De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Goh, wat deed ik nu toch verkeerde mijnheer de rechter???

Rechter: bij zulke situaties dient u de middelvinger te gebruiken met de uitspraak: LUL. Een corrigerende stop met vraag tot zelfreflectie is voor zwaardere gevallen.

Iemand die met donkere kledij, al zwalpend -zonder te kijken- doodleuk over het zebrapad wandelt op een locatie met géén verlichting, terwijl ik nét aangereden kwam. Ik heb alles moeten dichtsmijten, gelukkig reed ik amper +-20km/u (je mag daar 30 maar ik moest nog optrekken na de bocht waar zich dat zebrapad bevindt).

Die kerel wandelde rustig verder zonder mij gezien te hebben. Doof was ie dus ook al want mijn banden gierden nogal. :wallbash:

Hij heeft véél geluk gehad, het scheelde echt niks of de ambulance had hem mogen komen halen. En ja ik was dan fout geweest (want bewijs maar dat een voetganger bijna letterlijk onder uw wagen springt)

Serieus? Je beseft niet wat je verkeerd deed? Je auto gebruiken om een andere auto te doen stoppen en dan iemand afdreigen? Volgende keer sleur ik u uit den otto!

Goh, wat deed ik nu toch verkeerde mijnheer de rechter???
Zoals ik hem al duidelijk heb proberen te maken, hij krijgt (terecht) sowieso een PV en zijn rijbewijs wordt (ook terecht) ingetrokken. En wanneer je voor verkeersagressie belt, komt er altijd direct politie langs, want dat is een prioritair verkeersmisdrijf.

Iemand die met donkere kledij, al zwalpend -zonder te kijken- doodleuk over het zebrapad wandelt op een locatie met géén verlichting, terwijl ik nét aangereden kwam. Ik heb alles moeten dichtsmijten, gelukkig reed ik amper +-20km/u (je mag daar 30 maar ik moest nog optrekken na de bocht waar zich dat zebrapad bevindt).

Die kerel wandelde rustig verder zonder mij gezien te hebben. Doof was ie dus ook al want mijn banden gierden nogal. :wallbash:

Hij heeft véél geluk gehad, het scheelde echt niks of de ambulance had hem mogen komen halen. En ja ik was dan fout geweest (want bewijs maar dat een voetganger bijna letterlijk onder uw wagen springt)
Een reden waarom ik een dashcam heb. Gisteren sprong iemand in het zwart gekleed met een zwarte hond vanachter een bestelbusje in het donker. Ik had het heel erg gevonden voor die hond.

In zwaar regenweer zonder verlichting rijden, daar heb ik geen begrip voor.
Ik rijd bijna altijd met verlichting aan, het kost u niks en anderen hebben u al van km’s ver opgemerkt in een grijze polder.

Aan de andere kant zijn dat volgens mij net degenen die vanaf lichte mist of zelfs minder een hele dag met hun mistlampen vanachter aanrijden :(

Sinds mijn huidige wagen rij ik automatisch altijd met mijn lichten aan, overdag zijn dat de dagrijlichten samen met de achterlichten en als het donker is zij het de dimlichten (uiteraard ook met de achterlichten).

Ik rijd bijna altijd met verlichting aan, het kost u niks en anderen hebben u al van km’s ver opgemerkt in een grijze polder.
Ah gratis energie? Kunnen we daar het kerncentraleprobleem niet mee oplossen?

Daarnet viel het mij ook weer op hoeveel mensen er met zwarte of donkere kleding rondlopen zonder enige vorm van verlichting of reflecterende strips ofzo.
Ik heb ook een zwarte jas, maar daar zitten zelfs witte reflecterende strepen op, over de armen en op de jas zelf

Sinds mijne golf 6 (2008-2009 zeker?) toen die dagrij verlichting bij sommige modellen aan het opkomen was heb ik gewoon van den ene dag op den andere mijn lichten aangezet en sindsdien nooit meer afgezet. Pak beter eigenlijk zo. Tegenwoordig moet t al niet meer met die dag rij verlichting en automatische lichten.

