De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Gisteren een top moment op de parking van de supermarkt:

Ik vind geen plaats in rij waar ik inzit en wil dus in de volgende rij gaan kijken.

Wanneer ik het T-punt nader, zie ik van links(tegen de rijrichting, pijlen op grond) een 7-serie afkomen die in "mijn" rij wilt rijden, maar haar bocht te breed neemt en dus op "mijn" deel van de baan terechtkomt.

Ik voorzie dit en stop tijdig zodat ze nog kan corrigeren zonder terug achteruit te moeten.

Mevrouw stopt(half ingedraaid) en doet teken naar mij om nog achterruit te rijden.
(op die moment dacht ik nog: ok dan ik bol even naar achter, ze zal denken dat ze meer afstand nodig heeft om in te kunnen draaien)

Ik rij dus een 2 meter naar achter....mevrouw komt gewoon neus aan neus staan, terwijl ik al helemaal rechts sta en er plaats genoeg is om naast mij te passeren.
Maar ze wil blijkbaar in het midden van de weg rijden.

Dan hautaine gebaren maken dat ik maar heel de rij achteruit moest rijden.

Op zo'n momenten zou ik vroeger zot worden, maar heb ondervonden dat je door het tegenovergestelde meer bereikt.

Dus handrem op, teken gedaan op mijn horloge dat ik tijd zat heb, boekje erbij genomen.

Na een 2 minuten (met wat getoeter van haar kant en gas geven alsof ze me ging rammen) is ze dan toch een meter achteruit gereden, haar naar de juiste kant van de weg begeven en doorgereden.

Van mij kreeg ze een dikke duim en van enkele omstaanders een welverdiend applaus.
En haar nog tegengekomen in de supermarkt zelf? :tongue:
 
Gisteren een top moment op de parking van de supermarkt:

Ik vind geen plaats in rij waar ik inzit en wil dus in de volgende rij gaan kijken.

Wanneer ik het T-punt nader, zie ik van links(tegen de rijrichting, pijlen op grond) een 7-serie afkomen die in "mijn" rij wilt rijden, maar haar bocht te breed neemt en dus op "mijn" deel van de baan terechtkomt.

Ik voorzie dit en stop tijdig zodat ze nog kan corrigeren zonder terug achteruit te moeten.

Mevrouw stopt(half ingedraaid) en doet teken naar mij om nog achterruit te rijden.
(op die moment dacht ik nog: ok dan ik bol even naar achter, ze zal denken dat ze meer afstand nodig heeft om in te kunnen draaien)

Ik rij dus een 2 meter naar achter....mevrouw komt gewoon neus aan neus staan, terwijl ik al helemaal rechts sta en er plaats genoeg is om naast mij te passeren.
Maar ze wil blijkbaar in het midden van de weg rijden.

Dan hautaine gebaren maken dat ik maar heel de rij achteruit moest rijden.

Op zo'n momenten zou ik vroeger zot worden, maar heb ondervonden dat je door het tegenovergestelde meer bereikt.

Dus handrem op, teken gedaan op mijn horloge dat ik tijd zat heb, boekje erbij genomen.

Na een 2 minuten (met wat getoeter van haar kant en gas geven alsof ze me ging rammen) is ze dan toch een meter achteruit gereden, haar naar de juiste kant van de weg begeven en doorgereden.

Van mij kreeg ze een dikke duim en van enkele omstaanders een welverdiend applaus.
Chapeau. Ik zou mij daar hard in opjagen. Het zou niet lang duren tegen dat ik uitstap en verhaal ga halen.

Daarstraks rijd ik op een recht baan. Vanuit een klein wandelwegje links komt een fietser gereden die in dezelfde richting als mij moet. Die fietser vlamt de baan op zonder kijken (rug naar mij) en begint naar rechts op te schuiven om rechts te gaan rijden. Maar daar kwam ik natuurlijk aan. Ik vertraag. Begint die man van oudere leeftijd te roepen en gebaren te doen. Onnozelaar.
 
Van de week iemand die hardnekkig links bleef hangen op de autosnelweg (E314). Er was meer dan genoeg plaats, maar hij bleef tegen 105-110 links hangen.
Na een tijdje dan maar langs rechts voorbij gegaan (voor de moraalridders, ik weet dat het niet mag en zal dat normaal niet doen). Toen werd de man plots gefrustreerd en kwam hij in m'n gat plakken, met z'n lichten flikkeren, gesticuleren, ...
Vanaf hij de kans kreeg kwam hij rechts naast mij rijden en van z'n kloten maken en sneed mij vervolgens de pas af om mij dan ook nog eens te brakechecken.
Al die tijd heb ik mij gewoon rustig gehouden en ben er vanaf de baan helemaal vrij was gewoon voorbij gegaan, hij is dan plots terug links gaan hangen tegen 100-110.

