De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Heb nooit iets ontvangen en heb geen deurwaarder gezien …nochthans woonde ik al wat jaren op dat adres (want woon er nu nog ) en was er die periode wel altijd iemand thuis …
Soit , is al een tijdje geleden nu en denk gewoon dat ze alles via de verzekering geregelde hebben en dat die vonden dat ik niet pesroonlijk aanwezig moest zijn .
Ineens stak dat papier van de rechtbank in mijn bus en blijkbaar was dat een normale procedure toen .

(Maar vanaf toen was het ook gedaan met het galant zijn ;)

met deze redenering staat het verkeer hopeloos stil. Er is een minimum aan hoffelijkheid nodig om het verkeer door te laten gaan. Een autostrade oprijden tijdens een file kan technisch gezien ook niet want je moet voorraang geven aan het verkeer op de eerste rijstrook. En daar heeft niemand een probleem mee als je even inhoud om er iemand tussen te laten.
In de spitsuren moet je soms de redelijkheid het laten winnen van de wetgeving om de doorstroming te vrijwaren hé. ;)

Als het muurvast zit (het is een kilometer aanschuiven tot aan de lichten en links en rechts (waar er geen lichten staan en jij rijdt op de voorrangsweg) staan ze ook aan te schuiven en je zegt: Hey die wagens hebben geen voorrang dus no way dat ik die er tussen laat! Als iedereen zo redeneert geraakt niemand de weg op.

Voorbeeld dit punt is een lastig punt tijdens de spits als men niet hoffelijk is :tongue:

3 zijstraten voor de lichten waar men géén voorrang heeft (en waar veel mensen parkeren of van de MarieFleur (winkel) komen) en dan aanschuiven tot aan de brug = Soms echt merde shit

En dan is dit belange na nog niet het ergste punt van Vlaanderen. Dit is gewoon een voorbeeld waar ik aan denk.

Laatst bewerkt:
Bij het af rijden van de oprit bijna een fietser mee. Tiener met headset op die aan de verkeerde kant van de weg reed.
Ze verschoot wel toen ze me zag. 't is nogal een hoge haag aan de rechterkant van de oprit en 't zicht is slecht. Niet echt een probleem aangezien we in't laatste huis van een doodlopende straat woon. Maar ze had me dus totaal niet in de mot. Zonder koptelefoon had ze me waarschijnlijk wel gehoord. En had ze aan de juiste kant van de baan gereden was er helemaal niks aan de hand.

Tweede ergernis: file. En dan niet de file op zich maar dat mensen totaal geen inzicht hebben.
Ik rij links aan ongeveer 40, het verkeer op de strook trekt wat aan en versnelt. Ik zie in de verte al weer remlichten aan gaan en stop met optrekken, pak dat ik 60 rij. M'n voorganger gaat gewoon vollebak verder en der valt dus een gat. Het teken voor een Kia Picanto op de strook rechts van me om naar links te schieten. Uiteraard met 0 besef dat het verkeer naast hem sneller gaat. Dus ik kan in de remmen.
Op dat moment heeft hij het door en geeft em vol gas. Maar het verkeer iets verder rijdt weer een pak trager dus moet dan weer vol in de remmen.

Zo'n zenuwachtig gedoe toch..

met deze redenering staat het verkeer hopeloos stil. Er is een minimum aan hoffelijkheid nodig om het verkeer door te laten gaan. Een autostrade oprijden tijdens een file kan technisch gezien ook niet want je moet voorraang geven aan het verkeer op de eerste rijstrook. En daar heeft niemand een probleem mee als je even inhoud om er iemand tussen te laten.
Minimum aan hoffelijkheid is niet hetzelfde als stoppen waar het niet moet en waar de verkeersituatie er zich niet toe leent om de boel achter je for no reason vast zetten. Dat is misplaatse hoffelijkheid en nul verkeersinzicht.
Uiteraard ga je bij file of stapvoets verkeer fietsers doorlaten, dat spreekt voor zich. Idem voor je autostrade voorbeeld.
Maar als er vlotte doorstroming is van het verkeer dan moet je niet ineens in de remmen gaan omdat er een fietser staat te wachten die geen voorrang heeft. Dit was het oorspronkelijke punt.

Als je dan toch zo lang moet staan "schilderen" en er blijkbaar geen alternatieven zijn dan moet je misschien eens overwegen om stad/gemeente aan te schrijven en die concrete situatie aan te kaarten.