Aan de andere kant zijn dat volgens mij net degenen die vanaf lichte mist of zelfs minder een hele dag met hun mistlampen vanachter aanrijden :(
Ge hebt zo van die onnozelaars die daar gewoon quasi altijd met die mistlampen op rijden, en als die dan nog eens op een vreselijk ongelukkige plaats staan denkt iedereen dat die aan het remmen zijn.

(Onze pa heeft daar à propos al eens een boete voor gehad om onnodig met te rijden :tongue: )

Gewone lichten kan ik gerust verstaan (zie hierboven) maar die mistlampen die aanfloepen bij de minste motregen bij sommigen. De naam zegt het zelf. Mist... lamp... Bij sommige merken is dat toch echt wel een gebraggel van: Ahjah zjust, vergeten in den design, hier moet nog een mistlamp in. Wette wa? we zullen hier een remlicht pakken en we schuiven dat enkele centimeters op. Done. De mensen gebruiken dat toch niet veel.

Vorig weekend nog voorgehad, iedereen die meteen op die rem vlamde omdat er ene op de autostrade aan het rijden was op't middenvak bij lichte regen met zijn mistlicht aan. En echt iedereen dacht dat dien aan't remmen was, totdat ge dat door had dat 't feitelijk zijn mistlicht was en een irritante middenvak plakker aan 110 per uur.

Daarnet viel het mij ook weer op hoeveel mensen er met zwarte of donkere kleding rondlopen zonder enige vorm van verlichting of reflecterende strips ofzo.
Ik heb ook een zwarte jas, maar daar zitten zelfs witte reflecterende strepen op, over de armen en op de jas zelf
Mag gerust, voor mijn part ook zonder reflectoren. Maar spring dan niet als een dartelend kalf over de weg in de regen waar geen verlichting is in een bui van: "ik ben prioritair, suck mah dick". Doet dat ietske teveel en ze kunnen u naar't vilbeluik brengen om zeep van u te maken. Zo koomt ge der spijtig genoeg ook tegen. En dan ook zo op die plaatsen van: t voetpad is links, meneer voelt zich zeker te schoon om op't voetpad te lopen en moet persé rechts met de rijrichting mee waar er geen is?

En de laatste jaren echt veel, op zo'n moment vraag ik altijd aan de madam van: "hebde gij dien nu gezien of was ik echt niet zo aandachtig?". Waar zij meestal moet toegeven van; jah nee ik heb em ook niet gezien. En dan zitten wij daar met twee van: gevaarlijke mongool.

Laatst bewerkt:
Sinds mijne golf 6 (2008-2009 zeker?) toen die dagrij verlichting bij sommige modellen aan het opkomen was heb ik gewoon van den ene dag op den andere mijn lichten aangezet en sindsdien nooit meer afgezet. Pak beter eigenlijk zo. Tegenwoordig moet t al niet meer met die dag rij verlichting en automatische lichten.
Ja, ik ook, bij mijn Citroën Saxo ben ik in die tijd ook beginnen rondrijden met de dimlichten aan overdag.
Dan heb ik in 2010 een Citroën C4 gekocht van 2007 en daarop heb ik toen zelf dagrijlichten geïnstalleerd (pasten wel mooi in die bumper).
In 2017 heb ik dan mij huidge auto gekocht, een Renault Megane en daarbij branden de achterlichten overdag altijd mee samen met de dagrijlichten. Ik ben altijd verwonderd dat er nog zoveel auto's zijn die dat niet hebben.

Veel mensen die ‘s ochtends of ‘s avonds enkel met hun DRL’s rijden. Zijn die allemaal naar de keuring geweest waardoor hunne lichtknop niet meer op automatique staat??

Nog een veelvoorkomende ergernis, deze keer hevig regenweer op de E17

iflmRAv.jpg

Veel mensen die ‘s ochtends of ‘s avonds enkel met hun DRL’s rijden. Zijn die allemaal naar de keuring geweest waardoor hunne lichtknop niet meer op automatique staat??

