De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Gisteren dus twee keer voorgehad: als ge 20 seconden wacht op ne fietser voor ge een straat in slaagt staan ze al te toeteren achter u. Ja manneke ik ga dien fietser echt overhoop rijden omdat gij als nen nerveuzen chihuahua met een klein pietje in't verkeer rijd.
Eerste keer een witte camionette, tweede keer een Peugeot 2008ske.

Voor dan een kwartierke later twee jonge gastjes voor u neus te hebben die op hun dode gemak naast elkaar aan het rijden zijn in't midden van de baan terwijl er een mega breed fietspad is. En geen enkele intentie om op het fietspad te rijden of achter elkaar. Blijven (zonder handen aan't stuur) achteruitgeleund op dat fietske op hun dode gemakske bollen. Bon, als gelle het fietspad ni gebruikt dan zal ik het maar gebruiken zeker? Ze snapten het wel ineens vanaf dat er een SUV hun voorbij begint te steken op het fietspad.

't Is eraan te zien dat 't weekend is zeker? :sop: Schijt aan alle verkeersregels, ik doen mijn goesting, tghoh wat het makkelijkste is zal wel werken zeker?
 
Laatst bewerkt:
20s is nu ook wel extreem lang, getuigd van weinig inzicht en snelheidsgevoel.
Voor een fietser die niet binnen 5 seconden bij mij is wacht ik niet. Aan een zebrapad stop ik ook alleen voor fietsers als er een kindje bij is. Anders mag je meerijden op de motorkap wat mij betreft (of het moet pijpenstelen regenen, dan ben ik milder).
 
Dus uw achterlichten branden ook continue? Dat heb ik eigenlijk nog niet echt gezien. Welk type wagen is dat dan?
Ja, ik heb een Renault Megane van 2017 (huidige model, pre facelift), er zij wel meer wagens die dit hebben, zoals Volvo, maar er zijn er toch nog altijd veel die dit niet hebben merk ik als ik op de baan ben.
Gisteren dus twee keer voorgehad: als ge 20 seconden wacht op ne fietser voor ge een straat in slaagt staan ze al te toeteren achter u. Ja manneke ik ga dien fietser echt overhoop rijden omdat gij als nen nerveuzen chihuahua met een klein pietje in't verkeer rijd.
Eerste keer een witte camionette, tweede keer een Peugeot 2008ske.
Sommige mensen hebben inderdaad geen geduld, afgelopen week stond ik aan een verkeerslicht waar ik rechtsaf moest, er stonden ook fietsers die rechtdoor wilden en tegelijk groen krijgen.
Ik stop, de auto achter mij ook, maar van daar achter kwam een motorrijder links voorbij gereden, die had die fietsers bijna omver gereden.
Een paar minuten ervoor had ik nog een auto een fietser zien omrijden, gelukkig was dat niet zo erg, was aan heel lage snelheid.
 
Ja, ik heb een Renault Megane van 2017 (huidige model, pre facelift), er zij wel meer wagens die dit hebben, zoals Volvo, maar er zijn er toch nog altijd veel die dit niet hebben merk ik als ik op de baan ben.
BMW 3 (laatste model) kan je dat volgens mij ook instellen dat ze altijd aan zijn
Compenseert misschien een heel klein beetje de afwezigheid van de pinkers :biglaugh:
 
BMW 3 (laatste model) kan je dat volgens mij ook instellen dat ze altijd aan zijn
idd, bij de dagrijlichten kan je instellen om ook de achterlichten aan te laten.
Compenseert misschien een heel klein beetje de afwezigheid van de pinkers :biglaugh:
Is tegenwoordig trouwens wel een stuk moeilijker geworden. Als je van rijstrook verandert zonder te pinken, dan geeft die lane assist een snok aan uw stuur om terug te gaan :sop:
 
Dubbele rotondes en Belgen : het blijft toch een mysterieus gegeven voor de meeste.

Liever file hebben op buitenste ring en niemand tussen laten dan eens binnenste ring te nemen. Maar oh wee als je van binnenste naar buitenste wil gaan, dat gaan we niet toe laten want ik moet de derde afrit hebben.
 
Dubbele rotondes en Belgen : het blijft toch een mysterieus gegeven voor de meeste.

Liever file hebben op buitenste ring en niemand tussen laten dan eens binnenste ring te nemen. Maar oh wee als je van binnenste naar buitenste wil gaan, dat gaan we niet toe laten want ik moet de derde afrit hebben.
Op sommige rotondes is het beter al een voorsorteerstrook te voorzien en een verplichte afslag. Zo verloopt de doorvloei vaak vlotter, vind ik. Helaas niet overal mogelijk en je hebt inderdaad mensen die niet weten hoe zich te gedragen.
 
