De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

- Op de autosnelweg. Ik rij links om een treintje van auto's voorbij te gaan steken. Bijna ter hoogte van dat treintje waarna de laatste auto van het treintje beslist om zonder te pinken zich TRAAAAGGG naar links te begeven. Een 5 tal seconden gewoon in het midden over beide rijstroken rijdt, om dan toch naar links te gaan (nog steeds zonder te pinken). En dan tergend traag dat treintje voorbij steekt.

- Weer een treintje van auto's aan het voorbijsteken, maar nu ook met een auto voor mij, die aan 115km/u dat treintje tergend traag aan het voorbijsteken is. Ik had mijn afrit 1,5km verder dus ben op zoek naar een plekje om in te voegen rechts. Ik zie een plekje maar moet nog 1 auto voorbij. Maar mijn trage voorligger zorgt ervoor dat het toch wat spannend wordt om dat lege plekje te kunnen bereiken...
Uiteindelijk even wat dichter bij mijn voorligger gaan rijden zodat ik zonder hinderen van de auto op de rechterrijstrook naar rechts kon gaan (200m voor de afrit). Ik gaf nog een beetje gas bij om zeker mijn achterligger niet te hinderen.
Waarna mijn eerdere voorligger beslist om ook naar rechts te gaan en VLAK voor mij gaat rijden. Wtf? Had die gedacht dat ik em langs rechts voorbij wilde en wilde hij mij afblokken?
Ik pak uiteindelijk de afrit en zie deze auto dan terug naar links gaan.

Gisteren één of ander idioot tegengekomen die het een tof idee vond om tegen 40 km/uur te rijden op een plek waar je 70 km/uur mocht. Wegens inhaalverbod zeker 1 km achter de man aangereden. Toen ik mijn inhaalmanoeuvre inzette versnelde hij, dacht waarschijnlijk dat dat leuk was om mensen die een inhaalmanoeuvre uitvoeren te hinderen.
Zodra ik hem voorbij was vertraagde hij terug, want aan 70km/h reed ik vrij snel weg van hem.
Dikke klootzakken die overal 30 per uur minder rijden. Ik erger mij kapot de laatste tijd. Ik begin echt verkeersagressie te krijgen.

Gisteren één of ander idioot tegengekomen die het een tof idee vond om tegen 40 km/uur te rijden op een plek waar je 70 km/uur mocht. Wegens inhaalverbod zeker 1 km achter de man aangereden. Toen ik mijn inhaalmanoeuvre inzette versnelde hij, dacht waarschijnlijk dat dat leuk was om mensen die een inhaalmanoeuvre uitvoeren te hinderen.
Zodra ik hem voorbij was vertraagde hij terug, want aan 70km/h reed ik vrij snel weg van hem.
De versnellers...

Ik begrijp het nooit wat die mensen bezielt. Ik zet mijn auto op CC, ik kom een tragere persoon tegen, pinkertje aan en naar links... En dan terwijl je er voorbijgaat matchen ze je snelheid plots of gaan ze sneller. Dat duurt dan ongeveer een kilometer en dan gaan ze weer trager rijden tot je er weer bent. En dan mag je weer vruchteloos rechts invoegen of je peert er gewoon keihard voorbij zodat je weer gewoon kan cruisen zonder een gek die graag het verkeer blokkeert in je weg.

Voor zulke mensen hebben we sluipschuters langs de weg nodig. Ik begeef me in het verkeer met de bedoeling om helemaal niemand te hinderen en liefst zelfs niet eens te beïnvloeden indien mogelijk. Maar dan kom je gewoon continu mensen tegen die niet beseffen dat ze een metalen kooi van 1-2 ton besturen tegen een gezapige 120-130km/u en dat de gevolgen van dom gedrag catastrofaal kunnen zijn.

"Laat ik exact 0,0 seconden reistijd besparen door links in te voegen in dit gat van 3 meter tussen twee wagens bij regenweer met matige visibiliteit. Want anders moet ik vertragen van 122 km/u naar 119 km/u." - De gemiddelde Belg op het middenste baanvak om 3u 's nachts

Das net zoals mensen die links blijven rijden terwijl ze trucks voorbij steken, en als er dan eens een paar trucks spatie zit alsnog links blijven rijden.
Het is verboden, maar das dan het voordeel met een snelle wagen en langs rechts voorbij te gaan

De versnellers...
Feitelijk mega asociale bestuurders en op secundaire wegen dan nog eens gevaarlijk op de kop toe.

Hebt het maar eens voor: ne versneller en ge moet ineens uw inhaal beweging herzien. Omdat dat weg garnituur dat ze daar geplaatst hebben om de lokale bevolking te paaien bij één van de recentere verkiezingen toch allemaal te snel dichtbij komt. Zodat asociale René van 73 jaar die al 20 minuten 48 km per uur rijd in een zone 70 het allemaal nodig vind om te versnellen met de gedachte "héhé dien ga ik eens mooi hebben".

Das net zoals mensen die links blijven rijden terwijl ze trucks voorbij steken, en als er dan eens een paar trucks spatie zit alsnog links blijven rijden.
Het is verboden, maar das dan het voordeel met een snelle wagen en langs rechts voorbij te gaan
Het is niet verboden, de wegcode stelt

16.6. Geschiedt het inhalen links, dan moet de bestuurder zijn plaats rechts opnieuw innemen, zodra hij zulks zonder bezwaar kan doen, na zijn voornemen kenbaar gemaakt te hebben door middel van de richtingsaanwijzers wanneer het voertuig daarvan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm. Deze aanduiding moet ophouden zodra de zijdelingse verplaatsing uitgevoerd is. De bestuurder moet echter zijn plaats rechts niet terug innemen wanneer hij onmiddellijk opnieuw wil inhalen: 1° op rijbanen met tweerichtingsverkeer, in vier of meer rijstroken verdeeld, op voorwaarde dat alleen gereden wordt op de rijstroken bestemd voor het verkeer in de gevolgde rijrichting; 2° op rijbanen met éénrichtingsverkeer.

