Menselijke handelingen die onder de noemer verkeersagressie vallen zijn:
- Intimiderende en/of beledigende gebaren maken (middelvinger, hand over de keel, voorhoofd tikken met de vinger)
- Opzettelijk verkeersregels negeren
- Vandalisme van een voer-, vlieg- of vaartuig / opzettelijk veroorzaken van een aanvaring of ongeval
nl.m.wikipedia.org
I rest my case.
Niet verder gelezen op Wikipedia?
Voorwerpen naar andere verkeersdeelnemers gooien
Het gaat mij om het aggresieve testoteron toontje waarbij hij met fierheid komt vertellen dat hij een krachtige wagen over de volle witte lijn heeft gejaagd om een achterlijke dwaas in te halen. Daarbij hopend om opspattend grind richting die Audi te sturen en tijdens dat manoeuvre ook nog 's de middenvinger tonen.
Sorry dat we dat geen gepaste reactie vinden
Ik ergerde me meer aan het feit dat meneer de boel aan het vervuilen was, 't kon evengoed hard plastiek zijn of witte stenen, aan 70 km/u en met een auto of 1,5-2 afstand ertussen zie je dat niet goed, pas na de 2de of 3de keer leek het eerder op wit papier/plastiek stukjes ja.
Als je dat 10 x na elkaar doet lijkt me dat ook een vorm van verkeersagressie, pestgedrag, uitlokken tot en met, met een beledigend "salt bae gebaar" nog wel zodat ik het goed zou zien.
De middelvinger uitsteken was helemaal op het einde, na de 8ste of 10de keer dat 'm wat uit het raam gooide, toen de maat vol was en ik nog niet had voorbijgestoken, en nog voor ik me 3 x bedacht had om voorbij te steken. Pas dan ben ik voorbijgestoken met m'n 2 handen op 't stuur zonder zelfs maar te kijken naar die onmens.
Spreek ik mijn acties goed? Helemaal niet. 'k Heb de boel dan ook niet vervuild noch iemand in gevaar gebracht.
Dat er achteraf gezien grind op dat deel van de weg lag was er mooi bijgenomen en ik heb daar op 't moment zelf totaal niet aan gedacht toen ik die kerel wou inhalen hoor, dat m'n wagen 400+ pk heeft is ook maar een modest feit die ik erbij vertel, zonder te willen opscheppen of daarom onder "agressief testosteron toontje" te vallen, daarbij was er op geen enkel moment enige agressie in mij, enkel onbegrip dat men tot zo'n dwaas gedrag in staat is.
Ik vertrouwde dat voor geen haar. Gisteren gehoord van iemand die nog 10k heeft gekregen voor zijn VW scirocco, 10+ jaar oud en 120k km's.
Zou die meer vertrouwen dan die pipo's die kaartjes aan je autoraam steken om tegelijk ook eens te zien of je auto open staat en eventueel wat mee te nemen die erin zou liggen...
Ik heb de mijne gewoon op Autoscout gezet, en de oproepen kwamen vanzelf binnen.
Soms moet je afhankelijk van hoe gewild een voertuig is wat geduld hebben natuurlijk, mijn VW T5 van 2010 had ik nl. voor € 1000 meer kunnen verkopen aan iemand uit Frankrijk die 'm wou ombouwen naar een campervan, maar was helaas al weg toen 'm net belde.