Nog een veelvoorkomende ergernis, deze keer hevig regenweer op de E17

iflmRAv.jpg
Efkes de gsm nemen om een foto te kunnen maken op een regenachtige E17, want een ander maakt een fout. Sterk.

Na 2357 posts en de aflevering van fact checkers kunnen we wel stellen dat de ergernissen allemaal terecht zijn. 90% van de bestuurders kent de verkeersregels onvoldoende om hun rijbewijs opnieuw te behalen.

In deze thread zitten de overige 10% die wel perfect rijden :smile:

Zijn die allemaal naar de keuring geweest waardoor hunne lichtknop niet meer op automatique staat??
Ah, dat doet mij denken aan zowat mijn grootste ergernis ooit. Het is wel al een goeie 10 jaar geleden (maar zo irritant dat ik het nog weet als gisteren).

Ik had ne leasewagen, waar na levering door de leasemaatschappij nog een anti-carjack alarm ingebouwd was. Dat hield in dat je na het wegrijden 4x op een knopje moest duwen om dat alarm uit te schakelen.

Ik werkte in Amsterdam, en had geregeld om daar het onderhoud te laten doen. Ik kon met collega's mee naar het werk, dus de auto haalde ik op vrijdag op, net voor ik terug naar België vertrok. Na een minuut of 5 op weg naar huis piept er een signaal, een teken dat het carjack alarm nog aan staat. Denkende dat ik dat een keer ben vergeten af te zetten duw ik 4x op het knopje en de piep gaat weer weg.

Nog een minuut of 5 later zit ik met luide muziek op de autostrade terwijl plots mijn motor uitvalt en mijn 4 pinkers aan zijn. Weg stuurbekrachtiging, weg rembekrachtiging, en WTF is er aan de hand. Even diagnose stellen terwijl ik uitbol, wegens het druk verkeer kon ik toch niet naar rechts. Terug starten gaat niet, en er is geen enkel waarschuwingslampje. Muziek intussen stiller en die piep was blijkbaar aan het gaan. Het zal toch niet waar zijn? 4x het knopje ingeduwd, en ik kon weer starten. Intussen was ik nog altijd 80 of zo aan het bollen, dus gelukkig is het nooit echt gevaarlijk geworden.

Muziek dus afgezet, en elke 5 minuten klonk weer dat gepiep dat ik het carjack alarm moest afzetten, en moest ik weer 4x op dat knopje duwen. Intussen zit ik nogal geënerveerd in mijne auto, en was ik nieuwe scheldwoorden aan het uitvinden voor de Nederlanders die het onderhoud gedaan hadden. Ik had tijd zat, want het was 200 km rijden, waarbij mijn innerlijk gevloek enkel om de 5 minuten onderbroken werd door dat carjackalarm.

De grens met België over, en meteen in de GPS een garage gezocht die min of meer langs de weg lag. Dat bleek in Antwerpen Noord te zijn, en ik daar dus naartoe. Ik stap daar binnen en leg mijn probleem uit. Zonder een technieker of iets te raadplegen vraagt die verkoper mij of mijn binnenverlichting misschien uit staat :wtf:. Ik zeg initieel van nee (want ik raak dat knopje nooit aan, dat stond altijd op aan als de deuren open zijn), en ga na aandringen toch maar eens controleren. De garage in Amsterdam had dus de binnenverlichting uit gezet, waarschijnlijk om de batterij niet leeg te laten lopen tijdens het onderhoud. Dat knopje terug in de oorspronkelijke stand gezet en het probleem was opgelost.

