De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Grrrr.

Kent er nu echt niemand de verkeersregels meer?

Rij regelmatig op de N16 tussen Mechelen en Willebroek (richting A12), is volledig buiten bebouwde kom tussen Mechelen en Willebroek.

Er is daar een kort stuk waar je 50 mag (van daar waar je over het water gaat met de dubbele verkeerslichten voor de fietsers, tot een stukje voor bouwbedrijf IBO, totale lengte dikke 500 meter).

Aangegeven door borden van 50, het eerste net voor de brug en dan nog twee meer telkens net voorbij elk kruispunt je passeert. Zoals de wet voorschrijft telt zulk bord telkens tot en met het eerstvolgende kruispunt, staat er dan geen herhalingsbord meer dan wordt het gewoon terug de 70 km/h buiten bebouwde kom.

Ik denk ruwweg 80% van de chauffeurs de hele godganse N16 afrijdt aan 50 km/h vanaf het eerste bord dat ze tegenkomen, en niet enkel het kleine stukje waar de limiet telt.

Gebeurt in beide richtingen, richting Mechelen tot waar het overgaat in twee rijvakken, en richting Willebroek tot aan dat rond punt.

Zelfs op het werk een discussie met een collega, volgens hem is het 50 km/h tot je een bord tegenkomt waar de 50 km/h doorstreept is. WTF...
 
Zoals de wet voorschrijft telt zulk bord telkens tot en met het eerstvolgende kruispunt, staat er dan geen herhalingsbord meer dan wordt het gewoon terug de 70 km/h buiten bebouwde kom.

Ik denk ruwweg 80% van de chauffeurs de hele godganse N16 afrijdt aan 50 km/h vanaf het eerste bord dat ze tegenkomen, en niet enkel het kleine stukje waar de limiet telt.
Euhm ik zou ook denken dat het 50 is tot het tegendeel aangegeven is.. dus 50 met een streep door of een bord van 70
 
Euhm ik zou ook denken dat het 50 is tot het tegendeel aangegeven is.. dus 50 met een streep door of een bord van 70
En zo rijdt natuurlijk iedereen aan de foute snelheden hé!

Hoe zijn jullie aan een rijbewijs geraakt?

90peruur.jpg


Dit verkeersbord geeft aan wat de maximale snelheid is, als ze afwijkt van de algemene snelheidslimieten. Het is geldig tot en met het volgende kruispunt of tot een volgende verkeersbord dat dezelfde of een andere snelheidslimiet aangeeft

Bron: https://www.veiligverkeer.be/inhoud/regels-en-uitzonderingen-snelheid/
 
De sfeer hier is goed!
Ik heb mijn rijbewijs al 20 jaar dus ja da van mij kan nog in de papierversnipperaar in tegenstelling tot die plastieken kaartjes.
Ik heb er alleszins nog nooit last van gehad in het dagelijkse leven want aan elk kruistpunt zetten ze hier verkeersborden.
bende azijnpissers
 
Maar allez. Het is _altijd_ voorrang van rechts, tenzij anders aangegeven door een voorrangsbord. Twijfel je ook iedere keer of je voor dat rood licht moet stoppen of niet?
Waar zeg ik dat ik twijfel? Ik weet hoe voorrang van rechts werkt, ik vind het enkel een onnozele verkeersregel.

Er is ook in de buurt een straat, geen haaientanden, niets. Maar je moet voorrang verlenen. In de straat er dwars op staat een voorrangsbord, maar die is bijna niet zichtbaar door een haag van iemand die ervoor groeit.

Ik bedoel maar, het zorgt voor verwarring terwijl haaientanden en een voorrangsbord dat niet zijn. Imo.

De vergelijking met een rood licht is eveneens onnozel. Daar rijd ik altijd door want YOLO.

Het zou een stuk interessanter zijn als @Mr.Anderson even de locatie zou delen. Zo hebben we het allemaal over hetzelfde.
Neen.
 
Mss heeft de verwarring te maken met de zone-borden (bv bebouwde kom)?

En hier en daar laat de wegbeheerder ook wel eens steken vallen op vlak van signalisatie. Een paar jaar terug gold hier op de Steenweg zelfs een tijdje een verschillende snelheid afhankelijk van welke richting je reed. Ze waren toen vergeten een herhalingsbord te plaatsen na de herinrichting.
 
