, deze discussie weer 🙈

Dus in dezelfde gedachtengang moet een auto die door het groen licht rijdt, uit elementaire beleefdheid, zijn hand opsteken aan de auto's die voor het rood gestopt zijn?

Want in beide gevallen is het gewoon het verkeersreglment volgen toch?

Of is dit gewoon weer een gevalletje van auto is de "king of the road" en als deze hoogheid zijn goodwill laat blijken door voor het voetgangersplebs te stoppen aan het zebrapad dan moet hiervoor bedankt worden?
 
Dus in dezelfde gedachtengang moet een auto die door het groen licht rijdt, uit elementaire beleefdheid, zijn hand opsteken aan de auto's die voor het rood gestopt zijn?

Want in beide gevallen is het gewoon het verkeersreglment volgen toch?

Of is dit gewoon weer een gevalletje van auto is de "king of the road" en als deze hoogheid zijn goodwill laat blijken door voor het voetgangersplebs te stoppen aan het zebrapad dan moet hiervoor bedankt worden?

Nee. Laten we nu niet de hele discussie op de spits drijven en gewoon settlen op "er is geen probleem met eens vriendelijk bedanken, er is ook geen probleem met het niet te doen".

OK? Iedereen akkoord? Top!
 
Oh nee, deze discussie weer 🙈

Dus in dezelfde gedachtengang moet een auto die door het groen licht rijdt, uit elementaire beleefdheid, zijn hand opsteken aan de auto's die voor het rood gestopt zijn?

Want in beide gevallen is het gewoon het verkeersreglment volgen toch?

Of is dit gewoon weer een gevalletje van auto is de "king of the road" en als deze hoogheid zijn goodwill laat blijken door voor het voetgangersplebs te stoppen aan het zebrapad dan moet hiervoor bedankt worden?
Neen, het ging niet om het feit dat iemand zijn hand MOET uitsteken in dergelijk geval.
Het ging over iemand die zich ergert aan iemand die het wel doet, maar eigenlijk niet hoeft.

Dus in dezelfde gedachtegang: een auto rijdt door het groen en steekt zijn hand op. Gij staat aan het rood: 'godverdomse klootzak, een beetje zijn hand opsteken'.
 
Of nog erger, iemand die voorrang heeft, je stopt en die persoon steekt zijn hand omhoog.

GE HEBT VOORRANG DUS NEE GE MOET UW HAND NIET OPSTEKEN!
Idd. In een restaurant in mijn gemeente krijgen klanten ook regelmatig een pak slaag als ze de kelner durven bedanken.

"GE MOET MIJ NIET BEDANKEN! GE BETAALT ER MIJ VOOR! GODVERDOMME, SMEERLAP!"

*KNOTS* *BAF *BOENK*

/sarcasm off
 
Waar ik wel echt het vliegend schijt van krijg, zijn mensen die TIJDENS hun fout het handje gebruiken. Bv als iemand voorrang pakt waar het niet mag. Ik zie soms mensen die bewust een fout manoeuvre uitvoeren, en tijdens dat ze dat doen, zo een onnozel handje omhoog steken precies om aan te tonen van "sorry he". Maar intussen doen ze het wel gewoon en denken ze dat het allemaal maar oké is omdat ze een handje omhoog steken.
Ja, maar dat is in zo een situatie meestal niet om zich te excuseren, maar om jou te "bedanken" omdat je hen voor laat terwijl ze geen voorrang hadden. Maar je liet hen helemaal niet voor, je kon gewoon niet anders op een ongeval te vermijden.
Of nog erger, iemand die voorrang heeft, je stopt en die persoon steekt zijn hand omhoog.

GE HEBT VOORRANG DUS NEE GE MOET UW HAND NIET OPSTEKEN!
Vaak is dat het geval wanneer die persoon dat helemaal niet verwacht dat jij hem voorrang zou geven, zoals het hoort, omdat de meerderheid dat op die plaats gewoon niet doet.
 
Ja, maar dat is in zo een situatie meestal niet om zich te excuseren, maar om jou te "bedanken" omdat je hen voor laat terwijl ze geen voorrang hadden. Maar je liet hen helemaal niet voor, je kon gewoon niet anders op een ongeval te vermijden.
Ja, klopt idd. Dat is het gedrag waar ik mij aan stoor. Ze een bedankje dat ge hen voorlaat, terwijl ik helemaal niet van plan was om ze voor te laten.
 
Eentje van de zaterdag:
T.h.v. dit kruispunt zie ik dat de lichten al lang op rood staan, dus ik bol wat uit vanop 200m.
Er staan 2 auto's te wachten op de linkeruitvoegstrook en enkele auto's op de rechterrijstrook voor rechtdoor.
Met wat geduld kan ik dus op de linkerrijstrook voor rechtdoor vlot door het groen licht.

Van zodra het licht op groen springt, rij ik tegen de 70-75 km/h t.h.v. de lichten.
Net op dat moment waant de 2de pipo op de linkeruitvoegstrook zich een camionchauffeur i.p.v. autobestuurder...
Hij wil blijkbaar draaien, waarbij hij voor gemakkelijk de HELFT over mijn rijstrook gaat met zijn wielen.
Gelukkig reden de mensen op de rechterrijstrook voldoende rechts, want anders zat ik daar zeker ergens op iemand terwijl er 7 kleuren stront in mijn boxershort zaten.
 
Terug
Bovenaan