De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread


Zoals je kan zien, rechts staat hier een D7 bord dus fietsers van links mogen daar op het fietspad rijden.
Hier op de rijbaan (links) met de fiets rijden met je dochter vind ik persoonlijk levensgevaarlijk. Er zijn ook scholen rechts en links naast de weg een beetje verder in de straat.

+


Hier aan de lichten stak ze dus ook gewoon de rijbaan over (linkerkant). Nog gevaarlijker .. Allé ja das mijn mening hé.

Neen ik vond dit zeker géén goeie beslissing van de moeder sé.
Dat het geen goede beslissing was van de moeder kan ik zeker begrijpen, die regel is er vooral om bv niet twee keer de straat te moeten oversteken als je enkele tientallen meters verder rechtsaf moet.
 
Afgelopen week, nam de afrit van de ring, laatste stuk van de afrit is 50 door een scherpe bocht. Was rustig 50 aan't rijden en zag in de verte achter mij ne camion dichter en dichter komen. Die camion was veel te dicht op mij aan't rijden, moest ik ineens remmen (door god weet wat) had die niet genoeg afstand om veilig tot stilstand te komen. Deed teken van tis hier maar 50 en dat hij afstand moest houden.

Nadien ervan weggereden. Neemt die ook dezelfde afslag naar rechts, waar er 2 vakken voor rechts af te slaan zijn. Ik stond links en was mijn manoeuvre al aan't maken om rechts af te slaan, op mijn eigen vak. Komt die in volle vaart op het rechtervak rijden om dan een brede bocht te nemen en bijna tegen mijn rechterflank te rijden en maar claxoneren alsof ik fout was omdat hij geen geduld had. Is nadien naast mij gestopt en begon wat handgebaren te maken. Heb gewoon eens in mijn handen geklapt en mijn duim opgestoken.

Was natuurlijk ene van een Oostblokland o.i.d. 🙄.
 
Zat achter een BMW 2 buske terwijl we beide van de afrit kwamen hier:

Er kwamen geen fietsers aan, maar wel auto's wat geen probleem is want de afrit heeft een ruime invoegstrook op de kruisende weg (dat rechtervak dus).
Smijt die BMW daar alles ineens dicht, OP het fietspad en gaat hij wachten tot alle auto's voorbij zijn.
Ik claxoneer en doe teken dat hij verder moet rijden op de invoegstrook maar kreeg natuurlijk een hele litanie aan gebaren terug.
Alle auto's zijn gepasseerd en meneer gaat meteen naar het linkse vak dus ben ik hem maar voorbij geknald via de invoegstrook.

Inzicht van een aardappel.
 
Laatst bewerkt:
Chapeau. Ik zou mij daar hard in opjagen. Het zou niet lang duren tegen dat ik uitstap en verhaal ga halen.
Deed ik vroeger ook, maar haalt toch niet veel uit.
Met zo een mensen is toch geen deftig gesprek te voeren en ze halen waarschijnlijk voldoening uit.

In andere situaties waar ik vroeger al eens een obsceen gebaar durfde te maken, is het nu ook een duimpje omhoog en goedkeurende knik.
Ik ben minder gestresseerd en het heeft precies meer effect op de ander.
Al geregeld iemand gehad die zich verontschuldigde.
Met mijn minder brave reacties nooit excuses gehad, enkel escalatie.
 
Wel serieuze overtreding dat inhalen langs rechts
Op de autostrade als er ene u voorbijsteekt via het middenvak en ineens zonder enige reden afremt naar 70km/u en je steekt die rechts terug voorbij, ben je dan in overtreding, ook al mag je wettelijk niet onder 70km/u rijden?

Raar maar waar is het antwoord 'ja'. Erger nog: dat is een zware overtreding!
Maar je mag ook niet onder de 70km/u rijden, ook dat is een overtreding ..
Dus hoe kan je dan géén overtreding maken in dit scenario? Wettelijk kan dit dus niet, je zal dan altijd een overtreding maken :rofl:

Het feit dat die andere wagen zelf in de fout gaat, maakt voor jou niets uit. Ook die wagen is in fout maar dat maakt uw rekening niet.

PS. Ja bovenstaande is in praktijk al meermaals gebeurd, dus dit is echt een frustratie. :angry: Ik rem dan af naar 70km/u maar zelfs dat is dus niet altijd voldoende (!), zo fucking idioot dat sommigen rijden .. niet te doen :). Vandaar dat ik dit even post .. misschien dat iemand weet wat er gebeurt als je hier effectief dan een boete voor zou krijgen?

