Plots platte band op de R4, gelukkig nog veilig op de pechstrook geraakt. Zo een gezellig stuk waar minstens om de 20 seconden een camion passeert want het was spits.
- Na enkele minuten eindelijk veilig uit mijn auto kunnen stappen - er lag teveel gerief in om via de passagierskant te kruipen. Pechverhelping van de leasemaatschappij gebeld. "Meneer, u moet de politie bellen want dat is een autosnelweg dus dat is voor FAST"
- 112 gebeld, die pas na minuten lang opnemen. "Tussen Zelzate en Gent is dat geen autosnelweg meneer, dit is voor de gewone takeldienst"
- terug de pechverhelping gebeld en zeer duidelijk uitgelegd waar ik stond, via Google maps wist de persoon exact waar ik stond. "Ah ok dat zou inderdaad een gewone autoweg kunnen zijn. De takeldienst komt binnen het uur" - het is daar inderdaad een stuk waar je 90 mag en er ook enkele kruispunten met lichten zijn.
- VIJFTIG minuten later opnieuw telefon van de lease: "Sorry meneer ze kunnen u daar toch niet takelen, dit is effectief voor de politie"
- terug de flikken gebeld en aangedrongen dat ik ondertussen al meer dan een uur langs de kant stond met voorbijrazende camions. Eerst stribbelden ze nog wat tegen maar uiteindelijk toch "ok u mag Lybaert depannage bellen, die zijn FAST"
- naar Lybaert gebeld: "A ja dat stuk is inderdaad enkel voor FAST met signalisatiewagen. Maar je moest niet bellen want we zijn al onderweg hoor"
Uiteindelijk stond ik anderhalf uur later bij het depot van Lybaert, waarvan ik wist dat ze op anderhalve kilometer lagen van waar ik stond

Maar als ik ze zelf had gebeld ipv eerst de lease te verwittigen had ik vast en zeker alles zelf mogen betalen.
Dan de dag erna nog 7 verschillende telefoons mogen doen naar de lease, die zijn nog erger dan de ambtenarij ("nee daar weet ik niets van, u moet bij deze persoon zijn"), want mijn auto moest nog naar de bandencentrale gesleept worden en ik wist niet van hoe, wat of wanneer.
Hoe kan al deze shit bijeen nu goedkoper zijn dan gewoon gelijk vroeger een reservewiel of op zijn minst een thuiskomerke te voorzien??? Dan was ik net als toen ik 5+ jaar geleden hetzelfde tegenkwam gewoon na een kwartier weer onderweg geweest.