De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ahja ook altijd mooi. Die ringen en armbanden die je tegen de deur hoor tokkelen. Of handtassen die overal tegenkletsen, de gordel die ze laten terugschieten en dat overal tegenaan kletst. Ik heb een hele hoop kleine krasjes aan de handvaten van elke deur, behalve die van de bestuurder. Mijn vriendin is gelukkig wel redelijk secuur intussen, ware het niet dat ze nog steeds denkt dat een autodeur enkel dicht klapt wanneer je die met een sonic boom dichtklapt met de kracht van 1000 supernovas.

Het enige aan de buitenkant dat niet metaal is en dus veel minder krasgevoelig zijn die fucking handvaten. Better yet, uw ring kletst tegen de onder of binnenkant van dat handvat. Dus helemaal geen schade.

Ja natuurlijk want ze moeten EN hun handtas EN hun laptoptas EN eventuele boodschappen in 1x uit de auto nemen..

Hoe vaak het bij de vorige auto's al is voorgevallen dat ze iets uit de auto wil nemen en haar handtas van haar schouder schuift tot tegen het portier..
Eigenlijk komt het neer zoals bij alles, doe een beetje kalm en rustig, maar alles moet altijd vliegen en zo snel mogelijk

Straks eens kijken of het een diepe kras is, misschien krijg ik het er zelf uit. Voorlopig moet ik het doen met "Je ziet het niet fel" en "ik deed het niet opzettelijk", dat moest er nog aan mankeren ook 😂

A zo druk op de baan. Met die werken op de E17 is het toch echt merde. Zeker als camions ook binnendoor gaan rijden en dan op dorpskernen komen waaŕ ze elkaar nipt kunnen passeren. Voeg er dan nog een foutparkeerder op 5m van een kruispunt of voor een bocht bij en alles staat stil.

Ik ben deze ochtend hier voorbij gereden:

Echter neemt momenteel het onkruid werkelijk de helft van het fietspad in. Over luttele dagen begint de school weer, en zelfs zonder dat. Het is gewoon een regelrechte schande dat dit bestaat.
Dat zijn de wegen waarbij een wieleramateur regelmatig kwaad wordt op mij en van mening is dat ik in de weg loop. (als loper he)
Zelfs als ik op het gras loop krijg ik regelmatig gemene reacties. Het is dan nog steeds krapjes.

Maar ja wat moet ik anders? Daar niet lopen? Fair enough maar kan men dan niet beter wijzen in de richting van de gemeente of de wegbeheerder?

Vaak is dat een kind die de passagiersdeur open smijt en dan rijdt de ouder maar snel weg. Kans is dus groot dat de brave mens naast u onschuldig was.

Type mens dat bloed ruikt wanneer het hen overkomt maar angshaastig naar een winkel in het volgende dorp rijdt om te vermijden dat zij opdraaien voor de schade.

Reden waarom de kinderen thuis de portieren zelf niet mogen openen. Enfin, ik parkeer mij sowieso in een uithoek, ik wil einde lease geen geld aftikken voor schade die ik niet zelf gemaakt heb. Regelmatig komt er dan op een verder lege parking dan nog iemand naast staan. Alsof ze niet kunnen parkeren als ze visueel geen andere auto zien om mee te vergelijken. Maar deze is bijna 3 jaar en nog deuk/schadevrij op steenslag na.

De vrouw parkeert wel overal tussen met haar auto, maar we doen de portieren van de kinderen altijd zelf open. Want die kijken idd naar niets.

Milde ergernis, maar het valt wel op als het 2 keer op 1 dag gebeurt: auto's die 45-50 rijden waar je 70 mag (en duidelijk aangegeven), maar wanneer je ze voorbij gestoken hebt, vinden ze plots hun gaspedaal en gaan ze 90 rijden om te komen bumperkleven.
Waarom je je snelheid bijna moet verdubbelen in zo'n geval is mij een raadsel.

