De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Werken op de E17 en dan gaan ze midden in de werken nog een accident zetten ook. Kbedoel waar zijn we mee bezig
Het was een verschrikking, ik was met de moto aant bollen en de normaal rustige baantjes tussrn Beervelde en Lokeren zaten vol met wazerijders. Ipv rustig 70 - 90 karren was het nu treintje rijden in beide richtingen

Het was een verschrikking, ik was met de moto aant bollen en de normaal rustige baantjes tussrn Beervelde en Lokeren zaten vol met wazerijders. Ipv rustig 70 - 90 karren was het nu treintje rijden in beide richtingen
't was echt verschrikkelijk vandaag. 's morgens pak ik normaal de snelweg naar Lokeren, maar Waze zegt al 2 dagen dat binnendoor sneller is. En vanavond gaf Waze 1u20 aan of zoiets voor de snelweg. Dat is x3 van de normale reistijd. 's avond kies ik er sowieso meestal voor om binnendoor te rijden omdat ik dat - vooral met de moto- aangenamer vind, maar denk dat ik er nu toch ook een dikke tien minuten langer over gedaan heb door de drukte.

Camion van marina-verhuur.nl die blijkbaar vond dat de snelheidslimiet van 70 bij de werken op de E17 maar een suggestie is en eerst zat te fahren en dan al claxonerend is voorbij gestoken om dan 10m voor mij toch weer te moeten inhouden voor de camions die zich wel aan de snelheid hielden.

Btw, kan het zijn dat op het einde van de werken enkel een 'einde werken'-bord staat, maar eigenlijk geen einde snelheidsbeperking?

Linkiewinkie

Vinden we dat normaal dat als je op zo'n smalle weg fietst, en je komt een groep van 30 renners tegenliggend tegen, dat die zich over 2 rijen van 15 renners verdelen waarbij elke rij renners 1 kant van de weg inneemt om zo de kasseien te mijden?
Waarbij ik dus gedwongen wordt tot het uiterst stukje rechts, minder dan de helft van mijn rijkant. Al een geluk dat ik met een koersfietsstuur reed en niet met mijn mtb. 1 iemand die niet oplet in de rij en het is er frontaal op terwijl ik 30 en rij wss nog harder rijden.

Ook dikke fuck you aan de auto's die mijn voorrang afnemen, die gevaarlijk dichtbij blijven rijden, al dan niet met een L op de achterruit, of mij van de baan duwen omdat er een tegenligger komt en ze mij niet fatsoenlijk voorbijgereden zijn.

Plots platte band op de R4, gelukkig nog veilig op de pechstrook geraakt. Zo een gezellig stuk waar minstens om de 20 seconden een camion passeert want het was spits.
- Na enkele minuten eindelijk veilig uit mijn auto kunnen stappen - er lag teveel gerief in om via de passagierskant te kruipen. Pechverhelping van de leasemaatschappij gebeld. "Meneer, u moet de politie bellen want dat is een autosnelweg dus dat is voor FAST"
- 112 gebeld, die pas na minuten lang opnemen. "Tussen Zelzate en Gent is dat geen autosnelweg meneer, dit is voor de gewone takeldienst"
- terug de pechverhelping gebeld en zeer duidelijk uitgelegd waar ik stond, via Google maps wist de persoon exact waar ik stond. "Ah ok dat zou inderdaad een gewone autoweg kunnen zijn. De takeldienst komt binnen het uur" - het is daar inderdaad een stuk waar je 90 mag en er ook enkele kruispunten met lichten zijn.
- VIJFTIG minuten later opnieuw telefon van de lease: "Sorry meneer ze kunnen u daar toch niet takelen, dit is effectief voor de politie"
- terug de flikken gebeld en aangedrongen dat ik ondertussen al meer dan een uur langs de kant stond met voorbijrazende camions. Eerst stribbelden ze nog wat tegen maar uiteindelijk toch "ok u mag Lybaert depannage bellen, die zijn FAST"
- naar Lybaert gebeld: "A ja dat stuk is inderdaad enkel voor FAST met signalisatiewagen. Maar je moest niet bellen want we zijn al onderweg hoor"

Uiteindelijk stond ik anderhalf uur later bij het depot van Lybaert, waarvan ik wist dat ze op anderhalve kilometer lagen van waar ik stond :wallbash:
Maar als ik ze zelf had gebeld ipv eerst de lease te verwittigen had ik vast en zeker alles zelf mogen betalen.
Dan de dag erna nog 7 verschillende telefoons mogen doen naar de lease, die zijn nog erger dan de ambtenarij ("nee daar weet ik niets van, u moet bij deze persoon zijn"), want mijn auto moest nog naar de bandencentrale gesleept worden en ik wist niet van hoe, wat of wanneer.

Hoe kan al deze shit bijeen nu goedkoper zijn dan gewoon gelijk vroeger een reservewiel of op zijn minst een thuiskomerke te voorzien??? Dan was ik net als toen ik 5+ jaar geleden hetzelfde tegenkwam gewoon na een kwartier weer onderweg geweest.