Je moet sowieso 2 s afstand houden van je voorligger en je achterligger wanneer je rechts invoegt, dat is sowieso al bijna 120 m (6 vrachtwagens, dus niet een paar).
Let wel, als de afstand groot genoeg is moet je naar links natuurlijk. En ik stoor me ook aan middenvakklevers.

Feitelijk mega asociale bestuurders en op secundaire wegen dan nog eens gevaarlijk op de kop toe.

Hebt het maar eens voor: ne versneller en ge moet ineens uw inhaal beweging herzien. Omdat dat weg garnituur dat ze daar geplaatst hebben om de lokale bevolking te paaien bij één van de recentere verkiezingen toch allemaal te snel dichtbij komt. Zodat asociale René van 73 jaar die al 20 minuten 48 km per uur rijd in een zone 70 het allemaal nodig vind om te versnellen met de gedachte "héhé dien ga ik eens mooi hebben".
In mijn geval reedt René met een Toyota Corolla. Mij zal dat worst wezen hoor, een druk op mijn stroompedaal volstond om hem voorbije te gaan, maar dan rijd ik weer 120 km/h op een plek waar ik 70 mag.

Daarstraks in het donker een brommer tegen +-70 per uur in zone 30 gekruist.. ZONDER LICHTEN... Wtf zeg

Net telefoon van mijn vriendin die even op pad was met mijnen auto: "ja der is hier zo'n lampje met krulletjes (voorgloei) gaan branden"...

Das dus weer auto laten takelen, wrs tot half volgende week wachten tot ze uberhaupt de diagnose uitvoeren en then some... en al die tijd gaan ze mij waarschijnlijk weer zonen Honda Jazz in mijn nek draaien. :cry:

Niet echt ergernis maar vreemde/wtf ervaring.
E19 met 127 km/u aan het cruisen. Komt er een A180d aan aanzienlijk hogere snelheid voorbij, gaat voor mij rijden en vertraagt dan tot < 120. Ik ga die bijgevolg terug voorbij (nog steeds 127) en terwijl ik die inhaal, gaat raampje open en steekt die bestuurder zijn arm uit en doet precies teken van “💪komaaan!” :wtf:

Net telefoon van mijn vriendin die even op pad was met mijnen auto: "ja der is hier zo'n lampje met krulletjes (voorgloei) gaan branden"...

Das dus weer auto laten takelen, wrs tot half volgende week wachten tot ze uberhaupt de diagnose uitvoeren en then some... en al die tijd gaan ze mij waarschijnlijk weer zonen Honda Jazz in mijn nek draaien. :cry:
Laat je die enkel voor dat lichtje al takelen? Of is het een bedrijfswagen?
Nooit geweten dat dat een problematisch lichtje is.

Laat je die enkel voor dat lichtje al takelen? Of is het een bedrijfswagen?
Nooit geweten dat dat een problematisch lichtje is.
Bedrijfswagen... ze sturen blijkbaar standaard eerst de wegenwacht want "misschien is het opgelost met een reset" :unsure:. Die mannen regelen ook de vervangwagen etc dus sowieso moet het via hun gaan blijkbaar.

Ik lees op internet overigens dat het voorgloei lampje bij diesels soms gebruikt wordt om een reeks verschillende motorproblemen te groeperen. In iedereen geval is ondertussen ook het lampje daarnaast (motorfout) gaan branden en er is vermogensverlies dus er is sowieso iets niet juist.

Bedrijfswagen... ze sturen blijkbaar standaard eerst de wegenwacht want "misschien is het opgelost met een reset" :unsure:. Die mannen regelen ook de vervangwagen etc dus sowieso moet het via hun gaan blijkbaar.

Ik lees op internet overigens dat het voorgloei lampje bij diesels soms gebruikt wordt om een reeks verschillende motorproblemen te groeperen. In iedereen geval is ondertussen ook het lampje daarnaast (motorfout) gaan branden en er is vermogensverlies dus er is sowieso iets niet juist.
Dat vermogensverlies is eigenlijk net zodat je nog thuis kan geraken. Als hij onmiddelijk moet stoppen dan geeft hij dat volgens mij aan.

Zaterdag reed ik over de E40 van Leuven naar Brussel. Heel weinig volk op dat moment, maar rijden er in de verte geen 2 auto's pal achter elkaar op het middenvak zeker? En dat terwijl het rechtse rijvak hélemaal leeg was, letterlijk. Ik ga van het rechtse rijvak naar het middenste omdat ik ze wil gaan voorbijsteken op het uiterst linkse vak, en dan zie ik in de verte een combi geparkeerd staan dwars op de pechstrook. Opeens gaan onze twee middenvak kameraden toch naar rechts. En dat vind ik nog het ergste van allemaal dus, want dat betekent dat ze WETEN dat ze rechts moeten rijden, maar het dus gewoonweg weigeren te doen, zelfs bij een lege autostrade.

Bedankt. Ik heb er dan ook mijne tijd in gestoken.

Edit: nee, op 1 week tijd was de prijs van CNG van 1,3 euro/kg naar 2 euro/kg.
Dan lees ik artikels: 'prijs CNG voor het eerst in 10 jaar niet stabiel'.
Had dat bericht ook gestuurd naar een vriend die op CNG rijdt. Hij blijft beweren dat het goedkoper is dan diesel, ook al zit em op 8kg CNG/100km. :unsure:

Terug
Bovenaan