Milde ergernis, maar het valt wel op als het 2 keer op 1 dag gebeurt: auto's die 45-50 rijden waar je 70 mag (en duidelijk aangegeven), maar wanneer je ze voorbij gestoken hebt, vinden ze plots hun gaspedaal en gaan ze 90 rijden om te komen bumperkleven.
Ook al een paar keer voor gehad.
Gekrenkt ego waarschijnlijk.

Overmorgen gedaan met de relatieve rust op de baan.
Deze week was het al drukker. Meer aanschuiven geblazen en agressievere bestuurders, had ik de indruk.
Aftellen tot de herfstvakantie...

Simpel uitgelegd: die camerabeelden lopen niet weg. Dus daar hoeft geen ploeg naar toe gestuurd worden.

In het geval van de portier zal die wagen niet blijven staan. Dus daar is het wel nuttig om een ploeg heen te sturen
Soms wel, 2 x gehad dat Colruyt niet meewerkte om de beelden op te slaan en door te geven.
1 x lange kras over bijna de hele lengte van de deur van m'n T5, 2de keer achterbumper van m'n Tesla.

Allebei vluchtmisdrijf.

Sindsdien maak ik af en toe foto's als ik vermoeden heb dat er wat zal kunnen gebeuren... Soms gebeurd het ook als mesen terug instappen...

Oudere mensen in combinatie met elektrische wagens (en bijhorende vermogen), komisch en gevaarlijk

Vandaag stond ik in de file, op het vak naast mij een oudere man in een EX30
Elke keer de camionette voor hem 5m vooruit ging zag je hem accelereren om dan vol op de rem (neus van de auto dook naar beneden)

Die man zat continu voor zich te kijken met een focus a la Verstappen voor de beslissende qualificatie en 2 handen in het stuur geknepen.

Ik denk dat die mens de schrik van zen leven had 😂 (en die in de camionette voor hem ook)

Vorige week nog een ouder koppel tegen gekomen in een ix3. Schuddend omdat ze gas-los-gas-los deden en telkens te vlot aanzetten
Dan zou Tesla chill mode wel een goeie zijn voor deze mensen, ik kan me inbeelden dat zoiets niet bestaat bij andere merken...?

Doe vooral wat je zelf wil. Maar nu zit je bij wijze van spreken 'uw kas op te fretten' omdat de politie niets doet. Terwijl je had kunnen bellen en dat er misschien een oplossing was.

Ben zelf al genoeg voor zo'n zaken ter plaatse geweest en het eaf ingevuld.
Rechtsbijstand hun werk laten doen kan ook.
Moest zo bij het hotel van een klant eens camerabeelden opzoeken van een aanrijding op een wagen die geparkeerd stond voor hun gevel, 't ging een paar dagen duren want die klant had nog een VDSL Internetverbinding met 1 Mbit upload. Euromex zat hier wel goed achter en polste om de 2-3 uur naar de status... 3 dagen later de beelden, bedankje vanwege hun klant want de aanrijding was perfect te zien samen met de nummerplaat en 't gezicht van de chauffeur. Die was zelfs nog uitgestapt, er werd daarbij dus klacht neergelegd wegens vluchtmisdrijf en die mens kreeg er zelfs een rijverbod voor.

Kan inderdaad goed zijn. Ik ga de raad van mijne maat opvolgen denk ik. 'Zet uwen auto op 't einde van de parking en wandel dan 3 minuten langer, de mensen kijken achter niets meer.'
Maar dan nog. Dit doe ik tegenwoordig wel vaker sinds de 2 Colruyt incidenten, maar heb al gehad als ik terugkwam er links en rechts van m'n wagen 2 grote familiewagens stonden met elk 2-3 kinderen... Omdat het zogezegd veiliger is om uit te stappen met die mormels op een minder druk deel van de parking.
Terwijl er bv. wat verder nog een hele rij plaatsen vrij was, m'n wagen was precies een magneet. Irritant!