Deze ochtend heb ik zoveel fietsers zonder licht zien fietsen en bijna een aanrijding gehad met een vrouw die door het rood licht reed.
Hopelijk de rit naar huis straks wat rustiger.

Hoe kan al deze shit bijeen nu goedkoper zijn dan gewoon gelijk vroeger een reservewiel of op zijn minst een thuiskomerke te voorzien??? Dan was ik net als toen ik 5+ jaar geleden hetzelfde tegenkwam gewoon na een kwartier weer onderweg geweest.
Idd, groot gemis bij nieuwe wagens. Dat is ook gewoon voor de co-regels, want zonder reservewiel weegt de auto minder. Zelfde als kleinere brandstoftanks gebruiken.
Bij de mijne zat er zo'n spuitbus en compressor, de eerste aankoop die ik deed was een volwaardig reservewiel en krik, want zelfs een krik zit er niet meer bij.
Toen we in 2017 onze Fiat 500 kochten konden we kiezen tussen een model met start-stop en een zonder. Die zonder had effectief nog een thuiskomertje en start-stop is toch iets dat ik elke rit af leg, dus zelfs met die paar euro's per jaar extra wegentaks is de keuze snel gemaakt.

Diksmuide is toch ook een rampgebied qua verkeer

- 40min in de file ofzo van kaaskerke tot de ijzerbrug. Heel die stad is verkloot door verkeer. Dat probleem was er al 40 jaar geleden en ze hebben er nog altijd niks aan gedaan.

- Mensen die 70 rijden in 30-zones en fietstraten...

Diksmuide is toch ook een rampgebied qua verkeer

- 40min in de file ofzo van kaaskerke tot de ijzerbrug. Heel die stad is verkloot door verkeer. Dat probleem was er al 40 jaar geleden en ze hebben er nog altijd niks aan gedaan.

- Mensen die 70 rijden in 30-zones en fietstraten...
Ze zijn bezig met de ring aan te leggen, vanaf de Delhaize (kaaskerke) zou je dan rechtstreeks uitkomen op de N369 richting Ieper (en omgekeerd natuurlijk). Vrachtverkeer naar de Heernisse zou via een rotonde ook rechtstreeks toegang krijgen zodat ze niet meer langs het VTI moeten.
De gemeente was naar verluidt wel vergeten om bij de aanvraag voor de vergunningen er een aan te vragen voor de brug over de IJzer, dus de werken liggen stil. :unsure:

Dan zitten ze natuurlijk nog met het probleem aan de markt met het verkeer van en naar Middelkerke, geen idee wat daar het plan is, maar 't is zoals je zegt, de binnenstad is daar gewoon enorm onaangenaam door het doorgaand verkeerd.

Hier komt de aansluiting met de industriezone, je kan in de contouren en hier en daar al aangelegde stukken asfalt zien hoe de route zal worden, maar ze zijn daar nu al zo lang aan bezig dat ik dat niet binnen de 5 jaar zie gebeuren allemaal.

Ze zijn bezig met de ring aan te leggen
Er ook al in de file gestaan, was zeer onaangenaam omdat het nergens met borden aangekondigd was vanaf de E40 Middelkerke. Kom je vlot tot net voor het centrum binnen gereden en helemaal naar links via binnenbanen omlegging via het station, daar 30min vastgezeten. Ze hadden daar toen al tijdelijke verkeerslichten mogen zetten...
Nu vermijd ik het ten alle koste.

Ik ben het zo beu dat je op zondag niet meer op een normale manier een rit met de koersfiets kan doen. ALTIJD wel ergens fietsers die tegen de richting rijden, en als je er iets van zegt beginnen ze van hun oren te maken. Op sommige plaatsen weet ik al dat ik niet meer op een normale snelheid door een binnenbocht kan, want er zal wel weer eentje rijden.

Mensen altijd maar klagen over de "wielerterrorist". Maar het volk dat sinds corona de fiets heeft ontdekt is nog 10x erger.

fietsers die over fietsers klagen, dat ik dat nog mag meemaken 🥲 I can die in peace now.
Heel dit topic staat vol met automobilisten die klagen over andere automobilisten 🤡.

Ook op weg naar het werk is het gewoon verschrikkelijk geworden. Er is er dit jaar eens eentje tegen mijn elleboog gereden, die op haar bakkes de straat op ging. Ik zou me vaker wat breder moeten zetten, maar als er een auto over rijd ben ik de klos natuurlijk.

Heel dit topic staat vol met automobilisten die klagen over andere automobilisten 🤡.

Ook op weg naar het werk is het gewoon verschrikkelijk geworden. Er is er dit jaar eens eentje tegen mijn elleboog gereden, die op haar bakkes de straat op ging. Ik zou me vaker wat breder moeten zetten, maar als er een auto over rijd ben ik de klos natuurlijk.
Dus eigenlijk erger je je gewoon zoals al de rest aan het egoisme in het verkeer.