En ja indien mogelijk dan zwenkt ik helemaal naar links en steek die idioot op het middenrijvak dan zo voorbij, maar natuurlijk is ook dat niet altijd mogelijk.
 
Op de autostrade als er ene u voorbijsteekt via het middenvak en ineens zonder enige reden afremt naar 70km/u en je steekt die rechts terug voorbij, ben je dan in overtreding, ook al mag je wettelijk niet onder 70km/u rijden?

Raar maar waar is het antwoord 'ja'. Erger nog: dat is een zware overtreding!
Maar je mag ook niet onder de 70km/u rijden, ook dat is een overtreding ..
Dus hoe kan je dan géén overtreding maken in dit scenario? Wettelijk kan dit dus niet, je zal dan altijd een overtreding maken :rofl:

Het feit dat die andere wagen zelf in de fout gaat, maakt voor jou niets uit. Ook die wagen is in fout maar dat maakt uw rekening niet.

PS. Ja bovenstaande is in praktijk al meermaals gebeurd, dus dit is echt een frustratie. :angry: Vandaar dat ik dit even post .. misschien dat iemand weet wat er gebeurt als je hier effectief dan een boete voor zou krijgen?
Technisch gezien is 70 niet onder de 70 en moet je als bestuurder ten allen tijde kunnen remmen. Altijd in fout dus. Al kan een dashcam soms soelaas brengen, maar ik dacht dat dit in BE geen wettelijke tool was.
 
Technisch gezien is 70 niet onder de 70 en moet je als bestuurder ten allen tijde kunnen remmen. Altijd in fout dus. Al kan een dashcam soms soelaas brengen, maar ik dacht dat dit in BE geen wettelijke tool was.
Ja maar ik mag dus géén 69km/u rijden hé. Als die links van mij dan 65km/u rijdt steek ik die alsnog voorbij.
Dan ben ik 2x in fout. Ik rijd te traag en ik steek ook gewoon rechts voorbij.

Die mens links van mij krijgt dan een boete voor te traag rijden maar ikzelf krijg dan twee boetes, ik rijd te traag en ik steek rechts voorbij. Dat is alles behalve eerlijk dan hé.
 
Volgens artikel 10.1 móet je zelfs minder dan 70 rijden in dat geval:

Dat artikel gaat voor op de minimumsnelheid van 70 km/h (dat staat zo expliciet beschreven).
Dit lijkt me logisch, anders zou de spits nogal eens kassa kassa zijn voor de staat. Het is de openbare weg, geen sequel van "Speed".
 
Sinds lang nog eens een typisch petje met rotte Volkswagen tegengekomen. De stijl was nog steeds zoals ik me herinnerde.
Ik rij dus op de hoofdweg, 1 rijvak in elke richting, met gescheiden fietspad. Hij komt uit een zijstraat met stopbord, zonder te kijken en amper af te remmen, los over dat fietspad (dat vrij druk gebruikt is op dat uur), om rechtsaf te slaan, dus in dezelfde richting als mij. Uiteraard op een 25m voor mij, waardoor ik toch vrij bruusk moet remmen, want hij zorgde er voor dat ik niet gewoon kon uitwijken, doordat hij beide baanvakken nodig had.
Blijft dan verder taffelen aan 50 waar je 70 mag, wegens smartphone, dus zodra ik kan, haal ik hem claxonnerend in. Tot daar geen reactie gekregen, en hij bleef nadien aan mijn snelheid op een correcte afstand achter mij, dus dacht dat er eindelijk eens iemand iets had geleerd in het verkeer. Niets bleek minder waar toen we in de bebouwde kom kwamen. Ik rij 55 op de teller, dus je kan in elk geval niet klagen dat het niet vooruit gaat, waarop hij me, ook al komt er een fietser ons tegemoet, mij inhaalt met zijn middelvinger omhoog. Klasse jongen, echt klasse.
 
Van die mongolen die hun auto zo enorm speciaal vinden, dat ze vinden dat het moet trompen wanneer je hem sluit. -> Waarom?!

Want de duidelijk hoorbare klik en de 4 pinkers zijn natuurlijk nog niet genoeg.
 
Van die mongolen die hun auto zo enorm speciaal vinden, dat ze vinden dat het moet trompen wanneer je hem sluit. -> Waarom?!

