Silence
Well-known member
Iemand die ik gewoon niet zie staan in het donker kan ik niet voor stoppen hé..Het recht van de automobilist? Mensen aanrijden die geen fluohesje aanhebben?
De enige wettelijke verplichting is dat jij MOET kunnen stoppen. Maar jij vindt dat zij zich moeten zich dus maar aanpassen omdat jij dat voorzorgsprincipe niet wilt volgen? Wanneer je de zebrapaden niet ziet, rijd je volgens mij gewoon te snel. Ze zijn trouwens meestal aangegeven door verkeersborden.
Ik ga ook niemand bewust omrijden en als ik kan stoppen stop ik ook wel.
Maar ik mag er toch ook wel op wijzen dat men wat meer zichtbaar zou moeten zijn in het verkeer en dat al veel kan oplossen
https://www.google.be/maps/@50.8634...4!1sVwnYgQ0qbKgcDJCrO_daWw!2e0!7i16384!8i8192
Hier een tijdje terug nog net op tijd kunnen stoppen voor een jogger. 70km/u, voorrangsweg, geen! borden aan het zebrapad dus @Remake ik zou niet weten waarom ik op zulke plaatsen niet gewoon op CC mag rijden ?
Ik kan ook aan elke woning/inrit wat gas terug nemen want er kan een kind de weg oplopen, een auto achteruit bollen,...
Ja een voetganger heeft voorrang op het zebrapad, maar uw verstand gebruiken en eerst ff kijken of de auto stopt of iets dragen dat u zichtbaar maakt in het verkeer (hoeveel ergernissen staan er hiervan al op het forum?) daar is nog niemand van gestorven.
Men moet defensief rijden, maar als het dan over een voetganger gaat is de wet de wet. Die kan/mag/moet zich - voor zijn eigen veiligheid dan nog - niet defensief/voorzichtig gedragen