Ik passeer al +- 30 jaar met de fiets over dat rond punt en het is gedurende die tijd enkel erger geworden voor fietsers. Deels door het drukkere verkeer, deels door -paradoxaal genoeg- de heraanleg van dat kruispunt 10 jaar geleden.

Er is al tientallen jaren sprake van een fietsbrug en er is al tientallen jaren overeenstemming tussen alle actoren dat dit de beste oplossing is maar er is ook al tientallen jaren geen budget in de huidige legislatuur. Het gaat trouwens over een gewestweg dus je kan zeggen dat het Vlaams motto hier is: 'wat we zelf niet doen doen we zelf beter niet'.

Ik vermoed ook dat ze gewoon afgaan op de fietstellingen, en dat ze dan besluiten dat het geen prioriteit is omdat er toch weinig fietsers passeren. Maar er rijden nu veel minder fietsers langs daar omdat het zo'n kutpunt is. Mijn uitwijkmogelijkheden zijn 1 km rondrijden maar door een industrieterrein vol zwaar vrachtverkeer rijden, of meer dan 3 km rondrijden.

Gemachtigd opzichter neemt 2 zebrapaden voor zijn rekening, geen evidentie. Loopt ook als een gek midden het kruispunt om alle autoverkeer te regelen. Staat gekend om nogal agressief uit de hoek te komen en te roepen tegen alles en iedereen, ook kinderen. Ik passeer daar elke dag, nog nooit problemen gehad.

Ik laat een grote groep over, hij is nergens te bespeuren want staat het verkeer wat te regelen. Ik bol wat verder (stapvoets verkeer, alles staat dicht) wanneer de dame voor mij plots alles toegooit omwille van een elektrische fiets die van rechts komt gevlamd en zijn voorrang neemt. Inschattingsfout van mij want ik sta stil, deels op het zebrapad.

Gemachtigd opzichter komt al roepend aangestormd met bord in de lucht. 't Speeksel vloog tot op de vooruit. Hij gesticuleerd te slaan met zijn bord op de motorkap. Heel intimiderend voor de kinderen op de achterbank, tranen. Kerel neemt 2 stappen achteruit en schrijft m'n nummerplaat op. Zet weer 2 stappen vooruit, tot tegen de wagen, armen gekruist en staart de wagen binnen, nog steeds aan het roepen.

Van een buitenproportionele reactie gesproken. Mijn hand opsteken als 'sorry' heeft de man waarschijnlijk nooit gezien. Ik heb hem er toch scherp op aangesproken. Melding gedaan bij de gemeente, blijkbaar hebben ze daar een hele dossier met klachten over die kerel. Wekelijkse kost wist de dame mij te zeggen.

Chapeau dat er vrijwilligers zijn die onze kinderen helpen veilig in school te geraken. En ik kan begrijpen dat frustratie soms de bovenhand kan nemen in stressvolle situaties. Helaas helpen zo'n reacties den boel niet vooruit, in tegendeel.

Rondpunten zijn echt een drama als fietser, probeer ze ook actief te vermijden maar soms kan je gewoon niet anders.
Rondpunten waar ik geen voorrang heb krijg ik wel zeer veel voorrang, ook als het niet nodig is. Maar soms moet je gewoon hopen op iemand dat je doorlaat, anders sta je daar inderdaad 15 minuten te schilderen.
Krijg ook veel voorrang als ik met mijn fiets op een zebrapad wil oversteken, ik vraag daar niet om maar ben wel altijd dankbaar uiteraard. Ik ben te lui om af te stappen :unsure:

En bij rondpunten waar je wel voorrang hebt en zo op een lelijke band zit, vlak naast de auto's (Haring in Aalst), moet je nog dubbel opletten dat je niet wordt opgeschept wanneer er iemand op- of afrijdt.

Gemachtigd opzichter neemt 2 zebrapaden voor zijn rekening, geen evidentie. Loopt ook als een gek midden het kruispunt om alle autoverkeer te regelen. Staat gekend om nogal agressief uit de hoek te komen en te roepen tegen alles en iedereen, ook kinderen. Ik passeer daar elke dag, nog nooit problemen gehad.

