De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Net terug van bij wijkopenautos.
Ik had een typfout gemaakt bij km aantal 18300 ipv 183000 daarom hadden ze de prijs zo hoog geschat.
Ze boden nog 400€.
Maar hij zij wel dat hij verschoot van de auto, met airco & elektrische ruiten.
Ze zeiden toch niets over de motor ofzo, mijn vader hoort ook geen getik, ik ook niet.
Dus ik ga gewoon naar de keuring voor verkoop, nieuw zoekertje maken, en beetje meer info geven en voor 1800€ ofzo.
Heb nu toch terug meer vertrouwen. Ook nog eens autosnelweg gereden, motor klinkt voor mij normaal dus, ik denk vanaf ik zelf 1250€ krijg sat ik tevreden ben.

4 jaar geleden mijn opel astra 1.3 cdti break, uit 2009, die ik nieuw gekocht had en altijd zorg voor gedragen, verkocht voor 1700€ ofzo.

Had die erop gezet en zoekertje na 1h weer moeten verwijderen omdat iedereen maar bleef bellen.

Deze wagen was veel beter als degene die ik nu verkoop, maar mocht niet meer in LEZ binnen, wat naar mijn mening toch een grote invloed heeft op de prijs.

Dus wss daarom dat ze zo weinig gaven?

Er worden ook minder auto's geexporteerd naar Afrika sinds een paar jaar. (Aantal Afrikaanse landen hebben verbod ingevoerd om auto's ouder dan 5 jaar te importeren) Ik vermoed dat zoiets ook invloed heeft gehad op de prijs van "zo goed als afgeschreven" wagens

Het ligt eraan, voor duurdere wagens moet je daar niet zijn want je krijgt een aalmoes. Maar in het segment van 'budgetauto's' geven ze (in verhouding) vrij goede prijzen.
edit: Er zijn ook soortgelijke aanbieders (die minder reclame maken en dus niet zo bekend zijn) als ikwilvanmijnautoaf.be en mijnautomoetweg.be
Check het eens, je hebt niets te verliezen
Wka is in ieder geval nutteloos voor mijn iX3. Uit nieuwsgierigheid eens de gegevens ingevuld. 0 reactie.

Ik heb mijn ervaring met wijkopenauto's eerder al eens gepost, maar long story short: ik kreeg er voor mijn vorige wagen meer dan dubbel wat verschillende garages wilden geven (15.000 euro tov max 5000 à 6000). Die prijs had ik zelfs bij een particuliere verkoop niet kunnen krijgen (wagen had carosserieschade) én geen gezever en gedoe.

Rij de parking van openbaar terrein af terwijl er iemand komt opgereden hoewel het een uitgang is en er een verbodsteken staat (en baan is maar 1 auto breed). Aangezien de andere geen aanstalten maakt om achteruit te rijden stap ik uit om te vragen of ze geen verkeersborden kan lezen. "Jama ik wil hier gewoon direct rechts parkeren".
"Awel madam dan moet je de ingang 200m verder nemen en heel de parking afrijden of de parking 10m verder op straat gebruiken want achter u staat een duidelijk VERBODSTEKEN"

Deze ochtend iets nieuws (voor mij toch): ik reed achter een soort van elektrische fiets, alleen:
* reed die vlotjes 45-50km/h
* heeft de bestuurder daar geen enkele trap voor moeten geven (leek op die manier dus meer op een elektrische brommer), maar er stonden wel degelijk gewone trappers op.
* Had die geen nummerplaat
* droeg de bestuurder geen helm (welke dan ook), wel een kap

In mijn buitendorpje toch een raar zicht.

Ben ik te streng als ik zeg dat een zone 50 geen zone 45 is en een zone 30 geen zone 25 en men daarvoor best de bestuurder kan verbannen naar Neptunus ofzo?

Ben ik te streng als ik zeg dat een zone 50 geen zone 45 is en een zone 30 geen zone 25 en men daarvoor best de bestuurder kan verbannen naar Neptunus ofzo?

5 km/u verschil vind ik nog heel OK. Ik zit vaak achter auto's die de 60 niet halen waar ze 70 mogen. Maar dan liefst aan 57 blijven rijden in de zone 50 die erop volgt.