Heel de streek hier is één en al voorrang van rechts. Soms heel goed duidelijk, soms totaal niet. Ook totaal niet consequent en onlogisch, rijd je voorbij 3 straten met haaientanden, maken ze de 4de straat dan voorrang van rechts. Hoe dan ook, ik erger mij daar aan.

Hier wat zitten discussiëren over dat ene voorbeeld die ik gaf om dan te kunnen zeggen: 'ja kijk, voor mij is het wel duidelijk hoor Mr.Anderson', terwijl ik iedere ochtend daar mensen zie sukkelen, neen dank u.
 
Heel de streek hier is één en al voorrang van rechts. Soms heel goed duidelijk, soms totaal niet. Ook totaal niet consequent en onlogisch, rijd je voorbij 3 straten met haaientanden, maken ze de 4de straat dan voorrang van rechts. Hoe dan ook, ik erger mij daar aan.

Hier wat zitten discussiëren over dat ene voorbeeld die ik gaf om dan te kunnen zeggen: 'ja kijk, voor mij is het wel duidelijk hoor Mr.Anderson', terwijl ik iedere ochtend daar mensen zie sukkelen, neen dank u.
Maar als er op die baan van rechts haaientanden staan, ga je toch op uw hoofdbaan een voorrangsbord hebben. Is dat dan niet aanwezig? En waarom wil je nu eigenlijk niet gewoon de google streetview situatie laten zien? Want je houdt nu gewoon de discussie gaande zonder ons inzicht te geven.
 
Ik heb al een paar keer gedacht dat zo'n elektrische steps best gevaarlijk zijn, maar vannacht werd het toch bevestigd.
Heb samen met een paar vrienden een ambulance mogen bellen voor ne zot op zo'n step. We hebben zijn val zelf niet zien gebeuren, maar aan de hoeveelheid bloed op het wegdek en op zijn gezicht + de kleerscheuren was het toch best stevig.

We hadden hem vlak voor de crash ook nog zien rijden en wij zeiden toen al tegen elkaar dat die veel te snel ging. Nadien is die het hoekje om gegaan en daar op de grond gegaan.
 
Euhm ik zou ook denken dat het 50 is tot het tegendeel aangegeven is.. dus 50 met een streep door of een bord van 70
Wtf. Echt basiskennis hoor...

De sfeer hier is goed!
Ik heb mijn rijbewijs al 20 jaar dus ja da van mij kan nog in de papierversnipperaar in tegenstelling tot die plastieken kaartjes.
Ik heb er alleszins nog nooit last van gehad in het dagelijkse leven want aan elk kruistpunt zetten ze hier verkeersborden.
bende azijnpissers
Oei, 't wordt kwaad. Voor iemand die al 20 jaar een rijbewijs heeft, reageer je hier toch vrij puberaal hoor. Je bent mis, de wettekst wordt geciteerd en gelinkt, en je reageert met scheldwoorden. Classic. :')
 
Vandaag ook wel iets raars tegengekomen, op de autosnelweg, er kwam ene (grijze opel vivaro denk ik, nieuw model, met LED lichten?) af aan vrij hoge snelheid en heel de tijd met z'n grootlichten aan het knipperen, maar dat knipperen was zo constant, precies of het automatisch ging. Was ook maar vreemd
 
Vandaag ook wel iets raars tegengekomen, op de autosnelweg, er kwam ene (grijze opel vivaro denk ik, nieuw model, met LED lichten?) af aan vrij hoge snelheid en heel de tijd met z'n grootlichten aan het knipperen, maar dat knipperen was zo constant, precies of het automatisch ging. Was ook maar vreemd
Het was een Opel, dus waarschijnlijk gewoon een elektrisch defect.

Trouwens, woon jij niet in Krombeke? Herinner mij daar iets van met uw oude nick?
 
Haha, nee, reed vrij snel (richting de 150-160 leek me)

Woonde (ouderlijk huis), nu naar Poperinge :)
Ahja, dan zit je toch al bijna een kwartier van mij vandaan ondertussen. :unsure:

Nee, er is iemand in Krombeke met exact dezelfde BMW als gij (of je moest al nieuwe hebben), die ik regelmatig tegenkom en denk dan telkens dat gij het zijt. :p
 
Terug
Bovenaan