Dubbele rotondes en Belgen : het blijft toch een mysterieus gegeven voor de meeste.

Liever file hebben op buitenste ring en niemand tussen laten dan eens binnenste ring te nemen. Maar oh wee als je van binnenste naar buitenste wil gaan, dat gaan we niet toe laten want ik moet de derde afrit hebben.
Vandaag gezien dat ze die dubbele rotonde in Veurne nu aangepast hebben zodat je maar via 1 rijstrook meer er op kan ipv 2. Gewoon dankzij onkunde van de gemiddelde bestuurder, kan je daar nu dus op drukke momenten niet meer alles voorbij gaan om de rotonde langs binnen te nemen.
 
Dubbele rotondes en Belgen : het blijft toch een mysterieus gegeven voor de meeste.

Liever file hebben op buitenste ring en niemand tussen laten dan eens binnenste ring te nemen. Maar oh wee als je van binnenste naar buitenste wil gaan, dat gaan we niet toe laten want ik moet de derde afrit hebben.
Dit, dit, dit! :cry::angry:
 
Rijden met mijn wagen (Porsche turbo) op de autostrade. Begint er ineens een stuk rubber te dansen onder de ene zijn wagen, naar de andere. Proberen manoeuvres te doen maar die pipo naast mij zat maar te staren naar mijn wagen. Vliegt die rubber los tegen mijn spoiler vooraan. Iets verder gestopt en helaas paar krassen op de spoiler.. PFFFFFF. Hopelijk vanavond met de polish er proberen uit te krijgen..
 
Dubbele rotondes en Belgen : het blijft toch een mysterieus gegeven voor de meeste.

Liever file hebben op buitenste ring en niemand tussen laten dan eens binnenste ring te nemen. Maar oh wee als je van binnenste naar buitenste wil gaan, dat gaan we niet toe laten want ik moet de derde afrit hebben.
Zo herkenbaar.

Hier is in de buurt ook zo een rotonde. (met verkeerslichten voor en op de rotonde om het nog een extra touch te geven)

Duidelijk aangegeven op de 2-vaksbaan die er op uitkomt:
1ste en 2de afslag: rechts voorsorteren
3de afslag: links voorsorteren.

Elke keer weer staan er rechts aan te schuiven om dan uiteindelijk de 3de afslag te nemen en zo diegenen die wel goed gesorteerd hebben te blokkeren)

Ergste van al: bij aanrijding is diegene die juist voorgesorteerd stond in fout, want die doet een maneuver om naar het rechter vak om zijn afslag te nemen.

Om het nog erger te maken:
Schoonzus is die rotonde vaak gepasseerd tijdens haar rijlessen.
Eerste keer stond ze links gesorteerd om de 3de afslag te nemen en ze kreeg commentaar van de instructeur:
Je kan je beter rechts zetten. Scheelt een maneuver op de rotonde en je hebt voorrang op diegenen die links rijden:sick:
 
Een auto met ingeklapte spiegels is toch lelijk om te zien staan... In 99% vd gevallen ook compleet nutteloos.
Behalve da ge een grote kans hebt om ne spiegel te verliezen in heel veel straten in Belgie :D Bij ons int straat moetk het ni riskeren mn spiegels ni in te klappen (auto datk momenteel heb doet da ni automatisch, argh).
 
Net terug van Erembodegem en ik vraag me echt af of ik de overheid niet voor de rechter kan slepen wegens te smalle straten, ikzelf met een bestelwagen en aanhangwagen + tegenligger met een RAM, tegenligger was zo vriendelijk zich op 5cm van de straatgevel te plaatsen maar zonder succes - een heel eind achteruit rijden was de enige uitweg.
 
Net terug van Erembodegem en ik vraag me echt af of ik de overheid niet voor de rechter kan slepen wegens te smalle straten, ikzelf met een bestelwagen en aanhangwagen + tegenligger met een RAM, tegenligger was zo vriendelijk zich op 5cm van de straatgevel te plaatsen maar zonder succes - een heel eind achteruit rijden was de enige uitweg.
Dat is dan een straat van ne meter of 4 breed?
Dit toont weer aan dat zo een RAM niet op onze wegen thuishoort eigenlijk.
 
Net terug van Erembodegem en ik vraag me echt af of ik de overheid niet voor de rechter kan slepen wegens te smalle straten, ikzelf met een bestelwagen en aanhangwagen + tegenligger met een RAM, tegenligger was zo vriendelijk zich op 5cm van de straatgevel te plaatsen maar zonder succes - een heel eind achteruit rijden was de enige uitweg.

