De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Mijn auto (Mercedes) geeft geen enkel signaal als ik wil sluiten en het lukt niet.
Dat kan gebeuren doordat ik wat verward ben of ik nu die startknop nu ingedrukt heb of niet, want dat is heel moeilijk te zien in de auto of je die nu afgezet hebt of niet. Alle schermen blijven namelijk aan tot je uitstapt.
En dan loop je weg en druk je op de sluitknop op de sleutel en ga je er van uit dat de auto sluit.
Het is mij al eens voorgevallen dat het niet sloot. En ik krijg daar dus geen enkele reactie van de auto voor.
Tegen de avond was de batterij daardoor platgevallen.
Dus nu heb ik dat trompend geluid opgezet om te voorkomen dat mij dit ooit nog gebeurt.
Dat klikken van de sloten is voor mij niet hoorbaar genoeg. En de 4 pinkers moet je altijd specifiek naar kijken, ik sluit de auto eigenlijk altijd als ik er van wegloop. En dan wil ik er op kunnen vertrouwen dat dit ook gewoon gebeurt.

Als ik kon, had ik dat getromp wel wat stiller gezet. Want in een afgesloten parkeergarage klinkt die soms wel erg luid door de echo.

Want even omkijken wanneer je de auto sluit is te lastig natuurlijk. Liever heel de straat irriteren met uw trompend geluid. Want ook in nauwe straten heb je een echo-effect.

Alsof er nog niet genoeg getrompt wordt voor vanalles en nog wat:
- "Hey, ik ken u! Laten we een trompconcert geven!"
- De taxi-chauffeur is er: tromp tromp
- Persoon 1 van het gezin zit al in de auto en wacht op persoon 2 van datzelfde gezin: tromp tromp
- De persoon voor u reageert een seconde te traag aan een groen licht: tromp tromp
- Andere random frustraties: tromp tromp
- Enzovoort.

Ik snap gewoon niet hoe mensen altijd zoveel lawaai kunnen maken voor hun eigen zonder erbij stil te staan dat er tientallen andere mensen misschien totaal geen boodschap hebben aan uw geproduceerd lawaai. Ik heb het dan enkel over makkelijk te vermijden lawaai natuurlijk.
 
Troost u , hier woont een vrachtwagen chauffeur recht tegenover.
Blijkbaar vinden andere camionneurs dat plezant om eens een claxon concert te geven als ze daar passeren ... om 06u00 's morgens

Als ik ooit in den bak vlieg omdat ik er een serieus wat lappen heb gegeven, zal dit de oorzaak zijn
 
Mensen die aan 110-115 voorbij steken op de autostrade en dan plots versnellen naar 130-135 eenmaal ze hebben ingehaald. The fuck, oprotten met je kamertemperatuur IQ.

Second.

Mijn verklaring daarvoor is dat die mensen niet rationeel rijden maar emotioneel. Puur op het gevoel. Wanneer ze inhalen komen ze in een soort "vernauwing" terecht waarbij het een menselijke reflex is om voorzichtiger te zijn. Ergo trager rijden. Van zodra ze ingehaald hebben, is er terug die open ruimte en gaat de gas erop. Wellicht (hopelijk!) allemaal onbewust maar wel mega irritant natuurlijk want voor een vlotte doorstroming van het verkeer is exact het omgekeerde nodig. Dat zijn de types die de eerste opstoppingen/accordeonfiles veroorzaken bij druk verkeer.
 
Spiegels die inklappen > toetergeluid

Mij stoort het nu wel niet want da's wel maar heel kort bij Mercedessen heb ik gemerkt.
 
Second.

Mijn verklaring daarvoor is dat die mensen niet rationeel rijden maar emotioneel. Puur op het gevoel. Wanneer ze inhalen komen ze in een soort "vernauwing" terecht waarbij het een menselijke reflex is om voorzichtiger te zijn. Ergo trager rijden. Van zodra ze ingehaald hebben, is er terug die open ruimte en gaat de gas erop. Wellicht (hopelijk!) allemaal onbewust maar wel mega irritant natuurlijk want voor een vlotte doorstroming van het verkeer is exact het omgekeerde nodig. Dat zijn de types die de eerste opstoppingen/accordeonfiles veroorzaken bij druk verkeer.
Klopt.
Meer nog, volgens mij komt dit door een onverwerkt jeugdtrauma waardoor deze angststoornis en depressie (check de meeste mensen hun depressief gezicht tijdens het rijden) op latere leeftijd optreedt. Chronische traumatisering in de jeugd kan ernstige gevolgen voor de ontwikkeling van het kind hebben. Ook zijn er grote gevolgen voor de manier waarop men op volwassen leeftijd latere stressvolle situaties het hoofd biedt, voor de regulatie van emoties en het onderhouden van de wagen.
 
