De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Vanmorgen een wel heel haastige chauffeur, an accident waiting to happen:
- vrachtwagen die aan een normale snelheid vertrekt aan de lichten: langs rechts voorbijgestoken, deels op een gearceerd verdrijvingsvlak, deels over het fietspad
- op een recht stuk een paar keer naar links of naar rechts zwalpen, tot volledig over het fietspad of een halve meter op het rijvak van de tegenrichting, geen idee waarom
- versmalling van 2 rijvakken op 1: ze was niet snel genoeg om een camionette nog in te halen dus ramt ze bijna zijn achterbumper. Aan de volgende versmalling zelfde scenario, dus knalt ze maar op het voorsorteervak naar links en duwt dan die camionette gewoon uit het rechter rijvak, die mens moest tegelijk remmen en uitwijken of ze zaten op elkaar
- ik ben ze kwijtgeraakt toen ze daarna vlot 90-100 haalde op een baan die tot 70 beperkt is

Ze doen het weer, wegenwerken op de E17.
Zeg Pol, zouden we dit tijdens het bouwverlof doen wanneer het best rustig op de baan is?
Nee jom zot, beter beginnen als iedereen terug moet werken! Das meer miserie voor de mensen!

Ze doen het weer, wegenwerken op de E17.
Zeg Pol, zouden we dit tijdens het bouwverlof doen wanneer het best rustig op de baan is?
Nee jom zot, beter beginnen als iedereen terug moet werken! Das meer miserie voor de mensen!
Wegenbouw valt ook onder het bouwverlof, veel verder moet je niet zoeken naar een verklaring. :unsure:
Het is erger dat ze in sommige gevallen een week voor het bouwverlof al beginnen, zodat het dan 3 weken stil ligt, maar de hinder er wel is.

Enkele jaren terug zijn ze er zelfs in geslaagd om op 1 september te beginnen aan de herinrichting van de stationsbuurt in Ieper. De dag dat alle treinen en bussen met kinderen daar terug toekomen, ook de dag dat er traditioneel het meeste dodelijke ongevallen met kinderen op de weg gebeuren, dan beginnen met werken. Dat vond ik erg.

- oud menske dat nog niet eens 50 haalde op een steenweg waar 70 toegelaten is

- mensen die tegen 100 op de linkerrijstrook een camion of camper inhalen en zo een hele rij auto's ophouden

- mensen die na het inhalen zich niet terug naar rechts bewegen

- een grote berg mongolen die rechts rijden op de autosnelweg en menen dat als ze hun pinker opzetten, ze het recht hebben om zich in het kleinste gat links tussen te wurmen

Ergernis van mijn eigen wagen: al 2x dat die onterecht een noodstop doet.

Een obstakel rechts dat hij blijkbaar als voor mij ziet.

1x bij het inhalen van een fietser. (zone 30 dus viel nog mee)
Nu op een 70 baan waar ik 76cc rijd op links en de auto rechts voor mij bruusk remt om af te slaan.
Geen obstakel voor mij, maar auto dacht blijkbaar van wel.

Buiten het verschieten ook nog chance dat er niemand kort achter mij reed anders zat die er waarschijnlijk op en zouden ze me verdenken van brake-check.

mensen die tegen 100 op de linkerrijstrook een camion of camper inhalen en zo een hele rij auto's ophouden
Vorige week ene die aan 90 links reed zodat ik er niet voorbij geraakte. Er zat al ne wagen achter mij dus ik geraakte ook niet meer weg.
Al krakend en na erg lange tijd ging hij eindelijk toch naar rechts.

Om dan doodleuk tegen 120+ (ruw geschat) er vandoor te peren op het rechterrijvak. :unsure:

Ergernis van mijn eigen wagen: al 2x dat die onterecht een noodstop doet.

Een obstakel rechts dat hij blijkbaar als voor mij ziet.

1x bij het inhalen van een fietser. (zone 30 dus viel nog mee)
Nu op een 70 baan waar ik 76cc rijd op links en de auto rechts voor mij bruusk remt om af te slaan.
Geen obstakel voor mij, maar auto dacht blijkbaar van wel.

Buiten het verschieten ook nog chance dat er niemand kort achter mij reed anders zat die er waarschijnlijk op en zouden ze me verdenken van brake-check.
Welke wagen?

- oud menske dat nog niet eens 50 haalde op een steenweg waar 70 toegelaten is

- mensen die tegen 100 op de linkerrijstrook een camion of camper inhalen en zo een hele rij auto's ophouden

- mensen die na het inhalen zich niet terug naar rechts bewegen

- een grote berg mongolen die rechts rijden op de autosnelweg en menen dat als ze hun pinker opzetten, ze het recht hebben om zich in het kleinste gat links tussen te wurmen
Hoor ik hier een fan van den E19?