Ohja, ook al voorgehad, dan erger ik mij aan zo'n mensen terwijl ik het af en toe zelf onbewust doe, zonder het bumperkleven dan.
Ik vind het in sommige wagens wat moeilijk om op lage snelheid exact de limiet aan te houden, dan wordt dat 45-50-48-45-50-42 enz... Van zodra ik kan gebruik ik op langere stukken wel adaptive cruise control of autopilot op Tesla... Met moderne wagens is dat leuk, met oudere, zlnder cruise control of met de analoge wijzers kan ik me inbeelden dat dit nog wat moeilijker is...

Ook al een paar keer voor gehad.
Gekrenkt ego waarschijnlijk.
Wel in mijn geval niet, ik ga dan niet bumperkleven zoals sommigen doen, maar ik realiseer me dan net dat ik andere mensen erger door ofwel onbewust trager te rijden, en pas me dan aan door wel op de limiet te rijden.

We ergeren ons allemaal wel aan iets, maar we beseffen niet dat we elke dag we ouder worden... vul maar aan ...

...
Ohja, ook al voorgehad, dan erger ik mij aan zo'n mensen terwijl ik het af en toe zelf onbewust doe, zonder het bumperkleven dan.
Ik vind het in sommige wagens wat moeilijk om op lage snelheid exact de limiet aan te houden, dan wordt dat 45-50-48-45-50-42 enz... Van zodra ik kan gebruik ik op langere stukken wel adaptive cruise control of autopilot op Tesla... Met moderne wagens is dat leuk, met oudere, zlnder cruise control of met de analoge wijzers kan ik me inbeelden dat dit nog wat moeilijker is...

Wel in mijn geval niet, ik ga dan niet bumperkleven zoals sommigen doen, maar ik realiseer me dan net dat ik andere mensen erger door ofwel onbewust trager te rijden, en pas me dan aan door wel op de limiet te rijden.

We ergeren ons allemaal wel aan iets, maar we beseffen niet dat we elke dag we ouder worden... vul maar aan ...

Wat variëren in snelheid, dat doet iedereen, ik voor alle duidelijkheid ook - zelfs al rijd ik veel op cruise control. Dat is gewoon menselijk. Maar van 45 naar 90 gaan op een baan die daar duidelijk niet voor bedoeld is, dat is een andere zaak.

En we worden inderdaad ouder waardoor we meer klagen over anderen in het verkeer toch? :biglaugh:
Aan de andere kant, ik claxonneer wel minder snel dan vroeger.

Jouw geval is dan ook niet zo heel erg irritant op een 50-baan, dit geval gaat over een 70-baan.

Een ergernis tijdens een recente vlucht: voor mij zat een kind van misschien 5j die continu weent, op en neer springt op zijn stoel, met zijn rug duwt tegen zijn rugleuning waardoor dit mijn ruimte aan mijn benen beperkt. Tot daar aan toe. Nadien begon hij zijn kop langs de zijkant te steken naar achter en met zijn hand te tasten zonder te kijken waardoor hij mijn knieën raakt. Nadien heb ik er genoeg van gekregen en “hey, stop daarmee!” gezegd met een hoge stem terwijl ik 1x eens een harde duw heb gegeven aan de stoel waarin dat kind zit (dus het kind zelf niet geraakt, enkel de stoel geduwd langs achter). Zijn moeder die naast hem zat heeft zich daarna gekeerd naar mij en met een serieuze blik meerdere keren “wat doe je” gezegd. Waarop ik heb geantwoord dat ik wordt gestoord en heb “kunt u aub stoppen met me te storen” gezegd. Waarna de moeder furieus werd en begon te roepen “dat is nog maar een kind, hoe oud ben jij wel?! Hoe oud ben jij wel?!” Ik heb haar gezegd dat het niet uitmaakt omdat ik het gedrag van haar kind niet hoef te verdragen. Waarop ze zei “Als het je stoort moet je maar klacht indienen bij de steward of ga ergens achteraan zitten!!”
Na zo’n reactie wou ik niet in discussie gaan dus heb ik haar gezegd om zich om te draaien en ik heb verder gezwegen met de gedachte dat het het niet waard is.