Ik laat een grote groep over, hij is nergens te bespeuren want staat het verkeer wat te regelen. Ik bol wat verder (stapvoets verkeer, alles staat dicht) wanneer de dame voor mij plots alles toegooit omwille van een elektrische fiets die van rechts komt gevlamd en zijn voorrang neemt. Inschattingsfout van mij want ik sta stil, deels op het zebrapad.

Gemachtigd opzichter komt al roepend aangestormd met bord in de lucht. 't Speeksel vloog tot op de vooruit. Hij gesticuleerd te slaan met zijn bord op de motorkap. Heel intimiderend voor de kinderen op de achterbank, tranen. Kerel neemt 2 stappen achteruit en schrijft m'n nummerplaat op. Zet weer 2 stappen vooruit, tot tegen de wagen, armen gekruist en staart de wagen binnen, nog steeds aan het roepen.

Van een buitenproportionele reactie gesproken. Mijn hand opsteken als 'sorry' heeft de man waarschijnlijk nooit gezien. Ik heb hem er toch scherp op aangesproken. Melding gedaan bij de gemeente, blijkbaar hebben ze daar een hele dossier met klachten over die kerel. Wekelijkse kost wist de dame mij te zeggen.

Chapeau dat er vrijwilligers zijn die onze kinderen helpen veilig in school te geraken. En ik kan begrijpen dat frustratie soms de bovenhand kan nemen in stressvolle situaties. Helaas helpen zo'n reacties den boel niet vooruit, in tegendeel.
Lijkt mij dat die kerel eerder vroeg dan laat toch eens de verkeerde zal tegen komen en met bord en al tegen dek zal gaan.

Lijkt mij dat die kerel eerder vroeg dan laat toch eens de verkeerde zal tegen komen en met bord en al tegen dek zal gaan.
Wel, ik heb zo eens rondgevraagd wie dat precies is in het dorp. 8 op de 10 weet meteen over wie ik spreek en heeft het ook al aan de stok gehad ermee.

Veel klachten zijn vooral van ouders waarvan hij tegen de kinderen schreeuwt. AFSTAPPEN VAN UWE STEP ALS JE OVERSTEEKT!

Deze middag eens den auto gaan wassen in een self wash en kleine boodschappen doen, op terugweg ene die duidelijk pissed was dat ik achter hem reed, met een Tesla. Nochtans met voldoende afstand...

Enen in z'n Audi aan 60 km/u waar ge 70 moogt. Vanaf 'm mij opmerkte begon 'm constant papierkes of stukjes plastiek, weet ik veel wat het was, te zoeken in z'n auto om dan expres om de x seconden zoals salt bae zout zou strooien, door het raam te smijten, met z'n hand net ver genoeg uit z'n raam gestretcht zodat het met de wind voor m'n neus zou vallen en ik moet beginnen ontwijken, duidelijk voor mij gericht dus...

Wat een kutvervuiler en lastig mens moet me dat niet zijn. Had beter de hele scene gefilmd en dan aan de politie overhandigd.
10 x sluikstorten op z'n kerfstok, 10 x boete?

Dan maar die lastpost van een achterlijke mens met m'n 441,2 paardenkracht veilig op witte volle lijnen ingehaald waarop al lang wat vuil en steentjes e.d. liggen, hopelijk kreeg 'm er enkele in z'n carosserie of ruiten.

Zieke mensen op deze planeet. Ongelooflijk.

Ge gaat me niet zeggen dat die dat zomaar deed, dit was opzettelijk gericht omdat die me ofwel kende, wat me zou verwonderen, ofwel omdat ik in een Tesla reed.
Als 'm dacht dat ik in z'n gat zat te koteren moet 'm wellicht eens z'n brilglazen of spiegels aanpassen aan z'n zicht.

Deze middag eens den auto gaan wassen in een self wash en kleine boodschappen doen, op terugweg ene die duidelijk pissed was dat ik achter hem reed, met een Tesla. Nochtans met voldoende afstand...

Enen in z'n Audi aan 60 km/u waar ge 70 moogt. Vanaf 'm mij opmerkte begon 'm constant papierkes of stukjes plastiek, weet ik veel wat het was, te zoeken in z'n auto om dan expres om de x seconden zoals salt bae zout zou strooien, door het raam te smijten, met z'n hand net ver genoeg uit z'n raam gestretcht zodat het met de wind voor m'n neus zou vallen en ik moet beginnen ontwijken, duidelijk voor mij gericht dus...

