De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ma haha, wie komt ik daarstraks tegen? Inderdaad, dezelfde pipo in zijne Ibiza als gisteren.

Niemand voor hem, oef. Rijdt VEEL te snel door bebouwde kom om dan alles toe te gooien aan een snelheidsdrempel om die dan OVERDREVEN schuin te pakken, zoals echte tuners dat doen.

Maar het ding is, die zijn auto is echt zo stock al het maar kan. Totaal niet verlaagd ofzo. Die kan bijna onmogelijk schrapen met iets, ook al neemt die dat aan 40 km/u.

Ik hoop zo hard dat ik hem morgen weer zie. Precies Dominic Toretto van den Aldi.
 
Ergernis van de dag: van die professionele beroeps-embrayage-verslijters aan het rood licht.

Neen, het rood licht zal niet sneller op groen springen omdat je om de 2 seconden 10 cm vooruit bolt. Ga met uw tic-nerveux wat neuspeuteren, nagelbijten, ... het kan mij niet schelen. Maar breng de mensen achter u niet om de 2 seconden in verwarring alsof het al groen geworden is, laat uw embrayage met rust want hij heeft u niets verkeerd gedaan en stop met mijn motor telkens automatisch te laten opspringen omdat mijn auto denkt dat de voorligger vertrekt.

Waarom doen die dat eigenlijk?!

Guilty pleasure: op het vak naast zo'n nerveus manneke gaan staan, terwijl hij constant zijn 10 cm stapjes maakt. Zelf blijf je de ijzige kalmte en blijf je stokstijf staan. En vanaf dat het licht op groen springt ga je er als een speer vandoor. Gewoon om een statement te maken.
 
Ergernis van de dag: van die professionele beroeps-embrayage-verslijters aan het rood licht.

Neen, het rood licht zal niet sneller op groen springen omdat je om de 2 seconden 10 cm vooruit bolt. Ga met uw tic-nerveux wat neuspeuteren, nagelbijten, ... het kan mij niet schelen. Maar breng de mensen achter u niet om de 2 seconden in verwarring alsof het al groen geworden is, laat uw embrayage met rust want hij heeft u niets verkeerd gedaan en stop met mijn motor telkens automatisch te laten opspringen omdat mijn auto denkt dat de voorligger vertrekt.

Waarom doen die dat eigenlijk?!

Guilty pleasure: op het vak naast zo'n nerveus manneke gaan staan, terwijl hij constant zijn 10 cm stapjes maakt. Zelf blijf je de ijzige kalmte en blijf je stokstijf staan. En vanaf dat het licht op groen springt ga je er als een speer vandoor. Gewoon om een statement te maken.
Haha da's idd een hatelijke. Zo 5m voor de streep aan de lichten stoppen en dan gestaag vooruit kruipen, om uiteindelijk een meter over de streep te eindigen omdat het nog steeds rood is en je het inschattingsvermogen van een wilde distel hebt. :D
 
Guilty pleasure: op het vak naast zo'n nerveus manneke gaan staan, terwijl hij constant zijn 10 cm stapjes maakt. Zelf blijf je de ijzige kalmte en blijf je stokstijf staan. En vanaf dat het licht op groen springt ga je er als een speer vandoor. Gewoon om een statement te maken.
Ik denk niet dat die daar naar kijken. Ik ken er ook zulke die hele tijd op de ambriage bezig zijn, maar totaal niet de noodzaak hebben om als eerste of snelste weg te zijn. Die doen dat gewoon uit pure onverklaarbare gewoonte.
Ik kijk ook niet meer naar mijn voorligger om te starten bij verkeerslichten, ik kijk ofwel naar de verkeerslichten zelf ofwel naar de auto's voor mijn voorligger (al dan niet via reflecties als je niet doorheen je voorligger kan kijken).
 
Guilty pleasure: op het vak naast zo'n nerveus manneke gaan staan, terwijl hij constant zijn 10 cm stapjes maakt. Zelf blijf je de ijzige kalmte en blijf je stokstijf staan. En vanaf dat het licht op groen springt ga je er als een speer vandoor. Gewoon om een statement te maken.
Als er zo een naast mij staat zet ik mij ook altijd schrap om zodra het groen wordt de kickdown in te duwen. Meestal ben je al 10-tallen meters ver eer die nerveuze aanzet.
 
Als er zo een naast mij staat zet ik mij ook altijd schrap om zodra het groen wordt de kickdown in te duwen. Meestal ben je al 10-tallen meters ver eer die nerveuze aanzet.
Daarvoor moet ik zelfs geen kickdown doen, gewoon normaal vertrekken en ik ban al een paar autolengtes verder voor die andere beseft dat hey licht op groen gesprongen is.
 
Haha da's idd een hatelijke. Zo 5m voor de streep aan de lichten stoppen en dan gestaag vooruit kruipen, om uiteindelijk een meter over de streep te eindigen omdat het nog steeds rood is en je het inschattingsvermogen van een wilde distel hebt. :D
Dat is zot hoeveel mensen dat dus doen. Of gewoon nog 1 of 2 autolengtes tussen hen en de streep laten. Why? Dat zijn 1 of 2 auto's die straks terug voor een rood licht staan...
 
Fietsers die denken dat ze geen voorrang moeten geven aan auto's die van rechts komen. Repeat every day.
"De bestuurder die een trottoir of een fietspad oversteekt, MOET voorrang verlenen aan de weggebruikers die gebruik maken van dit trottoir of fietspad."