Zo'n RAM is ook een gigantisch loemp onding. Nogal ironisch om de staat voor de rechter te slepen omwille van "te smalle straten" als je weet (maar dat weet je waarschijnlijk niet) dat de straten steeds breder en breder worden aangelegd in de loop der jaren. Allemaal op maat van mensen wiens nek zodanig dik is dat ze er een RAM voor moeten kopen. De staat zou beter mensen in een RAM voor de rechter slepen wegens te breed voertuig, teveel onnodige plaatsinname en gewoon teveel egoïsme in het algemeen.

Ga met uw RAM op een akker gaan rijden, zoals andere tractors. Maar blijf van de openbare weg met uw stalen schoendoos. Als er een kleine met zijn fietske voor u de straat op komt rijden kun je hem verdomme nog niet eens zien. Dan staat er de volgende dag weer in de krant "De bestuurder beweert niets gevoeld te hebben en dacht misschien een fazant te hebben aangereden".
 
Laatst bewerkt:
Dubbele rotondes en Belgen : het blijft toch een mysterieus gegeven voor de meeste.

Liever file hebben op buitenste ring en niemand tussen laten dan eens binnenste ring te nemen. Maar oh wee als je van binnenste naar buitenste wil gaan, dat gaan we niet toe laten want ik moet de derde afrit hebben.
Graag ook het aandeel van een afschuwelijk slechte infrastructuur niet vergeten.
Dubbele rotondes met 6 armen waarvan sommigen met 2 vakken en anderen met 1 vak zorgen er dus voor dat mensen niet meer weten waar rijden. Daarnaast is de signalisatie in ons land gewoon afschuwelijk slecht en verouderd of onbestaande.

Eigen ergernis: Volk dat niet opschuift wanneer je de snelweg oprijdt, maar liever als zombie's voor zich staart en naast u blijft rijden.
 
Eigen ergernis: Volk dat niet opschuift wanneer je de snelweg oprijdt, maar liever als zombie's voor zich staart en naast u blijft rijden.
Zo hoort het eigenlijk, het opkomende verkeer moet zijn snelheid aanpassen en voorrang geven aan het verkeer dat al op de autostrade rijdt.
 
Net terug van Erembodegem en ik vraag me echt af of ik de overheid niet voor de rechter kan slepen wegens te smalle straten, ikzelf met een bestelwagen en aanhangwagen + tegenligger met een RAM, tegenligger was zo vriendelijk zich op 5cm van de straatgevel te plaatsen maar zonder succes - een heel eind achteruit rijden was de enige uitweg.
Misschien gewoon een oude straat? Er zijn denk ik wel hopen dorpskernen (en ook gewoon straten in de steden) die onder dezelfde vorm (en soms met dezelfde gebouwen) al eeuwen meegaan. Waar vroeger voornamelijk voetgangers, fietsers, of paard en kar moesten passeren zal nog altijd niet veel plaats zijn voor een bestelwagen en Dodge Ram die moeten kruisen.
 
Zo hoort het eigenlijk, het opkomende verkeer moet zijn snelheid aanpassen en voorrang geven aan het verkeer dat al op de autostrade rijdt.
Da's waar, maar gezien er veel te korte of te smalle opritten zijn in dit land is het niet verboden om opzij te gaan wanneer het linkervak leeg is zodat mensen vlot de snelweg op kunnen rijden.

Want indien je dat niet doet forceer je de mensen op de oprit om ofwel te stoppen of over de pechstrook in te voegen wat gevaarlijke situaties kan veroorzaken.

Dat noemt men wat verkeersinzicht en hoffelijkheid hebben.
 
Zo'n RAM is ook een gigantisch loemp onding. Nogal ironisch om de staat voor de rechter te slepen omwille van "te smalle straten" als je weet (maar dat weet je waarschijnlijk niet) dat de straten steeds breder en breder worden aangelegd in de loop der jaren. Allemaal op maat van mensen wiens nek zodanig dik is dat ze er een RAM voor moeten kopen. De staat zou beter mensen in een RAM voor de rechter slepen wegens te breed voertuig, teveel onnodige plaatsinname en gewoon teveel egoïsme in het algemeen.

Ga met uw RAM op een akker gaan rijden, zoals andere tractors. Maar blijf van de openbare weg met uw stalen schoendoos. Als er een kleine met zijn fietske voor u de straat op komt rijden kun je hem verdomme nog niet eens zien. Dan staat er de volgende dag weer in de krant "De bestuurder beweert niets gevoeld te hebben en dacht misschien een fazant te hebben aangereden".
Ik wilde eigenlijk hetzelfde zeggen, maar dan op een normale manier:

De straten zijn niet smaller geworden, de auto's zijn breder geworden.
 
Terug
Bovenaan