Wat een kutvervuiler en lastig mens moet me dat niet zijn. Had beter de hele scene gefilmd en dan aan de politie overhandigd.
10 x sluikstorten op z'n kerfstok, 10 x boete?

Dan maar die lastpost van een achterlijke mens met m'n 441,2 paardenkracht veilig op witte volle lijnen ingehaald waarop al lang wat vuil en steentjes e.d. liggen, hopelijk kreeg 'm er enkele in z'n carosserie of ruiten.

Zieke mensen op deze planeet. Ongelooflijk.

Ge gaat me niet zeggen dat die dat zomaar deed, dit was opzettelijk gericht omdat die me ofwel kende, wat me zou verwonderen, ofwel omdat ik in een Tesla reed.
Als 'm dacht dat ik in z'n gat zat te koteren moet 'm wellicht eens z'n brilglazen of spiegels aanpassen aan z'n zicht.
Best wel hypocriet met een auto uit de VAG-stal. :unsure:

Best wel hypocriet met een auto uit de VAG-stal. :unsure:
VAG onwaardig die kerel. Zou 'm dat doen vanuit een lada zou ik 't nog begrijpen.

Dacht eerst, ah meneer smijt z'n sigaret uit 't raam, proper, en daarna nog 8-9x iets... Middelvinger eens goed getoond gezien meneertje wellicht grijnzend zat te kijken in z'n spiegel...

Schrijnend gebrek aan bepaalde hersencellen ja...

Vandaag op de E40 rond Jabbeke. Een Dodge RAM met bouwafval, gyproc, een badkuip en wat nog allemaal in de laadbak.
In de verste verste geen spanriemen, net of dekzeil te bespeuren.
Niet te geloven. En dat bij rukwinden van hier tot in Tokio!

Vandaag op de E40 rond Jabbeke. Een Dodge RAM met bouwafval, gyproc, een badkuip en wat nog allemaal in de laadbak.
In de verste verste geen spanriemen, net of dekzeil te bespeuren.
Niet te geloven. En dat bij rukwinden van hier tot in Tokio!
Ik weet alvast wie het is. Er is maar één iemand in heel Noord West-Vlaanderen die zoiets dagdagelijks doet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren kwam er iemand naar onze wagen kijken. (Een wagen van 20 jaar oud, die als overbrugging gedient heeft tussen 2 andere wagen vraagprijs 2000€ omdat ik hoop er 1500 van te krijgen).

Deze persoon vroeg voor een proefrit, ik zeg ja das goed maar ik rij mee.
"Ik rij liever alleen" zei hij
Mijn antwoord was: "tja, pech"
"Mijnen auto staat hier toch..."

Ik had geen zin om moeilijk te doen dus 20 seconden later was hij al weg, de papieren zaten er toch ni in.

5min later was hij al terug, er zou een "tik in de motor zitten" dus hij moest hem ni hebben.

Achteraf voelde ik mij toch maar beu.
1. Ik had die niet alleen mogen laten rijden, voor allerei diverse redene.
2. Nu voel ik mij ook beu over de wagen, dienen "tik" was mij nog niet echt opgevallen, maar die zit er denk ik al 15k km in. Omdat mijn oma ooit zei: "volgens mij tikt er iets aan uwe auto"
Maar aangezien dienen auto doet was hij moet doen heb ik daar nooit aandacht aan gegeven, bij onderhoud op de garage ook nooit iets van gehoord.

Beu, want ik mijn ogen is die wagen deftig. Maar nu twijfel ik zelf wel.
Ik wil er gewoon vanaf mee niemand int zak te zetten

Gisteren kwam er iemand naar onze wagen kijken. (Een wagen van 20 jaar oud, die als overbrugging gedient heeft tussen 2 andere wagen vraagprijs 2000€ omdat ik hoop er 1500 van te krijgen).

Ik had geen zin om moeilijk te doen dus 20 seconden later was hij al weg, de papieren zaten er toch ni in.

5min later was hij al terug, er zou een "tik in de motor zitten" dus hij moest hem ni hebben.

