De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Deze middag eens den auto gaan wassen in een self wash en kleine boodschappen doen, op terugweg ene die duidelijk pissed was dat ik achter hem reed, met een Tesla. Nochtans met voldoende afstand...

Enen in z'n Audi aan 60 km/u waar ge 70 moogt. Vanaf 'm mij opmerkte begon 'm constant papierkes of stukjes plastiek, weet ik veel wat het was, te zoeken in z'n auto om dan expres om de x seconden zoals salt bae zout zou strooien, door het raam te smijten, met z'n hand net ver genoeg uit z'n raam gestretcht zodat het met de wind voor m'n neus zou vallen en ik moet beginnen ontwijken, duidelijk voor mij gericht dus...

Wat een kutvervuiler en lastig mens moet me dat niet zijn. Had beter de hele scene gefilmd en dan aan de politie overhandigd.
10 x sluikstorten op z'n kerfstok, 10 x boete?

Dan maar die lastpost van een achterlijke mens met m'n 441,2 paardenkracht veilig op witte volle lijnen ingehaald waarop al lang wat vuil en steentjes e.d. liggen, hopelijk kreeg 'm er enkele in z'n carosserie of ruiten.

Zieke mensen op deze planeet. Ongelooflijk.

Ge gaat me niet zeggen dat die dat zomaar deed, dit was opzettelijk gericht omdat die me ofwel kende, wat me zou verwonderen, ofwel omdat ik in een Tesla reed.
Als 'm dacht dat ik in z'n gat zat te koteren moet 'm wellicht eens z'n brilglazen of spiegels aanpassen aan z'n zicht.
Waarom zou je papiertjes ontwijken? Hou gewoon afstand en laat het zo... Over de volle lijn de acceleratie van je Tesla demonstreren is als een rode lap voor een stier en bovendien bega je moedwillig een verkeersovertreding voor die idioot.

Waarom zou je papiertjes ontwijken? Hou gewoon afstand en laat het zo... Over de volle lijn de acceleratie van je Tesla demonstreren is als een rode lap voor een stier en bovendien bega je moedwillig een verkeersovertreding voor die idioot.
Omdat ik eerst en vooral geen idee had wat dit was, konden evengoed spijkers zijn of stukken plastiek die op m'n carosserie of in m'n voorruit konden vliegen. Wat dan?
Dan wel een verkeersovertreding om een potentieel gevaarlijke situatie te vermijden en mezelf in veiligheid te brengen. Mocht er politie in de buurt zijn geweest zou ik dat natuurlijk niet gedaan hebben.

Ik ben volledig akkoord, ik was gewoon beetje overdonderd eigenlijk.

Opzich was die man wel vriendelijk, had ook zijne zoon mee.
Ik ben soms naïef , en dacht ook wel direct als hij vertrok van “domme beslissing”

Soit daar kan ik nu niets meer aan veranderen. Maar ik onthoud het wel voor in de toekomst.

Ik ga gewoon eens een nieuwe advertentie plaatsen, en als een naar de keuring gaan voor verkoop. Dan is dat al in orde.
Mijn vraagprijs zal de mensen mss wat. afschrikken.
Was de eerste die effectief kwam kijken terwijl hij al 2 maand tekoop staat.
Heb je al eens wijkopenautos geprobeerd? Kan de moeite lonen om eens te doen...

Omdat ik eerst en vooral geen idee had wat dit was, konden evengoed spijkers zijn of stukken plastiek die op m'n carosserie of in m'n voorruit konden vliegen. Wat dan?
Dan wel een verkeersovertreding om een potentieel gevaarlijke situatie te vermijden en mezelf in veiligheid te brengen. Mocht er politie in de buurt zijn geweest zou ik dat natuurlijk niet gedaan hebben.

Ik ben de laatste om (moedwillige) verkeersovertredingen goed te praten, maar als je je bedreigd voelt, moet je niet de brave huisvader meer zijn, maar van het gevaar weg rijden. Wat papiertjes gooien kan op dit forum lezen heel belachelijk klinken, maar als je zelf de geviseerde bent, denk je op dat moment niet zo.

Ik ben de laatste om (moedwillige) verkeersovertredingen goed te praten, maar als je je bedreigd voelt, moet je niet de brave huisvader meer zijn, maar van het gevaar weg rijden. Wat papiertjes gooien kan op dit forum lezen heel belachelijk klinken, maar als je zelf de geviseerde bent, denk je op dat moment niet zo.
Leg dat maar uit aan de rechter als ze dit zien.

Helemaal akkoord om bedreigingen uit de weg te gaan, maar sla dan even een zijstraat in en keer na 30 sec terug ipv een zware overtreding te begaan.

Denk dat de rechter zo'n manoeuvre niet echt een proportionele reactie zal vinden op een bekogeling met papiertjes.

Mezelf even quoten dan maar.

Alsof je op zo'n moment denkt aan de rechter of even gaat analyseren wat er nu precies wordt gegooid.

Idd, als je de kans krijgt is dat natuurlijk de enige oplossing.
Baan van 2,36 km lang met aan beide kanten beurtelings witte lijnen, en waar je zou kunnen parkeren, een verbodsbord om te parkeren of stil te staan... En 1 afritje naar een boerenwegje, en 1 naar een woonwijk met bord enkel plaatselijk verkeer.

Op de remmen gaan zou dan ook gevaarlijk zijn gezien achterligger.

Mezelf even quoten dan maar.

Alsof je op zo'n moment denkt aan de rechter of even gaat analyseren wat er nu precies wordt gegooid.
Neen op zo'n een moment minder ik snelheid of neem ik een andere route (indien mogelijk). Ik ben veiliger achter de wagen van de agressor als ervoor.