Enkele conclusies die ik getrokken heb:
- Waarom gebeurde dat blijkbaar zo vaak dat een willekeurige verkoper in een willekeurige garage dat weet?
- Wie ontwerpt een carjackalarm op zo'n manier dat dat afhankelijk is van de binnenverlichting?:wtf::wtf::wtf:

Ik ben vandaag één van de gevaarlijkste chauffeurs tegengekomen sinds ik mijn rijbewijs heb. Ik ga straks naar de garage bellen want volgens mij is mijn claxon leeg

Het begon hier in Hasselt.
Wij staan op het linkse rijvak want wij moesten rechtdoor en niet rechts (industrieterrein) afslaan, druk moment dus aanschuiven voor de volgende lichten
In de tegenovergestelde richting staat er daar ene op dat voorsoortvak dus die moet ons rijvak over.
Zie ik opeens die voor mij haar achteruit lichten aangaan. Ze wou achteruit rijden omdat ze daar de boel blokkeerde en die mens wou doorlaten.
Maar natuurlijk niet gekeken dat ik achter haar stond. 1e x claxon moeten induwen.

250m verder rijden we samen de oprit op. Gaat ze op de invoegstrook vol in de remmen, maar niet lichtjes afremmen, los op die rem stampen omdat er een vrachtwagen naast haar zit. Claxon 2e x
Zo snel als ik kon op het linkse rijvak gegooid zodat ik er achteruit was..

Op +-11km autostrade hebben we denk ik 3x haasje over gedaan. En dat terwijl ik het hele traject gewoon op CC heb gereden.

Uiteindelijk komen we hier in Bilzen/Hoeselt. Ik moet van het linkse naar het rechtse rijvak, maar dat gaat niet meteen wegens auto langs mij.. Zij achter mij moet blijkbaar ook naar rechts en kan al sneller naar invoegen om dan continu in mijn dode hoek te blijven zitten.. Niet afremmen om me er tussen te laten en geen gas geven zodat ik er achter kan invoegen (ja richtingaanwijzer was aan). Nogmaals geclaxoneerd en maar stilaan naar rechts opgeschoven

Ongezien waar dat mens mee bezig was.
Als hier een vrouw zit (of man met een echtgenote) met licht grijze volkswagen jetta. Laat u helpen, tis nodig.

Arrogantie en niet (willen) vooruitkijken is toch ook erg tegenwoordig. Ik was een autoremork aan 't trekken van 2m50 breed achter de Volvo, dus dat steekt aan beide kanten serieus uit, maar duidelijk verlicht op de hoeken. Hoeveel er zich op een smalle weg rot schrikken omdat ze bij het kruisen precies pas doorhebben dat dat licht geen vuurvliegje is. :sarcastic: Dus ze vertragen niet, want geen tijd uiteraard, om te kruisen op een smalle weg, en moeten dan uitwijken voor een brede aanhanger. Dan is de tussenafstand met de tegenligger, ook al zou die geen remork hebben, sowieso al veel te klein om gewoon door te vlammen, maar bon.
Dan in centrum ieper een oude dame die van haar voeten begon te maken omdat ze achter een geparkeerde auto moest wachten omdat het te smal was om te kruisen. Ja madam, zwaar leven ze als ge u daar al in opwindt.

Laatst bewerkt:
Daarstraks reed ik op een weg en in de tegengestelde richting stonden geparkeerde auto's, er komt een tegenligger af die die auto's voorbij moet,je zou dan verwachten dat die stopt aangezien ik daar kom aangereden. Maar nee hoor, ze komt gewoon doorgereden, dus ik vertraag (zonder volledig te stoppen) zodat ze kan passeren. Heeft die nog de pretentie om te gaan claxonneren en van haar oren beginnen te maken.

Gisteren één of ander idioot tegengekomen die het een tof idee vond om tegen 40 km/uur te rijden op een plek waar je 70 km/uur mocht. Wegens inhaalverbod zeker 1 km achter de man aangereden. Toen ik mijn inhaalmanoeuvre inzette versnelde hij, dacht waarschijnlijk dat dat leuk was om mensen die een inhaalmanoeuvre uitvoeren te hinderen.
Zodra ik hem voorbij was vertraagde hij terug, want aan 70km/h reed ik vrij snel weg van hem.

Terug
Bovenaan