De wetgever heeft hier duidelijke bedoeld dat het trottoir (voetpad) een deel is van de openbare weg dat uitsluitend is voorbehouden voor voetgangers; het fietspad uitsluitend voor fietsers. Vandaar dat je voorrang moet geven aan die weggebruikers (voetgangers en fietsers) die van dit voorbehouden deel openbare weg gebruik maken.

https://www.politie.be/5424/nieuws/verplichting-voorrang-te-verlenen


Hangt er dus van af of die fietsers op een echt fietspad rijden of op de baan/fietssuggestiestrook.
 
"De bestuurder die een trottoir of een fietspad oversteekt, MOET voorrang verlenen aan de weggebruikers die gebruik maken van dit trottoir of fietspad."

De wetgever heeft hier duidelijke bedoeld dat het trottoir (voetpad) een deel is van de openbare weg dat uitsluitend is voorbehouden voor voetgangers; het fietspad uitsluitend voor fietsers. Vandaar dat je voorrang moet geven aan die weggebruikers (voetgangers en fietsers) die van dit voorbehouden deel openbare weg gebruik maken.

https://www.politie.be/5424/nieuws/verplichting-voorrang-te-verlenen


Hangt er dus van af of die fietsers op een echt fietspad rijden of op de baan/fietssuggestiestrook.
Ik bedoelde als ze gewoon op de baan rijden, anders hebben ze voorrang en geef ik die ook gewoon.
Het omgekeerde gebeurd net even veel. Auto's die denken dat ze geen voorrang moeten geven aan fietsers die van rechts komen
Ik weet het, maar niet door mij, dus voor mij is de ergernis enkel de fietsers die precies graag van dichtbij kennis zouden maken met mijn auto.
 
ge hebt er ook die achter u rijden gedurende een tijd, u dan inhalen aan 130-135 om dan voor u te gaan rijden en dan af te zakken naar 110-115, zodat ge ze terug moet inhalen, maar eenmaal ge dat doet, gaan ze weer naar 120-125.

Ik heb zo es een vrouw zwaar getrold. Ik reed achter mijn vriendin richting Brussel.
Aan de oprit wil er een vrouw niet opschuiven als we invoegen. Er was thans plaats zat maar ok, mijn vriendin er dus achter gegaan.

Iets erna wil mijn vriendin die vrouw inhalen en mee dat ze er langs hangt versnelt die vrouw. Dus mijn vriendin er terug achter.
Die vrouw vertraagt weer, dus mijn vriendin wil opnieuw halen.
En natuurlijk ze doet het weer, dus mijn vriendin kon er opnieuw achter.

Ik zie dat en versnel redelijk goed om mijn vriendin en die vrouw in te halen. Hang ervoor en vertraag wat. Wil ze mij inhalen, versnel ik en moest ze achter mij.
Ze heeft 3 keer geprobeerd, de laatste keer was ze met haar handen aan het zwaaien, flitsen met haar lichen en wat nog allemaal :rofl:

Ondertussen had ik die van mij aan de lijn die was zich ziek aan het lachen.
 
Dat is zot hoeveel mensen dat dus doen. Of gewoon nog 1 of 2 autolengtes tussen hen en de streep laten. Why? Dat zijn 1 of 2 auto's die straks terug voor een rood licht staan...
Dat kom ik zelden tegen, maar die haal ik dus gewoon in. Die snappen dan helemaal niet wat er gebeurt.
Zoiets kan trouwens enorm irritant zijn als er een magneet is die het groene licht moet triggeren.
 
Vanmorgen om 5:15 naar het werk weer ene die met z’n dagrijverlichting aan rijd. Maar totaal niet beseft dat z’n achterlichten niet branden. Ik langs achter met groot licht flashen maar die snappen dat nooit hè
 
Vanmorgen om 5:15 naar het werk weer ene die met z’n dagrijverlichting aan rijd. Maar totaal niet beseft dat z’n achterlichten niet branden. Ik langs achter met groot licht flashen maar die snappen dat nooit hè
Dat ben ik ook al enkele keren tegen gekomen, die lijken dat idd nooit te snappen.
Voordeel van mijn auto is dat de achterlichten wel altijd meebranden met de dagrijlichten.
 
Ik heb zo es een vrouw zwaar getrold. Ik reed achter mijn vriendin richting Brussel.
Aan de oprit wil er een vrouw niet opschuiven als we invoegen. Er was thans plaats zat maar ok, mijn vriendin er dus achter gegaan.
Die moet toch niet opschuiven. Als ge invoegt en er rijdt een auto versnelt ge of vertraagt ge toch gewoon. Was da nu voor zever.
 
  • Leuk
Waarderingen: C43
Dat ben ik ook al enkele keren tegen gekomen, die lijken dat idd nooit te snappen.
Voordeel van mijn auto is dat de achterlichten wel altijd meebranden met de dagrijlichten.
Dus uw achterlichten branden ook continue? Dat heb ik eigenlijk nog niet echt gezien. Welk type wagen is dat dan?
 
Dus uw achterlichten branden ook continue? Dat heb ik eigenlijk nog niet echt gezien. Welk type wagen is dat dan?
Gelijk welke Volvo bijvoorbeeld. Misschien niet op de oudere modellen, maar toch al minstens 10jr. Zelfs met de knop op "0" blijven die branden. Voor er DRL's waren, kon je ook je voorlichten niet uitdoen.
 
Ah tiens, dat is mij eigenlijk nog niet echt opgevallen. En hier staan nochtans wel wat Volvo's op de parking. :D
Ik zal er eens op moeten letten.
 
Terug
Bovenaan