Dat het een kind is kan ik begrijpen, maar in zo’n situatie verwacht ik ten minste een excuus van de mama voor het gedrag van haar kind, maar tja…

AITA (am I the asshole)?

Als ge 70 moogt en ge rijdt 90, zit ge er maar 20 over. Als ge 50 moogt en ge rijdt 90, dan rij je bijna het dubbel. Dus denk dat een deel nog te snel zal rijden, maar toch niet zo snel als vroeger want dat voelt niet oké aan. (en als ze u flitsen zit je boven de grens van +30, waardoor je ook je rijbewijs mag inleveren) dus gaan ze maar 70 rijden. (wat veiliger is aangezien dit eigenlijk wel oké was op die baan).

Lekker naar huis aan het fietsen en bij het oversteken zie ik een wagen van rechts komen. Geen probleem, ik stop en laat de wagen passeren... Of dat was toch mijn initieel gedacht.

Mevrouw in de wagen vond het ook nodig van even te vertragen, mij erop te wijzen dat ik zeker niet mag doorrijden door een belerend vingertje naar het oog te maken dat ik uit mijn doppen moet kijken.

Wat is dat toch met volk dat In en metalen doos stapt en denkt opeens de wereld aan te kunnen?

Lekker naar huis aan het fietsen en bij het oversteken zie ik een wagen van rechts komen. Geen probleem, ik stop en laat de wagen passeren... Of dat was toch mijn initieel gedacht.

Mevrouw in de wagen vond het ook nodig van even te vertragen, mij erop te wijzen dat ik zeker niet mag doorrijden door een belerend vingertje naar het oog te maken dat ik uit mijn doppen moet kijken.

Wat is dat toch met volk dat In en metalen doos stapt en denkt opeens de wereld aan te kunnen?
Met een Rolex om je pols was dat vast niet gebeurd.

Bij wegversmallingen heb je mensen die de voorrangsregels totaal negeren en dan nog kwaad kijken omdat jij voorrang hebt en de andere moet wachten.
Er zijn in België enorm veel mensen die denken dat wie het eerst bij een wegversmalling aankomt automatisch voorrang heeft en z'n manoeuvre mag afmaken, ook al moet de tegenligger die voorrang heeft volgens de borden dan remmen.
Terwijl de wegcode zegt dat degene die voorrang moet geven moet stoppen als hij de tegenligger zou hinderen bij het manoeuvre, en deze tegenligger duidelijk ziet aankomen. En dat laatste wordt regelmatig 'opgelost' door snel mee te volgen in het gat van de voorligger.
Als het echt te duidelijk is kunnen ze achteruit rijden bij mij, als je toegeeft worden zo'n mensen enkel arroganter in het verkeer.

Begin van het nieuwe schooljaar en precies weer veel chauffeurs op de weg die vergeten zijn hoe ze moeten rijden: gisteren 20 minuten mogen omrijden door een ongeval net op de verkeerswisselaar die ik nodig had, vanochtend 15 minuten verloren door file als gevolg van een kop-staart botsing.

Vandaag de eerste kerel gegrommel gekregen van een mede speed pedelecer.

ze vond het onverantwoord dat ik zonder spiegel rij (valt iets over te zeggen). Maar zelf wel mij aankijken (en dus niet kijken naar het verkeer) daarna zo goed als in het gat rijden van de voorligger (want ik kan 45km/h rijden en ik zal dit ten alle tijde doen)

Ik zal nooit snappen, waarom ge mensen zou aanspreken op hun rijgedrag.

Terug
Bovenaan