Achteraf voelde ik mij toch maar beu.
1. Ik had die niet alleen mogen laten rijden, voor allerei diverse redene.
2. Nu voel ik mij ook beu over de wagen, dienen "tik" was mij nog niet echt opgevallen, maar die zit er denk ik al 15k km in. Omdat mijn oma ooit zei: "volgens mij tikt er iets aan uwe auto"
Maar aangezien dienen auto doet was hij moet doen heb ik daar nooit aandacht aan gegeven, bij onderhoud op de garage ook nooit iets van gehoord.

Beu, want ik mijn ogen is die wagen deftig. Maar nu twijfel ik zelf wel.
Ik wil er gewoon vanaf mee niemand int zak te zetten
Niet wakker van liggen. Een auto met die waarde moet men gewoon niet zo moeilijk over doen in mijn ogen.
Grote of kleine auto? Indien klein, luister eens bij een garagist. Die zijn vragende partij voor zo'n autootjes.

Laatst bewerkt:

.....
Moest die andere auto een zijn die hij al eerder had gestolen, stond je daar nu wel mooi.
Of die krijgt een accident, of die rijdt enkele boetes, of die mishandelt uw auto, ... Zoveel redenen om zoiets nooit of te nimmer toe te laten. Wat een absurde vraag ook van die koper, grotere red flag kan toch niet? Ik zou waarschijnlijk nog eerder de uitgang aanwijzen dan alsnog een testrit te laten doen, zelfs met mij er bij.

Moest die andere auto een zijn die hij al eerder had gestolen, stond je daar nu wel mooi.
Of die krijgt een accident, of die rijdt enkele boetes, of die mishandelt uw auto, ... Zoveel redenen om zoiets nooit of te nimmer toe te laten. Wat een absurde vraag ook van die koper, grotere red flag kan toch niet? Ik zou waarschijnlijk nog eerder de uitgang aanwijzen dan alsnog een testrit te laten doen, zelfs met mij er bij.

Ik ben volledig akkoord, ik was gewoon beetje overdonderd eigenlijk.

Opzich was die man wel vriendelijk, had ook zijne zoon mee.
Ik ben soms naïef , en dacht ook wel direct als hij vertrok van “domme beslissing”

Soit daar kan ik nu niets meer aan veranderen. Maar ik onthoud het wel voor in de toekomst.

Ik ga gewoon eens een nieuwe advertentie plaatsen, en als een naar de keuring gaan voor verkoop. Dan is dat al in orde.
Mijn vraagprijs zal de mensen mss wat. afschrikken.
Was de eerste die effectief kwam kijken terwijl hij al 2 maand tekoop staat.

Opzich was die man wel vriendelijk, had ook zijne zoon mee.
Ik ben soms naïef , en dacht ook wel direct als hij vertrok van “domme beslissing”

Soit daar kan ik nu niets meer aan veranderen. Maar ik onthoud het wel voor in de toekomst.

Ik ga gewoon eens een nieuwe advertentie plaatsen, en als een naar de keuring gaan voor verkoop. Dan is dat al in orde.
Mijn vraagprijs zal de mensen mss wat. afschrikken.
Was de eerste die effectief kwam kijken terwijl hij al 2 maand tekoop staat.
Als je 1500 wil en hij staat nu op 2000, kan je eens aan 1900 proberen te adverteren. Dat is een mentale grens om die 2 niet meer te zien staan en je hebt nog genoeg onderhandelingsmarge.

Altijd op je strepen staan. Een testrit zonder erbij te zijn zou ik niet kunnen accepteren, genoeg redenen met nefaste gevolgen die hier al gepost zijn.

Hier al 3 wagens verkocht en 't waren van die "professionals" a.k.a. autokopers uit regio Antwerpen, ze hebben niet eens een testrit gedaan.
Cash op tafel, zoals afgesproken na kleine onderhandelingen, mijn platen eraf, hun garageplaten erop, en weg waren ze. Ook telkens een verkoopovereenkomst gemaakt, en voor de bedrijfswagens een factuur.

Nooit meer terug gehoord of gezien behalve, 2 maanden later, i.v.m. één wagen, , dat er water in een klein stockagecompartiment zat in de vloer aan bestuurderskant, gezegd dat het de eerste keer ik daarvan hoor en ik nog een paar weken voor de verkoop gecheckt had of er niets meer in zat, er zat toen geen water in... Wellicht lekkage via het openschuivend dak, terwijl ik er in 5 jaar zelf nooit last van heb gehad.

Terug
Bovenaan