Want de duidelijk hoorbare klik en de 4 pinkers zijn natuurlijk nog niet genoeg.
Mijn auto (Mercedes) geeft geen enkel signaal als ik wil sluiten en het lukt niet.
Dat kan gebeuren doordat ik wat verward ben of ik nu die startknop nu ingedrukt heb of niet, want dat is heel moeilijk te zien in de auto of je die nu afgezet hebt of niet. Alle schermen blijven namelijk aan tot je uitstapt.
En dan loop je weg en druk je op de sluitknop op de sleutel en ga je er van uit dat de auto sluit.
Het is mij al eens voorgevallen dat het niet sloot. En ik krijg daar dus geen enkele reactie van de auto voor.
Tegen de avond was de batterij daardoor platgevallen.
Dus nu heb ik dat trompend geluid opgezet om te voorkomen dat mij dit ooit nog gebeurt.
Dat klikken van de sloten is voor mij niet hoorbaar genoeg. En de 4 pinkers moet je altijd specifiek naar kijken, ik sluit de auto eigenlijk altijd als ik er van wegloop. En dan wil ik er op kunnen vertrouwen dat dit ook gewoon gebeurt.

Als ik kon, had ik dat getromp wel wat stiller gezet. Want in een afgesloten parkeergarage klinkt die soms wel erg luid door de echo.
 
Mijn auto (Mercedes) geeft geen enkel signaal als ik wil sluiten en het lukt niet.
Dat kan gebeuren doordat ik wat verward ben of ik nu die startknop nu ingedrukt heb of niet, want dat is heel moeilijk te zien in de auto of je die nu afgezet hebt of niet. Alle schermen blijven namelijk aan tot je uitstapt.
En dan loop je weg en druk je op de sluitknop op de sleutel en ga je er van uit dat de auto sluit.
Het is mij al eens voorgevallen dat het niet sloot. En ik krijg daar dus geen enkele reactie van de auto voor.
Tegen de avond was de batterij daardoor platgevallen.
Dus nu heb ik dat trompend geluid opgezet om te voorkomen dat mij dit ooit nog gebeurt.
Dat klikken van de sloten is voor mij niet hoorbaar genoeg. En de 4 pinkers moet je altijd specifiek naar kijken, ik sluit de auto eigenlijk altijd als ik er van wegloop. En dan wil ik er op kunnen vertrouwen dat dit ook gewoon gebeurt.

Als ik kon, had ik dat getromp wel wat stiller gezet. Want in een afgesloten parkeergarage klinkt die soms wel erg luid door de echo.
Bij de mijne piept dat 2 keer kort voor open en 1 keer kort voor op slot. Kan dat wel uitschakelen via MMI, als ik dat wil.

Had dat bij mijn vorige ook ingesteld en ben dat zo gewoon dat ik dat hoor, dan ben ik zeker dat die op slot is.

Heb dat wel zo ingesteld dat zodra de sleutel buiten de wagen is dat de wagen automatisch op slot gaat.
 
Bij de mijne piept dat 2 keer kort voor open en 1 keer kort voor op slot. Kan dat wel uitschakelen via MMI, als ik dat wil.

Had dat bij mijn vorige ook ingesteld en ben dat zo gewoon dat ik dat hoor, dan ben ik zeker dat die op slot is.

Heb dat wel zo ingesteld dat zodra de sleutel buiten de wagen is dat de wagen automatisch op slot gaat.
Dat laatste is wel heel handig.
Mijn vorige wagen, een BMW, toeterde tenminste nog als ik die op slot wilde doen maar het niet lukte (als de motor nog liep bijvoorbeeld).
Dus toen had ik dat trompend geluid ook nooit nodig.
 
Dat laatste is wel heel handig.
Mijn vorige wagen, een BMW, toeterde tenminste nog als ik die op slot wilde doen maar het niet lukte (als de motor nog liep bijvoorbeeld).
Dus toen had ik dat trompend geluid ook nooit nodig.

Mijne vorige was maar ne simpele Jetta MK5, dus veel opties had die niet, zoals mijn huidige.
Was gewoon op de remote duwen om op slot of open te doen.

Met ne VCDS kunde dat allemaal, voor VAG wagens, instellen. Was het eerste dat ik o.a. geprogrammeerd heb toen ik de wagen in ontvangst nam.
 
Terug
Bovenaan