De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ik dacht dat we tegen onnodig op het middenvak rijden waren ? Je moet toch niet onnodig op het middenvak gaan rijden omdat er misschien een incompetente chauffeur de autostrade wil opkomen ?
Zeg ik toch niet? Wat ik zeg is dat je gerust even 100m kan opschuiven zodat anderen kunnen invoegen om dan terug rechts te gaan rijden.
Want wat ze nu doen is dan wel goed? Als zombies rechts blijven rijden en zo iedereen die de snelweg wil betreden blokkeren terwijl het linkervak leeg is. Wanneer de oprit lang genoeg is vlam ik ze wel voorbij of hou ik ff in, maar mijn ergernis was duidelijk in een situatie waar de oprit niet lang genoeg is en de mensen toch niet opzij gaan om u te laten invoegen ondanks dat er naast hen niemand rijdt of aankomt.

Getuigt van enorm weinig verkeersinzicht en is enorm egoistisch. Ik ga altijd opzij aan opritten om mensen en zeker vrachtwagens ruimte te laten om in te voegen wanneer er naast mij niemand aankomt of rijdt.

Incompetent zijn de chauffeurs die idd denken alleen op de weg te zijn en nooit eens naast hun kijken wat er gebeurt, maar als een bende zombies of NPC's op 1 vlak tot in de eeuwigheid blijven cruisen.
 
Bwa, als ik plaats heb en niemand hinder schuif ik ook een vak op.
Misschien nog een gewoonte van toen ik nog met de vrachtwagen reed. Al deed ik het dan meestal enkel voor medevrachtverkeer.
Teveel meegemaakt dat ik opschoof voor opkomende auto's ,die dan bleven hangen op de eerste band tegen 90.
Waardoor ik voor choco op het middenvak moest blijven.
Ge weet toch dat als ge dat met de vrachtwagen doet (links rijden voor de oprit, zodat iemand kan invoegen rechts) ze dit kunnen beschouwen als inhalen en bijgevolg ook kunnen beboeten 🙂
 
Ge weet toch dat als ge dat met de vrachtwagen doet (links rijden voor de oprit, zodat iemand kan invoegen rechts) ze dit kunnen beschouwen als inhalen en bijgevolg ook kunnen beboeten 🙂
Kan zijn, deed het nooit als het druk was dus niemand had er last van.
Als er dan een agent met een slechte dag mij wilde opschrijven moet hij weten.
 
Als je een foto van een kwaadaardige tumor van verkeersinfrastructuur nodig hebt, dan moet je inderdaad naar Geel gaan.

Ik kom daar regelmatig in de andere richting (van Westerlo/313 en dan naar Kasterlee), altijd dikke lol daar!
 
Pfff.
Tunnel fear...
Moet veel aan de kanten van Waterloo zijn, dus passeer heel dat stuk R0 met die tunnels waar ge overal maar 90 moogt.

Op de bovengrondse stukken bollen ze zonder verpinken tegen de 100 of sneller, maar hoeveel van die chauffeurs wanneer ze in de tunnel komen plots inhouden tot 70 of minder, met niemand voor hen, is waanzinnig ...
 
Gisteren naar Brussel, djeezes als ge dat de E314 richting Leuven pakt :eek:

Hoe lang zijn die werken dan niet...
En op de terugweg stond de superflitser daar in het begin van de werken. Maar mij hebben ze niet liggen se ,zelfs niet om half 12 's nachts :cool:
Ben daar de afgelopen weken ook een paar keer gepasseerd. Redelijk frustrerend ja.

Je moet bij momenten echt opletten dat je die paaltjes niet raakt met uw spiegel als je links rijdt.
 
M.b.t de elektrificatie van de bedrijfswagens en de daarbijbehorende problematiek hebben we het laatste nog niet gezien. 6 laadpalen op mijn eindbestemming, allemaal ingenomen door gewone ICE’s of EV’s die niet ingeplugd zijn..

Ok, ik rij zelf met een PHEV maar ik probeer wel altijd te laden. Rijden met een PHEV heeft mij op deze korte tijd volledig overtuigd om binnen 3 jaar full EV te gaan.
 