Zaterdagnacht met de fiets net voorbij de dampoort een auto gepasseerd die op het fietspad stond om mensen uit te laten stappen. Bij het passeren effe “toch niet het fietspad hè mannen” geroepen, en als antwoord een hoop getier en gegooi met een 3-tal volle blikjes die naast mij op het asfalt ontploften. Toen ik 100m verder was, zette die aan met gierende banden en ben ik maar wat kleinere zijstraatjes gaan opzoeken.

De ernst van de situatie begint nu pas door te sijpelen. ‘k heb spijt dat ik de flikken toen niet onmiddellijk heb gebeld.

Weer ne Hollander (ja alweer) die chronisch 100 km/u rijdt op het middenrijvak op de autosnelweg.
Ik rijd netjes naast hem tegen +-100km/u op het rechter rijvak maar ik steek hem niet voorbij (dat mag rechts ook niet)

Hoe doet plots teken: Laat mij er tussen en hij begint te toeteren omdat ik moeilijk doe.

1. Gast uwe pinker staat niet op.
2. Gast je rijdt amper 100km/u en je bent ne middenrijvaks plakker.
Cru gezegd: Hij kon chronisch de pot op.

Na de zoveelste Hollandse middenrijvaks plakker was ik het gewoon even beu.

Laatst bewerkt:
Geen weg ergernis maar ivm die boete voor gsm gebruik...

Ik dacht van daarvoor een afbetalingsplan aan te vragen want zogezegd was m'n tegoed aan personenbelasting al onderweg...

Neen, ze hadden het al afgetrokken zonder ik het door had... Maar me intussen wel 2 maanden laten betalen voor niks en het terugstorten.

Bellen in de auto is toch echt een vergif hè.

“Jama handenvrij mag da toch? Is toch veilig zo nie?”

Derjuist weer zo’n madammeke. Dubbel rijvak 90km/u. Madammeke rijdt links tegen 60, rechtse rijvak leeg. Een hele file achter haar, ik ga uiteindelijk naar rechts en rijd voorbij en claxonneer nog eens. Kijkt even lachend naar mij en tettert gewoon rustig voort, totaal zich niet bewust van wat er rondom haar gebeurt.

Handenvrij bellen is echt het legale rijden onder invloed voor mij

Derjuist weer zo’n madammeke. Dubbel rijvak 90km/u. Madammeke rijdt links tegen 60, rechtse rijvak leeg. Een hele file achter haar, ik ga uiteindelijk naar rechts en rijd voorbij en claxonneer nog eens. Kijkt even lachend naar mij en tettert gewoon rustig voort, totaal zich niet bewust van wat er rondom haar gebeurt.

Als ik handenvrij wil bellen en ik heb mijn aandacht er voor nodig rij ik wel achter een vrachtwagen op het rechterbaanvak. Idealiter parkeer je aan de zijkant van een weg of een parking, maar handenvrij bellen doe je nu eenmaal het liefst "onderweg".

Linkerbaanvak tegen 60 km/u is asociaal.

Zelfs handenvrij probeer ik dat niet te doen.
Die enkele keren dat ik dat wel doe denk ik vaak achteraf van "hoe ben ik hier terecht gekomen"...

Flitser voor GSM achter 't stuur in Nederland. €430 als ge tegen de lamp loopt.

Dat moeten ze hier toch ook echt zo snel mogelijk invoeren. Van de week echt vaak mensen zien zwalpen in hun baanvak, om hen dan naar onder te zien staren.
Idd. Deze morgen ook een tegenligger in een Dacia. Zwalpte plots half over mijn rijstrook, met een korte snok terug op haar kant en tijdens het kruisen zie ik ze weer gewoon naar beneden kijken. :wtf:
Op zo'n chauffeurs claxonneer ik toch steevast, wat ook mag wegens gevaarlijke situatie.

Een ergernis dat ik voor het eerst meemaak. een brandweervrijwilliger dat op weg is naar de kazerne een straat verder hier. Gevaarlijke toeren aan het uithalen, claxoneren, flikkeren met lichten, bijna door roodrijden, in een bocht in halen (volle lijn), etc. Ik heb dit nu pas bij het thuiskomen door dat het een vrijwilliger was, omdat ik zonet de brandweer zie passeren.