Ik snap echt niet waar zulke mensen met hun gedachten/verstand zitten.
 
Sint-Niklaas (en de baan richting e34) is toch wel een ramp om door te rijden.

En niet echt een ergernis, maar echt uitzonderlijk veel camions op de pechstrook.
 
Gisteren toch ook weer een specialleke gehad ze.

Ik kom van Antwerpen richting (de) Limburg op de E313. Net voor de splitsing met E34 stond al een gele pijl dat ge van het rechterbaanvak af moest en dat de snelheid 70 was. 't was redelijk rustig, dus ik zet mij links met CC op 75 ofzo, geen wolkje aan de lucht. Ik zie in mijn achteruitkijkspiegel dat er een camion rechts blijft rijden, maar links er van lijkt camionet en andere vrachtwagen te rijden, dus niks abnormaals dacht ik. Die zal effe wachten op een gat en dan ook links gaan. Ondertussen zijn we het rood kruis voorbij en blijven die mij naderen tegen 80 ofzo. Als ze bij mij komen remt iedereen gewoon af tot mijn 75, camionet rijd ni in mijn gat (stel u voor) maar de vrachtwagen blijft wel nog rechts hangen ter hoogte schuin achter de camionet. Beetje raar, maar ni echt mijn prombleem.

So far the setup, nu de doldwaze avonturen van jos "ik-heb-mijn-rijbewijs-bij-de-cornflakes-gekregen" camionetmans.

Hij blijft een paar minuten rustig achter mij rijden en ik kom aan het stuk waar ze vangrails aan het herstellen zijn, dus er staat een wagen op rechterbaanvak met lampen om nog maar is aan te geven dat het NU echt wel tijd is om naar links te gaan. Beslist die camionet op dat moment wel niet om naar rechts te gaan terwijl die camion daar nog steeds aan het rijden was (serieus concert daar gekregen), om mij dan rechts in te halen VLAK voor die servicewagen op het rechterbaanvak. Mij had hij bijna ook mee. Dan vol in de remmen te gaan om tegen 60 voorbij die werkpost te rijden. 100m verder ofzo staat een bord dat ge terug 120 moogt en ik ga achter hem samen naar rechts (ging er van uit dat zo iemand wel ging wegsjezen. waarom anders zo laat nog langs rechts inhalen als dat baanvak gesloten is?).

Nee hoor, daar gaat mijnheer 105 tuffen.

Denk dat die op 2 minuten tijd bijna 3 accidenten heeft veroorzaakt op een autostrade waar echt amper volk op reed. Echt geen idee hoe ge zo'n ongeloofelijk slecht verkeersinzicht kunt hebben :unsure:
 
Daarstraks, zo een dik uur geleden kwam ik naar huis vanuit Hasselt, ze zijn 2 kruispunten op de N80 aan het vernieuwen, vandaar waren er omleidingen voorzien richting Hasselt.
Toen ik in Sint-Truiden aan het kruispunt aan de Mercedes garage kwam zag ik in de andere richting een combi (zo een hele grote camionet) van de federale politie, deze pakt eerst de weg om rechts af te slaan naar de parallelweg, waarna hij als ik hey kruispunt voorbij ben volledig naar links gaat :crazy:
 
Het veelvoud aan auto's rond het middernachtuur dankzij het EK voetbal :angry:. Bijna een vertienvoudiging.
+50 meter aanschuiven aan lichten terwijl er normaal gezien max. twee voor staan. Halvegaren die uit hun raam liggen te roepen.
Om dan nog te zwijgen over twee-van-de-wereld-weg-zijnde-grieten-in-korte-jurkjes, die het midden van een straat bevolkten en bevuilden met hun afgrijselijke aanwezigheid. We moesten er allemaal rond gaan, want ze waanden zich de koning te rijk.

Ik wil terug naar de rustige lockdown-periode :headshake:.
 
Fietsers en het besef dat zebrapaden voor hen niet werken zoals voor voetgangers.. dat zal toch ook nooit en goede combo woren
 
Als ze afstappen is het allemaal prima en zelfs dat is soms teveel voor hen. Voorrang van rechts net hetzelfde.
Je hebt er ook die volle snelheid naar het zebra fietsen om dan in 1 beweging er af te springen en te voet met de fiets in de hand op het zebrapad te lopen.
 