Vanmiddag iemand in een Seat Ibiza. Heel basic/stock model. Jonge kerel. Zonnebril op. Zetel tot tegen de achterzetel.

1. vlamt zonder kijken de voorrang van rechts uit (hij had voorrang)
2. gaat in z'n voorligger zijn gat plakken
3. begint weg en weer te wiebelen achter z'n voorligger
4. haalt voorligger in, maar moet ferm duwen om hem in te halen terwijl voorligger geen extra gas geeft

Voorligger was nen A5.

Is hij die eindelijk voorbij, doet hij hetzelfde met zijn nieuwe voorligger, ne X5.

't Was onnozel die gast bezig te zien. Maar uiteindelijk wel grappig. Rijden de autostrade op. Meneerke plankgas waarschijnlijk. Komen die A5 en X5 hem voorbij gereden alsof het niets is. Hij zat nog net niet mee te schudden zoals ge vooruit wilt op de botsauto's.
 
Mensen die aan 110-115 voorbij steken op de autostrade en dan plots versnellen naar 130-135 eenmaal ze hebben ingehaald. The fuck, oprotten met je kamertemperatuur IQ.
ge hebt er ook die achter u rijden gedurende een tijd, u dan inhalen aan 130-135 om dan voor u te gaan rijden en dan af te zakken naar 110-115, zodat ge ze terug moet inhalen, maar eenmaal ge dat doet, gaan ze weer naar 120-125.
 
ge hebt er ook die achter u rijden gedurende een tijd, u dan inhalen aan 130-135 om dan voor u te gaan rijden en dan af te zakken naar 110-115, zodat ge ze terug moet inhalen, maar eenmaal ge dat doet, gaan ze weer naar 120-125.
Of: ze rijden al 10km achter u, maar op het moment dat je een tragere voorligger nadert, beginnen ze u in te halen waardoor je zelf moet afremmen. :angry:
 
ge hebt er ook die achter u rijden gedurende een tijd, u dan inhalen aan 130-135 om dan voor u te gaan rijden en dan af te zakken naar 110-115, zodat ge ze terug moet inhalen, maar eenmaal ge dat doet, gaan ze weer naar 120-125.
Dat gelukkig nog nooit meegemaakt, nu ja wort ook amper ingehaald :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Spiegels die inklappen > toetergeluid

Mij stoort het nu wel niet want da's wel maar heel kort bij Mercedessen heb ik gemerkt.

Een auto met ingeklapte spiegels is toch lelijk om te zien staan... In 99% vd gevallen ook compleet nutteloos.
 
Een auto met ingeklapte spiegels is toch lelijk om te zien staan... In 99% vd gevallen ook compleet nutteloos.
Haha en ik vind dat net mooier :D

Ik vind die functie alles behalve nutteloos als je in een straat parallel staat geparkeerd tbh.
 
Troost u , hier woont een vrachtwagen chauffeur recht tegenover.
Blijkbaar vinden andere camionneurs dat plezant om eens een claxon concert te geven als ze daar passeren ... om 06u00 's morgens

Als ik ooit in den bak vlieg omdat ik er een serieus wat lappen heb gegeven, zal dit de oorzaak zijn
Zelfde geval hier. Buurman is ne bouwvakker. Elke ochtend om 5h stopt hier een werfcamionette die hem komt oppikken. Steevast 5x claxongewijs laten weten dat em gearriveerd is. Ziet dan da ge verdomme om 2 voor 5 buiten staat. Heb 't al ne keer aangekaart maar tot op heden nog niet veel verandering gemerkt. Mss eens met zo ne toeter op gas om 3h eens aan z'n venster gaan amuseren. Zijne frank zal dan wel vallen. Als ik geen schup in mijne nek geklopt krijg tenminste want 't is ne 'vieze'.
 
Het was vandaag precies de dag van "laat ons 50-55 rijden waar je 70 mag". Liefst gecombineerd met afwisselend wat over de middellijn en het fietspad zwalpen zodat meteen ook duidelijk is waarom ze zo traag rijden.
 
Terug
Bovenaan