Alleen was die daarstraks op de weg in zijn privévoertuig zonder speciale bestikkering/verlichting (wat dan weer niet mag). Die zat dus ook in in mijn gat waarbij ik op dat moment niet door heb dat het een vrijwilliger is. Ik denk van: "wat wilt die nu proberen?" Het is pas na een tiental seconden dat ik iets van een logo in zijn ruit zie. Dus ik denk, ik laat die maar door, misschien een dokter.

Het gebeurt af en toe precies dat ze TE wild zijn: https://www.hln.be/zottegem/oproep-na-ongeval-met-hulpverlener-zie-je-een-brandweerman-op-weg-naar-kazerne-maak-dan-even-plaats~acd42901/?referrer=https://www.google.com/

Laatst bewerkt:
Een ergernis dat ik voor het eerst meemaak. een brandweervrijwilliger dat op weg is naar de kazerne een straat verder hier. Gevaarlijke toeren aan het uithalen, claxoneren, flikkeren met lichten, etc. Ik heb dit nu pas bij het thuiskomen door dat het een vrijwilliger was, omdat ik zonet de brandweer zie passeren.

Alleen was die daarstraks op de weg in zijn privévoertuig zonder speciale bestikkering (wat dan weer niet mag). Die zat dus ook in in mijn gat waarbij ik op dat moment niet door heb dat het een vrijwilliger is. Ik denk van: "wat wilt die nu proberen?" Het is pas na een tiental seconden dat ik iets van een logo in zijn ruit zie. Dus ik denk, ik laat die maar door, misschien een dokter.

Gebeurd af en toe precies dat ze TE wild zijn: https://www.hln.be/zottegem/oproep-na-ongeval-met-hulpverlener-zie-je-een-brandweerman-op-weg-naar-kazerne-maak-dan-even-plaats~acd42901/?referrer=https://www.google.com/
Er is of was een proefproject bij bepaalde gemeentes daarrond om die vrijwilligers een groen zwaailicht te geven tussen thuis en kazerne. Geen idee wat daarmee gebeurd is, ik heb ook maar 1x zo een tegengekomen op de weg, maar dat leek me nu eigenlijk wel geen slecht initiatief. Ze moeten zich zo wel nog aan de regels houden, maar voor het ander verkeer is het wel duidelijk dat er eventjes hoffelijk plaats gemaakt kan worden.

Er is of was een proefproject bij bepaalde gemeentes daarrond om die vrijwilligers een groen zwaailicht te geven tussen thuis en kazerne. Geen idee wat daarmee gebeurd is, ik heb ook maar 1x zo een tegengekomen op de weg, maar dat leek me nu eigenlijk wel geen slecht initiatief. Ze moeten zich zo wel nog aan de regels houden, maar voor het ander verkeer is het wel duidelijk dat er eventjes hoffelijk plaats gemaakt kan worden.
Ik heb dat onderzoek toevallig zonet gevonden:

Ik heb het onderzoek zelf niet gelezen maar naar wat ik gehoord heb is het verschil verwaarloosbaar klein. Uiteindelijk verlies je meer tijd door stil te staan voor een nutteloos rood licht dan je wint door is één of twee personen in te halen. Bij ons in de gemeente ligt de brandweerkazerne in een industriegebied weg van de meeste woongebieden, lekker rustig voor de burgers want geen last meer van uitrukkende brandweerwagens ten opzichte van de oude kazerne maar het gevolg is wel dat het overgrote deel van je vrijwilligers dwars door het centrum moet bij een oproep. Bij opening van de nieuwe kazerne zijn er ook een hoop vrijwilligers afgehaakt

Mijn persoonlijke mening, waardeer het statuut van brandweer vrijwilliger op en zorg er voor dat je eerste autopomp quasi permanent bemant is in de kazerne en betaal die uren "stand-by" ook, soortgelijk systeem past men nu al toe op ambulanciers. Dan ga je automatisch een snellere uitruk hebben.

Terug
Bovenaan