Achter van die sukkelaars rijden die op hun dooie gemak aan 50/60 per uur de oprit van de snelweg oprijden. :angry:
 
Als ze afstappen is het allemaal prima en zelfs dat is soms teveel voor hen. Voorrang van rechts net hetzelfde.
Ik hoop dat je beseft dat je GEEN voorrang van rechts hebt op een fietser die op een fietspad rijdt? Een fietser op een fietspad heeft altijd voorrang (tenzij er verkeersborden iets anders aangeven).
 
Vandaag een moto die erg laat beslist om alsnog de afrit te nemen die ik al had gekozen (los over gearceerde markering). Ik mocht diep in de remankers duiken om tijdig af te remmen. Dan tegen 40 km/h over de afrit rijden om nog eens te stoppen op een plek waar je gewoon niet moet stoppen (afrit vormt tweede baanvak):wallbash:
 
Laatst bewerkt:
Ne vrouwelijkse fietser met haar dochter (Ruw geschat een jaar of 7 denk ik?) , die niet begreep dat als er links een fietspad is, dat ze daar mocht rijden en dan maar los, op de rijbaan gaat rijden en mij hinderde over een afstand van 2km (Het was druk dus ik kon haar niet voorbij steken) tot aan de Delhaize en daar dan afsloeg met haar dochter.
(En ja er staat daar een bordje D7)

Toch wel een gevaarlijke situatie ..

Wegcode
 
Ne vrouwelijkse fietser met haar dochter (Ruw geschat een jaar of 7 denk ik?) , die niet begreep dat als er links een fietspad is, dat ze daar mocht rijden en dan maar los, op de rijbaan gaat rijden en mij hinderde over een afstand van 2km (Het was druk dus ik kon haar niet voorbij steken) tot aan de Delhaize en daar dan afsloeg met haar dochter.
(En ja er staat daar een bordje D7)

Toch wel een gevaarlijke situatie ..

Wegcode
De tekst op politie.be mist een belangrijke nuance. Volgens wegcode.be artikel 9.1.2:
Omvat de openbare weg een berijdbaar fietspad, aangeduid door het verkeersbord D7 of D9, dan moeten de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A, dit fietspad volgen, voor zover het in de door hen gevolgde rijrichting is gesignaleerd. Evenwel, wanneer een dergelijk fietspad links in hun rijrichting ligt, moeten zij dit niet volgen, indien bijzondere omstandigheden dit rechtvaardigen en op voorwaarde rechts in hun rijrichting te rijden.
Als je kan uitleggen waarom het veiliger is rechts te rijden mag het gewoon.
 
De tekst op politie.be mist een belangrijke nuance. Volgens wegcode.be artikel 9.1.2:

Als je kan uitleggen waarom het veiliger is rechts te rijden mag het gewoon.

Zoals je kan zien, rechts staat hier een D7 bord dus fietsers van links mogen daar op het fietspad rijden.
Hier op de rijbaan (links) met de fiets rijden met je dochter vind ik persoonlijk levensgevaarlijk. Er zijn ook scholen rechts en links naast de weg een beetje verder in de straat.

+


Hier aan de lichten stak ze dus ook gewoon de rijbaan over (linkerkant). Nog gevaarlijker .. Allé ja das mijn mening hé.

Neen ik vond dit zeker géén goeie beslissing van de moeder sé.
 
Eigenlijk niet echt van vandaag maar van de afgelopen week :

-Mensen die op de allerlaatste microseconde ne pinker aandoen als ze van de rotonde gaan ( op het punt waar ge eigenlijk al af slaat ), dan komde aan in 2de en denkt ge van shit kmoet toch gaan stoppen, waarbij je dan stopt en den andere doodleukt opeens afdraait en DAN pinkt.

- Zone 50 bebouwde kom en voorbij geknald worden door aso's aan minstens 70, vaak het type met grotere wagens a la SUV is me opgevallen.

-Kontenplakkers, van het type dat als ge in uwe achteruitkijkspiegel kijkt dat ge denkt dat zijn voorlichten op uw achterbank liggen omdat ge ze bijna kunt proeven bij wijze van spreken.

En dan zit ik nog maar op een rijles en nog niet eens zelf op de baan in mijn eigen wagen binnenkort, gaat plezant worden.
 
Terug
Bovenaan