Af en toe heb ik eens iets via mijn dashcam op mijn pc overgezet, in VLC formaat. Maar hoe kan je hier makkelijk dat bewerken (knippen en plakken)?
 
Af en toe heb ik eens iets via mijn dashcam op mijn pc overgezet, in VLC formaat. Maar hoe kan je hier makkelijk dat bewerken (knippen en plakken)?
Op YouTube kan je gemakkelijk video's trimmen. Samenvoegen weet ik niet zeker.

Deze video editors zijn gratis / open source:
 
VLC is toch een programma en geen formaat?

Zelf niet meteen ervaring mee, maar indien Windows, heb je Windows Movie Maker die je gratis kan gebruiken.
 
Vanmiddag stond ik daar weer hé. Kruispunt waar overal voorrang van rechts heerst. Komen tegelijkertijd met 4 uit elke straat. En daar sta je dan, blok. Den ene bolt dan wa vooruit, net als de andere. Allebei in de rem. Teken doen naar elkaar wie eerst mag. Ondertussen heeft de persoon links van mij het gehad en rijdt vooruit, net al die andere dat ook doet.

Voorrang van rechts, ik vind het zo'n belachelijke regel.
 
Vanmiddag stond ik daar weer hé. Kruispunt waar overal voorrang van rechts heerst. Komen tegelijkertijd met 4 uit elke straat. En daar sta je dan, blok. Den ene bolt dan wa vooruit, net als de andere. Allebei in de rem. Teken doen naar elkaar wie eerst mag. Ondertussen heeft de persoon links van mij het gehad en rijdt vooruit, net al die andere dat ook doet.

Voorrang van rechts, ik vind het zo'n belachelijke regel.
Voorrang van rechts is opzich niet zo'n hele moeilijke regel. Het is gewoon zo dat het voor een hele hoop bestuurders blijkbaar enorm moeilijk is en ze het dan ook helemaal niet snappen waardoor ze maar hoffelijk gaan zijn en andere bestuurders door laten of net voorrang gaan nemen waar het niet mag.
 
Voorrang van rechts is opzich niet zo'n hele moeilijke regel. Het is gewoon zo dat het voor een hele hoop bestuurders blijkbaar enorm moeilijk is en ze het dan ook helemaal niet snappen waardoor ze maar hoffelijk gaan zijn en andere bestuurders door laten of net voorrang gaan nemen waar het niet mag.
Ik woon in een streek waar enorm veel voorrang van rechts is. Op sommige plaatsen is het toch echt niet duidelijk. Iemand die niet van de streek is zal beginnen twijfelen, en dat zie ik ook veel gebeuren. Terwijl anderen dan zonder het te weten voorbij knallen.

Zo is er een weg die lijkt op een oprit. Vroeger stonden daar haaientanden. Die zijn weg. Er staat nergens een bord. Dus is het voorrang van rechts. Maar slechts weinigen die het weten.

Ik blijf het onnozel vinden. Ge zult mij niet snel van gedacht kunnen doen veranderen vrees ik.
 
Zo is er een weg die lijkt op een oprit. Vroeger stonden daar haaientanden. Die zijn weg. Er staat nergens een bord. Dus is het voorrang van rechts. Maar slechts weinigen die het weten.
Maar allez. Het is _altijd_ voorrang van rechts, tenzij anders aangegeven door een voorrangsbord. Twijfel je ook iedere keer of je voor dat rood licht moet stoppen of niet?
 
op de openbare weg hè :sarcastic:
Een oprit op de openbare weg? Wat bedoel je daarmee?
Mr. Anderson zegt dat die weg lijkt op een oprit, dan ga je in de meeste gevallen niet vertragen voor voorrang van rechts omdat je er op dat moment niet van uitgaat dat het een weg is. En dus ook geen voorrang van rechts geldt.
 
Een oprit op de openbare weg? Wat bedoel je daarmee?
Mr. Anderson zegt dat die weg lijkt op een oprit, dan ga je in de meeste gevallen niet vertragen voor voorrang van rechts omdat je er op dat moment niet van uitgaat dat het een weg is. En dus ook geen voorrang van rechts geldt.
Het zou een stuk interessanter zijn als @Mr.Anderson even de locatie zou delen. Zo hebben we het allemaal over hetzelfde.
 
Terug
Bovenaan