Nu hebben ze hier vandaag,op een kruispunt haaientanden op een fietspad (tweerichtings, gescheiden) gezet naast de baan voor auto's, maar daarop staan er geen haaientanden.
Dus auto's moeten geen voorrang verlenen aan anderen die van links komen maar fietsers wel? :unsure:
Stel dat ik van de richting kom vanwaar fietspad rechts van de baan ligt. Moet je dan eigenlijk voorrang geven aan auto's die van achter en voor u komen? Op wegcode.be staat voorrang verlenen maar niet aan wie.
Snap niet waarom dat fietspad niet gewoon doorgetrokken word en fietsers altijd voorrang krijgen.
Grote gevaar op dat kruispunt is eigenlijk gewoon slechte zichtbaarheid naar elkaar toe, kan met een beetje wil en moeite opgelost raken maar ja driehoekjes tekenen is makkelijker ... Voor auto's vanuit richting kant fietspad zie je fietsers idd slecht aankomen maar doe daar dan iets aan.
En op andere punten lijken ze fietsers ook te pesten ... Lichten die 2 min op rood staan, rood licht terwijl voetgangers er vlak naast wel mogen oversteken, overal moeten stoppen om op knopje te drukken of je raakt niet over, dan zijn er een paar knoppen die niet meer werken, je kan het ook nauwelijks zien of je gedrukt hebt want dat blauw lampje is zo flauw als iets.

Laatst bewerkt:
Mensen die op een drukke parking rijden alsof ze nog op de snelweg zitten. En dan die 'gewonnen' tijd verliezen doordat ze zeven rondjes doen (en zelfs tegen richting) om toch maar een plekske te hebben op twee meter van de ingang.

Nu hebben ze hier vandaag,op een kruispunt haaientanden op een fietspad (tweerichtings, gescheiden) gezet naast de baan voor auto's, maar daarop staan er geen haaientanden.
Dus auto's moeten geen voorrang verlenen aan anderen die van links komen maar fietsers wel? :unsure:
Stel dat ik van de richting kom vanwaar fietspad rechts van de baan ligt. Moet je dan eigenlijk voorrang geven aan auto's die van achter en voor u komen? Op wegcode.be staat voorrang verlenen maar niet aan wie.
Snap niet waarom dat fietspad niet gewoon doorgetrokken word en fietsers altijd voorrang krijgen.
Grote gevaar op dat kruispunt is eigenlijk gewoon slechte zichtbaarheid naar elkaar toe, kan met een beetje wil en moeite opgelost raken maar ja driehoekjes tekenen is makkelijker ... Voor auto's vanuit richting kant fietspad zie je fietsers idd slecht aankomen maar doe daar dan iets aan.
Kunt ge het eens tekenen, want ik snap het niet goed eerlijk gezegd. Voorrang verlenen aan iemand die van achter u komt?
Haaientanden zonder verkeersbord bij, hebben trouwens geen waarde in het reglement, dus staan die borden er wel?

Afbeelding is wat groot uitgekomen maar dit dus, borden staan er niet.
JHc66Kn.jpeg

Afbeelding is wat groot uitgekomen maar dit dus, borden staan er niet.
JHc66Kn.jpeg
Als dat effectief alles is, dan is dat gewoon een kruispunt met voorrang aan rechts, ook voor de fietsers. Er zou eigenlijk van hogerhand eens moeten gestart worden met gemeentes bestraffen die dergelijke gevaarlijke, verwarrende wegmarkeringen aanbrengen.
Het idee er achter is waarschijnlijk dat fietsers in alle gevallen voorrang moeten verlenen omdat ze dat nu nooit doen, maar zonder borden verandert er helemaal niets.

Nu, je vraag met "voorrang verlenen aan wat van achter je komt" is me nu wel duidelijker. Als jij met je auto rijdt met het fietspad rechts van je, moet je dus voorrang verlenen aan de auto's die van rechts komen. Stel dat je rechtsaf wil slaan, moet je voorrang verlenen aan de fietsers.

Zonet mijn zoontje gaan halen van de creche. Onderweg naar daar passeer je onder andere een muziekacademie, waar zomerlesjes aan de gang zijn. Ik ben daar altijd waakzaam en lo and behold, daar staat een mama met 3 kindjes om over te steken. Ik rem rustig af… En wanneer ik net stilsta hoor ik die achter mij toeteren en zie ik die half op het tegenliggende baanvak zwenken.

Ik steek mijn hand uit het raam om te wijzen naar het gezin dat oversteekt en die mens gaat hélémaal uit zijn plaat. Ik zie hem op zijn stuur kloppen en hoor wat Turks gevloek… Okay dan.

Ik rij verder door de zone 30 met die kerel die heen en weer zwenkt terwijl we tegenliggers passeren. Ik rij gewoon op CC intussen. Iets verderop in een zone 50 komt hij voorbijgezwalpt terwijl ie nog wat roept, reed minstens 80-90 in het drukste stuk van onze stad waar superveel kinderen zijn.

Om dan 50m verder voor hetzelfde rode licht te staan. En dan bestond ik precies niet meer voor hem. :unsure:

Terug
Bovenaan