Baan van 2,36 km lang met aan beide kanten beurtelings witte lijnen, en waar je zou kunnen parkeren, een verbodsbord om te parkeren of stil te staan... En 1 afritje naar een boerenwegje, en 1 naar een woonwijk met bord enkel plaatselijk verkeer.

Mij moet je niet overtuigen hoor. :p

Neen op zo'n een moment minder ik snelheid of neem ik een andere route (indien mogelijk). Ik ben veiliger achter de wagen van de agressor als ervoor.
Dat is toevallig een van mijn stokpaardjes tijdens mijn rijlessen: "liever de zot voor u dan achter u". Maar soms kom je nu eenmaal uitzonderlijke situaties tegen.

Ben nog altijd niet mee wat nu juist de aanleiding was? Enkel het feit dat je met een Tesla reed? Dan gaat die gast veel papiertjes en rommel aan boord moeten hebben want het rijdt er vol mee... In het donker kan ik me ook ergeren aan de felle verlichting van sommige Tesla's (vooral als ik met de 'lage' wagen op pad ben) maar het was middag dus dat kan het ook niet geweest zijn.

Ben nog altijd niet mee wat nu juist de aanleiding was? Enkel het feit dat je met een Tesla reed? Dan gaat die gast veel papiertjes en rommel aan boord moeten hebben want het rijdt er vol mee... In het donker kan ik me ook ergeren aan de felle verlichting van sommige Tesla's (vooral als ik met de 'lage' wagen op pad ben) maar het was middag dus dat kan het ook niet geweest zijn.
Ik ben ook nog altijd niet mee. Totaal random rij ik die baan op net als die kerel, en uit het nietst begint die met papierkes te smijten gelijk ne salt bae... Begrijpen wie begrijpen kan.

Dan maar die lastpost van een achterlijke mens met m'n 441,2 paardenkracht veilig op witte volle lijnen ingehaald waarop al lang wat vuil en steentjes e.d. liggen, hopelijk kreeg 'm er enkele in z'n carosserie of ruiten.
Zware overtreding en nog eens moedwillig schade aan anderen berokkenen.
Middelvinger eens goed getoond gezien meneertje wellicht grijnzend zat te kijken in z'n spiegel...
Moedwillig agressie veroorzaken op dingen waar je niet zeker van bent.

Baan van 2,36 km lang met aan beide kanten beurtelings witte lijnen, en waar je zou kunnen parkeren, een verbodsbord om te parkeren of stil te staan...
Dus je had plaats om even te parkeren.
Mij moet je niet overtuigen hoor. :p
Ben jij ook een agressor?

Helemaal fout afgehandeld, laten we duidelijk wezen.

Ja, enorm. Lees maar eens al mijn andere posts na op dit forum. :rolleyes:

De rest van je post lijkt me ook nogal op kinxton te richten. Natuurlijk veroorzaakt hijzelf geen agressie en veroorzaak hij niet moedwillig schade. Zomaar even parkeren kan ook niet op elke weg. Ik vind het spijkers op laag water zoeken om een slachtoffer van verkeersagressie (want al zijn het maar papiertjes, dat is het toch wel) zwart te maken omdat hij eventueel in een stesssutuatie een foute beslissing nam.

Natuurlijk veroorzaakt hijzelf geen agressie

Menselijke handelingen die onder de noemer verkeersagressie vallen zijn:
  • Intimiderende en/of beledigende gebaren maken (middelvinger, hand over de keel, voorhoofd tikken met de vinger)
  • Opzettelijk verkeersregels negeren
  • Vandalisme van een voer-, vlieg- of vaartuig / opzettelijk veroorzaken van een aanvaring of ongeval

I rest my case.

De Autov
Heb je al eens wijkopenautos geprobeerd? Kan de moeite lonen om eens te doen...

De autoverkoper waar ik hem bij gekocht had heeft ook een bod gedaan, 800€.
Ik vermoed dat die die dan ook wel denkt te verkopen aan 1500€.

Ik had die daar gekocht omdat ik er dan meer vertrouwen in had dan bij een particulie.
khad denk ik moeten afbieden, want hij gaf zelf spontaan 250€ korting.
(Mij moete ni meenemen om iets te kopen of verkopen :rofl:)

Zware overtreding en nog eens moedwillig schade aan anderen berokkenen.

Moedwillig agressie veroorzaken op dingen waar je niet zeker van bent.

Dus je had plaats om even te parkeren.

Helemaal fout afgehandeld, laten we duidelijk wezen.
Second that.

Maar hij had blijkbaar een excuus:

Gewoon snelheid minderen om wat afstand te houden en eventueel een andere route nemen. Mits wat afstand zal dat papier wel niet tot aan zijn Tesla geraken. En dan nog: het zijn papiertjes, geen handgranaten.

Ja, enorm. Lees maar eens al mijn andere posts na op dit forum. :rolleyes:

De rest van je post lijkt me ook nogal op kinxton te richten. Natuurlijk veroorzaakt hijzelf geen agressie en veroorzaak hij niet moedwillig schade. Zomaar even parkeren kan ook niet op elke weg. Ik vind het spijkers op laag water zoeken om een slachtoffer van verkeersagressie (want al zijn het maar papiertjes, dat is het toch wel) zwart te maken omdat hij eventueel in een stesssutuatie een foute beslissing nam.
Het gaat mij om het aggresieve testoteron toontje waarbij hij met fierheid komt vertellen dat hij een krachtige wagen over de volle witte lijn heeft gejaagd om een achterlijke dwaas in te halen. Daarbij hopend om opspattend grind richting die Audi te sturen en tijdens dat manoeuvre ook nog 's de middenvinger tonen.

Sorry dat we dat geen gepaste reactie vinden :rolleyes:

Terug
Bovenaan