Ik ben vrij zeker dat je vermoeden dicht bij de realiteit ligt.Ik kom die comment eigenlijk wel vaker tegen online, maar ik vraag mij dan altijd af 'wat versta je onder een fractie van een seconde'. Want ik kan mij echt niemand inbeelden die gaat toeteren op het moment dat het groen wordt.
Volgens mij gaat het dan eerder over 10 seconden ofzo, waarvan je al kan aan vermoeden dat die persoon gewoon niet aan het kijken is naar de lichten.

Als ik toeter op zo een die een halve dag naar het groen zit te kijken, krijg ik af en toe een verontschuldiging, maar toch vaker een blik of teken van verontwaardiging.
Verontwaardiging is wel een woord dat ik in veel situaties kan gebruiken in het verkeer natuurlijk, want bijna iedereen is verontwaardigd als iemand hem op zijn fouten wijst tegenwoordig, wat regelmatig extra problemen geeft. Als iemand mij op een foutje wijst verontschuldig ik mij en op de nog maar 1x ontmoete marginaal na, is de situatie langs beide kanten opgelost. Mentaliteit is echt een zwaar probleem op de wegen. En niet enkel op de onze zoals ik hier vaker moet lezen van mensen die 1x per jaar het buitenland zien, dat is gewoon universeel.