Ontopic:
Een of andere spast die het nodig vond om vanavond eens wat te gaan bumperkleven bij mijn bestelwagen op een weg waar je 70 mocht en ik 70 reed. Toen ik een fietser overstak en hij die bijna ommaaide omdat hij onmogelijk kon zien dat die voor mij reed was natuurlijk mijn schuld aan het klank en lichtspektakel te zien toen hij mij daarna inhaalde. Om dan nog eens zijn superioriteit duidelijk te maken door te gaan brake checken. Er zijn toch echt wel veel te veel debielen op de weg.

Dus eigenlijk erger je je gewoon zoals al de rest aan het egoisme in het verkeer.
Egoïsme noem ik aan een uitrit op de autostrade nog mensen voorbijsteken. Aan de juiste kant van de weg rijden is toch een vrij simpel basisprincipe. Ik kijk al uit naar de dag waarop we dit ook met de wagen normaal gaan beginnen vinden.

Ter hoogte van Waterloo afrit richting Charleroi, van 3 naar 2 vakken.
Linkervak moet ritsen naar middenvak voor doorgaand verkeer, rechtervak om verder rechtsaf te slaan.
Natuurlijk haalt iedereen zogezegd onwetend langs het rechter vak in om dan weer naar het middenvak te gaan, resultaat = nog meer vertraging en dubbel ritsen, terwijl het goed aangeduid is met borden. Zielige egoïstische mensen die denken recht te hebben om er als eerste voor te kruipen, telkens weer opnieuw zielepoten zonder manieren met een slechte opvoeding. De mensen die dan nog eens veel te braaf zijn laten die er dan tussen want ze stoppen anders de boel op het rechtervak op.

Wat later willen we een broodje kopen in een tankstation, we staan mooi in de wachtrij, 2 mensen voor ons, 4 achter ons. Komt er enen doodleuk af die voor ons springt en besteld. Toch eens goed ons gedacht gezegd... Type met air max en trainingspak op, nem tah. Geen opvoeding gekregen van z'n mama. Fucking mannelijke 'Karen' die denkt dat 'm alles mag...

Dan nog wat verder in provincie Luxemburg... Terwijl ik op het 3de vak een rij auto's op het rechter en middenvak voorbijsteek aan 126, plots een BMW M5 die luid sputterend aan m'n konthaartjes aan het peuteren was. 'k Dacht ja, 't kietelt toch wat, dus ik accelereer ferm met m'n Tesla Model 3 AWD, en steek die rij auto's dus wat sneller voorbij. Gaat 'm wel niet naast mij rijden om z'n gesputter nog eens te laten horen en z'n instagram handle te tonen op z'n getinte ruiten, om dan wat verder z'n linker pinkers aan te zetten voor mij, teken gevende om dus wat te racen... Zucht...

'k Mag nog maar van vandaag terug rijden (weekend rijverbod) en heb m'n origineel rijbewijs nog niet eens terug afgehaald en ingewisseld aan de griffie van de politierechtbank... Dan ga ik zeker racen...

Zaterdag auto net door de carwash gestoken en dan direct doorgereden naar de supermarkt. Ik kom buiten, wil m'n zoon in den auto laten stappen en zie een bluts in de passagiersdeur zitten. Een kap erbij die dwars door de lak gaat waarbij de geschonden lak er nog half aanhangt. Iemand had z'n deur opengeslaan tegen mijnen auto.

Ik heb een 10 minuten staan wachten om te checken of die naast mij, wanneer z'n deur opengaat, overeenstemt met juiste positie. Maar ik moest nog naar een andere winkel en die sloot binnen 20 minuten. Dan maar weg gereden.

Wat doen jullie in zo'n geval? Politie bellen moet je al niet doen, die gaan u niet helpen. Discussiëren, aanrijdingsformulier invullen,...?

Wat mij heel hard frustreerd is dat alle blutsen, krassen, enz. in mijn wagen door iemand anders zijn, allemaal van op een parking. Terwijl ik nu nog nooit, maar echt nooit, m'n deur 'perongeluk' heb opengezwaaid tegen een andere wagen. Ge moet toch al serieus uw best doen om er een bluts in te slaan + door de lak te zitten. Bende onrespectvolle marginalen.

Bij wegversmallingen heb je mensen die de voorrangsregels totaal negeren en dan nog kwaad kijken omdat jij voorrang hebt en de andere moet wachten.

Wat gaat er toch in sommige fietsers hun hoofd om?

Zaterdag op een smalle baan tussen de velden.
(type baan waar als 2 auto's kruisen, je allebei serieus moet uitwijken om nipt te kunnen passeren)

Zie al van ver 2 fietsters afkomen.
Naast mekaar met +/- een meter tussen elkaar.

Ik vertraag en ga uiterst rechts rijden. (wel nog op de baan, niet in de berm)
Blijven gewoon om mij af komen en doen teken dat ik opzij moet.

Kerels ga gewoon eens wat dicht bij mekaar of achter elkaar rijden, dan kunnen we zonder probleem elkaar passeren.
Na wat gevloek, zijn ze dan toch achter mekaar door gereden.

Voor hetzelfde geld ben ik ne zot en maai ze van de baan.

Terug
Bovenaan